Olenko tiukkis, kun en anna miehen pojan tuoda meille niitä "kuulapyssyjä"?
Ensinnäkään en pidä mistään leikkiaseista, puhumattakaan noista pyssyistä, joilla ammuskellaan pikkukuulia. Olenkin sanonut, että meille niitä ei tule. Piste.
Kommentit (31)
http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Arkisto/2008/11/04/Ampumaharrast…
Ja siis ei siellä Espoossakaan saa mennä ihan minne tahansa metsään vaikka olisi millaiset suojavarusteet itsellään. Niiden kantama on pitkä ja alue pitää olla aidattu, ettei ampuma-alueelle tule vahingossa ulkopuolisia, joilla ei noita suojavarusteita ole. Jossa Lippajärvellä kai oli ampumapaikka, mutta muistelisin luonnonsuojelijoiden nousseen niitä vastaan, kun linnut napostelee niitä kuulia.
Oma poika sai narunvedosta markkinoilta sellasen muovisen pyssyn jossa oli muovikuulia mukana. Pyssyn sai pitää mutta kuulat mä heitin pois.
Oma poika sai narunvedosta markkinoilta sellasen muovisen pyssyn jossa oli muovikuulia mukana. Pyssyn sai pitää mutta kuulat mä heitin pois.
en anna tuoda minkäänlaisia pyssyjä, aseita, sotaleluja tai "örkkejä" kotiin. En osta itse ja lahjaksi en anna tuoda. Ja silti pojat saa olla poikia, mut minun mielestäni lelut on leluja ja aseet eivät ole leluja.
Kyllähän mä nyt sen tiedän!
Kerroin vaan oman kuulapyssy tarinan. Jos olisi oikeesta pyssystä kyse, niin silloin meillä ei olis leikeissä edes sitä. Muovinen pyssy nyt on ihan eriasia.
No voi itseäsi, jos nimittäin tosissaan luulet, että lapsesin erinomainen täydellisyys johtuu nimenomaan siitä, että (hahaha) on saanut leikkiä kuulapyssyillä lapsena. No onpas mahtava juttu. Noh, pitää pitää tämä kasvatusmetodi mielessä nyt kun odotan tässä esikoistani.
No enpä todellakaan luule, että käytös johtuu nimenomaan kuula-aseista! Tarkoitinpa vaan, että siitäkin huolimatta, että on jo monta vuotta käynyt sitä kavereiden kanssa harrastamassa, niin ei tuosta ole nuorisorikollista tullut eikä suunnittele kouluampumisia!
-7
Esim ruokakaupoista saa leluhyllystä ikämerkinnällä 3 + merkittyjä pieniä kuulapyssyjä. Ne ovat ilmeisesti täysin eri asia kuin markettien urheiluosastolla myytävät k-18 aseet. Noiden pienten pyssyjen ammukset lentävät vain 1 - 3 metriä, eikä niiden osumaa juuri tunne paljaallakaan iholla. Siltikin olen miettinyt, voikohan niillä vahingoittaa silmää, jos osuu suoraan silmään.
K-18 kunnon aseet ovatkin asia erikseen. Tässä ketjussa on ilmeisesti puhuttu sekaisin kummistakin.
Niillä ne räiski metässä limutölkkejä. Nyt ovat molemmat perheellisiä ja ihan normaaleja aikuisia miehiä, ei mitään rikollisia.
Omalla pojallani on lelupyssy, tosin nyt on ekaluokkainen ja ei se ole aikoihin sillä pyssyllään leikkinyt, roskiin sen varmaan vois heittää? Mun poika kavereineen on keksinyt nyt kepit, ne taistelee niillä. Läheisestä metsästä käyvät keppejä hakemassa ja vertailevat kellä on paras keppi.
Kyllä lapset aina jotain keksii. Pyssynkin ne rakentaa itse, jos ei sitä hänelle osteta ja sellainen lasta kiinnostaa, se on ihan varma se.
Kuulapyssyt on tarkoitettu yli 18-vuotiaille. Osat vanhemmat eivät vain tajua sitä. Kävin netissä jollakin sivulla, missä oli myytävänä kuulapyssyjä. Siinä luki selvästi: EI ALLE 18-VUOTIAILLE sekä KUULAPYSSY EI OLE LELU.
Kuulat ovat luonnossa todellinen ympäristöhaitta. Ne eivät häviä metsästä
koskaan, ja linnut ja muut eläimet syövät kuulia luullen niitä ruuaksi jne.
Jossain sisäradalla kuulapyssyaseilla voi ampua, mutta onko sellaista
mahdollisuutta? En ole kuullut.
No voi itseäsi, jos nimittäin tosissaan luulet, että lapsesin erinomainen täydellisyys johtuu nimenomaan siitä, että (hahaha) on saanut leikkiä kuulapyssyillä lapsena. No onpas mahtava juttu. Noh, pitää pitää tämä kasvatusmetodi mielessä nyt kun odotan tässä esikoistani.