Määräaikainen työsopimus ja äitiysvapaa, miten kertyneet lomapäivät?
Eli jos joku osaisi neuvoa mua tällaisessa, en halua vielä töissä puhua henkilöstöihmisen kanssa (joka tietty osaisi neuvoa...).
Mulla on määräaikainen sopimus vuoden loppuun. Sitä on luvattu jatkaa ensi vuoden puolelle, esimieheni tietää siis raskaudestani (rv 17) mutta muut ei vielä tiedä tai ole tajunneet - kyllä se nimittäin jo vähän näkyy :)
Kysymys kuuluu: täytyykö mun pitää kertyneet lomapäivät ennen äitiysvapaata vai voinko pitää ne esim äitiys+vanhempainvapaan jälkeen ennen hoitovapaata? Jos määräaikainen sopparini loppuu maaliskuussa (LA huhtikuussa) niin voinko " pitää lomat" sitten alkuvuodesta 2009 ennen hoitovapaata?
Ja tietääkö joku voiko valtiolla saada loman myös rahana? Jos en halua olla poissa töistä ennen äitiysvapaata. Työsopimukseni siis valtion työ- ja virkaehtosopimuksen mukainen.
Kommentit (2)
Osaako joku muu vastata tuohon valtion työehtosopimus -kysymykseen?
Käsittääkseni mitään lomaa ei voi pitää työsopimuksen päättymisen jälkeen. Vaihtoehdoiksi jää siis kertyneiden lomapäivien pitäminen ennen äitiysloman alkua tai lomien maksaminen rahana. Näistä vaihtoehdoista pitää neuvotella työnantajan kanssa. Minulle päädyttiin lopulta maksamaan lomat rahana.