Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

155/69 Auttakaa!!!!!!!

Vierailija
22.11.2007 |

Nuo ovat siis mittani. En tiedä miten tähän on päädytty. Mutta nyt heräsin, ja pakko saada ainakin 20kg pois.

Mutta miten?

Osasyynä tuohon painoon on vaikea raskaus ja parinkuukauden täydellinen vuodelepo.

Raskauksen jälkeen olen kyllä harrastanut liikuntaa ja syönyt terveellistä perusruokaa.

Mutta kiloja tulee vain lisää.

Auttakaa läskiä pääsemään taas hoikaksi ( mitat ennen ensimmäistä raskautta olivat 155/ 46 )

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miten noita kaloreita lasketaan ihan käytännössä. Minulla ei ole aavistustakaan.

Mistä minä tiedän paljon tämän päivän ruuissanikin on kaloreita?

Ok, tiedän ettei ruokailuni ole aina niin monipuolista kuin pitäisi. syönkin epa kalaöljyä ja monivitamiineja.

Kun ei oikeasti tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Joko syön liikaa tai sitten liian vähän..... aarhg.

Olisi edes vetänyt hirveät määrät herkkuja naamaansa niin sitten olisi helppo vain jättää ne pois.

Ai niin, en juo kahvia tms. Liikuntaa harrastan kohtalaisesti. Kerran viikossa 1.5h ohjattu kuntosali missä lihaskuntoa ja rasvanpolttoa. Sekä sircuit kerran viikossa.

Lisäksi arkiliikuntaa kahden lapsen kanssa. Autoa käytän harvoin. Jalan liikutaan paljon.

Ja ennenkuin kukaan ehtii älähtämään että lihas painaa enemmän kuin läski. Niin kyllä tämä minulla on puhdasta läskiä

t: ap

Vierailija
2/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin sulle alustavasti tän päivän ruokien kalorit, ja ne jäi noin 1000 kaloriin. Eli jossain nyt mättää: joko unohdit mainita syömisiäsi, tai sitten yleensä syöt tiedostamattasi paljon enemmän, tai sitten tosiaan elimistösi on mennyt säästöliekille liian vähäisen kalorimäärän vuoksi. Itse luulen tuota jälkimmäistä.

Nyt rohkeasti lisäämään ne päivän kalorit sinne yli 1500:n!

Jos oletetaan, että syöt aina noin 1000 kcal:n edestä päivässä, niin sinä voit lisätä päivittäiseen ruokavalioosi huoletta KAIKKI nämä seuraavat:

- banaani (n. 150 kcal)

- 1 porkkana (n. 18 kcal)

- 3 kpl mandariineja (n. 80kcal)

- 1 prk rasvatonta jugurttia (60 kcal)

- 7 viipaletta paprikaa (noin 20 kcal)

- 4 hapankorppua kevytlevitteellä (noin 180 kcal)

yhteensä 508 kcal

Ja osan kaloreista pyöristin vielä ylöspäin, joten varmasti tuon ruokamäärän energia ei ylitä 500 kaloria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä se, että syöt selvästi aivan liian vähän erityisesti kasviksia. Syö niitä se 500 g päivässä. Lisäksi lisää proteiinin määrää, syö vaikka silloin tällöin kananmunia aamupalalla jos onnistuu! Leipää ei kannata syödä hirveitä määriä per päivä, ja kun syöt sitä niin valitse karkeaa ja hapanta leipää.

Pastaa saa syödä vain desin verran per ateria!!

Aamiaisen syöminen on kyllä tärkeää! Silloin pitäisi syödä 30 % päivän ruoista!!

Itse olen laihtunut siten, että olen alkanut syödä enemmän kasviksia, syön vähemmän LEIPÄÄ. Leivän olen korvannut puuroilla joihin lisään pellavansiemeniä ja leseitä. Syön myös enemmän kalaa ja lihaa, sekä raejuustoa.

Olen myös tietoisesti vähentänyt pullien, keksien, karkkien ja sipsien syöntiä. Vaikeaa, kun niitä on puputtanut kauan aikaa päivittäin.

Mutta nyt -5 kiloa jo 2 kuukaudessa!

Vierailija
4/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä mennä tutustumaan tuohon Energynettiin.

Jospa teen nyt niin että käytän tuota energynetti hyväkseni ja pidän ruokapäiväkirjaa.

Jos sitten viikon, parin päästä tulisin uudestaan tänne kyselemään neuvoja teiltä rakkaat kanssasisaret.

Tuntuu vain niin vaikealta että pitäisi lisätä syömistä kun yritän laihduttaa. Kun just toisinpäinhän sen pitäisi mennä.

Mutta, kiitos teille.

Vierailija
5/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä laihtuu, ei liikunalla!!

Proteiinipitoinen ruoka, hiilarit vähemmälle. Kyllä lähtee!

Imetysaikana itse lihoin ja aloitin uuden ruokavalion, kun vielä imetin.

Lapsi oli 4kk silloin. Lääkäri sanoi ok!

Jouluna aloitin ja nyt -22kg. Eli normaalipainossa olen.

Tsemiä!

Vierailija
6/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskuri on osoitteessa kalorilaskuri. fi. Siihen syötetään paino + muita tietoja sekä päivän liikunnat, ja laskuri laskee päivän energiantarpeen sen mukaan, mikä on laihdutustavoitteesi. Samalla se laskee myös proteiinin, rasvan ja hiilihydraatin määrän. Laskuriin syötetään kaikki nautitut ruoat ja juomat.

Oman profiilin käyttö maksaa noin euron viikossa. Jos sinulla on kysyttävää, vastaan mielelläni.

Vierailija
7/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

26. Kiitos. Pitää tuohonkin sivustoon tutustua ajan kanssa.

Kiitos teille

Vierailija
8/25 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla. Kun rupesin vielä miettimään tuota mun päivän ruokalistaa. Ja se tosiaan on samantyyppinen jokapäivä. Tai siis määrät ovat samoja. Ruuat ovat toki vaihtelevia.

Niin te olitte nyt sitä mieltä että elimistöni olisi säästäliekillä. Eli sen takia en laihdu.

Mutta entäs se lihominen? Mistä se johtuu? Vai saako tuo säästöliekillä oleminen minut lihomaankin?

t: ap joka tänään aloitti aamunsa terveellisesti omenalla

Vierailija
9/25 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miusta on hyvä kun pitää joka päivä merkata syömiset ja kone laskee kaiken automaattisesti. Keventäjissä ammattilaiset taitaa vielä kommentoida syömisiä. On hyvä nähdä ihan konkreettisesti, mikä on hyvä määrä ruokaa itselle päivässä. Lisäksi ohjelmat laskee päivän ruokamäärää sitä mukaa kun paino tippuu.

Itselläni on tuo painonvartijat-cd ja oon ollut tosi tyytyväinen. En mie sitä enää jatkuvasti käytäkään. Imetysaikaan kiikuttauduin siihen, että saa syödä mitä haluaa, koska imettää. Sen jälkeen oli vaikeaa päästä eroon päiväpullasta ja iltasuklaasta. Ohjelman avulla löysin hyvän ruokarytmin ja laihduinkin silloin 4kg. Olen pysynyt painossani (164cm/62kg).

Aina jos paino meinaa rueta nousemaan, niin alan taas merkkaamaan syömisiä ohjelmaan. Se tiputtaa nopeasti maan pinnalle.

Vierailija
10/25 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useamman henkilökohtaisen kokemuksen perusteella en suosittele Painonvartijoita, jos harrastat aktiivisesti liikuntaa. Kun löysin kalorilaskurin, totesin, että se on huomattavasti edullisempi, terveellisempi ja helpompi kuin Painonvartijat, jonka ruokavaliosta on minulle seurannut lähinnä terveysongelmia. Laskurin kanssa ei tarvitse miettiä, paljonko missäkin on pisteitä, laskuri tuntee lähes kaikki olemassa olevat tuotteet nimen perusteella.

Terv. se kalorilaskuria menestyksekkäästi käyttänyt

Vierailija
11/25 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tosiaan siltä, että syöt aivan liian vähän, jolloin elimistösi päätteelee nälänhädän iskeneen ja yrittää kaikin voimin kerätä vararavintoa niin, että selviäisit nälänhädän yli.

Jos vielä imetät, niin suosittelisin sinua ehdottomasti syömään vielä enemmän kuin 1500 kcal päivässä. Esim. 2000 kcal voisi olla aika hyvä määrä ensimmäiseksi kuukaudeksi. Sen jälkeen voit sitten katsoa, miten painosi on lähtenyt kehittymään ja tarvittaessa vähän pienentää tai kasvattaa ruokamäärää.

Kannattaa huomata, että jos aineenvaihduntasi on liian pienten syömisten takia täysin sekaisin, menee oma aika ennen kuin elimistösi sopeutuu uuteen ruokarytmiin. Sopeutumisajan aikana saatat jopa lihoa jonkin verran, mutta tilanne kyllä palautuu nopeasti sitten, kun elimistösi on tottunut uuteen rytmiin. Sen takia kannattaa rauhassa noudattaa runsaskalorisempaa dieettiä kuukausi ennen kuin rupeat tekemään hätiköityä johtopäätöksiä.

Ja jos paino on noususuunnassa vielä kuukauden dieetin jälkeenkin (etkä ole huijannut syömisissäsi), niin sitten kannattaa lähteä lääkäriin. Joskus lihomisen taustalle voi olla esim. kilpirauhashormonin vajaus, joka aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumista ja sitä kautta lihomista.

Vierailija
12/25 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on aamiainen? Päivän tärkein ruoka. Alota aamu puurolla marjoilla tai jollain muulla, mut älä jätä kokonaan pois.

Vierailija
13/25 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyödyllistä tietoa saat täällä jo mainittujen sivujen lisäksi sivulta

www . kutri . net (poista välilyönnit).

Painonvartijoita en minäkään suosittele. Heidän dieetissään kalorimäärät jäävät tosi pieniksi, joten sinulla tilanne voi vain pahentua entisestään.

Vierailija
14/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ruoka on terveellistä, ja liikut tarpeeksi (vähintään 3 tuntia viikossa), niin kyse lienee ruokamääristä. Itsellä tipahti 3kg muutamassa kuukaudessa niinkin pienellä muutoksella kuin että jätin juuston pois leivän päältä ja laitoin tilalle kurkkua. Nyt on paino menossa alas päin, liikuntaa lisätty rutkasti ja herkut karsittu minimiin.

t. 162/66

Vierailija
15/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa en käytä paljoa, ja nekin vähärasvaisia tuotteita. mm. juustoa syön todella vähän.

Herkkuja syön parikertaa kuussa.

Ruoka-annokseni ovat ihan normaaleja, suht pieniäkin jopa.

Jos ruokani lihottaa silti minua niin mitä himskuttia sitä pitää ihmisen syödä.

Juonko tästä lähin vain vettä ja syön jonkun puolikkaan ruisleivän päivässä.

Mie voi tähän kirjoittaa mitä suurinpiirtein syön päivässä.

Aamupalaa en syö. Ruoka n. klo 11 tänään söin n. desin makaronia ja 4 valmislihapullaa. Välipalalle mennään kohta lasten kanssa ja syön varmaan leivän jonka päällä on kevytlevitettä ja vähärasvainen leike + tomaattia. Iltaruuaksi syödään riisi+ohra ja broilerisuikaleita+ vähärasvainen kermakastikkeeksi ja kasviksia. Tuota syön varmaan pari, kolme desiä yhteensä. Sitten iltapalaksi jugurtti tai leipä.

Ruokajuomana vesi tai mehu.

Onko tuo muka liikaa?

Tuossa oli siis tämän päivän ruuat. Mutta suurinpiirtein samoja määriä ja samantyyppistä se on joka päivä.

Välillä on tietty poikkeuksia.

Vierailija
16/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin nyt ruokiasi vähän tuon viestin 19 perusteella..

Missä ovat hedelmät ja marjat? Hedelmiä, marjoja ja kasviksia tulisi syödä vähintään 600g päivässä, tuon päivän ruuissa et ainakaan saa niitä riittävästi. Leipää riittää 3 viipaletta päivässä, sekin ruista. Jos jää vajaaksi kuiduista, niin vehnälesettä kannattaa ripotella vaikkapa jugurtin joukkoon. Vihanneksia ja kasviksia voi oikeasti vetää ihan mielin määrin.

Entä juotko maitoa koskaan ruokajuomaksi tms, saatko jostain riittävästi kalsiumia? Rasvan käytön sanot olevan vähäistä -kovien rasvojen osalta tämä on tosi hyvä juttu, mutta käytätkö päivittäin rypsyöljyä tms?

Proteiininsaantisi lienee kanan ansiosta kohdallaan, jos sitä (tai muita protskulähteitä) syödään teillä usein. Raejuustoa voi kumminkin lisätä melkein mihin ruokaan vain, ja se on hyvä lisä proteiininsaantiin. Proteiinia tarvitaan noin 1,5g per painokilo.

Myös se, että syö liian vähän, voi lihottaa. Elimistösi voipi olla säästöliekillä, tiedät varmaan käsitteen? Jos aamiainen ei maistu, niin voit aamulla koittaa juoda vaikka Nutrilett -ateriankorvikkeen. Tai jos banaani uppoaa, niin sitä sitten. Tasainen syöminen on dieetatessa kaiken a ja o.

Suosittelen sua lämpimästi pitämään viikon ajan ruokapäiväkirjaa, ja laskemaan kalorit. Jos löytyy talousvaaka, niin punnaa kaikki syömäsi tarkkaan ja laita kalorit ylös. Sun kokoisella naisella on noin 2200 kcal päivässä -tuolla kalorimäärällä et siis liho etkä laihdu. Laihdutukseen sopiva kalorimäärä olisi noin 1600 kcal:n hujakoilla, ja jos liikut paljon, niin noin 1700kcal.

t. 17

Vierailija
17/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli katso mitä syöt!

Vierailija
18/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakaan paino ei pudonnut kiloakaan imetysaikana hormoneista johtuen - ennemminkin tuli vaan lisää. Harrastin liikuntaa ja todellakin katsoin mitä söin.

Imetyksen loputtua paino putosi reilut 10kg " ihan itsestään" .

Vierailija
19/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskasrakenteinen ja teen lihasmassatreeniä, joten en edes pyri normaalin BMIn alarajoille, mutta muuten ehkä sovin ottamaan kantaa.

Aloitin keväällä elämäntapojen muuttamiseen tarkoitetun projektin, joka jatkuu edelleen. Tavoitteena on ollut vähentää vuodessa 15 kiloa rasvaa, lihasmassaa säilyttävästi, jopa lisäävästi. Tässä vaiheessa 11 kiloa on lähtenyt, vaikka olen pitänyt projektista lomaa kesäloman ja juhlien sekä matkojen yhteydessä, kuitenkin siten, että en ole vetänyt överiksi.

Menetelmänä minulla, kuten monella muullakin nykyisin, on ollut kalorilaskuri. Olen myös lisännyt hieman liikuntaa, vaikka ennen projektin alkuakin liikuin ahkerasti. Laskuri huolehtii siitä, että energiaa tulee riittävästi ja ravinnon koostumus on oikea. Se myös reagoi painonmuutoksiin heti, eli kiristää ja helpottaa urakkaa tarvittaessa.

Vierailija
20/25 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Toi ruokapäiväkirja on kyllä hyvä idea. Just eilen keskusteltiin miehen kanssa ja mun ruoka annokset eivät kyllä ole kovin isoja nytkään. Mutta jos silti puolittaisi ne.

4. Kyllä varmasti löytyy lihavampiakin kuin minä. Mutta itseäni tämä on nyt alkanut häiritsemään todella paljon.

5. Imetän, mutta eikö imetyksen pitäisi enemmänkin laihduttaa. Lapsi on 1.5v ja imetän enää. n. 4 kertaa vuorokaudessa. Joten tuskin se nyt enää niin paljon vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän