Hyvä Vanhanen! Kerrankin puhuu asiaa!!
Kommentit (26)
hässäkkää. Hakijoita on vaikka kuinka paljon, ja jos hoitsupula iskee, on helppo lisätä opiskelupaikkoja. Ikävä vaan että nyt kun palkat ovat näin korkeat, ei ole enää varaa palkata hoitajia entiseen malliin.
tuo taistelu oli keinona laiton ja rikollinen. Hoitsut uskoteltiin luulemaan että ovat hyvällä asialla... kuinka moni tiesi että esim. kieltäytymällä suojatyöstä olisi joutunut henkilökohtaiseen vastuuseen mikäli teon vuoksi olisi menetetty henkiä tai joku olisi vammautunut..
Pääministerillä on valtaa, enemmän kuin muilla, enemmän kuin yhdelläkään demarilla.
Vahanen on kuin suoraan kekkistodellisuudesta nouseva jäänne. Kauhea kaksinaismoralisti, paasaa omakotiatlo-onnelasta ja sitten jaagaa helppoja netissä ja eduskunnassa.
Ja Katainen sitten - tsiisus, lupaamme varmasti - emme me mitään luvanneet - nyt lunastettiin lupaukset Katainen. Säälittävä heittopussi, jonka päältä kaikki käveli.
On siinä hallitus.
Ja kai te tiedätte miksi Vanhanen NYT älähti - ne on saanut sössimisestä sellaiset ukaasit omilta; työnanataja ja pääomapuolelta että lähtölaskenta on käytännössä alkanut. Katainen ei varmaan kauaa enää Kokoomuksen johdossa heilu ja vaikka Vanhasen asema on vähän parempi niin on senkin asema nyt hankaloitunut.
Joo ja mä olen siis ope niin että mun pitäisi olla tyytyväinen kun tehy saa sooloilusta ansaittua kuraa, mutta toi on vielä paksumpaa.
menehän nukkumaan välillä ja tuuleta huomenna uudelleen. Voisit miettiä vähän tarkemmin noita yhteiskuntapoliittisia lausumiasi -opettaja kun olet.
Kyllä hoitsujen moraali ja ammattietiikka tuli jälleen kerran todistetuksi. Mitä ihmeen puhetta se suunnattomiin työmääriin vetoaminen on, kun kumminkin työajat on säännölliset ja työajan päätyttyä lähdetään kotiin, vaikka esim. synnytys olisi kesken. Pitäisikö hoitajien saada istua työaikansa juoruamassa?
Kahdesti Naistenklinikalla synnyttäneenä en oikeastaan edes nähnyt hoitajia, vaan äidit hoitivat itsensä ja vauvat.
En kunnioita miestä joka on lykkinyt Kurosta JA liustanut tilanteesta ikäänkuin ei tässä mitään.
Mä oon lukenut Kurosen kirjan. Se on vähän yksikertainen, mutta jos edes neljäsosa pitää paikkansa siitä mitä se sanoo niin vanhanen on täys sika.
Nyt on hyvä aika käydä keskustelu tästä tilanteesta ja siitä, mitä tulevaisuudessa tehdään. Vanhanen on kerrankin 100% oikeassa!
Mitä tuohon " pakkotyölakiin" tulee, niin tietysti valtion pitää kunnioittaa ihmisten vapautta lakkoilla tai irtisanoutua, mutta vielä enemmän valtio on vastuussa, ettei kukaan kuole tuollaisen anarkian takia. Ihmishenki ei voi jäädä kakkoseksi lakko-oikeuksia vastaan.
Vai meinaatko että potilaita hoidetaan provikkapalkalla?????
Vierailija:
Kyllä hoitsujen moraali ja ammattietiikka tuli jälleen kerran todistetuksi. Mitä ihmeen puhetta se suunnattomiin työmääriin vetoaminen on, kun kumminkin työajat on säännölliset ja työajan päätyttyä lähdetään kotiin, vaikka esim. synnytys olisi kesken. Pitäisikö hoitajien saada istua työaikansa juoruamassa?
Kahdesti Naistenklinikalla synnyttäneenä en oikeastaan edes nähnyt hoitajia, vaan äidit hoitivat itsensä ja vauvat.
Vanhanen keräilee pisteitä.. Poliittikko kun on. Vaalit vaalit..
ymmärrätkö mikä ero on määrällä ja ajalla? Et varmasti nähnyt hoitajia just, kuka sun synnytyksen hoiti, itse sinä varmaan supermammana suoriuduit siitä???
Vierailija:
Todellakin, Vanhanen osoitti että on mies paikallaan. Osaa näköjään jyrähtää jos tarve vaatii. Vanhasesta seuraava presidentti Suomelle!!!
Hoitajan työssä on yksi iso plussa: kun lähdet kotiin, niin työt jää sinne. Joku muu hoitaa ne ja seuraavassa vuorossa taas teet seuraavaa juttua. Tämä on tyypillistä ns. duunariammateissa, kun taas yleensä oikeasti vaativat ja vastuulliset työt tarkoittavat sitä, että ihminen kantaa PITKÄJÄNTEISESTI KOKONAISVASTUUTA työstään ja sen tuloksista. Sitä vastuuta ei poistat sairaslomat tai lomatkaan vaan jokainen työpäivä koostuu edellisen päälle, josta työntekijä vastaa yksin. Opettajilla näin on esimerkiksi. Hoitajilla ei. Vaikka se yksittäinen työvuoro olisi raskaskin, niin silti vastuu on vain hetkittäinen.
Tuo kertoo sinusta tosi paljon, etä olet lukenut Kurosen kirjan! Eikä ole mikään mairitteleva kuva!
Poitsit Vanhaselle!
Hoitajien työssä on montakin plussaa, en minä muuten olisi hoitajaksi kouluttautunut!
Vierailija:
Hoitajan työssä on yksi iso plussa: kun lähdet kotiin, niin työt jää sinne. Joku muu hoitaa ne ja seuraavassa vuorossa taas teet seuraavaa juttua. Tämä on tyypillistä ns. duunariammateissa, kun taas yleensä oikeasti vaativat ja vastuulliset työt tarkoittavat sitä, että ihminen kantaa PITKÄJÄNTEISESTI KOKONAISVASTUUTA työstään ja sen tuloksista. Sitä vastuuta ei poistat sairaslomat tai lomatkaan vaan jokainen työpäivä koostuu edellisen päälle, josta työntekijä vastaa yksin. Opettajilla näin on esimerkiksi. Hoitajilla ei. Vaikka se yksittäinen työvuoro olisi raskaskin, niin silti vastuu on vain hetkittäinen.
mutta hei, mitä siitä.. sähän olet hoitsu, sullahan on olemassa ihan omat lait, säännöt ja ohjeet!
T: en ole vielä kertaakaan tänne kirjoittanut
Vierailija:
mutta hei, mitä siitä.. sähän olet hoitsu, sullahan on olemassa ihan omat lait, säännöt ja ohjeet!T: en ole vielä kertaakaan tänne kirjoittanut
Tämän jälkeen 17 sanoi minua lukutaidottamaksi.. ja nyt sinä joka et ole tänne koskaan kommentoinut rupeat aukomaan päätäsi minulle???
Joo hoidon tarpeessa olet... Kuka tässä ei ymmärrä ja ketä??
Taas näkyy tämä av:n logiikka, että tiedetään just muka niin hyvin, miten TOISTEN hommat hoidetaan. Ei kannattaisi yrittää olla asiantuntija, jollei ole tehnyt näitä töitä.
Kyllä monessakin paikkaa on se joku, joka vastaa, ihan kotiin asti. Esimerkiksi monissa palvelutaloissa on vain yksi sh, joka on vastuussa, oli sitten töissä tai ei. Ja kotisairaanhoidossa ainakin meilläpäin asiakas jää sinne omaan kotiinsa, minä se olen, joka vastaan siitä, että hän pysyy hengissä seuraavaan käyntiini asti.
Vierailija:
Mitäs jos lääkärit sanoo, että ei me tehä päivääkään töitä, jos ei alkupalkka nousee 4000 euroon?!?
Tämmönen kiristäminen on saatava jollain keinolla laittomaksi / mahdottomaksi.