Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö ketään muuta apteekin myyjien palveluintoisuus?

Vierailija
20.11.2007 |

Meinasin eilen saada raivarin kun yritin ostaa apteekeista hiivalääkettä alapään ongelmaan! Haluaisin ihan itse rauhassa perehtyä tuotteeseen enkä kaipaa kenenkään apua, mutta se tuntuu olevan apteekeissa ihan mahdotonta!

Vaikka kuinka yrität näyttää yrmeältä ja siltä että et halua myyjän (farmaseutin) neuvoja, niin aina ne tulevat ahdistelemaan. Kävelin kahdesta ensimmäisestä apteekista lopulta ulos ilman tuotetta kun en jaksanut farmaseuttien uteluita. Ensin hyökkää kimppuun sellainen keski-ikäinen mies ja kun torppaan sen niin kohta tulee samanikäinen nainen kysymään mitä etsin. Ei todellakaan kiinnosta keskustella alapääongelmistani sellaisten kanssa enkä todellakaan tarvitse apua! Seuraavassa apteekissa sama meno. Kolmannesta oli sitten pakko ostaa tuote vaikka meno oli melkein yhtä pahaa mutta kun loppui apteekit.

Ymmärrän kyllä että apua pitää olla tarjolla niille jotka sitä haluavat, mutta muissa kaupoissa tämä yleensä toimii niin että apua haluava voi vähän pälyillä ympärilleen jolloin myyjä huomaa avun tarpeen. Tai kysyisivät edes nätisti että tarvitseeko apua ja häipysivät paikalta jos toteaa ettei tarvitse mutta että suoraan ruvetaan utelemaan ongelmia ja tarpeita ja esittelemään tuotteita vaikka selvästi yrittää viestittää ettei apu kiinnosta...

Mistä löytyy apteekki jossa saa ihan rauhassa katsella ja tutkia eri vaihtoehtoja?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aan vaan henkilökunta antaa hyllystä. Lisäksi isoissa apteekeissa ne kyttäävät vartijatkin rassaa.

Vierailija
22/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tälle vanhemmalle tädille selkeästi mutta kohteliaasti, että katselen vain näitä erilaisia kalkkitabletteja. Kyse ei siis edes ollut lääkevalmisteesta, eli laki ei varmasti velvoita siihen, että farmaseutti jakaa näistä tietoa vastentahtoiselle asiakkaalle. Myyjä jäi tappituntumaan kyttäämään ja höpöttämään, mikä tuntui aika ahdistavalta. Ja ärsyttävältä, joten jätin sillä erää lääkkeet ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä kutsutaan myyjäksi. No, enää viitisen vuotta kärsimystä ja sitten saan oman apteekin! Enpähän mene asiakaspalveluun.

farmasisti

Vierailija
24/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisään niin jo hyökkäsi kimppuuni tyttö...mielelläni vertailen rauhassa esim. särkylääkkeiden kappalehintoja nyt kun parasetamoliakin on monelta eri valmistajalta.

Sitten on tämä meidän lähiapteekki täysin intimiteettisuojaton! Reseptiasiakkaat istuvat odottamassa 2 metrin päässä avoimesta tiskistä odottamassa vuoroaan. Nimeltä huudetaan asiakas kun ostos valmis. Odottaessa on " kiva" kuunnella ja KATSOA kun asiakas maksaa ja farmis kailottaa tarpeettoman kovasti lääkkeestä. Kerran oli vanha rouva ja hänelle oli määrätty jotain hormonivaginapuikkoja . Farmis kysyi että onko nämä emätinpuikot tuttuja. Rouva sanoi että on. SILTI piti selvittää asettaminen koko asiakaskunnan kuullen!

Itse menin hakemaan reseptivapaata hiivalääkettä, olin raskaana ja lääkäri oli kertonut millaista valmistetta voisin käyttää, siis ei asettimen kanssa. Tämä farmis tuntui oikein nauttivan tilanteesta ja jankkasi vaan että olenko varma että asettimen kanssa vai salvaa vain, kutiaako mulla ulkosynnyttimet vai onko emättimen sisälläkin oireita , raskaana ei saa työntää asettimella ym. ym. ja luki pakkausselosteet vielä tiskillä ääneen vaikka kerroin että tämä ei ole uutta mulle. Enkä ole edes häveliäs ihminen vaan silti suututti tää käytös. Siksipä menenkin aina keskustaan asti enkä tähän lähiakvaarioon.

Vierailija
25/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekki antaa niistä riittävästi tietoa. Ja aina voi sanoa, että haluaa katsella ja vertailla tuotteita itse!

Vierailija
26/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: on teitä fiksujakin olemassa ja monessa paikkaa saanut hyvää palvelua. Vaikka rassaavaakin tyyliä löytyy.

Vierailija
27/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hakemassa paketin panadolia niin jo on joku niskaan hengittämässä! Ja yleensä sitten kierrän hyllyvälit josko tulisi mieleen että tarvin jotain muutakin (perusvoidetta, vitamiineja tms.) niin on oikein taiteen laji että saa rauhassa katsoa!

Viikko sitten olisin sitten oikeasti tarvinnut vähän apua apteekissa niin eipä tietysti näkynyt ketään missään ja sain kyykistellä lattianrajassa (olen viimeisilläni raskaana) lukemassa kaikki paketit läpi eikä niissäkään kerrottu juuri mitään oleellista, aina oli ohje sisällä...

Eli niinhän se taitaa olla että apua ei saa silloin kun tarvii, kun taas muulloin saa potkia opastajia pois metrin välein!

Vierailija
28/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että neuvonta ja ohjaus ON SUORITETTAVA ERITTÄIN KOVALLA JA KUULUVALLA ÄÄNELLÄ. Ihmisellä on oikeus yksityisyyteen, vaikka olisi mikä farmaseutti siinä täpisemässä.

Vierailija
29/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että apteekki on nykyään niitä harvoja paikkoja joissa sitä palvelua saa. Itse imen kaiken tiedon apteekissa koskien tuotteita joista tiedän itsekin jo.