Te joilla kaksi lasta tarhassa?
Miten nimikoitte? Meillä vaatteet jää isommalta pienemmälle aina. Riittäisikö pelkkä sukunimi. Mutta sitten voivat kyllä mennä poikien vaatteet sekaisin.
Kommentit (8)
kun kummallakin samat nimikirjaimet. haitanneeko jos menee sekaisin, kun kuitenkin oikean perheen lapsilla
isomman vaatteet nimikoin tyyliin A.A (koska osan ainakin säästän ) ja pienemmän vaan nimellä Anna
Meillä hyvin harvinainen sukunimi. Ei tule kyllä ihan heti vastaan.
Ostan valkoista puuvillanauhaa johon kirjoitan tussilla nimet. Ompelen nimikoidun nauhan pätkän joka vaatteeseen, myös niihin joihin sen vois kirjoittaa.
Paidoissa ompelen sen pesulappuun, ulkovaatteissa ripustuslenkkiin jne. Sukkiin ompelen sukansuuhun. Meillä sukat ei pahemmin kierrä, kuluvat käytössä puhki.
Sitten kun vaate siirtyy seuraavalle tai kirpparille, leikkaan tai puran ompelemani nauhan pois, tai jos nimi on haalistunut niin kirjoitan uuden päälle. Uusi nauha tilalle jos ei vanhaa voi käyttää.
Vaatii hommaa pari iltaa vuodessa mutta minä haluan pitää lasteni vaatteet lapsillani. Itse päiväkodin työntekijänä tiedän miten inhottavaa on keksiä kymmenestä parista nimikoimattomia sukkia omat joka lapselle.
Ennemmin tulee samalla etunimellä muita vastaan kuin sukunimellä.
T:Ap
jossa on tasan yksi vetäjä, eikä kerhoa ole, jos vetäjä on sairas, ja toinen on eskarissa, jossa ei myöskään koskaan ole pelkästään uusia. Nämä eivät ole kaupungin tarhoja...
Ja kyllä meidän lapset itse tietävät tavaransa, nimensä ja osoitteensakin.
saman sukunimen omaavia on koko Suomessa vain meidän perhe. Tosin ei sitä sukunimeä sijaiset tms. tiedä mutta muksut kyllä tietää. Kuopuksen vaatteisiin tulee usein laitettua etunimi, mutta isoveikan vaatteissa lukee tuo sukunimi.