Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi kurjaa kun ekaluokkalainen on moneen otteeseen sanonut etta haluaa olla joullun kotona, mutta sopimuksen mukaan joka toinen joulu on isan luona.

Vierailija
22.11.2007 |

Nyt meidän poika ei saa viettää joulua KOTONA, vaan joutuu kyläilypaikkaan, sillä sitähän isän uusi perhe hänelle on. Myös meillä on uusi perhe, molemmissa perheissä pieni sisarus.



Mitä mä voin pojalle sanoa, kun vaikuttaa jotenkin tosi loukkaantuneelta..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanot että ei SAA viettää joulua KOTONA vaan JOUTUU KYLÄPAIKKAAN.



Jos lapsi mieltää että " kyläpaikkaan" joka on lapsen koti.., JOUTUU, niin se joutuminen ei ole kiva juttu.



Minusta vaikuttaa siltä että olet itse " aivopessyt" lapsesi uskomaan että äidin luona koti on ainut koti ja isän koti kyläpaikka johon ei päästä vaan joudutaan.



Valitettavaa lapsen kannalta.

Jos haluaisit korjata tilanteen, älä käytä isän kodista sanaa kyläpaikka vaan toinen koti, ja älä puhu sinne menosta joutumisena vaan pääsemisestä.

Ja lapselle voi ihan hyvin kertoa vilpittömästi että isän luona viettää kivaa joulua ja sitten tulee takaisin tänne äidin luo kotiin ja juhlitaan lisää.

Vierailija
2/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sano lapselle että joutuu, vaan kehun serkkujen kanssa olevan hauskaa jne.. LUE!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapset menevät aatonaattona isänsä luo ja tulevat aattona neljän aikaan kotiin,näin lapsi voi viettää joulua molempien vanhempien kanssa. Vuorottelemme myös,että joka toinen joulu on toiste päin,eli lapset menevät aattona illalla isän luokse ja ovat yön siellä.

Vierailija
4/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Eikös se asia ole niin, että lapsella on OIKEUS molempiin vanhempiin eikä niin päin, että vanhemmilla on oikeus lapseensa?

Vanhemmalla on tapaamisoikeus, ei lapsella. Eli lapsella on tavallaan tapaamisvelvollisuus.

Vierailija
5/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettävät varmasti perinteisen sukujoulun isovanhemmilla, paljon lahjoja ja serkkuja. Kotona oltaisiin pienellä porukalla, vietettäisiin rauhallinen joulu hautakäynteineen ja muine perinteineen, poika tietää sen kyllä, mutta haluaisi silti olla kotona.

Vierailija
6/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidät sitä vain kyläilypaikkana niin tämä välittyy myös lapseen, eikä ihme kokee menon hankalaksi.



Puhu lapsen kanssa, anna nimenomaan mielikuvia siitä, että isän koti on myös lapsen koti. Kyläilypaikka- ajatuksella vain vieraannutat lasta isästään.



Oletko varma, ettei lapsi sano sitä mitä haluaa sinun kuulevan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä korostaa (vilpittömästi) kaikkia niitä mukavia puolia, joita isän luona joulu tuo. Kerro, että teille tulee varmasti ikävä, mutta on mukava tietää, että pojalla on hauskaa ja hän näkee kaikkia sukulaisiaan.

Vierailija
8/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se asia ole niin, että lapsella on OIKEUS molempiin vanhempiin eikä niin päin, että vanhemmilla on oikeus lapseensa? Mitä tuollainen isäkin ajattelee, joka pakottaa lapsen pois kotoa jouluksi? Kyläpaikkahan isän koti on, jos poika ei siellä asu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me totesimme ainakin silloin kun lapset olivat pieniä, että eivät he ymmärrä kalenteria. Joulu juhlittiin moneen kertaan, kotona ja isovanhemmilla. Jos teidän pienenpi lapsi on vielä niin pieni ettei hänelle ole väliä, voisitteko viettää " jouluaaton" vaikka joulupäivinä, kun koululainen palaa kotiin?

Vierailija
10/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itsestä tuntuisikin pahalta, on lapsen takia hyvä korostaa asian hyviä puolia. Kerrot hänelle, että hän on erikoisasemassa, koska harva lapsi saa KAKSI joulua - yhden isällään ja yhden teillä. Joulunvietosta isällä on myös koko ajan puhuttava mukavana asiana ja oltava itse innostuneen oloinen, kun omalla lapsella on sellainen etuoikeus.



Tiedän, että tuntuu pahalta, mutta kyseessä on kuitenkin lapsen isä. Joskus myöhemmin tilanne saattaa muuttua, mutta on kuitenkin tärkeää, että osoitat itse arvostavasi lapsen isää. Vaikka sitten olisit muutoin täysin eri mieltä. On lapsen henkiselle kehityksellekin tärkeää, että hän voi ajatella vanhempiensa arvostavan toisiaan - onhan puolet hänestä konkreettisesti isää.



nimim. kaksi lasta jo aikuiseksi kasvattanut yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä siis jatkaa perinteitä, jotka ovat alkaneet jo avioliittonne aikana? Eli kyse on myös pojan suhteista isänsä sukuun. Olisi serkuillekin iso puute, jos poika jäisi pois yhteisestä ilonpidosta.



Onhan se ymmärrettävää, että poika haluaa sekä syödä kakun että säästää sen. Mutta on hyvä oppia, ettei se ole aina mahdollista.

Vierailija
12/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eroperheiden lapset pitäisi korottaa asemaan, jossa kaksi perhettä toimii heidän pienimmänkin vihjauksensa mukaan? Sen takia, kun vanhempia hävettää, että ovat rikkoneet lapsen perheen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte pojalle joulun ennen lähtöä isälleen. Meidän perheessä on 5 lasta, jotka viettävät vuoro vuosin joulun " kotoa" pois. Meillä syödään jouluateria koko perheen kesken ennen lähtöä, lähin sunnuntai, mikä on ennen joulua. Vaikka kurjalta tuntuu, eron myötä joutuu tällaisiin ratkaisuihin.

Vierailija
14/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä isää mollaa, päinvastoin korostan sitä kuinka isä on onnellinen saadessaan vuorostaan viettää joulun hänen kanssaan, ja kuinka kaikki serkutkin on mukana. Ja kyllä puhumme isän kodista kakkoskotina, mutta ei se sitä pojan mielessä ole, hänhän vain käy siellä, tavallaan ulkopuolisena. Ja lupasin että vietämme joulun tapaninpäivänä, ja säästämme osan pikkusiskon lahjoistakin sinne. Kumma että tämä taas käännettiin tähän että äiti on paha... Mutta poika on pahoillaan, ei ymmärrä vuorosysteemiä, miksei saa olla joulua kanssamme.

ap

Vierailija:


Isä siis jatkaa perinteitä, jotka ovat alkaneet jo avioliittonne aikana? Eli kyse on myös pojan suhteista isänsä sukuun. Olisi serkuillekin iso puute, jos poika jäisi pois yhteisestä ilonpidosta.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy vaan kannustaa poikaa pitämään hauskaa jouluna isällään. Kyllä se siitä.