Marrasmasujen maanantai :)
Kommentit (21)
Ensteks onnea Yazminille ja Sanlelle pojista.
Oli varmasti muitakin,mutta ne ainakin muistuivat mieleen.
Oon nukkunu yön jotenkin huonosti niin ei oikeen yläpää toimi.
Ihme vaiva alko eilen, sellanen inhottava paineen tunne häpyluissa, tuntuu tosi inhottavalta kävellä tai tehä mitään mihin tarvitaan jalkoja.
Oiskohan jotain merkkejä et Keke haluais jo tulla. Ei kyllä yhtään oo supistellut.
No tänään on neuvola niin pitää kysyä siltä terkkarilta.
Aattelin jos lähtis käymään kaupungilla pikaisesti ku Kekellä ei oo lämmintä sopivan kokoista talvilakkia. Se minkä ajattelin laittaa olikin aivan liian isoa kokoa ku oli just sopiva sille 2kk ikäiselle vauvalle joka oli meillä yötä.
Taraldille tsemppiä että pääsisit kohta tositoimiin. Sullahan on nuo yösupistelut jatkunu jo älyttömän kauan.
Palailen iltapäivällä neuvolakuulumisineen.
-Laalaa ja Keke 39+2
Onnittelut minultakin Yazminille ja kaikille muillekkin jotka jo nyyttinsä saaneet! =)
Tarald: Toivottavasti pääsisit jo piakkoin synnyttämään ja ennen kaikkea sinne omaan sairaalaan =) Tsemppiä kovasti!
Kauris rv10
Onnea taas kaikille nyytin saaneille ja niitä noutamaan lähteneille!
Viikonloppu meni yllättävän nopeaa. Johtunee lienee siitä, että nukuin erittäin pitkiä päikkäreitä. Pari päivää ollu kauhea väsymys, nenäkin on hiukan vuotanut. Väsymystä on vissiin ollu myös vauvalla ilmassa, kun liikkeitä ei tuntunut niin hyvin viikonlopun aikana. Tänään on sit aamusta asti ollu semmonen rummutus käynnissä, että hoivoi. Mie jo luulin, et vauva keräis voimia synnytystä varten, mutta...
Kärsivällisyyttähän tämä odotus näköjään vaatii enemmän kuin uskoinkaan. Välillä kyllä tuntuu, että mieheltä se vaati vielä enemmän kärsivällisyyttä. Tulee välillä kimpaannuttua aivan mitättömistä asioista. Oikuttelujen jälkeen saa suurinpiirtein salaa nauraa omalle käytökselle =)
Toinen mieltä hämmentävä seikka on, et malttamattomana odottaa, et vauva syntyy, mutta samalla ei voi oikeen käsittää, miten paljon se elämä esikoisen syntymän jälkeen muuttuukaan. Ja miltä se oman vauvan sylissä pitäminen sitten oikeasti tuntuukaan. Jännittävää...
Miepä lähden selvittämään tätä tunteiden sekamelskaa kahvikupin äärelle. Pidetään peukut pystyssä, että Tehyn lakko peruuntuu!
Nennuski 40+3
Niin se taas uusi viikko alkoi ja toivotaan nyt että tällä viikolla alkais tapahtua jotain..torstainahan meidän babyllä on eräpäivä ja jos isoonveljeensä tulee niin silloin tulee..
Kiva jos se lakonuhkakin nyt väistyisi ja palattaisiin normaliin arkeen..
Luin Hesarista että toiminnot esim Jorvissa palautuisivat nopeastikkin ennalleen joten voisin olettaaa ( huomio tämä on vain mun kuvitelmaa!! ),että huomisesta aamuvuorosta alkaen Jorvissa synnytykset ja lapsivuodeosastot toimisivat normaaliin tapaan ?
Noh toivottavasti osapuolet hyväksyvät sovintoesityksen..
Mulla on pesukoneet pyörimässä ja kunhan ovat pyörineet niin lähden käymään kaupoilla bähän katselemassa kun tympäsee notkua täällä kotosallakin..tosin liuikkuminen on niin pirun hankalaa kun lonkkaan pistää, selkää särkee jne mutta jospa mieli vähän virkistyis..
Eilen ostin yhdet jouluvalot takapihalle ja nekin voisin laitella paikoilleen aikani kuluksi ..
Onnea jo vauvansa saaneille ( en muista nickejä mutta prinssejä oli tullut) ja kaikille tsemppiä alkavalle viikolle !!
Isotikru+Tikrunpentu 39+4
Onpas nämä vauvat niin uskomattomia jo tässä masu vaiheessa. Minä olen ollut sairaslomalla jo varhaisesta vaiheesta ennen äitiyslomaa ku supisteli ja oli todella huono olo fyysisesti, ei pystynyt tekemään oikein mitään. Ja nyt kun vauva saisi rueta syntymään niin ei mitään. Eilen illalla lähdettiin kävelylle ja ihan reippaastikin mielestäni kävelin (ja matkaa oli 5km) ja mitä vielä, en saanu ku toisen päkiän hieman helläksi??!!! Tietysti supisteluja tulee mutta ei todellakaan synnyttämään lähtöä ennustavia, tai sitten niiden " kipuun" on vain tottunut...
No ehkä nuo meidän vauvat uskaltavat tulla sitten kun selviää tuo työtaistelu.... Mitenkähän se käytännössä menee kun ne ihmisethän ovat irtisanoneet itsensä, no suottapa tuolla päätäni vaivaan. No ovatkohan seuraavaksi vuorossa poliisit, nepä ne vasta oikeasti huonoa palkkaa saa ja heille soisi kyllä korotuksen jos toisenkin, lakkoilevatkohan he seuraavaksi...
Onko muilla näin loppuvaiheessa oikein korostunut makean himo? Tää on ihan kauheaa kun olen muutenkin kova syömään namia ja nyt ihan tuntuu että pää sekoaa jos ei jotain sokerista saa. Toinen suuri himo joka on säilynyt ja oikein korostuu nyt lopussa ovat porkkanat ja luomuna koska ovat huomattavan paljon makeampia!
Nyt yritettävä jotain rueta touhuamaan, on tämä outoa kun ei enää tunnu missään nuo touhuilut ja vielä pari viikkoa sitten tuli todella huono olo jos yhtään rehki...
Onnittelut vauvautuneille ja voimia muille!
Flana rv39+4
Päivää.
Mulla on ollut suoraan sanoen ****** yö ja päivä. Yön valvoin kun maha oli kipeä (ei tää voi enää olla mitään mahatautiakaan, johan niistä meidän perheen edellisistä on jo viikko). Aamu ei valjennut sen aurinkoisempana. Kuinkas voisikaan, kun on kamalan väsynyt ja koko maha on ihan hellänä. Toimitin isot lapset tarhaan ja kouluun ja viihdytin kuopusta lukemalla sille uutta prisman kuvastoa. (Kehittäviä puuhia).
Aamupäivästä alkoi supistella säännölliseen mutta laiskanlaisesti. Ei mitään ees kunnolla kipeetä. Soitin sitten miehenkin kaiken varoiks kotiin puolilta päivin. Supistelut on sittemmin heikenneet, joskin niitä vielä välillä tulee. Nyt lähti siten siippa reeneihin, kun ei tästä tämän valmiimpaa taida tänäänkään tulla. Ärsyttää ja väsyttää ja on kamalan kipee olo, palelee ja valituttaa. Saitte siis omaa napaa koko rahan edestä tänään, kun on niiiiiiiiiin kurjaa. Jospa ens yö olis parempi ja mielikin jaksaisi taas.
Tehy-homman mahdollinen peruuntuminen sekin kyllä parantaisi mieltä..
Onnea Sanlelle ja yasminille ja muillekin viikonloppuisille!
A-K, 41+2
Siis eilen alkoi supistella noin puolilta päivin ja kun aloin jossain vaiheessa kellosta katsomaan oli väli pikkusen vajaa 10 minuuttia parin tunnin ajan (noin neljästä kuuteen illalla). Oltiin mun vanhemmilla kylässä ja mietittiin mitä tehdään. Eli tullaanko kotiin esikoisen kanssa sillä riskillä, että yöllä tulee lähtö. Soitin naistenklinikallekin, kun mun mielestä ton valkovuodon haju on jotenkin outo, ja muistelisin että lapsivesi haisee makealle. No kun ei supistukset olleet mitenkään kivuliaita, niin lähdettiin kotiin. Yöllä sitten supisteli jo välillä vähän napakamminkin, mutta yritin vain määrätietoisesti rentoutua ja nukkua. Joskus puoli viideltä aamuyöstä sitten olen nukahtanut ja esikoinen nousi seitsemältä, joten VÄSYTTÄÄ.
Nyt alkoi samanlainen supistelu kuin mitä oli eilenkin yhdeksältä. Toivottavasti nää nyt kovenis ja pääsis jo synnyttämään (toisaalta jos huomenna pääsis Jorviin....), siellä vois helposti saada sitten perhehuoneenkin kun olis huoneet tyhjinä. Täällä itä-Vantaalla kun asuu on toi matka hieman inhottava miehen ajaa monta kertaa. Saako esikoinen olla myös perhehuoneessa?? Siis päivällä saa tietysti, mutta entä yöllä. Jos päätös eroamisista tulee klo 18 niin yövuorohan ehtis jo normaalisti töihin??
Jos ei tule lähtöä niin toivottavasti sais edes nukkua ens yönä. La-su välinen yö oli luksusta. Esikoinen oli hoidossa ja me nukuttiin miehen kanssa kellon ympäri ja syötiin kiireetön, rauhallinen aamiainen.
Aamulla olin niin väsynyt, että sain päähäni kokeilla kipsin poistoa kotikonstein. Kipsi oli sellainen kevyt versio ja kun hetken (tunnin) olin vaihtelevalla aktiivisuudella käyttänyt tarmoani siihen olin saanut sen pois. Mulla oli siis jalassa kipsi, joka olis tänään pitäny käydä otattamassa pois. Murtuma oli onneksi niin pieni ettei jalkaa tarvitse kuvata uudestaan (selällään makaaminen, kun niitä lyijypukuja on pino mahan päällä ei toistamiseen houkuta). Jos vaikka huomenna jaksais käydä palauttamassa kepit ja sen ison kengän kun pitää mennä neuvolaan kuitenkin.
Rontsukka ja masu 40+1 (esikoisen synttärit on keskiviikkona, joten toivottavasti saadaan eri synttäripäivät)
Neuvolassa kävin tänään ja alapaine oli hiukan noussut oli nyt 132/86, mutta ei niin mitään ihmeellistä muuten. Pää oli jo alhaalla ja sf-mitta ei ollut noussut viime keskiviikosta. Supistelee edelleen (alkoi perjantaina) mutta ainoastaan muutaman tunnin tulee noin 10 min. välein ja sitten loppuu. N o höh. Huomenna olisi se " maaginen" päivämäärä, mutta tulee kun on tullakseen :)
Oon pitänyt peukkuja tämän päivän että josko se jorvi sitten aukeaisi huomenna. Olisi kiva päästä " omaan" sairaalaan.
No taas on kiire :)
Kukka ja pikkukattila 39+6
JIPPII....
Ja eiks työnantajapuoli sen ole jo hyväksynyt. Nyt oli iltiksen sivuilla, että tehykin sopimuksen hyväksyi.
Kertoilkaa kun tiedätte millon Jorvi aukeaa.
Rontsukka pikaisesti pyykkivuoren äärestä
Huomenna pääsee klo kahdeksalta aamulla jorviin :)
Kukka 39+6
Jee taitaa se joukkoirtisanoutuminen tosiaan peruuntua. Olipa huojentavaa. Mun outo olo sen kun jatkuu, mulla on maha aivan sekaisin, oon käyny hädällä varmaan 5 kertaa tänään. Sitte ku olin sitä lakkia kaupungilta hakemassa niin alkoi selkäpuolelle supistelemaan. Ei mitenkään kipeästi vaan enemmänki puutuneen oloisesti.
Eskarin synnytys alkoi sillä tavalla myös että oli selkä jotenki jumissa koko päivän ja paheni iltaa kohden. Jospa tää ois nyt sitä että lähtö tulee pian.
Neuvolassa verenpaine oli vähän koholla tai alapaine oikeestaan vaan, muuten kaikki ok. Keken pää vielä liikkui ja ylhäällä se on vieläki,pylly aivan kylkikaaressa kiinni. Muutenki se on ollut tosi vauhdikas tänään.
Painoa oli tullut kilo viikossa lisää, hups. Joku kirjotti tosta makeanhimosta ja mulla ainaki on lisääntyny. Varsinkin ku herää päikkäreiltä niin on pakko saada jotain makeaa. Nyt oon pipareita tuhonnut ja suklaata söin levyn melkeen kerralla viime viikolla.
Laitan edelleen väsymyksen hb:n piikkiin. Ei ollut yhtään noussut 2 viikon aikana vaikka oon syönyt tosi paljon rautaa. Ei vaan imeydy tai sitten Keke vie kaikki mitä saa.
Mies lähti illaksi töihin ja aivan hermona nyt sekin ku menin sitä " pelottelemaan" että voi olla että pian lähetään.
Neuvolantätikin sitä ohjeisti kaikella mahollisella että muista sitte soittaa ambulanssi koska vauva ei oo laskeutunut ja muuta..
Noh. eipä tänne sen kummempia. Lähetään kauppaan tytön kans ku lastenohjelmat on loppu.
Hyvää viikkoa kaikille!
-Laalaa ja Keke-
...poika siis syntyi vauhdilla silloin lauantaina 14.11...
Koko aamun oli supistellut mutta ei säännöllisesti...poltti vaan selkää niin helkkarista ja ajattelin soittaa puolen päivän aikaan naistenklinikalle...kätilö sanoi että ei se varmaan ole vielä käynnistynyt kun suppareita tuli 4-10min. välein...meinasivat laittaa meidän kättärille,kun sairaala ihan täys,mutta armahti ja sanoi,että tulkaa nyt sitten näytille...
klo.13.25 olimme sairaalassa,käskivät onneksi mennä suoraan synnytysosastolle...
Sain siellä vaatteet vaihdettua ja kätilö käski mennä sängylle,jotta saa katsottua onko kohdun suulle tapahtunut mitään...noh,olin 4-5cm auki...
Sovittiin että hän soittaa lääkärin paikalle,jotta saan epiduraalin ja kalvot voidaan sitte puhkasta...
Tuli kaksi supistusta ja sain sanottua ilokaasu maskin takaa että jotain tapahtu,mua ponnistuttaa...
Kätilö sanoi kalvojen puhjenneen itekseen...lääkäri kopeloi samalla selän takana,yrittäen löytää nikaman väliä...tajusivat siinä kuitenkin että eipä kannata laittaa,koska olin yht´äkkiä 10cm auki...
Poika syntyi sitten klo.14.12....onneksi lähdettiin " näytille" ,olis käyny muuten hassusti....ne supparit oliki tosi outoja...ihan kamala polttava tunne ala selässä vaan,ei yhtään sattunu muualle...kätilö sanoikin,että jos noin paljo sattuu selkään,niin supistuksen on tosi toimivia...näköjään oli...
Ponnistuskin kesti vaan 5min.
Ihana tuhnu oli 3290g ja 49cm...
Naistenklinikka aivan tukossa vielä tänäänki...synnäri ja muut osastot...utelin mun hoitavalta kätilöltä että onko käännytetty muualle,niin on kuulemma hyvinkäälle ja tammisaareen..kättäri myös ihan täynnä...mutki oli sullottu osastolle 61 jossa siis vaan perhe huoneita...olipa kiva kun huoneessa metri sänkyjen välissä,yksi yöpöytä ja yksi lukollinen kaappi...olivat joutuneet ottamaan kaikki perhe huoneet äideille...hoito oli kyllä hyvääkun kaikki jorvin hoitajat olivat tuolla naistenklinikalla,eli hoitajaa ei tarvinnu odotella.
Nyt olo on kovin raukea ja tisut ihan pirun kipeät,mutta kai se tästä...
Tuhannesti peukkuja muille vielä masuasukkiaan kantaville ja tietty onnea vauvansa hakeneille...itse olen helpottunut kun raskaus ja synnytys vihdoin ohi!!!
Lillamamma ja ihana rinssi 2vrk
Vau, nyt sais alkaa huomenna synnytys ni pääsis taas Jorviin synnyttää jos kerran asia on niin ku --KUKKA-- kirjotti. Jos lähtö tulee huomisen puolella ni taidan eka koittaa varmuudeks soittaa Jorviin. Mua kyl supistelee nytki niin ja on koko päivän tehny et vois olla lähipäivinä se lähtö edessä...niinhän mä oon täs jo pidempään luullu ku melkeen puoltoista viikkoo on supistellu öisin. Katellaan mitä huominen tuo...
Mulla oli neuvola tänään päivällä ja kaikki oli onneks kunnossa. Alkaa vaan toi liikkuminen, siis ihan pienet kävelytki olla tuskaa. Alkaa supistaa ja selkä on ku tulessa. Onneks päästiin mun isän kyydil neuvolaan ja sieltä isä vei meijät viel kahville :) Kiva päivä tuli tyttöjenki mielestä vaikka neuvolassa ravaaminen alkaa niitä jo kyllästyttää.
rontsukka: Meillä onkin sama la eli eilen oli laskettuaika! Eiköhän me pian saada pikkuset vauvat syliin :)
lillamamma:) : Onnea pikkusen poikavauvan syntymän johdosta!
Mies laitto vähän jouluvaloja ja tytöt muutaman joulupukin. Heh tais meillä alkaa joulun odotus ;) Nyt sais vauva syntyä ni meitä ois yks joulunodottaja lisää.
Tsemiä kaikille suppareiden parissa kärvisteleville ja toivotaan et voimistuu ja päästään kohta synnyttää! Voimahaleja muilleki masukkaille!
Tarald ja tiitiäinen 40+1
Jännitin koko päivän tuota työtaisteluasiaa ja viiden uutiset sitten toivat helpotuksen. Aivan mahtavaa (meidän synnyttäjien kannalta), että joukkoirtisanoutumiset peruuntuivat!!! Vielä kun kuulen, koska meidän sairaala avaa taas ovensa, niin Nuu saisi vaikka alkaa syntyä :-)
Täällä on monella ollut katkonaisia öitä milloin minkäkin asian takia. Itseäni eivät supparit ole valvottaneet, mutta joku muu kyllä. Viime yönä heräsin vessaan klo 2 ja nukahdin uudelleen vasta Aamulehden jo kolahdettua postiluukusta. Tosi rasittavaa. Onneksi odotamme vasta esikoista, joten sain aamulla nukuttua pidempään.
Flana kirjoitti oireettomuudestaan ja hyvästä olostaan. Täällä on aivan samanlaista (siis ilman noita mystisiä yövalvomisia). Kävelen nyt joka päivä pitkän lenkin eikä todellakaan tunnu missään. Tai korkeintaan siellä kantapäiden hiertymissä... Samoin makea himottaa minua aivan ylettömästi. Hedelmiä nyt sentään vielä vähän tohtii syödä, mutta kuola valuu suupielistä, kun ajattelenkin karkkia, suklaata, keksejä, leivoksia jne. Vaan kun ei tuota vauvelia viitsisi aivan valtaisaksi sokerilapseksi kasvattaa.
Lillamammalle onnittelut poikavauvasta!
RvaRuljanssi ja Nuu 38+6
Eilen tultiin kotiin ja tulin pikaisesti ilmoittautumaan. Väsymys on kova, mutta onnentunne on ihana!!!
Pikkuisen jännitti kun poitsu joutui pariksi päiväksi tarkkailuun, mutta ei sitten mitään vakavaa kuitenkaan. Vähän sokeriliuosta annettiin ja seurattiin arvoja.
Tulen paremmalla ajalla ja vähän pirteämmällä ololla kirjoittamaan lisää.
En ole ehtinyt lukea viestejänne, mutta onnea myös muille nyyttinsä saaneille. Ja jaksamista kaikille masukkaille!!
Dragon ja poitsu 5päivää
Hei kaikille! Tänään kotiuduttiin tytön kanssa.. Tyttö syntyi loppujen lopuksi vasta lauantaiaamuna 5.30, mutta hyvää kannatti odottaa:D Strategiset mitat olivat 3660 g, 51 cm ja pipo 34.. Synnytys on niin pitkä tarina etten ehdi nyt sitä kirjottaa, eli myöh.. nyt kuuluu jo huutoa, pitää mennä!!
cara- ja Minni 2,5 päivää
Pikaisesti myös tulin kertomaan tytöstä joka syntyi nopeasti ja helposti, mutta kuitenkin imukupin avustuksella maailmaan! painoa oli 3535g pituutta 50cm!
2 tikkiä 6:sta on ilmeisesti auennut=( , mutta istuminen sujuu jo aika hyvin. ja kyllä ne kuulemma siitä! yök!
kotiutuminen hiukan kesti, koska tytön hapetusarvot heikkeni ja joutui keskolaan lisähappea saamaan hetkeksi, nyt kuitenkin kaikki hienosti.
IHANAA OLLA 3-vuotiaan pojan ja vastasyntyneen tytön äiti=)
Mieskin tuntuu taas ihanalta=)
Onnittelut muillekkin nyytin hakeneille!
JA PALJON ZEMPPIÄ TULEVIIN SYNNYTYKSIIN=)
Palailen vielä kertomuksen kera!
pähkinäneito ja tyttö 4vrk=)
Hirmusti onnea kaikille vauvautuneille, teitä olikin nyt monta yhdessä rysäyksessä:)
Ja tsempityksiä vielä yhdessä läjässä oleville..onneksi ne iritsanoutumiset ei nyt menneetkään läpi, pääsette tekin rauhassa synnyttää.
Milenna ja Minttu 1vk
Tänään oliki tullu paljon vauvauutisia :) Onnea Dragondream poikavauvan syntymän johdosta! Cara ja pähkinäneito: onnea tyttövauvojen syntymän johdosta!
Nyt ois ihanaa päästä iteki synnyttämään ku Jorvi aukee eli supistuksia toivotaan yöks, varsinki aamuyöks et pääsis Jorviin sit kans varmasti ;)
täällä taas terrorisoiden Tarald ja päivän yli lasketun ajan edelleen
Täällä ei tosiaan näkyny sunnuntaille ees pinoa? Missä kaikki marrasmasut on? Alkaa porukka valua vauva-puolelle synnytyksen kautta...Meillä ei ees netti eilen toiminu mut nyt sentään onneks...
Mullakin meni sit laskettuaika eilen eikä vauva todellakaan ollu yhtä jämpti ku vanhempi isosiskoistaan...viime yönä tuli kivuliaita suppareita 10-15 ja en saanu kunnolla nukuttuu. Nyt on olo ihan kökkö ja tekis mieli painaa pää tyynyyn vaan ei voi ku pakko mennä laittaa kohta tytöille aamupalaa. Viiminen viikko on menny muutenki nukkumisen kannalta pyllylleen ku on supistellu ja toissa yönä vatsa meni taas ihan kuralle kahteen kertaan. Supistukset jopa jatku ekan tyhennyksen jälkeen ja olin jo toiveikkaana vaan eipä taaskaan homma edisty. Tänään on neuvola ja neuvolassa käyminenki alkaa väsyttää. Onneks saadaan kyyti sinne ni ei tarvi kävellä 40 minsaa ku ei pystykään enää.
Tänään tulee sit selvyys jos tehyn irtisanomiset peruuntuu. Pääsisköhän huomenna sit taas Jorviin synnyttää? Se ois kyl fantastista ettei irtisanomiset toteutuiskaan ja oma sairaala ois taas käytössä :)
-Yazmin-: Onnea peikkopojan syntymän johdosta!
Jaksamista kaikille jotka jo malttamattomina odottaa vauvan syntymää! Sitä tarvii ainaki tämä mamma täällä joka on jo ihan malttamaton...
Tarald ja tiitiäinen 40+1