Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOROTUS VAIN TEHY lle

Vierailija
20.11.2007 |

Eikös tämä sopimuspaperin kohta ole aivan selvää tekstiä:

" Sopimus ja sen sisältämät palkankorotukset koskevat vain tehyläisiä. Sopimus ei ole osa kunnallista virka- ja työehtosopimusta vaan tälle sopimuskaudelle solmittu Kunnallisen työmarkkinalaitoksen ja Tehyn välinen erillinen virka- ja työehtosopimus. Sopimus merkitsee myös sitä, että Tehyllä on mm. omat luottamusmiehet sekä oma palkkasumma ja neuvottelumenettelyt paikallisissa neuvotteluissa."

Eli kyllä superilaisetkin saavat sen, mitä normaali työ- ja virkaehtosopimus sanoo. Tämä sopimus on tehyn ja KTn välinen juttu, joka on voimassa vain 4 vuotta, sen jälkeen tehyläisillekin maksetaan vain virka ja työehtosopimuksen mukaan. Mutta tämän 4 vuotta KT on sitoutunut maksamaan Tehyn organisaation jäsenille " ylimääräisiä korvauksia" .

Tää taitaa olla liittona superin loppu. Kaikki haluaa tehyyn.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla on hiljaista, kahvikuppi kädessä ja superilaiset poissa. Koko osasto peukaloni alla. Ja aikaa on. Opeta rauhassa, minulla on useampi tunti aikaa lukea.

Vierailija
2/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöitä ei saa laittaa eriarvoiseen asemaan palkkauksessa sen perusteella kuuluuko henkilö ammattiliittoon vai ei. Eli toisin sanoen samasta työstä on maksettava sama palkka riippumatta siitä onko henkilö tehyn jäsen vai ei jäsenenä missään liitosssa. Eihän työnantajakaan saa valita työntekijöitä sen perusteella, kuka kuuluu liittoon ja kuka ei. Ei oikein käy, että työnantaja sanoo, että en palkkaa ammattiliittoon kuuluvaa henkilöä töihin, koska työntekijä voi mennä vaikka lakkoon tms. työtaistelutoimenpiteeseen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko sisko pieni, että sinä olet jo saanut ensimmäisen korotetun tilisi, minä en ole saanut, minä sain peruspalkan, koska sinun liitollasi oli sopimus, minulla ei.

Pitäisikö minun nostaa oikeusjuttu siitä, että superilaiset saivat marraskuussa palkankorotuksen, mutta minä en?

Vierailija
4/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no saiko siis superilainen palkankorotuksen? eli katotaan, et jaaha, kuulut superiin, saat tän verran lisää? viedäänkö superiin kuulumisesta todistus työnantajalle?

M

Vierailija
5/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme näköjään puhu edes samasta asiasta. Minä lähden nyt nukkumaan valvotun yön jälkeen. Tavataan illalla.

Vierailija
6/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päivä on mennyt. Tässä valmistaudun yövuoroon. Saa olla taas AV avoinna koko yön osastolla ja puolustetaan omaamme, kun superin lois-lampaat pyrkivät osille.