Muista nyt sitten ap ja te muutkin vihaajat
että jos joku ei kerää paskoja pois se EI tarkoita sitä etteivät kaikki kerää. Monesti itse olen koiranomistajana huomannut että ne paskat mitä siellä tiellä on, ovat monesti pienen koiran kakkoja. Itse olen lenkillä nähnyt myös monen monta kertaa miten vanhat ihmiset ulkoiluttavat koiriaan, ne paskantavat keskelle kävelytietä ja ne paskat jää siihen. Ei vissiin taivu enää muori keräämään hurttansa paskoja.
Itse kerään omien koirieni paskat jos ne ovat haitaksi (metsästä en kerää koska ne maatuvat siellä nopeammin kun muovipussissa kaatiksella, ja mun koirani paskat eivät ole sen pahempia kun ne isot hirvenläjät mitä sieltä metsästä myös löytyy), mutta mua ituttaa kyllä kun muut eivät kerää erityisesti kaupunkialueella. Ei ole kauan aikaa kun itse astuin viimeksi paskaan...
Pakko vielä sanoa että järjestyslaki ei velvoita keräämään niitä suoranaisesti mutta koiranomistajan pitää pitää huoli etteivät ne paskat jää likaamaan hoidettua aluetta (esim. paskan voi kerätä lehdellä ja heittää sen hoitamattomalle alueelle pöpelikköön).