Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketjutetut työsopimukset, nyt saan muualta vakityön

Vierailija
05.11.2008 |

Tyhmä kysymys, mutta minulle on tehty aina määräaikainen työsopimus, ja viimeisin päättyy tän kuun lopussa. Sopimusta ollaan "tietenkin" jatkamassa, muttamaksi kuukaudeksi kuten tähänkin asti.

Nyt kuitenkin saisin vakipaikan 1.12 alkaen. Sanonko nyt vaan nykyiselle pomolle, etten halua enää uutta sopimusta, vai miten irtisanoutuminen tässä menee? Työsopimukseni on siis 30.112008 asti. Uskallanko vai ihan pitääkö uusi sopimus allekirjoittaa ennen kuin kerron töissä? Ettei vanha pomo voi vaatia minua olemaan vaikka vuoden loppuun tms. Tiedän että tämä jättää heidät pulaan ja yllättäen, mutta eipä sielläkään ole koskaan haluttu sitoutua minuun yhtään pidemmäksi aikaa kun on ihan pakko. Kato uusitaan taas sitten se sun soppari, pelkkä paperihomma.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään sulla ole velvollisuuksia työnantajaa kohtaan, jonka kanssa sulla ei ole sopimusta. Jos tulee tarjoamaan sulle uutta sopimusta, sanot sitten että sori et halua allekirjoittaa sitä, koska vaihdat duunia. Ethän ole oikeasti varmasti voinut tietää, että saat uuden sopimuksen entiseltä työnantajaltasi.

Siitähän saa mokoma ketjuttaja! Ottaa aivoon tuollaiset työnantajat!

t. itsekin ketjuissa rimpuileva

Vierailija
2/4 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mä pyrkisin siihen, että saisin mahdollisimman pian allekirjottaa myös sen uuden työn sopimuksen, ihan siksi, etteivät NE sitten vetäydykään takaisin.

Sun nykyinen työnantaja ei todellakaan voi pakottaa/vaatia sua jatkamaan päivääkään sen jälkeen kun työsopimuksesi päättyy. Voi olla, että projekti jää kesken, mutta omapa on vikansa, kun eivät ole tehneet kanssasi työsopimusta koko projektin ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin eka vastaaja.

Vierailija
4/4 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikaisen sopimuksen loppumisen jälkeen, ilman että on tehty uutta työsopimusta, työsuhde muuttuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevaksi eli vakituiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi