Mihin maailma on menossa, jos sairaanhoitajan keskipalkka on 3100 euroa/kk!
Tuosta jää moni akateemisesti korkeakoulutettu kauas jälkeen!
Kommentit (28)
Kauppalehdestä bongasin seuraavan uutisen, josta alla pieni pätkä.
Alma Median Helsingin toimituksen tietojen mukaan sopimukseen on kirjattu tuloksellisuusmittareita, jotka määrittävät lopullisesti korotuksen tason.
Todellinen korotustaso riippuu siitä, kuinka hyvin sopimukseen sisällytetyt tuloksellisuusmittarit täyttyvät. 20 prosentin tasosta kertoi ensin Turun Sanomat tiistain lehdessä.
Mä työskentelen sairaanhoitajana pääkaupunkiseudun sairaalan osastolla jossa peruspalkka on hivenen korkeampi kuin esim. jossain pohjois-Suomessa mutta sittenkään en millään matikalla saa palkaani nousemaan edes 2500e tuon korotuksen jälkeen. Että voitte akateemiset jäädä omiin työpaikkoihinne kun nuo palkat ovat edelleen sairaaloissa työn vaativuuteen nähden matalat. Ja jos tähän vedetään taas mukaan se kuuluisa LISÄ-sana kun puhutaan näistä huimista korvauksista joita saamme yötyöstä ja pyhätöistä niin sitäkään miettimällä en pääse tuohon 3100e. Normaalisti lisiä tulee max 200e kuukaudessa...
Itsekin olen hoitsu ja täysi mysteeri on tuo väite 3100¿ palkasta. Korotuksineen ja lisineen ehkä menee yli 2500¿ mutta kyllä se kolmivuorotyö perhe-elämää ja muuta sosiaalista elämää aika lailla verottaa! Edelleen alanvaihto mielessä...
Vierailija:
Mä työskentelen sairaanhoitajana pääkaupunkiseudun sairaalan osastolla jossa peruspalkka on hivenen korkeampi kuin esim. jossain pohjois-Suomessa mutta sittenkään en millään matikalla saa palkaani nousemaan edes 2500e tuon korotuksen jälkeen. Että voitte akateemiset jäädä omiin työpaikkoihinne kun nuo palkat ovat edelleen sairaaloissa työn vaativuuteen nähden matalat. Ja jos tähän vedetään taas mukaan se kuuluisa LISÄ-sana kun puhutaan näistä huimista korvauksista joita saamme yötyöstä ja pyhätöistä niin sitäkään miettimällä en pääse tuohon 3100e. Normaalisti lisiä tulee max 200e kuukaudessa...
Peli-insinöörivertaus on sairaan huono, koska niitä ei tehdä julkisella sektorilla.
Toisaalta tietokonepelejä varten tehdyt ja niissä testatut innovaatiot auttavat teidänkin työtänne - miettikää simuloituja leikkauksia, esimerkiksi tms.
Tyhmät vähättelevät, AMK-ymmärrys puhuu karua kieltään.
Akateemisilta turhantoimittajilta voisi ottaa palkkaa pienemmäksi. Millä tavalla olette muka parempia ihmisiä...
Mä olen sisäsiistissä toimistohommassa testailemassa erilaisia käyttöjärjestelmiä palkkana 2700 e ja aina vapaat pyhät yms työaika 8-16. Nytkin mua odottaa parilla vapaalla 1,5 viikon joululoma-
Hoitsut voi mun puolesta tienata sen 3000 e kaikilla lisillään, tekevät kuitenkin 3 vuorotyötä, pyhät ymns töissä ja kroppa aina sekasin vuorotyöstä. Hoitsut ei saa nauttia joulusta perheidensä kera tai tulee rättiväsyneenä syömään kinkkunsa ja takasin nukkumaan jotta pääsee aamulla taas töihin.
Mulla ja hoitajalla on yhtä pitkä koulutus ja miksi mä saan niin paljon paremmin? Siksi kun mulla on miesvaltainen ala ja pallit nostaa keskitasoa.
Olkoon miten vaan ammatinvalintakysymys mutta työn vaativuudesta on syytä maksaa enemmän.
Ottakaa nyt akat järki käteen ja lopettakaa vinkuminen.
että lopettakaa akateemiset valittaminen, johan nähty mitä tässä maassa arvostetaan, OIKEATA työtä, ei hienoja titteleitä
joissa sisään pääsi vain n. 2%, opiskelin vuosikausia, hankin opintolainaa, ja hakeuduin vastuullisiin töihin joissa ei ylityökorvauksia eikä viikonloppuprosentteja tunneta. Olen julkisessa virassa ja minusta voi sanoa - ja sanotaan - lehdessä mitä vaan.
Palkassa en pärjää sairaanhoitajille, siitä näkee siis minun työni arvostuksen. Koulutus ei kannata, täytyykin muistaa kertoa se lapsilleni.