Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsi kysymys. Miksi pienten lapsien pitäisi osata olla harrastuksissa ilman isää ja äitiä?

Vierailija
19.11.2007 |

Kun yleensä täällä tuntuu olevan se periaate, että lapsi ei saa viettää sukulaistensakaan kanssa aikaa ilman vanhempia.

Hmm??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina isä tai äiti mukana harrastamassa

Vierailija
2/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani pesisharkoissa. Jos näin innostuu paremmin harkoista, niin aion olla mukana jatkossankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperojumpan ja muskarin aiemmin hylkäsin, koska en päässyt niihin yleisöksi.

Vierailija
4/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lapseni kanssa vauvauinnissa, sitten taaperojumpassa, sitten liikkarissa, sitten kentänlaidalla futisseuran harkoissa. Vasta 6-vuotiaana oli eka harrastus (uimakoulu), johon lapset jätettiin puoleksi tunniksi yksikseen harrastusryhmään.

Vierailija
5/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pitää lasten jumppia ja sanoi että toivomus vanhempien poissaolosta johtuu juuri siitä että läsnä olevat vanhemmat ovat enemmän häiriöksi kuin hyödyksi. Ohjaaja pystyy monesti vieraampana paremmin pitämään ryhmän hallinnassa kun läsnä ei ole vanhempia joille lapsen pitäisi uhmata. Toinen lukunsa on sitten nämä hyysääjä-vanhemmat jotka puuttuvat joka asiaa ja komentelevat muita lapsia monesti aivan syyttä. Pahimmillan nämä vanhemmat säätelevät kaikkea mitä jumpassa tapahtuu tyyliin " meidän Lauran saa nyt tehdä tämän jutun toisen kerran (muut odottaa ja ktsoo!) kun eka ei mennyt täydellisesti ja Lauralle tulee muuten paha mieli. Tuon pojan tuolla pitää istua paikoillaan, eihän liikkarissa saa hyppiä, Laurankin pelkääihan tuollaista" jne, jne jne

Vierailija
6/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alle 3-4-vuotiaan harrastuksessa on varmaan hyväkin että vanhempi on läsnä ja mukana ja harvemmin kai tuon ikäisille sellaisia harrastuksia onkaan etteivät vanhemmat saisi olla läsnä.

Sitten kun mennään yli 5-vuotiaisiin niin usein on niin että harkkoja seuraavista vanhemmista on tosiaankin enemmän harmia kuin hyötyä. Tietysti eri asia ovat sellaiset harrastukset joissa vanhemmat ovat konkreettisesti mukana tekemässä, mutta katsomossa istuvista tai kentän laidalla huutavista vanhemmista useimmiten lienee pelkästään haittaa: lapset eivät keskity asiaan kun kyttäävät sitä katsooko vanhempi ja näkikö tämä nyt varmasti.

Sitten yksi tekijä on se KUINKA USEIN vanhempi on katsomassa harrastusta. On hyvä että vanhemmat ovat joskus seuraamassa lastensa harkkoja tai esim. kisoja tms. ja lapsi saa esitellä edistymistään, mutta isommille lapsille ei ole kyllä hyväksi että vanhemmat kyttäävät joka harkkoja, keskittyminen häiriintyy.

Vierailija
7/8 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on " Pieni lapsi" ?

Vierailija
8/8 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun harrastin pienenä esim pianon soittoa, niin monet opettajat eivät halunneet vanhempia sinne, koska muuten lapsi saattoi olla paljon sulkeutuneempi, eikä itse kuunnellut.

Ja sama on oman tyttöni kanssa, jos olen mukana hänen harrastuksissaan niin hän vaan katselee minua kun hänen pitäisi vastata. Kun on ollut yksin niin on mennyt tosi paljon paremmi.

Sitten ite vedän yhtä lasten harrastusta ja sinne ei myöskään haluta vanhempia huoneeseen, koska se häiritsee muita lapsia ja heidän keskittymistään sekä myös tätä vanhemman omaa lasta. Tämä on ihan todettu juttu.

Mutta toki nyt jossain vauvamuskarissa jne on vanhemmat mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi