Mitä mieltä olette postiluukusta tulevista lelukuvastoista?
En tiedä, onko AV:lla ollut hiljattain keskustelua aiheesta, mutta Hesarissa oli tänään kirjoitus noista lelulehdistä ja siinä mainittiin, että Kaksplussalla oli niistä kirjoiteltu.
Meidän perheessä noi lelulehdet on tosi suosittua luettavaa. Niitä luetaan läpi vuoden (lapset keskenään sekä myös aikuinen lapselle) ja ennen joulua niistä katsotaan omia joululahjatoiveita. Meidän 5-v on "aina" tiennyt, että kaikkea voi toivoa, mutta vain muutaman lelun sieltä saa. Ei ole koskaan edes toivonut mitään "ylimääräistä", vaan just niitä, mitä osaa toivoa ilman lelulehtiäkin. Siksi mä en ollenkaan ymmärrä, mikä ongelma noiden lelulehtien kanssa voi olla, jos lapselle tekee heti alusta asti selväksi, ettei ole itsestäänselvyys, että sieltä saa mitään. Eli meille lisää vaan lelulehtiä! Niitä ei enää taida vaan montaa tulla, kun kolme on viime viikkoina tullut,
Kommentit (10)
meilläkään ei poika saa sieltä kuin "pari juttua" kuten on sovittu. Paljon niitä selataan ja hyviä vinkkejä sieltä saa sukulaislapsillekin!
teki tehtävät, ne oli parasta, ja kiukutteli kun ei löytynyt koko lehdestä yhtään satua. Ei oikein edes tajunnut, että voisi toivoa niitä leluja itselleen.
Ja meilläkin niitä luetaan ympäri vuoden, autossakin on kuvastot:-)
Kyllä on kasvatuksessa mennyt jotain pieleen, jos lapset eivät kestä sitä etteivät saa kaikkea toivomaansa...
t. 5- ja 6-vuotiaiden äiti
lehtiä on tallessa varmaan 2 vuoden takaakin :) mutta kyllä ne uudet luetaan tarkasti, tietävät just millä sivulla on mitäkin :)
2 vuotiaankin saa huijattua syömään kun antaa lehden eteen, jos muuten ei kerkeä pöydässä istumaan :)
Eivät vaarallisia, mutta tosi ärsyttäviä. En pidä lapsiin kohdennetusta mainonnasta, enkä halua myöskaan lukea lapselle kirjaa, jonka ainoa tarkoitus on mainostaa kaupasta ostettavia tavaroita. Niin materialistista maailmankuvaa en halua lapseni omaksuvan.
Kivaa selattavaa lapsille. Ei minua yhtään ahdista, vaikka 5 v sanookin suunnillee joka toisen lelun kohdalla, että toi ois kiva. Sanon vaan, että niinpä näyttää olevan, mutta kaikkea ei vois saada.
Eikös löytyisi iltasaduksi jotain muuta?
Joten miksi yksi kuvasto rissaisi?
Lapset lukee niitä moneen kertaan. Tietää mitä leluja on kavereilla ja kaikkee haluisi ittellensä.
Itse en saanut KOSKAAN mitään lelulehdestä. Kyllä oli turhauttavan tuntusta kun ei koskaan Joulupukki tuonu mitään kivaa, jota olisin toivonut. Vieläkään en ymmärrä miksi edes jotain kirjettä Joulupukille kirjotin vuodesta toiseen.
Omia lapsia koitan sen verran lelliä piloille että saa jotain. On niissä halpojakin leluja.
Toisin kuin omat vanhempani: olen valmis myös omista asioista luopumaan ja pihistämään että lapset saa jotain täysin hyödytöntä.
Nuorin meillä selailee, vanhempi on jo elänyt sen ajan yli.
Joskus huvittaa kun niin tohkeissaan jaksaa käydän niitä kuvastoja läpi, mutta jos niistä iloa saa, niin mikäs siinä? en mä viitsi ottaa sitä iloa lapselta pois.
on kerrottu heti alusta saakka että kaikkea ei voi saada. Minusta sieltä saa aikuinenkin hyviä vinkkejä lahjaostoksille.
Kyllä sieltä tulee vielä Joulun alla Cittarin, Prisman ja Euromarketin lelukuvastot, muistaakseni viime vuonna tuli myös Halpa-hallista. :)