mielipiteitä rattaista...
raskauteni ei ole vielä edes pitkällä, mutta tottahan rattaita pitää taas heti katsella... Näitä olen jo pidempään ihastellut, mutta mitä mieltä olette?
Mitä ajattelisitte jos näkisitte tälläiset jollakin? ovatko teistä " ei-sopivat" pienelle vauvalle? Liian synkät?
Entä onko jollakin i' coon rattaista ihan käytännön kokemuksia? Yhdellä ystävälläni on ollut, ja hän kyllä tykkäsi. Mites muut?
Kommentit (22)
että vauvoille on pääkallojuttuja. Liian synkät mun makuun mutenkin. En tosin pahalla katsoisi, jos tuollaiset vastaan tulisivat. Jokaisella kun on se oma makunsa.
Ei ole tuosta vaunumerkistä kokemusta. Muistelisin, että jossain Kaks plussan numerossa olisi ollut nuo samat. Oiskohan se ollut ihan se vaunuvertailujuttu??
että ovatko vauvalle liian synkät... itse tykkään kyllä ja jokaisellahan on oma makunsa, mutta silti mieityttää.
on muutes itsellämme mustat vaunut, joissa hopeanväristä kangasta lisänä. Mutta nuo pääkallonkuvat haluamissasi vaunuissa tekee niistä entistä synkemmät.
haluaisin sellaiset aika neutraalinväriset vaunut... ja yksivärisiä, tai edes kaksivärisiä, on aika vaikea löytää.
En osaa noista rattaista teknisesti juurikaan sanoa. Ulkonäköasiaa haluaisin kommentoida sen verran että voihan vaunuja tuunata! Eli tuollaisiin rock-henkisiin lisätä värikästä lelua, vaunupeittoa tms. tai sitten tavallisempiin vaunuihin hankkia vaikka pääkallo-heijastinta tai pääkallokuvioidun huivin kuomun aukon peitoksi kun sisällä nukutaan.
Ihan siis oman maun ja mieltymyksen mukaan. Jos vanhemmilla on Kotiteollisuus-look niin enpä hämmästyisi heillä tuollaisia vaunuja ;)
Me oltiin alunperin hankkimassa mustia tyylikkäitä vaunuja jotka olisi sopinut isännän goottityyliin aika hyvin mutta monien mutkien kautta käyttöön tuli käytetyt tavis-Carenat. Ihan hyvin pyörii nekin ;)
Mukavaa odotusta!
sinähän niitä työntelet. Vaan on aika lyhyt tuo makuutila, et kovin pitkään ei tuleva pienesi niissä mahdu mukavasti oleen. Itse suosittelen sellaisia missä oli lähemmäs 90cm makuutila mitta. Meillä vieläkin nukkuu päikyt partsilla ja ikää on 1v5kk ja pituutta 82cm.
Nii ja tummissa väreissä on se puoli, et kesällä aurinkoisella on todella kuumat.
Mutta aika kiehtova oli tuo sinun mieleisesi kuosi..
ja vauva syntyy kesällä, joten kuumat oltavat voivat olla.
katselin tuossa juuri, että samalla merkillä on aika hillittyjä vaunuja muitakin värejä (ja ilman pääkalloja).
on ihan Emmaljungat. Ei ne mustat (+ muut tummat värit) kesällä sen kuumemmat ole kuin muutkaan, koska eihän nyt vauvaa auringossa nukuteta.
Onko teille tulossa kolmas lapsi? Jos, niin onnea paljon! Ei kai kukaan muukaan sinun nimimerkkiä ole vienyt.. =) Tulepas piristämään TP:t ketjua välillä. =D
Ja itse vaunuista..Näyttää pikavilkaisulta kivoilta, mielestäni. Jos tietää, että ne olisivat pojalle tulossa, voisin harkitakin, tosin mua häiritsee se " oudon" näköinen työntöaisa.. =)
En voi muuta kuin kehua niitä..Meillä oli käytössä I' coon tuplat,joista sai kädenkäänteessä yhdenistuttavat..Todella loistavat pelit,kääntyvät etupyörät on paras keksintö mitä voi kuvitella.
Myös työntöaisa on loistava,helppo tekniikka Emmaljungan teleskoppiin verrattuna..
Itse katselin samoja vaunuja tosin pinkin värisenä ja pehmeellä kopalla,ei me tollasia oikeesti tarvittas kuopuskin on jo 1v 2kk joten ostettiin sit Scooterit.
Mua toi väri ei häiritse,ei varmaan toisia vastaan tule tai ainakaan ihan heti.Ainoastaan sit jos tulokas on tyttö,niin sit voi häiritä.
Mutta I' coo noin merkkinä on mielestäni tosi hyvä,ehkä jopa parempi kuin Emmaljunga,jonka vannoutunut kannattaja olin ennen.
olivat todella suloiset, tosin enpä tiedä saisinko miehen niitä työntämään!
mustista ajattelin, että jos tyttö tulee niin saahan niin vaaleanpunaista peittoa ja vaunulelua yms. yms..
Tosin löysin rattaat saksalaisesta nettikaupasta myös vaaleanruskeina/oliivin vihreänä http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/4742cc8d00319334273f50f336…
Näihin tykästyin myös! Mutta se taitaa olla melko varmaa, että tämän malliset tai ainakin merkkiset vaunut meille sitten tulee!
Siellä TP ketjussahan sitä oltiinkin jo! Kiitoksia onnitteluista!
Oudon näköinen työntöaisa pistää ehkä munkin silmään, mutta ehkä sillä on joku " ergonominen tarkoitus" ...
Viivi
Mulla vaan kestää silmän tottua näihin uutuuksiin aina..kolmipyöräiset rattaatkin näytti alkuun tosi hassuilta, mutta nykyään ne on tosi hienoja. Hitaasti lämpenevä ehkä olen.. =D Mut noi pääkallokuviot on mun mielestä ihan kivat vauvallakin.. =)
Siis tosi ihanathan ne on. Tuli tosi lannistunut olo, kun luki noita kommentteja...
Eivät ole synkeät. Mustia ja tummia vaunuja on paljon. Ja ne eivät ole kesällä sen kuumemmat kuin muutkaan. Jos jättää vaunut kesäkuumalla suoraan aurinkoon niin kaikenväriset vaunut on juuri yhtä kuumat. Ja mitä tuohon pääkalloon tulee, niin en oikein keksi, miten sen voi ottaa jotenkin epäsopivana. Mielestäni se on hauska ja " rock" , mutta niinkuin aikaisemmin todettu, kaikki eivät koe sitä näin...
Jos nyt jotain negatiivista pitää keksiä, niin itse kaipaisin pehmeää kantokoppaa ja heittoaisaa... Muut tarvittavat ominaisuudet noissa rattaissa kyllä on. Koppa ei mielestäni ole liian pieni. Ei kai sen ole tarkoitus olla käytössä kuin ihan vaan pienellä vauvalla. Kyllähän siinä ratasosassa on sitten isommallekin tilaa nukkua...
Minä ainakin rohkaisen hankkimaan tollaiset, jos ne on mieleiset!
ja asuntommekin on sellainen, ettei meidän tarvitse kantaa vauvaa kopassa mihinkään. kannatan paljon enemmän tätä kovempaa koppaa. ja työntöaisanhan korvaa se, että ratasosan saa laitettua runkoon kumminkin päin.
viivi_:
ja asuntommekin on sellainen, ettei meidän tarvitse kantaa vauvaa kopassa mihinkään. kannatan paljon enemmän tätä kovempaa koppaa. ja työntöaisanhan korvaa se, että ratasosan saa laitettua runkoon kumminkin päin.
Oon sitä mieltä, että heittoaisa on todella kätevä. Ei se ole ollenkaan sama juttu, että rataosan saa laitettua runkoon kumminkin päin. Nimittäin ei ole varmaankaan mukava kesken vaunulenkin alkaa kääntämään sitä, jos esim. aurinko alkaakin paistaa toisesta suunnasta.
Nykyään noi kovat kopat on niin tyylikkään näköisiä, että melkein tekisi mieli jo sellaista... Pehmeästä kopasta tykkään siksi, että se toimi niin hyvin siinä " välivaiheessa" , kun lapsi nukkui vielä rattaissa, mutta kuljettiin myös hereillä ollessa istuma-asennossa. Kopasta oli pohjalevy ja kovikkeet pois, eli siis suojapussina ja valjaat tuli sinne sisään. Lapsen nukahdettua vaan laski selkänojan alas... Harvoin mekään siinä kannettiin lasta, kätevästi sen sai sisään lämpimään jossain kyläpaikassa (ja rattaat jäi ulos).
Mä olen niin tottunut heittoaisaan, että tuntuisi oudolta olla ilman. Vielä nytkin (lapsi kohta 3v) esim. kovalla viimalla on helppo vaihtaa suunta ja kääntää lapsi selkä menosuuntaan suojaisempaan kyytiin. Tuskin alkaisin kesken kaiken istuinta irroittamaan, vaan vetäisin rattaita perässäni...
Mutta jos nämä eivät ole sinulle ongelma, niin taas on vähemmän syitä olla ostamatta niitä kärryjä =)
Tummuudessa yms. ei mielestäni ole mitään pahaa. Kivahan se on jos rattaat sopivat vanhempien tyyliin. Mutta pääkallokuvat vauvalle ovat mielestäni enemmän kuin mauttomia.
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1356