Mitenköhän kauan työkkäri antaa olla työttömän rauhassa?
Kuinkahan usein sieltä annetaan työosoituksia?
Miten työkkäri voi määrätä jonkun työpaikan, eikös kaikkiin työpaikkoihin yleensä ole haastattelut?
Voiko työkkäri määrätä työttömän ottamaan vaikka vain viikon mittaisen työsuhteen?
Ja vielä, miten pian työttömän täytyy olla valmis aloittamaan työt; samana päivänä, seuraavana vai koska?
Kommentit (9)
minulla on kaksi eri alan koulutusta.
olen nyt hoidellut pieniä lapsukaisia, ei mikään hinkukaan töihin
määrääkään mihin mennään vaan antaa työhönosoituksia joihin on pakko hakea. Tietysti tulee normaalit työhaastattelut ja työnantaja päättää.
Koko ajan tosin itse olin aktiivinen, joten sen takia kai työkkäri ei kiinnittänyt minuun paljon huomiota. Tänä aikana olen ollut kolmella eri kurssilla ja kaikkiin hain itse. Työosoituksia en saanut kertaakaan.
Sen sijaan eräs tuttu sai yhden osoituksen kouluun ja sinne oli pakko hakea. Tämä tuttu oli ollut siinä vaiheessa yli kaksi vuotta työtön.
Työosoitukset ovat sellaisia, että niihin on pakko hakea, mutta jos työtä ei saa, niin sitten sitä ei saa.
Tuo minua vielä mietityttää, että minkälaisia työsuhteita työkkäri voi määrätä (kun siis kaikkiihan on haastattelut)? Voiko olla niin, että jos ei halua ottaa vastaan vaikkapa sitä viikon sijaisuutta, niin sitten menettää työttömyystuen koko kuukaudelta? -ap-
1 vuoden työttömyyden jälkeen on oikeus työllistämistukipaikkaan, mutta meidän kunnassa rahat loppu, joen töihinlähtö edessä vasta tammikuussa. olen sellaisella alalla, että tukipaikkoja löytyy varmasti, ihan mielellään olen kyllä töihin lähdössä.
ei ole vantaan oma juttu vaan niitä järjestetään ainakin kymenlaaksossa
kiva kuulla