Kauanko teillä on kestänyt SSRI-lääkkeiden lopetusoireet??
Lopetin viikonloppuna lääkkeen (olin aiemmin jo pienentänyt annosta) ja oireet ovat todella epämiellyttäviä. :( On huimausta, huteraa oloa, sähköiskumaisia "rapsahduksia" päässä, epätodellista oloa, kasvojen ja kielen kihelmöintiä, päänsärkyä, pahoinvointia, ripulia...
Pahinta on huimaus, kun koko ajan saa pelätä tasapainonsa puolesta. Olen lukenut netistä, että joillakin oireet ovat kestäneet viikko- tai kuukausitolkulla.
Miten teillä?
Kommentit (86)
Oliko nämä sähköiskut samanlaisia kuin lihasnykäykset? Eli esim niskalihasten tai muiden lihasten nopeita nykäyksiä?
Olen käyttänyt kolmisenkymmentä vuotta 20mg seronil. Uskallanko enää lopettaa. Paniikkihäiriö, masennus. Nykyään enää ei edes lääkäri kysy perään.
Jaaha, siis ssri myrkkyjen helvetilliset vieroitusoireet ovatkin "lopetusoireita" ,
vain "huumebentsojen" lopetusoireet ovat "vieroitusoireita" !
Asiaa sievistelty kun ssri myrkkyjen mainetta ei saa loata, koska biljoonabisnes lääketeollisuudelle !!!
Bentsojen lopettaminen vähentämällä on
monesti helpompaa kuin ssri:stä !!!
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt 15- vuotta SSRI lääkkeitä. Keskushermosto on ilmeisesti vaurioitunut pysyvästi noista, koska lopetus ei enää onnistu. Lääkkeen hitaankin alasajon seurauksena alkaa hyvin voimakkaat oireet, jotka kestävät useita kuukausia. Jatkuvia paniikkokohtauksia, tunteita hallinan menetyksestä, erittäin voimakasta levottomuutta, itkuisuutta, rytmihäiriöitä ja verenpaineen nousua. Elämäntilanteeni ei enää salli moisia olotiloba joten olen tyytynyt kohtalooni SSRI-lääkkeiden ikuisena orjana.
Juuri tuohon sika-ahne lääketeollisuus on pyrkinytkin että tehdään sellainen "onnellisuusmyrkky" josta ei ole mahdollista päästä eroon , pelkkää lääketeollisuuden
mieletöntä ahneutta !!!
Vieroitusoireet kesti kaksi vuotta hehheh. 10 vuotta söin sitalopraamia.
Sama juttu en suostu syömään mielialalääkkeitä (mömmöjä). Niistä on liian vähän hyötyä haittoihin nähden ja lopettamisesta näyttää tulevan paljon vieroitusoireita. Muita lääkkeitä lääkärit eivät kirjoita niin se on joko oltava ilman lääkkeitä kuten minä. Tai sitten ostettava katukaupasta niitä lääkkeitä mistä saa apua.