Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSKAT viikko 47 (19.-25.11.)**

20.11.2007 |

Apua, eikö viikkopinoa ole vielä avattu? Tässä viime viikkoiset höpinät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11705549&p=2&tm…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaista tuntuu olevan meidän ensikko-pinossa. toivottavasti kaikilla kaikki ok!

voisin tässä pikaisesti eiliset neuvolakuulumiset laittaa..

rv33+1

paino +431kg/vko (ihanaa! luulin että ois tullu enemmänki ku oon laiskistunu.)

RR 120/78

pissa puhdas

hb 123 (oli siis noussut rautalääkkeillä. nyt ei tarvi syödä ku joka toinen pvä nii kattellaan pitääkö se hempan kuosissa.)

sf-mitta 32cm (ei ollu kasvanu muka yhtään, mutta saattaa johtua eri mittaajasta.)

tarjonta RT (oli pikkunen liikahtanu tuolta oikeelta keskemmäs.. alkaa vissii tila käymään ahtaammaksi.)

syke +150

liikkeet ++

seuraavan kerran sitten 3.joulukuuta. sillon katellaan lääkärillekin aika. menee tää aika vaan hurjan nopeaa ku kohta joutuu viikoittain juoksemaan neuvolassa.. paitsi että mulla se on kyllä enemmänki lyllertämistä sinne neuvolaan. :D

nyt aamupalalle..

//mutsiko ja pikkuinen rv33+2

Vierailija
2/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin tiistaille asti ilman uutta pinoa, apuaaaaaa.. :) Nyt enskat hereille!!

Ensinnäkin sanlelle ja perheelle ihan älyttömän paljon onnea pojan syntymän johdosta! Kiitos synnäritarinasta ja toivottavasti kivut häviävät pian ja pääset kunnolla istumaan.. :)

Mitenkäs dragon, malaika ja dajm?? Joko olette synnärillä pyörähtäneet?

Pore oli hankkinut papuselle ekat hankinnat. Ei kuulostanu pahalta maksamasi summa tarvikkeista. Pelkistä pinnasuojista saa pulittaa kaupoissa yli 40 euroa!!!

Sara-Maria~ Mitkäs vaunut valitsit? Vaihtoehtoja on ainakin ihan liikaa...

Buuffalle, hermionelle ja biancolle kanssa paljon vilkutuksia, kiva kun jaksatte vierailla meitä moikkaamassa!

Omaa napaa...

Olo on ollut viime päivinä ihan ihmeellinen. Mahaan on koskenut tosi kovaa, ei mitään suppareita, vaan sellaista kipua vaan kokonaisvaltaisesti. Piiperö on kanssa ollut aika hiljainen ja hätäpäissäni olen sitä yrittänyt tökkiä hereille.. No viime yöna se sitten sai kunnon " raivokohtauksen" ja piti vuorostaan minua hereillä monta tuntia hakkaamalla ja monottamalla tosi kipeästi... Kosto on suloinen...:)

Yöt ovat menneet aika heikosti, unta on vaikea saada ja vessassa ravaan koko ajan. Nyt on todellakin raskaana oleva olotila.. painava ja puuskuttava. Pelottaa että aika loppuu kesken enkä ehdi tehdä asioita valmiiksi... tai lähinnä saada itseäni valmiiksi vauvan tuloon... Lisäksi on alkanut pelottaa, että mitä jos kaikki ei menekään hyvin ja vauvalle tapahtuu jotain joko ennen synnytystä tai sen aikana... Kai tämä pohtiminen kuuluu vaan asiaan, ei saisi liikaa jäädä miettimään.

Huoh, nyt lopetan valituksen ja lähden pihalle auringonpaisteeseen ottamaan pari varovaista askelta.

terkuin Gaijis ja piiperö 34+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsikolla oli mukavat neuvolakuulumiset, vilkutuksia sinnekin! Oletko jo aippalomalla?

Apua, nyt havisi skandinaavikirjaimet koneesta... Merkki siita, etta pitaa poistua koneelta...

Vierailija
4/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusi viikko alkanut. Pistän korteni kekoon ja aktivoidun kirjottamaan jotain. Tulis jos sitten se kunnon talvi, eikä tällästä ilmaa että ensin vettä ja sitten pakkasta.

Pore: Ensimmäiset hankinnat on siellä tehty. Ei kuullosta mitenkään pahalta tuo hinta minkä jouduit maksamaan tavaroista. Isyyspakkaukseen olin ite ainakin ajatellu laittaa (tosin mä ajattelin sen antaa samaan aikaan k uitelle tulee äippäpakkaus) jotain tähän tyyliin: tuttipullo ja tutti (papa is the best tekstillä), korvatulppia, energiajuomaa, vauvalle isän kulta body, puhdistuspyyhkeitä, vauva kirja, isälle opus lapsenhoidosta (näitä on monia kivoja), kylpylelu, jotain namia (namitutteja josko löydän), buranaa yms.. Osan oon saanut jo hommattua ja osa on vaiheessa vielä, mutta taitaa tässä hetki vielä mennä ennen kuin toi oma äippäpakkaus edes tulee.

Mutsiko: hyviä oli neuvolakuulumiset siellä. Mä oon tässä pohtinut kanssa tuota kuinka nopeesti aika on mennyt, vaikka onhan tässä vielä odotusta jäljellä, mutta silti.

Gaiole: Me päädyttiin sitten gessleinin vaunuihin. Vaihtoehtoja kieltämättä on liikaa, vaikeeta sitä oli miettiä että mitä kaikkia ominaisuuksia niissä vaunuissa sitten tulee olla. Aika menee kyllä tosi nopeesti, mutta eiköhän sitä kaiken tarpeellisen kerkeä saada valmiiks mitä täytyykin :)

Olikohan vielä jotain muuta.. Oma olo varmaan aika samanlainen kun ennenkin, ainoastaan tuo kipu tuossa ylivatsassa/rinnan alla ahistaa. Ei saa istua pitkiä aikoja yhtäsoittoon tai ainakin tulis istua todella suorassa. Siitä syystä päädyin eilen ostamaan itelle kaarituettomat liivit, kun ajattelin liivien olevan vielä osa syyllinen siihen kipuun, mutta ei se ainakaan kokonaan oo pois silti lähteny. No, mutta ei auta ku välillä lähteä liikenteeseen eikä istua pitkiä aikoja.

Hauskaa viikkoa enskoille :)

-Sara-Maria rv 27+5-

Vierailija
5/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täydeltä onnea Sanlelle pojan syntymän johdosta! Otahan iisisti ensimmäiset viikot ja anna miehen hoitaa kotia ja vauvaa (jos on isyyslomalla), olet varmaan aika kipeä noin pahan repeämisen jälkeen. Itse en pystynyt pariin viikkoon kunnolla edes liikkumaan, mutta aika parantaa. Tervetuloa vauvapuolelle kirjoittelemaan kun ehdit!

Suppareita kaikille niitä kaipaaville, eikös täältä saada pian iso kasa enskavauvoja maailmaan.

Terveiset kaikille myös vauva-arjesta, se on välillä rankkaa ja turhauttavaakin mutta silti niin ihanaa. Päivän paras hetki on kun vauva on herännyt päikkäreiltä ja huikkailee sängystä ja sen koko naama leviää hymyyn äidin nähdessään. On se vaan kaiken vaivan arvoista.

Tipu & Sienna 2kk+

Vierailija
6/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vauva-arkea vietellään. Olo on väsynyt mutta onnellinen. Ukolla on hieman ollut mahavaivoja kun ei vielä osaa ja jaksa imea oikein niin vetää sitten samalla hirveästi ilmaa masuun. Viime yönä valvottiin yhteen asti ja sitten tuli kakat ja elämä helpottui. Sittenpä ukko vetelikin sikeitä aamuun asti kun oli niin väsynyt ja kuitenkin hyvin syönyt.

Haava ei oikeastaan ole kovin kipeä, pystyy jo istumaan. Tosin mulle lääkäri kirjoitti särkylääke reseptin niin luultavasti en edes tiedä kuinka kipeä se on. Illasta kyllä alkaa tuntua että alkaa jomottamaan. Sen siitä saa kun ei osaa paikoillaan olla ja pitää kaikkea touhuta. Jotenkin haluaa täydellä teholla käyttää ne hetket jolloin lapsi nukkuu että saa jotain tehtyä. oonki nihan normaaliin tahtiin pyykkäilly ja kokkaillu. Kieltämättä pitäs kyllä levähtää vähän enemmän, voi jossain vaiheessa kostautua. Mutta mies ei ole vielä jäänyt isyyslomalle, pitää sen vasta tammikuussa niin pakkokin täällä on vähän touhuilla, ei pysty ihan laakereillaan makaamaan, mut hyvin tää on mennyt.

terkkari kävi eilen aamulla kotikäynnillä. Ollaan tankattu ruokaa ihan kunnolla kotona olo päivät, koska paino oli viimeisenä sairaala-aamuna vielä tipahtanut, niin ilmeisesti se rintamaito ei vielä riittänyt. Niinpä annoin aina imetyksen jälkeen pullosta lisämaitoa ja hyvin on pojalle uponnut. No painoki noli noussut ihan kiitettävästi. Nyt ollaan jo yli syntympainon. oonkin nyt jättänyt lisämaidon vähemmälle ja tissutellaan sit enemmän, mikä on kyllä sitten lisännyt ilmavaivojen määrää.

Eilen aamulla sain pienen migreenikohtauksen. Säikäytti kun ainut kerta kun mulla on aikasemmin ollut migreeni niin silloin söin pillereitä ja se jostui siitä. Nyt alkoi ihan samallalailla eli näkökenttä kaventui toisesta silmästä putkinäöksi, toinen käsi meni turraksi ja sitten alkoi päätä jomottamaan. Mieskin oli töissä niin hälytin sitten oman äitini paikalle. Onneksi sattui olemaan vapaalla. Onneks kohtaus meni kuitenkin pian ohi, mutta jso olisi tullut yhtä pahana kui njoskus aikasemmin nii nei puhettakaan että olisin kyennyt lapsesta huolehtimaan. Vie nimittäin tajun ja voimat.

Sanle ja Veikka 6vrk

Vierailija
7/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan mennyt eilinen päivä enskoilla pinoutumatta, eipä kyllä itsekään paljon koneelle ehtinyt. Nyt täytyy yrittää ryhdistäytyä :)

Sanlelle onnittelut pienokaisen johdosta koko perheelle! :)

Gaiole: Se AFP-seulonta tehdään verikokeena ja siinä tutkitaan näitä kromosomijuttuja. Ja jos siinä verikokeessa olisi ollut jotain häikkää, niin edessä olisi ollut lisätutkimukset ja lapsivesipunktio, joiden avulla olisi varmistettu asia. Mutta onneksi nyt näyttää siltä, ettei sinne asti tarvitse lähteä. Toivottavasti hieman huolesi helpottaa noista peloista. Vaikka kyllä varmasti ne kuuluu osana tähän vaiheeseen. Samoja asioita itsekin myönnän miettiväni tämän tästä, että jos kaikki ei menekään hyvin. Onneksi näistä voimme puhua esim. täällä. Mutta koitetaan kuitenkin pääosin pysyä positiivisella mielellä, siitä se vauvakin tykkää.

Hobbie: Minäkin olen hypistellyt mieheni talvitakkia, josko sen avulla ainakin pärjäisi jos ei muuhun sovi. Mutta itsekin pääsisin varmasti michelin-ukon paikalle mainokseen... ;)

Mekin tehtiin viikonloppuna hieman hankintoja. Saatiin tuttavilta vaatteita ja turvakaukalo. Vaunujakin käytiin katsomassa, mutta vielä on malli mietinnässä. Olen vaan miettinyt kaikenlaisia hyviä ominaisuuksia, joiden vaunujen pitäisi sisältää, joten onkohan sellaisia vielä valmistettukaan... ;) Toisaalta voisiko nyt saada esim. tämän vuoden värejä/malleja halvemmalla ennenkuin tulee vuoden 2008 mallit?

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Weera rv. 17+0

Vierailija
8/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu syntyi 14.11.07 klo:8.36. Painoa oli 3395g ja pituutta 51cm.

Aluksi joutui tarkkailuun, mutta sitten enää seurasivat sokeriarvoja ja vähän sokeriliuosta annettiin ja nyt on kaikki hyvin.

12.pv siis alettiin käynnistämään ja nyt sunnuntaina päästiin kotiin, joten viikko siellä osastolla tuli vietettyä. Nyt on hyvä kun saa olla kotona vaikka nyt pari yötä onkin valvottu. Nukuttukin on silti jonkun verran, mutta tahtoo aina syömisen jälkeen herätä kun nostaa sänkyyn.

Tulen sitten paremmin lukemaan teidän juttuja myöhemmin ja kirjoittamaan lisää...

Dragon+poitsu 6pv.

Vierailija
9/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragonille onnea pojasta! Hyvä että kaikki nyt on hyvin ja pääsitte kotiin!

Sanlelle onnittelut pojasta! Kiitos synnärikertomuksesta, hyvin meni jos kipujenkin kanssa jo pärjää! Ikävältä kuulostaa toi migreeni, toivottavasti ei tule enää!

Gaiole: Ihan Helsingissä asutaan, yltiöoptimistisena puhun lumisista keleistä kun maassa on aavistus valkeutta ja haaveilen hiihtämisestä.. Hyvä ottaa sun välillä rennosti ihan hyvällä omalla tunnolla koko päivä. Toivotaan ettei mahakivut ja supistukset vaivaisi, inhottavalta kuulostaa.

Sara-Maria: Ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen, vaikka hiukka yritin ruudulta sitä itse arvailla mutta en saanut tolkkua vaikka välillä pyllisteli.. Eikö olekin ihanaa kun pähkäilyn jälkeen päätyy johonkin vaunuratkaisuun? Mietittiin eri vaihtoehtoja niin kovin, että nyt olen tyytyväinen että jonkinlaiset menopelit on hankittu.. Ikävä jos sielläkin on mahakipuja..

Poreellakin on ylämahakipuja, huh.. Tsemppiä.

Weera: Ainakin pk-seudulla huomasin että 2008 mallit on jo kaupoissa, ja joitain 07 malleja vielä alennuksessa. Me päädyttiin Brioihin kaikkien vertailujen jälkeen.

Hobbie 22+0

Vierailija
10/29 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Dragonille pojasta!! Ihanaa vauva-arkea sinne kotiin, ja kun jaksat, niin tule kertomaan synnytystarinaa :)

Eiköhän se malaikakin ole jo saanut nyytin kainaloon?? Entä dajm?

Apua en kai minä ole muka seuraava vauvan hakija sitten??? En nyt tähän hätään jaksa kaivella tuota esittelypinoa¿ taustailevat enskat voisi kyllä hypätä mukaan jutteloihin, että saadaan pinoa aktiivisemmaksi! :D Kyllä huomaa, että tämä mamma on jo äitiyslomalla, kun on aikaa roikkua vauvalehden sivuilla¿ :D

Hobbie: Ajattelin, että asut jossain pohjoisessa ja kovasti siellä hiihtelet :) Olis niiiin ihanaa, kun tulisi lumi maahan! Virittelin heti jouluvaloja ikkunoihin, kun ne ekat lumet tuli tänne pk-seudulle. No piristäähän ne nyt kovasti, kun maa on musta ja päivälläkin ihan ankea keli, kuten tänään.

Weer@: Juu, kyllä täälä optimistisena ollaan kovasti, välillä vaan nuo pelkopeikot hyökkäilee ja sitten tulee tarve avautua.. :) Onnea vaunujen hankinnasta! Itse täällä pohdin, että mitä kaikkea sitä pitäisi ottaa sairaalakassiin mukaan¿

Sanlelle tsemppiä migreenin kanssa. Toivottavasti oli vain tuo kerta, eikä räjähdä nyt päälle useammin. Toivottavasti saat levättyä tarpeeksi, vaikka unet taitaa aina vauvaperheissä olla aika kortilla.

Sara-Maria: Toivottavasti tuo kipu hellittää, ei kuulosta hyvältä :(

( .) Täällä taas yksi heikko yö takana¿ Vihloo liitoskivut niin kovasti, ettei voi olla missään asennossa ja kääntyminen tekee tiukkaa. Sain nyt onneksi aamusta nukuttua vähän syvempää unta ja näin unta siitä, että olin synnyttänyt aikuisen miehen (!) ja yritin opetella rintapumpun käyttöä¿ Huh huh mikä uni¿ Harmittelin unessa vain sitä, kun lapsi on jo heti noin iso, ettei tarvitse enää isää ja äitiä :D Näettekö te muut kovasti vauva-aiheisia tai synnytysunia? Itse näin niitä ihan alkuraskaudessa, sitten oli pitkä tauko ja nyt taas ovat alkaneet uudelleen¿ Ihan outoja ¿leffoja¿¿

Kävin eilen Ikeassa, mutta eipä sieltä tarttunut yhtään mitään mukaan. Olisin ostanut vauvalle vannan, mutta nepä olivat loppu. Se onkin ainoa asia mikä meiltä puuttuu, kaikki muu tavara on hankittuna. No jotain rasvoja ja pumpulipuikkoja pitää ehkä ostaa, mutta ei sen kummempaa. Niin ja liivinsuojia :)

Nyt jos lähtisi vaikka ruokailemaan ja katsomaan boxilta Heroesta, pari jaksoa katsomatta ja eikös tänään tule jo uusi? Pyykkikonettakin voisi käyttää jälleen kerran..

Kaikille enskoille terkut!

Gaiole ja piiperö 34+6

Vierailija
11/29 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut pienokaisista!!!!!!!!

Ihania nuo vauva-uutiset.

Perässä tullaan hitaasti mutta varmasti.

Jos tässä joku päivä jaksais tulla taas enempi kirjottelemaan. Huomena menen neuvolaan niin sen jälkeen vois olla hyvä tilaisuus. Eilen pääsin pikaisesti kurkkaamaan ultralla masuun ja vauva oli erittäin vauhdikkaalla tuulella. Kaikki näytti olevan hyvin ja niinpä voin hyvillä mielin mennä r-ultraan ens tiistaina.

Huomiseen Paco rv 19

Vierailija
12/29 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Dragonin perheelle pojasta. Vauvapuolelle vaan turisemaan kun aikaa riittää.

Onkos Malaika ja Dajmkin jo nyyttinsä hakenut?

Terkut kaikille muillekkin :)

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
13/29 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä vauvoja sitten tulee! Onnea Dragonille ja koko perheelle! Tervetuloa vauvapuolelle juttelemaan niin saadaan sielläkin vähän eloa keskusteluihin.

Tipu & Sienna 2kk+

Vierailija
14/29 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragonille ja koko perheelle onnittelut uudesta perheenjäsenestä :)

Sanle: kivaa, että vauva-arki on siellä lähtenyt sujumaan. toivottavasti ei noita migreenikohtauksia tule, ei ollenkaan kuullostanu kivalta.

Weer@: Mitä mä tuolla lastentarvikeliikkeessä kävin, siellä oli jotain malleja tarjouksessa. Eiköhän niitä siis saa alennuksella nyt kun on uudet mallit tullu.

Hobbie: Onhan se mukavaa, että osaa päätyä johonkin ratkaisuun. Vaunujakin niin monia vaihtoehtoja, että ei se päättäminen ainakaan helppoa oo. Minkälaiset menopelit hankitte?

Gaiole: Ei kuullosta kivalta nuo liitoskivut. Toivon mukaan saat kuitenkin levättyä jossain vaiheessa päivää, jos yöt menee miten menee. Mä näin alussa raskauteen liittyviä unia, mutta en pahemmin tällä hetkellä muutaku kaikenlaisia muita unia enemmän kuin ennen. Nukkuuko sitä sitten ei niin syvää unta, että kerkee muistamaan ja näkemään unia..

Paco: Oli varmasti mukavaa päästä kurkkaamaan masun sisään :)

Koiran kanssa on tänään taas lenkkeilty ja kotonakin on jaksanu touhuta. Eilen tuli kaverin kanssa juttua siitä kuinka kauan sitä on töitä jäljellä ennen äippälomaa. Tänään oli sitten töissä oikein pakko laskea ne päivät. Kokonaiset 29 työpäivää olis jäljellä, tosin siitä pitää vähentää muutama pitämätön pekkanen. Mihin se aika on menny, tosi nopeesti ja varmasti tää loppuaika menee kanssa yhdessä hujauksessa. Tuo työssä oloaika tuntui paljon pitemmältä ku ajatteli kuukausina, mutta ku käänsi työpäiviks niin huh huh.. Näin se vaan menee..

Nyt ruokkimaan karvakuono :)

Moikat kaikille enskoille :)

-Sara-Maria rv 27+6-

Vierailija
15/29 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragondreamille ja koko perheelle tosi paljon onnea poika-vauvasta!!

tervetuloa vauva puolelle pikku-enskoihin sitten kun jaksat!

Vilkutukset kaikille muille myös!

hermione ja Onni tänään tasan 2kk

Vierailija
16/29 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin neuvolassa tänään. pissassa oli proteiinit yhdellä plussalla muuten kaikki oli ok. Hb oli noussu 110-)111 jihuu. syke oli 150+ tyttöfiilis yrittää taas lyödä läpi. verenpaine oli ekan kerran siedettävissä luvuissa 116/64, yleensä ollu neuvolassa jotai 140+/75+.

Gaiole: kivoja unia sulla:) mä oon nähny tasan kaksi kertaa unta vauvasta ja molemmilla kerroilla se oli tyttö. ikävän kuuloisia noi liitoskivut, en kykene vielä itse edes kuvittelemaan, pärjäile:)

Sara-Maria: työpäivien lukumäärä kuulostaa herkullisen vähäiseltä! totta että kuukausien ajattelu tuntuu kovasti pidemmältä. itse toivon kovasti ettei tarvitsisi enää mennä töihin kun ei siitä kuiteskaan mitään tulisi.

mulla tosiaan sairaslomaa kirjotettiin kolmen työpäivän jälkeen kaks viikkoa ja todennäköisesti ei jää siihen kahteen viikkoon. lupaavalta siis näyttää.

tarvikkeista on täälläkin ollut puhetta. sain onneksi kaikki tärkeimmä varusteet siskolta joten nyt näyttää että rintareppu on niitä harvoja tavaroita joita täytyy ostaa. ajattelin ostaa sen uutena, baby björnin active vaikuttais aika kivalta. miten muut, ootteko hankkimassa reppua tai kantoliinaa? hirveä olis kuume päästä ostelemaan kaikkia rasvoja, vaippoja ja vaatteita mutta ajettelin että jos sitten joulun jälkeen kun tulee alet. muutama vaatekappale on tosin jo kaupasta mukaan lähtenyt, näyttivät niin suloisilta etten raaskinut jättää kauppaan (nyt punastuttaa)

siskon lapset on päättäneet jo että serkun olisi parempi olla tyttö koska muuten en kuulemma osaa enää ostaa tyttöjen leluja (ainakaan kivoja sellaisia) ja lisäksi poikien kanssa ei kuulemma voi leikkiä. söpöä kuunnella tällaista 4-9 vuotiaiden tyttöjen suusta.

mitä olette ajatelleet tehdä mammalomalla?

rentouttavaa loppuviikkoa enskoille! -paco 19+1-

ps. unohdin varmaankin kommentoida jotain, muistini on vaan niin riivaleen lyhyt:)

Vierailija
17/29 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä ilmottaa heti tähän alkuun että en jaksa kirjotella ku omaa napaa, kun tää mun koneella olo aika on rajallista tällä hetkellä.

Eli siis... Viime perjantaina jouduin sitten lähtemään Hyvinkään sairaalaan näitten verenpaineiden ja päänsäryn takia. Pissassa olikin sitten proteiinit kahella plussalla eli sinne jäin seurantaan. no verenpaine ei laskenut levollakaan, joten lääkitys aloitettiin lauantai-iltana. Koko viikonloppu kerättiin virtsaa ja onneks proteiinit katos jonnekin:) Maanantaina sain sitten luvan lähteä kotiin, mutta täälläkin olen ihan lepohoidossa. Tietokoneella oloa, lukemista ja telkan kattomista on rajattu silleen et tunti korkeintaan kerralla ettei päätä ala särkemään. Vähän kyllä tylsää on vaan makailla, mutta minkäs teet... Mieluummin tietty täällä ku sairaalassa. Mä oon niin hirvee koti-ikävöitsijä et oli ihan kamalaa olla sairaalassa. Joka ilta kyllä itku tuli kun piti mennä yksin nukkumaan vieraaseen sänkyyn:( Sit vielä kävi niin et ku mies kävi mua sunnuntai-iltana kattomassa (ennen ku läks Rovajärvelle kertaamaan) niin unohti puhelimen sinne sairaalaan. Vuorokauteen en saanut siihen mitään yhteyttä. Onneks se sitten maanantai-iltana yllätti mut ja tulikin kymmenen aikaan takasin kotiin. Oli saanut vapautuksen henkilökohtasista syistä ja perhesyistä. Ai että mä olin onnellinen:)

Nyt sitten vaan lepäillään. Toivottavasti ei koko loppu raskautta tarvii ihan vuodelevossa olla. Tulee kyllä aika pitkäks.

Tällästä tänne siis. Yritän joku päivä myös teidän juttuja jaksaa kommentoida:)

ONNEA täytyy joka tapauksessa Sanlelle ja Dragondreamille näin loppuun vielä toivottaa:)!!!!

Terkuin Butterfly rv 23+5

Vierailija
18/29 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyi heti toivottaa jaksamisia vuodelepoon. onneksi mies sai sen vapautuksen niin sekin toivottavasti auttaa jonkin verran jaksamisen kanssa. pidän peukut pystyssä jotta kaikki menisi hyvin ja malttaisit olla sängyn pohjalla. toivottavasti vuodelepo olis vaan tilapäinen paha ja pääsisit pian liikkeelle. sylikaupalla jaksamista!!! -paco-

Vierailija
19/29 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lumet on mennyttä ja jäätä ja pimeää jäljellä. Tylsää! Sen verran sain aikaseksi et koiran lenkitin rapaseksi...

Mutsikolla oli mukavat normiperustulokset neuvolasta :) Mulla maanantaina seuraavan kerran..

Dragonille onnittelut pojan johdosta!

Samoin sanlelle onnittelut ja kiitokset kertomuksesta!

Butterflylle voimia lepäämiseen, ei se helppoa ole sekään. Toivotaan, että lepo riittää ja saat olla kotona.

Vaunuja mekin varovasti katseltu... Oralla oli suht tukevan oloiset ja kohtuu hintaiset (vanha malli). Niihin varmaan kallistun jos ne on vielä mua odottelemassa kunhan seuraavan kerran ostelemaan lähdetään.

Sara-Maria mulla samanlaisia nuo ylävatsakivut, mutta ei auta kun kärsiä ja oottaa et maha valuu alaspäin ja alkaa painaa alapäänluita... Aika tosiaan hurahtaa ihan sika nopeesti, mä oon huomannu saman. Mun äippäloma alkaa viikon päästä, mut mä tosin oon ollut sairaslomalla jo 13 viikkoa eli ei suurta muutosta elämään...

Paco on menossa rakenneultraan ensi viikolla... Se on jännää, tulethan kertomaan mitä sieltä löytyy.

Gaijikselle kärsivällisyyttä liitoskipujen kanssa. Ne ei oo kivoja ja oikeasti haittaa olemista. Itsellä ne on onneksi vielä aika satunnaisia vihlaisuja, kun maha on niin ylhäällä et ennemminkin painaa keuhkoihin. Unia olen nähnyt, lähinnä painajaisia siitä, että mitään ei ole valmiina ja vauva tulee kotiin...

Weer@ ei voi enää miettiä mitä laittaa päälleen näöntakia, jos joku päälle mahtuu niin se on jo positiivista ;)

Oma maha ei mahdu kohta enää mihinkään vaatteeseen. Tänään otin käyttöön koiralenkille miehen XL-toppatakin, eikä sekään varmaan parin viikon päästä enää mahdu. Muuten olo ihan kohtuu hyvä. Uni on aika katkonaista, mut eipähän mulla mihinkään nousemista aamulla olekaan eli nukutaan silloin kun nukuttaa. Papunen paukuttaa kylkiluihin ja vasempaan kylkeen minkä kerkeää ja tälläkin hetkellä rapsuttelen sen jalkapohjaa kun niin sitä ojentaa tyrkylle... Eilen pesin eka koneellisen äitiyspakkauksen vaatteita ja ne vois laittaa kaappiin.

Eiköhän siinä ollut tärkeimmät tänään. Toivotan valoa meidän enskojen pimeyteen!

Pore&Papusen kantapää 33+4

Vierailija
20/29 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sanlelle ja Dragondreamille poikavauvojen johdosta!!! <3

Butterfly: Vuodelepo tuntuu varmasti todella pitkäveteiseltä, mutta muista levätä!!! Jaksamista! Kyllä se vielä varmasti helpottaa, kunhan jaksat lepäillä!

Sitten omaanapaa: Aika on tosiaan hurahtanut jonnekin teille tietämättömille. Opintoja olen lopetellut töiden ohessa ja tämä väsymys on vienyt kaiken muun ylimääräisen ajan. En ollut lukenut sähköpostejakaan melkein viikkoon. Nyt kuitenkin kunnostauduin ja istuuduin kertomaan teille kuulumisia.

Neuvolassa kävin siis 12.11. (rv7+3) Terkkari kertoi, että kuukautisten mukaan LA ois 27.6. Verenpaine oli 130/76. Mulle aika normaali. Ainakin niin muistelisin, että tuollaisia lukemia on ennenkin ollut. Sydänääniä ei meidän neuvolassa kuunnella ekalla kerralla. Edelleen siis olo oli hieman epätodellinen, vaikka nippu papereita ja lomakkeita olikin täytelty. Varattiin ultra- ja lääkäriaika.

Ja tänäaamuna (rv8+6) kävin sitten ekassa ultrassa. Kuukautiskierrot on ollu tosi pitkiä ja arvasinkin, että koko ei vastaa viikkoja. Ja niinhän siinä kävikin. Pää-perämitta oli vaan 14mm ja vastasi rv8+0. Antoivat mulle uuden ultra-ajan kolmen viikon päähän. Silloin tarkistetaan vielä mitta ja varmistetaan, että siellä se kasvaa. Sydämenlöynnit näkyi tosi selvästi.. <3 Oli aikas ihanaa. Ja saatiinpa vielä ensimmäinen perhealbumikuvakin mukaan!!!

Kaikki siis täällä hyvin. Väsymys vaan on edelleen hyvin voimakasta.. Ja kun vielä pitäis saada nuo opiskeluhommat alta pois. Sitten joulun aikaan annan itselleni luvan levätä. Nuo pyhätkin sattuu aika sopivasti, ni ei tartte ottaa ku kolme päivää vapaata ja saa olla reilun viikon pois töistä. Pientä etovaa oloa oon huomannu muutamana päivänä.. Mut enpä mä sitä ihan pahoinvoinniksi voi kutsua. Välillä on hirvee nälkä, mut koko jääkaappi öklöttää.. ja sit jos ei syö, niin öklötys vaan kasvaa.. Nyt olen kyllä kiitollinen, etteis tätä aikaisemmin ole ollut, eikä tämän voimakkaammin. Pientä rusehtavaa vuotoa on tullu pari kertaa aina päivän-pari kerrallaan, mutta neuvolassa ainakin sanoivat sen olevan normaalia..

Eipä tässä sitten varmaan muuta. Lähden käymään laulutunnilla ja sitten nukkumaan!!!

Vilkutuksia, Saikku rv8+6 (8+0)