Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakata sairaalakassiin synnytykseen lähdettäessä?

Vierailija
19.11.2007 |

Kuinka aikaisin ennen synnytystä pakkasit laukun?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-peseytymisvälineet ja pesuaineet, jos haluat käyttää omia shampoita yms.

-imetysliivit, toppimallinen oli itselläni ehdoton!

-rennot kotiutumisvaatteet

(mulla oli lisäksi myös meikit, joita käytin. Lukemiset, herkut yms. jäi kassiin)

Vierailija
2/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassin pakkasin kun alkoi supistelemaan säännöllisesti.

Miehen tehtävä oli huolehtia kamara mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintaliivien suojukset, joita sai kyllä myös sairaalan kaupasta mutta itsellä ainakin maidon nouseminen oli melkoisen runsas yllätys :D

Samoin en olis osannut ostaa imetysliivejä, kuppikoko kasvoi vielä kahdella maidon noustua. Että liian pienet olisin hankkinut.

ja tietty vauvalle vaatteet, jotka puet päälle lähtiessänne sairaalasta. Jos mahdollista, musiikkia synnytystä varten.

Mä pakkaisin viimeistään 2 viikkoa ennen la:ta. Mieluummin kuukausi ennen. Ei sitten tule hätä.

Vierailija
4/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassistani löytyy:

-Pillimehuja, koska edellisen synnytyksen aikana ja jälkeen heikotti usein, jolloin pikainen apu tuli pillimehuista, mies juotti :)

-purkkaa, namipussi

-hammasharja, -tahna, hiusharja, huulirasva, naamarasva, (meikit varalle), dödö, shampoo

-sukat

-sisäkengät

-kotiutumisvaatteet itselle, mies tuo vauvalle (pakattuna turvakaukaloon valmiiksi)

-vauvalle töppöset, villatakki ja myssy laitoksella käytettäviksi

-imetysliivit

-kamera

-kynä ja paperia

-lisäksi nappaan käsilaukun, jossa neuvolakortit, kännykkä ja laturi, lompakko, kelakortti

Vierailija
5/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* liivin suojia (sairaalassa ei ole)

* huulirasvaa (sairaalan ilma on kuivaa)

* paksuimpia terveyssiteitä, mitä maa päällään kantaa

* minä otin oman pyjaman (vitutti eka kerralla ne kauheet kaavut, pikkusen piristää mieltä olla söpöissä vaatteissa vaikka muuten olo olisi kurja)

Niin ja kurjalla ololla tarkoitan väsymystä, turvotusta ja synnytyksen mahdollisesti aiheuttamia ah, niin kivuliaita vaurioita.

Niin ja KAMERA se unohtuu jos lähtiessä tulee kiire!!

Vierailija
6/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että melkein kaikki oli ehditty jo luettelemaan....

T. 10

Vierailija
7/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyskorttiakaan ei tarvi kun kaikki tiedot näkyy koneelta... kaikilla tuntuu olevan hirvee stressi mitä sairaalaan mukaan.. todellisesti siellä ei paljon mitään tartte... verkkopikkaritkin ja paksut siteet tulee sieltä niin niitäkään ei kannata miettiä

Vierailija
8/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin sai mehua ihan sairaalastakin. Sekä synnytyksessä että osastolla.

Vierailija
9/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan putkisukat ei pysynyt jaloissa. Toinen on huulirasva ja tietenkin noi omat pesuaineet.

Liivinsuojia sen sijaan en tarvinnut vielä sairaalassa ollenkaan, liivitkin laitoin vasta kotiin lähdössä. Kotimatkaa varten jotkut löysät housut tai ihan äitiyshousut, älä kuvittele että mahdut heti farkkuihin ;)

Ai joo, kannattaa ottaa mukaan vihko ja kynä, johon voit kirjata muistiin synnytyksen kulun ja ensifiilikset.

Vierailija
10/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suosittelen minäkin siteiden mukaan ottoa, kivampi lähtesieltä sairaalasta,kun on jotain kotimatkallakin housuja suojaamassa.

Vierailija
11/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin mieluummin peseydyin " kunnon" shampoilla ja saippuoilla. Oli ihana tuoksua raikkaalta muuten rähjäisessä olotilassa. Itse en ainakaan olisi saanut hiuksia suoriksi, jos niillä saippuoilla olisin pessyt :)

Vierailija
12/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilleni olen ostanut jonkun ensipehmon jo ennen synnytystä ja ottanut mukaan. Lapsille ne on tosi arvokkaita ja haluaa kuulla ja katsella kuvista, kuinka " mökö" oli kainalossa jo ihan ekana päivänä. :)

Vierailija
13/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko rahan edestä, ei ole meinaan mikään halpa reissu!

Vierailija
14/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa jugurtteja, mehuja ym.

Vierailija
15/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin hyvin lyhykäisesti milloin on annettu epiduraali, milloin puhkastu kalvot, milloin alkoi ponnistus jne.

Minusta on ainakin kiva ollut lukea omia kirjoituksia mitä on vauvasta ensihuumassa kirjoittanut.

Ja sit mitä tulee sairaalan saippuaan, niin toki sitä voi käyttää, mutta jos haluaa vaikka jotain paremman tuoksuista tai HOITOAINETTA, sitä mä kaipasin.

Vierailija
16/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mitä ei tainnut olla vielä mainittu niin piccolopullo shamppanjaa/kuoharia että voitte sitten miehen kanssa kilistää kun urakka on päätöksessä. Kättärillä ainakin on skumppalasit talon puolesta ihan salissa saatavilla eli ne ei tarvi olla mukana.

Vierailija
17/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ne tavarat ehtii tuomaan myöhemminkin... ei siellä ihmeempiä tarvita.

kaikki stressaa tosta kassista ihan hirveesti.

Vierailija
18/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle kotiintulovaatteet

Paperia, kynä

Kännykkä ja laturi

Kamera (jossa patterit reilassa)

Kestoliivinsuojuksia

Dödö

Huulirasva

Hammasharja ja tahna

Äitiyskortti

Ristikkolehtiä/käsityö/tekemistä itselle

Naposteltavaa

Vaatteet ja peseytymisvälineet saa sairaalasta, kuten myös nenäliinoja ja pyytäessään korvatulppia.

Vierailija
19/19 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu ne ensimmäiset päivät lähes koko ajan mutta varjele kun pääsette kotiin niin jo voi alkaa unettomat yöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän