Olenko alkoholisti? OV
...Tarkemmin, onko miehelläni aihetta haukkua minua alkoholistiksi...
Juon n. kerran viikossa, esim. sikspäkin tai punkku pullon. Lapsia ei ole. Mieheni (joka ennen joi n. kaksi kertaa/vko, mutta ei enää koska muutimme ja " pääsi pois" lähibaarin kurimuksesta) haukkuu että juon liikaa, koska n. kerran viikossa juon itseni " humalaan" (EN känniin...!)
Hän ei ymmärrä, että juon yksin kotona (skypessä tmv. ystävien kanssa jutellessa) eli en siinä mielessä " yksin" . Tämä on minusta naurettaavaa. että ihminen joka vielä muutama kuukausi sitten oli KAIKKI päivät (joita seuraava oli vapaapäivä) baarissa! Minä en pidä baareista, mutta jos kotona juon, ei kai se te minusta alkoholistia?
Tarkoitan sitä, että miksi lähteä baariin (jossa ei tuttujani ole) juomaan, kun voin ILLAN MITTAAN nauttia pullon punkkua ja jutella YSTÄVIENI kanssa skypessä (jotka siis asuvat kuakana)? Säästän rahaa ja saan sosiaalisia kontakteja kavereistani, ilman että maksan siitä hyvästä baari-hintoja...;)
Hän väittää, että olen alkkis, koska juon yksin, mutta enhän minä juo yksin jos juon (toisella puolea Suomea asuvan) kaverini kanssa pullon punkkua ja juttelen skypessä useita tunteja....?!
Ja juu, jos ja kun toivottavasti joskus saamme lapsia, en aio näin paljon juoda, mutta nyt tässä eläntilanteessa tämä ei liene kovin suuri synti....?
Huomauttaisin vielä, että mieheni itse juo AINA kun saa kaverin seurakseen, eli 2-3 kolme kertaa/kk!
Kommentit (21)
Kyse onkin siitä, että MINÄ voin olla juomatta viikon (vaikka useammankin) JOS haluan...! (=Eli esim. työt vaativat sitä)
Mutta minnusta on tekopyhää, että mies valittaa kun juon " yksin" (=mesessä/skypessä kaverin/kavereiden kanssa), kun totuus on se, että MINÄ olen se, joka voi halutessaan olla juomatta. Mies ei voi. kun voi olla pokeri-iltaa, jääkiekko peliä, kaverin synttäriä tmv. milloin on " pakko" lähteä baariin tmv.
Minä olen muka juoppo kun juon KOTONA, vaikka MINUSTA on ihan sama juonko kaverin asunnolla hänen kanssa jutellen, vaiko kotona skypen/mesen välityksellä. Eli miehestäni olen juoppo kpska en näe LIVEN kavereitani vaan netin kautta, minä olen eri mieltä....
joka täsmentää, että on ollut juomatta 4vko:a pari kuukautta sitten töiden vuoksi, ja juominen EI ole ongelma muutenkaan...! Mies ei sen sijaan pystynyt olemaan 2 vko:a juomatta kun piti...
Leikkii että ei ole, mutta oikeasti on..!
Tuntuu, että hakkuu minua deekuski, selitääkseen oman juomisensa... :/
että hoitaa työnsä (juo vain vapaallla) että ei suostu hoitoon menemään, koska hoitaa työnsä....
ap
Pystyy olemaan juomatta, jos vain haluaa(ei vain satu haluamaan.)
Vertailee toiste n juomisiin(mitä tekemistä sillä on mitä mies juo onko itse alkoholisti vai ei.
Hoidan työni(siitä voi työkaverit olla eri mieltä.)
Hirveä selittely juomisen oikeutuksesta(normaali alkoholinkäyttäjä ei selittele, miksi hän otti eilen illalla.)
Noinkin lyhyestä kirjoituksesta kuin ap:lla voi päätellä aika paljon.
Kannattais kokeilla pidempää raitista kautta ennenkuin alkaa tekemään lapsia.
kaksi viikkoa tai kuukautta pystyy kuka vaan, tosin muut kyllä huomaa että on pinna tiukalla sen aikaa.
Siis ap juo kerran viikossa kuusi kaljaa tai punkkupullon. Onpa hurjaa! Ja miehensä muutaman kerran kuukaudessa kavereiden seurassa.
Miten nämä ihmiset muka ovat alkoholin ongelmakäyttäjiä????
Alkoholisti on henkilö, joka juo päivittäin tai lähes päivittäin ja annokset ovat kerralla paljon suurempia kuin muutama kalja.
Ärsyttää kun täällä tuomitaan ihmisiä ja neuvotaan asioissa, joissa ei niinkään neuvoja kaivata. Normaalit nuoret aikuiset juovat, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Ainakin jos ovat vielä lapsettomia.
Vierailija:
Ja juu, jos ja kun toivottavasti joskus saamme lapsia, en aio näin paljon juoda, mutta nyt tässä eläntilanteessa tämä ei liene kovin suuri synti....?
Pystytkö juttelemaan kavereittesi kanssa selvinpäin? Vai pitääkö aina olla vähän kostuketta jotta juttu luistaa?
Tuossa perheessä se koetaan ongelmaksi, ei kai ap huvikseen täällä kysele muiden mielipidettä. Äläkä levittele täällä väärää tietoa. Sulla ei ole hajuakaan mikä alkoholismi on!Vierailija:
Alkoholisti on henkilö, joka juo päivittäin tai lähes päivittäin ja annokset ovat kerralla paljon suurempia kuin muutama kalja.
alkoholismista voi lukea minnesota hoidon sivuilta, sieltä saat tietoa, millainen alkoholisti on. suurkuluttajat ja spurgut on sitten erikseen
Ap: lla on siihen vielä pitkä matka, ei ongelmakäytöstä tietoakaan.
t. se joka kertoi jo aiemmin että alkoholistilla on vähän toisenlaiset tavat
Jos tosta juomisesta menis hoitoo hakemaan niin johan ne pitäis vähän tärähtäneenä. Kumpikaan teistä ei todellakaan ole alkoholisti mutta mihelläsi on siihen suuntaan viittaavia piirteitä jos ei pakon edessä voi olla juomatta ja jos kyttää sinun juomisiasi.
Minä olen alkoholisti tavallani koska juon ahdistukseen, vähän mutta usein, känniin ehkä 2krt. vuodessa. Ystäväni on alkoholisti koska hän juo lähes päivittäin jotain ja useasti viikossa humalaan (hänellä ei lapsia). Silti molemmat hoidetaan työmme.
Itse olen ollut vuosia juomatta koska oli pieniä lapsia. Pakon edessä uskon että pystyisin mutta en nyt aio kokeilla eikä ole mitään pakkoakaan tiedossa. Enkä aio hakea mitään apua.
Yrittäkää päästä irti tosta toistenne kyttäämisestä ja eläkää niin kuin parhaaksi näette. Aina toisessa on piirteitä joista ei pidä, pitääkö kaikesta sanoa ääneen?
Itse en jaksaisi tollasta hiustenhalkomista siitä juoko sosiaalisissa tilanteissa vai yksin. Miksei voisi juoda yksinkin ihan omaksi huvikseen ja rentoutuakseen? Ei sosiaalinen juominen pelasta alkoholismilta, ei noi ole mitään määreitä.
Ps. päihdetyöntekijät eivät tiedä taudista mitään. Siitäkin on kokemusta. Hah!
ET ole, useimmat opiskelijat ja lapsettomat juo paljon enemmän alkoholia viikon aikana. Ja jopa monet lapselliset. Minäkin tykkään surffailla ja juoda samalla viiniä.
Vierailija:
Tuossa perheessä se koetaan ongelmaksi, ei kai ap huvikseen täällä kysele muiden mielipidettä. Äläkä levittele täällä väärää tietoa. Sulla ei ole hajuakaan mikä alkoholismi on!Vierailija:Alkoholisti on henkilö, joka juo päivittäin tai lähes päivittäin ja annokset ovat kerralla paljon suurempia kuin muutama kalja.
Mm. että alkoholisti on sekä henkisesti ETTÄ fyysisesti riippuvainen alkoholista. Mielestäni myöskään se että juo kerran viikossa 6 annosta ei ole lähes päivittäin. Myöskään alkoholin suurkulutus ei tee automaattisesti alkoholistia, vaan siihen tarvitaan riippuvuus. Suurkulutuksen raja naisilla on 16 annosta viikossa.
Minusta ap ei ole alkoholisti, vaikka 6 annosta kerralla on minustakin kyllä vähän liikaa.
tietää, kun ovat koulutuksen saaneet. Surullista on se, että alkoholistit eivät ota heitä ja tarjoamaansa apua tosissaan, kun ajattelevat että " ei ne mistään mitään tiedä" .
Hohhoijaa, mitä ihme vastauksia. Sikspäkki tai punkkupullo illan kuluessa EI ole paljon.
meillä kaikilla on paheemme, eikö? Pullo viiniä/vko ei ole lähelläkään suurkulutuksen rajaa. se on vain 6 annosta. kuten sixpäck. se on todella vähän.
Pystytkö (oikeasti) olemaan juomatta, jos haluat? Miksi juot noin paljon kerralla? Etkö voisi vaihtelun vuoksi olla joku vkl juomatta?
kuulostaa kyllä siltä, että miehelläskin on ollu/on alkoholiongelma...