allergisen lapsen ruokaselvittelyt kun päiväkodissa annetaan kielletyllä listalla olevia ruokia.
Miten saisin pidettyä itseni kurissa kun sanon päiväkotiin ettei lapselle todellakaan saa antaa niitä ruoka-aineita mitkä tällä hetkellä ovat kielletyllä listalla? Siis etten saa huutoraivareita.
Viime viikolla olin hakemassa päiväkodista ja odottelin että lapsi saa syötyä välipalan. Ihan selvästi kuulin viereiseen huoneeseen kun eräs lapsen hoitajista sanoi että annetaanko " Aatamille" piirakkaa (jossa on maitoa), en mä nyt usko että pieni määrä haittaa. Olemme mieheni kanssa ehdottomasti teroittaneet sinne, että tämä homma pitää nyt hoitaa oikein. Vituttaa ihan suunnattomasti kun yritetään selvitellä mitä voi syödä ja mitä ei, ja itse ollaan todella tarkkoina ettei vahingossakaan anneta mitään mikä on nyt epäiltyjen listalla.
Olinkin jo ihmetellyt että miksi lapsi taas öisin itkeskelee mahakipua ja hänellä ahdistaa henkeä aamuyöstä.
Kommentit (5)
Jos tollanen välinpitämättömyys vaan jatkuu, niin en itse edes häpeisi vaikka huutaisin niille.
Mä olen huomannut, että joskus sellanen kiltti sanominen otetaan vaan " ehdotuksena" . Jumalauta, jos on kielto niin se on kielto. Allergiakoulutus kaiken maailman tyypeille olis ihan suotavaa.
Ja vaikka jostakin saisi oireena " vain" masun sekaisin, sekin on lapselle kurjaa ja vaikuttaa yleisvointiin.
päiväkotiin että lapsemme allergiat saavat hänellä ahdistamaan henkeä. En tiedä mitä helvetin pönttöpäitä siellä on töissä.
en löytymisen lähes mahdottomaksi. Lisäksi jotain painettua faktaa asiasta (allergialiiton opasta tms.). Ja asia tiettäväksi koko henkilökunnalle.
Ja jos ei auta, niin sitten vielä ylemmälle taholle. Jos teillä on lääkärintodistus, niin lapselle ei kyllä syötetä mitään mitä lääkärikin on kieltänyt.
meillä poika sai anafylaktisen reaktion pähkinöistä, meinasi henki lähteä ja nyt osaavat olla varuillaan. Seuraukset kun voivat olla karmeat, ei näillä asioilla leikitä.