*+*+*Isojen Enskojen alkuviikko*+*+*
[color=#8B008B]Yötä ja huomenta ;)
Aloitanpa pinon kun nyt vielä kukun täällä pystyssä.. ;) Eli tuossapa edelliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11730652&p=2&tmo…
Oona alkaa olla jo vähän pirteämpi ja ei enää yski niin kovasti. Onneksi yöt kuitenkin on nukkunut hyvin ja melkein on päiväunetkin ennallaan, helpottaa kummasti. Minäkin pääsin nauttimaan firman pikkujouluista ja kävinpä oikein Apollon dancefloorillakin!!! :) (On muuten makee paikka, voin suositella jos Hesan yöhön joku lähtee!) Tänään kävin jo jumpalla, vähän on vielä nuha, mutta eiköhän pahin ala olla ohi. Facebookista oli ollut juttua, onhan se mullakin, mutta en jaksa ihan hirveästi siihen käyttää aikaa.. Muutenhan musta tulee ihan tosi nörtti! Mukavampi nähdä ja jutskailla kavereiden kanssa ihan livenä! ;) Ja kun olen tehnyt meidän perheelle ihan kunnollisen nettisivunkin, ulkomaalaiset kaverit (ja tietty suomalaisetkin) näkee sieltä meidän kuvia ja voivat lukea kuulumisia..
Pientä vinkkiä kaipaisin; miten saisin tuolle neidille maistumaan muutakin kuin hedelmää ja muutamaa kasvista..? Siis bataatti, porkkana & maissi menee. Nyt olen yrittänyt muutamana päivänä maissi-perunaa ja tökkää taas välittömästi. Eli edelleen kaikki missä on perunaa, ei maistu.. Muutamia valmissoseita missä on ollut jotain lihaa on kokeiltu ja ei ole maistunut ei sitten millään.. Eli jos teillä on jotain vinkkiä antaa niin antakaa ihmeessä.
Pikaisesti vielä vain pari kommenttia..
POPPIS oli laittanut Emiliinasta ihania kuvia!!! Ai kun teillä on ihanaa ja lämmintä siellä..
AA mietiskeli siellä töihin menoa.. Hmm. Varmasti kaikille aikanaan hankala päätös.. Mä itse asiassa päätin about viikko sitten että menen takaisin töihin. Kävi niin hassusti että sain vähän niin kuin ¿ylennyksen¿ (siis tällä aikaa kun olen ollut mammalomalla) ja vielä luvan tehdä 1-2 pv viikossa etänä kotoa töitä. Ja kun mies tekee vuorotyötä + pappa (mun isä) on luvannut hoitaa Oonaa 1 pv viikossa, meidän ei tarvi viedä Oonaa vielä hoitoon. Eli voin mennä töihin ja Oona saa nauttia äidistä, isistä ja papasta.. ;) Ihanteellinen tilanne sinänsä. Ja muuten piti toivoa että Ainon yöhuutelut ois huudeltu..
IIDA-LINNEA ¿ juu, ei Oona ois ollut ihan uintikunnossa. Tosiaan kun yskä oli aika hurja perjantaina ja nenä vuoti ¿ ei onneksi enää ¿ niin parempi oli jäädä kotiin. Ei mun mielestä kannata miettiä liikaa niitä muita vastauksia siitä ketjusta, varmasti olette osanneet tyttösen kohdalla tehdä ne juuri oikeat päätökset uidako vai ei! :) Käytiin pikkujouluissa Savoyssa katsomassa varieteetä, ihan ok, mutta ei mikään tajunnan räjäyttävä kokemus. ;)
HENNA ¿ onkos särky helpottanut? Toivottavasti ei jatku enää ja supistelutkin hellittäisi..
Ok, nyt on jo mamman sänkyynmenoaika.. Kamalan paljon kello! Toivotaan että Oonalle uni maistuisi.. ;) Mukavaa viikon alkua kaikille!
Mammis + Oona 7+kk [/color] [color=red]♥ [/color]
Kommentit (28)
[color=red] Ihan pikainen viesti ennen kuin mää kuolla kupsahdan... Todennäköisesti.
Hitsi lauantaina oli polttarit!! Ihan upea päivä/ilta oli ja tuli kyllä yllätyksenä. Ensin oli ihonkuorintaa, hierontaa ja suklaanaamio kauneushoitolassa, sen jälkeen mut ajettiin side silmillä yhden kaverin luo (en tajunnut yhtään missä ollaan) jossa oli muut kaverit odottamassa. Syötiin, juotiin ja saunottiin polttaritaikoja tehden (alasti lumihangessa jne.). Vaatetuksena meillä oli 80-luvun glam rock-teema, oltiin kyllä kaikki kuin Andy McCoy tai Mike Monroe trikoissamme, sifonkihuiveissamme ja stetsoneissa :D Seuraavaksi vuorossa oli keilausta ja nimmarien jakoa, olinhan rocktähti :) Sitten baariin jatkamaan nimmarien jakoa.
Ei siinä mitään, baarissa itse ANTTI TUISKU pelmahtaa yht´äkkiä paikalle tyyliin " täällähän sie beibe oot, mie oon ettinyt sua koko illan, sori kun en päässyt keikallenne" Sitten se halus MUN nimmarin käteensä, eikä aikonut ikinä pestä sitä pois.. Antti Tuisku, voi jee.....!!
Kotona olin jo kolmelta, piti vaan käydä takapihan kuistilla konttaamassa ja nauramassa ja kontata myös ympäri kämppää. Ja olinpas miehelle kehunut halanneeni Antti Tuiskua vissiin sata kertaa..
Nyt on karu olo. Ääni on lähtenyt kokonaan, suusta pääsee vain sellaista säälittävää pihinää. Kurkku ja korvat on kipeät ja vähän lämpöä. Joku virus siis iskenyt ilmeisesti. Toivottavasti ei tartu Mimosaan!! Taitaa mennä yövaatteissa mahdollisimman iisisti tämä päivä..
Mimosa ryömii hullun lailla, on koko ajan uimassa koirankupissa tai hakemassa levyjä hyllystä. Pölisee ja kiljahtelee itsekseen ja ryömii ympäri asuntoa. Lauantaina oli löytynyt sähköjohto suussa, onneksi lampun johto jossa siis ei tietenkään mitään virtaa oo kun ei ollut seinässä se johto (vaan Mimsun suussa).
Tuosta Facebookista, mää ilmeisesti löysin meidän ryhmän, ei vaan oo yhtään hajua kuka on kukin! No Burden mää ehkä luulen tunnistavani :) Lisäilen teitä kavereiksi, älkää ihmetelkö. Mun profiilikuvassa on semmonen hassu tukka..
Vai oli Mammiskin käynyt vähän viihteellä ;) Great! Alkaa jo nuo meidän vauvelit olla niin isoja ettei varmaan kukaan katso pahalla jos äiti vähän tuulettuu välillä..
Poppis oli laittanut mahtavia lomakuvia!! Eipä hieman tullut kaipuu kaukomaille.. Ja ihan hassua, oon aina aatellut Poppiksen iihan eri näköiseksi. Kiva oli saada oikeat kasvot nimimerkille :)
Uh, pakko lähteä elpymään. Melekosen kehno olo! Onneksi Mimsu pärjää ittekseenkin, että äiskä voi lepäillä sohvalla, ainakin hetken.
Palaillaan!!
Sere ja Mimsu 7kk
[color=crimson]Mammis. Kiva kuulla että Oonan flunssa alkaa helpottamaan. Mä en oikeen osaa sanoa noihin sose juttuihin mitään kun Milo ei vieläkään saa perunaa. Onneksi Milolle kuitenkin kaikki pöperöt on kelvannut tähän asti vaikka ne niin köyhiä.
Mutta uskoisin että jos vaan sitkeesti maistattaa niin ne sitten jossain vaiheessa alkaa uppoamaan :)
Henna. Toivottavasti kivut ovat helpottaneet. Mutta kivalta kuulosti teidän yhteinen ilta! Mä en muita koska me oltais oltu yhdessä jossakin. Sitä odotellessa.
Milon napa. Milo on nukkunut yllätykseksi kaksi viimeistä yötä niinkuin pieni enkeli. Ja se merkitsee että tattari on alkanut sopia sille. Mä oon niin ilonen ja huojentunut että joskus joku meilläkin onnistuu. Ja nyt tuntuu siltä että bataattikin on alkanut sopia. Oon laittanut sitä jo kaksi viikoa pieninä annoksina Milon ruokiin ja ei ole tullut siitäkään oireita.
Sitkeys näköjään palkitsee.
Nyt täytyy palata taas kotihommien pariin. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Hermione ja Milo 9kk+
[color=green]Minäkin taas pikaisesti ilmoittelen itsestäni/meistä. Arttu rullaa pitkin kämppää tuolla kävelytuolilla, ja syö kaiken mitä on jäänyt käden ulottuville :)
Ja minä¿hitto, vedän tässä aamupalaks karkkia, vaikka päätin olla tän viikon ihan tiukkis-linjalla: olin nimittäin viime pe mennessä laihtunut 2,5kg, ja vkonloppuna kuitenkin söin niistä 5 kiloa takas ;) No, täytyy koittaa ryhdistäytyä taas.
MAMMIKSEN töihin paluu kuulostaa kyllä todella ihanteelliselle! Ja vielä ¿ylennykset¿ ja kaikki =) Mahtava juttu! Ja kiva kuulla, että pahin räkis alkaa jo helpottamaan. Ja kuten HERMIONE sanoi, niin maistata vaan sitkeästi, jospa se siitä pikku hiljaa alkaa pottukin maistua. Kerrot Oonalle, että " peruna on suomalaisen perusruokaa..." :)
Ja SERELLÄ oli ollut aikast hienon kuuloiset polttarit :) No, mekin oltiin pe yksillä kolmekymppisillä, ja mulla oli kans eilen ihan kipeän kuumeinen olo ¿ ilmeisesti se on kuitenkin suomeksi vaan mamma-krapulaa??? :) Enää ei nimittäin ole, heh!
HERMIONELLA ja Milollakin oli mukavia uutisia, kiva kuulla! On varmaan aika helpottunut tunne, kun vihdoin huomaa parin ruoka-aineen ainakin sopivan :)
Ääh, ei mulla oikeasti mitään asiaa ole. Täällä kaikki ihan ennallaan¿
Tuosta facebookista vielä: oon nyt nämä viime päivät ihan tosissani koittanut keksiä, että MIKÄ siinä ihmisiä niin innostaa??? En kyllä älyä¿ Kuten Mammiskin sanoi, niin mielummin mä näen ystäviä ihan livenä ;) Ja tosiaan ¿ jos sielläkin vielä rupeis aikaansa viettämään ja ¿opettelemaan¿ sen käyttöä, niin en mä kyllä ehtis olla Artun ja miehen kanssa (muista puhumattakaan) tätäkään vähää¿ Mulle taitaa siis riittää ihan tuo tavallisella sähköpostilla yhteydenpito ystäviini =) Saakohan sen oman profiilin jotenkin poistettua sieltä??? Kun sekin ihmetyttää, että miksi ihmeessä sähköposti pitää tunkea täyteen niitä ilmoituksia, että joku ystävä on kutsunut tekemään sitä ja tätä??? Siis eikö ne nyt huomaa menemällä sinne facebookin sivuille? Tartte tukkia mun gmailia, heh! No, ehkä se ois kivempi homma, jos olis heti avautunut mulle, mutta kun ei niin ei :) Nyt menenkin tästä kirjoittamaan sinne sivulle (jos osaan), ettei kannata kirjoitella mulle sinne mitään viestejä, kun en aio niitä käydä lukemassa¿ Minä ja mun viikossa hommatut 9 ystävää¿vai oliko 6, heh!
No just, nyt Arttu tulo vaippa (onneksi puhdas sellainen ;D) suussa tänne työhuoneeseen, ja nauraa niin makeasti! Ehkä menen sittenkin paimentamaan tuota pientä äidin pallopää-mussukkaa =)
Pi-Ki (jolla tänään nimpparit ja huomenna syndet, 25veeee) ja Arttu huomenna 8,5kk
[color=deeppink]MAMMIS, mukava kuulla että lenssu on helpottamaan päin! :) Ja onnea tietysti ylennyksestä! Varmasti mukava, kun ei tarvi vielä laittaa Oonaa hoitoon, vasan saa olla kotihoidossa pidempään, vaikka vanhemmat onkin töissä :)
SERE, mainion kuuloiset polttarit :D Koitahan selvitellä itseäsi siellä :)
HERMIONE, voi että, taatusti huojentavaa että löytyi joku sopiva ruoka-aine! Toivottavasti löytyy lisääkin :)
Meillä oli taas surkein yö aikoihin. Pari viikkoa menikin niin, että Sampo heräili 2-3h välein, mutta nyt taas palattiin siihen normaaliin 1h välein heräilyyn :p Ei voi mittään.
Uusia kuvatuksia Samposta http://s170.photobucket.com/albums/u248/Han-hani/?action=view¤t=I…
Lisää löytyy kun selaa eteenpäin, en viitsi kaikkia linkittää tänne :D
Tänään oliskin siivouspäivä, jos vain sais jostain sen verran energiaa ja aikaa repäistyä :p No joo, ei auta, mentävä on.
Han ja Sampo 9,5kk[/color]
Tyttönen on päiväunilla, joten tässäpä tuoreet neuvolakuulumiset. Eli 6 kk neuvola oli aamulla ja tytön uudet hienot mitat on: pituus 72,3 cm ja painoa 10560 g. Tyttönen olisi halunnut nukkua yöuniaan, joten mun piti herättää hänet jotta ajoissa neuvolaan kerittiin. Ei sitten kovin hymyileväinen ollut... Ja pienet itkut tuli influenssarokotuksesta. Sylissä rauhoittui kyllä heti. Toivotaan, ettei mitään ikäviä sivuvaikutuksia ilmene illan aikana...
Mun mieltä hieman harmittaa se, että terkka laittoi lähetteen fysioterapiaan. Siis sen vuoksi, että tyttönen ei ole vielä kääntynyt/lähtenyt liikkeelle ja jalkojen poimuissa on jotain pientä epäsymmetriaa. Siis ihan hyvähän se on, että tutkitaan, ettei sitten joskus puolitoistavuotiaana aleta ihmettelemään miksei kävely suju. Itse ajattelen niin, että kun tyttönen ei ole ihan pienikokoinen niin liikkeelle lähtö ei ole ihan helppoa. Hienomotoriikka on tytön vahva puoli: lelut vaihtuu hienosti kädestä toiseen ja tarkasti nappaa kiinni tavaroista. Niin ja hampaita tulee lisää! Alhaalle tulossa vieruskaveri etuhampaalle. =) Terkkari sanoi, että ei tarvitse huolestua vaan tämä on yleistä, jotta poissuljetaan mahdolliset ongelmat ja vanhemmat saavat käytännön ohjeita miten kannustaa lasta liikkeelle.
Meillä tytön yskä on tosi pahan kuuloinen silloin kun yskänpuuska tulee. Mennäänkin tänään illalla infektiotauteihin erikoistuneen lääkärin vastaanotolle. Haluan varmistua, ettei keuhkoihin ole pesiytynyt mitään tulehdusta. Onneksi tyttönen on saanut kuitenkin nukuttua yöllä ihan hyvin.
Nyt kun tyttö nukkuu niin menen järjestelemään keittiön. Palailen vähän myöhemmin kommentoimaan.
t. iida-linnea ja tyttönen 6 kk 1 vko
iida-linnealle tulin vaan kommentoimaan, että ymmärrän että turhauttaa jos neuvolassa on" puututtu" liikkumiseen.
Mun veljen poika oli kanssa hidas liikkeelle lähtijä ja käntyi selältään mahalleen 7kk iässä, oli kanssa aikamoinen pallero. :) Mutta lähti kuitenkin sitten kävelemään alle vuoden ikäisenä ja nyt vajaa kaksi vuotiaana on jo ihan tavallisen hoikkakin. Niin en siis tarkoita että vauvojen pitäisi jotenkin hoikentua, mutta varmaan on yhteyttä sillä että jos on isomman kokonen niin ei ole niin helppo kääntyä tms ja varsinkin jos on ihan tyytyväinen köllötellessään selällään ja tutkiessaan leluja :)niin ja sit kun liikkuu niin siinä vauvapoimutkin vähän oikenee.
Mutta toisaalta hyvä että tarkastetaan, niin ei tarvitse olla huolissaan :)
Niin ja Pi-Ki kaimalle kans nimpparionnittelut, samaa siis täällä vietetään..hihiii onpas iso juhlapäivä :)
Ja onnittelut myös huomisen synttärin johdosta! :)
Elli nukkuu parvekkeella ja mä kuuntelen ellin uutta levyä (PMMPn puuhevosta). Ihan hauskoja lastenlauluja... :)
ihania kuvia muuten samposta!!! Ompas suloiset ruskeat nappisilmät :)
kivaa viikkoa kaikille!
-iiris ja ellis 10kk-
Vitsit miten seren polttarit kuulosti hauskoilta !!!
Iida-Linnea, ei kannata huolestua noista liikkumisjutuista, siskon poika lähti konttaamaan vasta reilu 10 kk, meidän Ainokaan ei ryöminy ollenkaan vaan lähti suoraan konttaamaan.
Hienoa tietty että tutkivat ja ottavat selvää.
voi kurja tytsän yskää, toivottavasti se lähtee pian pois.
Han ihanoita kuvia !
nyt ei jaksa muuta, menny koko päivä jotenkin ihan harakoille, auto oli huollossa käytiin muskarissa ja anopilla, siinähän sitä sitten riitti.
aa ja ae
Aurora, oli sitten mukava käydä visiitillä ja Oliver on ihan mahdottoman vilkas ja iloinen poika =) heti näytti Sasulle, miten seuraa johtajaa leikitään =)) aika huisaa miten toinen nousee seisomaan ja nostelee tavaroita tuosta vaan! Ja teidän koti on kyllä todella kaunis. Eiköhän taas treffata pian niin, että pojat pääsevät leikkimään.
Poppis on kuuman auringon alla, voih miten ihanaa, kyllä käy katteeks =)
Mammis, kiva kun Oona on jo parempi =) vai olit irroittelemassa, se kummasti piristää, itsekin olin pari viikkoa sitten ja kotona 5 aikaan aamusta =) missä toi Apollo on, sitä on ihan pihalla noista uusista menomestoista.
Oletko kokeillut laittaa jotain hedelmää (omena, ananas) hiukan vihannesten sekaan, en tiedä, mut saattaa maistua paremmin??
Sere, kuulosti oikein mukavalta sun polttarit =))
Hermione, upeeta kun alkaa mahakivut olemaan historiaa ja oikeat ruokalajit löytyvät!
Pi-Ki, mäkin sit menin mukaan sinne FB:hen, mut ei mulla tosiaankaan ole aikaa ja energiaa surfata siellä jatkuvasti. Voin siis sanoa, etten ihan hiffaa sen suosiota =)
Han, Sampo on kyllä vallan veitikan näköinen, tosi söötti poju! Jaksamisia sinne öihin, oletteko aatelleet S:n kanssa käydä allergialääkärillä? Siitä jossain vaiheessa vaan kirjoittelit¿
Iida-linnea, wautsi mitkä mitat teidän tytsyllä on =)) ja älä huoli siitä, jos toinen ei vielä käänny tms. varmasti tuo kasvaminen vie oman osansa ja energiansa ja muutenkin vauvat kyllä ehtii lähteä paljon myöhemminkin liikkeelle =)
Huomenna suuhygienisti kattoo S:n suuhun..tai ainakin yrittää, mitenköhän siinä käy =)
Kyllä on mahtava olo, kun 3 viikon jälkeen ei tartte niistää. Täytyy sanoa, että enpä ole moista räkätautia aiemmin kokenut, huh. Ja mä sain tänään joogattua, sitten sitten ikuisuuden¿.oon kyllä ollut uimassa ja jumpassa, mut kun toi jooga on se mun juttu. Nyt täytyy taas ottaa se tavaksi =)
Oikein piristävää viikon jatkoa kaikille ihanille mammoille ja vauvoille!
Mykis ja S 9 kk +++
Meillä menikin koko ilta lääkärissä. Oikein ihana ja perusteellinen lääkäri, väitellyt tohtoriksi ja erikoisalanaan lasten infektiosairaudet. Suru tuli vaan puseroon, koska tyttösen molemmista korvista löytyi tulehdus ja samoiten hengistiet vinkui ja oli erittäin limaiset ja tulehdusta sielläkin. Tyttönen sai spiralla lääkettä ja nyt tietysti antibiootit+särkylääkettä. Voi kun pieni rakas lapsi tulisi nyt kuntoon. Kolmen viikon päästä kontrolli. Tosin jos oireet ei hellitä niin lääkäri käski palaamaan 2 viikon kuluttua.
Nyt miehen seuraan. Muuten vaan istun tässä ja syyllistän itseäni kun en osannut lukea lapseni oirehdintaa....
t. surullinen i-l ja unten mailla tuhiseva tyttönen
[color=blue]Piti tulla ihan vasiten Iida-Linneaa tsemppaamaan, älä nyt missään nimessä syytä itseäsi ettet muka osannut lukea lastasi, sinä häntä osaat lukea varmasti kaikista parhaiten! Nuo korvatulehdukset vaan on niin mystisiä joskus, ettei ne aina oireile mitenkään selkeästi päällepäin. Puhumattakaan tulehduksesta keuhkoissa/keuhkoputkessa. Ei tytöllä ole mitään hätää ollut, olisit varmasti huomannut jos olisi kovin kipeä ollut.
Pikaista paranemista pikkuiselle!!
Hermionelle jaksuja allergiasuossa rämpimiseen. Hieno juttu että saitte pari uutta ainetta mukaan ruokavalioon. Mekin mentiin aika pitkään ihan muutamalla ruoka-aineella, ja hyvin poika pärjäsi ja kasvoi. Nyt on sitten tapahtunut ihme, ja allergiat näyttävät hellittäneen. Oltiin viime viikon to:na sairaalassa maitoaltistuksen aloituksessa, kun meillähän ei mennyt se aiempi korvattavuushakemus kelassa läpi. Nyt Aleksi on saanut 5 päivän ajan tavallista viiliä enenevin annoksin - eikä minkäänlaisia oireita ole ilmaantunut :O Näyttäisi siis vähän siltä, että maito alkaa sopia, ja saadaan ottaa nuo hapanmaitotuotteet pysyvästi ruokavalioon, ja varmaan sitten jossain vaiheessa kokeilla tavallista maitoakin. Myöskin kaikki mitä ollaan viime aikoina kokeiltu, on käyneet eikä mistään ole tullut enää oireita. Näköjään aika on tehnyt tehtävänsä, ja pahin on takana päin.
Meillä menee ihan mukavasti muutenkin. Aleksi on kävellyt jo reilun kk:n ajan, kohta tuo varmasti jo juoksee. Sanoja ei vielä tule muita, kuin äiti tai äittä, ja ihi (=isi)
Voikaahan kaikki hyvin!
Viipero & Aleksi 1v 2vk
I-L, hyvä että kävitte lääkärillä ja saitte varmuuden tytön taudista! On se tosiaan aika salapoliisin hommaa yrittää tarkkailla onko lapsi kipeänä - kuten puhuttiin, eihän tyttö tainnut juurikaan haroa korviaan..? Hyvä kun saitte lääkkeet, eiköhän typykkä toivu niiden avulla! Ja iloinenhan tyttö oli ainakin viimeksi, eli ei tunnu ihan hirvittävästi vauhtia hidastavan muutamat tulehdukset :)
Serellä kivan kuuloiset polttarit!
Ja Samposta ihania kuvia! Onpas sekin jo iso poika, tukkaakin ihan hirveästi! :)
Nyt unille, en saa näpytellä tai mies herää.
Kandi & Noel huomenna 11kk
Täällä on kello ollut herättämässä jo 07:40, kuun maalari tuli meidän olkkaria maalaamaan:) Ihana akun tulee uusi ilme kämppään!
Mammis, ihana kun saatte noin järkättyä Oonan hoidon ja saat silti käydä töissä. Huippua!
Sere siellä toipuu polttareista;) Mä olen sanonut että mulle ei sitten joskus jos mennään naimisiin saa järjestää moisia, en varmaan hengissä selviäisi niistä kun kavereiden juttuja kuunnellut...
Piki ja Mykis, mä en kans hiffaa koko FB:n ideaa, enkä osaa siellä edes viestejä lähetellä. Mut pikkuhiljaa, pikkuhiljaa..
I-L, paranemisia sinne!
Makkarakin oli Nakin ja Kyrsän kanssa käymässä toissapäivänä, oli kiva nähdä pitkästä aikaa koko perhettä. Valloittava tyttö Nakki kyllä on, ja niiiiiin ihanat vaatteet oli taas tyttösellä!=) Oireili ihan samalla lailla kun O aikoinaan korvista (huomasin kun tulivat kylään ), Nakki vietiinkin samana iltana lääkäriin varmuuden vuoksi ja tulehdus molemmissa korvissa. (Sori Makkara kun mä sun puoelsta kerron) Mutta siis ihana että löytyi tulehdus, ettei mene pahemmaksi siellä muhiessaan. Oireili siis ihan pikkujutuilla kuten O eikä varmaan heti uskoisi korvatulehdukseksi.
Mä olen nyt testannut (kun makkaran ja nakin rytmi kuulosti hyvälle) etten anna Oliverin nukkua iltapäikkäreitä 17-19 välillä (nukkuu yleensä tunnin noihin aikoihin), o vähän jo kiukkuinen kun alkaa väsyttää 17 jälkeen, mut nukkuu yön inahtamattakaan 12-13h putkeen, tänäänkin heräsi nukuttuaan 12h15min ja suostui syömään jopa 120ml maitoa elie i ollut vielä edes nälkä silloin. Nyt tuossa touhunnut jo tunnin ja koitan jos kohta aamupala maistuisi. Eli eipä heränny meillä nälkään aamuisin 9-11h jälökeen vaan siihen että oli jo pirteä ja halusi ylös! Jippii, nyt nukutaan kunnon unet putkeen!!!! *koputan silti puuta vielä*
Neuvolassa oltiin, 9kk mitat 73cm, 9550g (Jes, painoa tullut yli 800g viidessä viikossa)
Nyt ei muuta,
Aurora & Oliver 9kk
I-L elä soimaa itseäsi, muistan että asiasta puhuttiin silloin kandilla. Et hän sinä raukka pysty millään tietämään että pikkuisella oli korvat kipeät jos se ei mitenkään sitä ilmaise.
Eihän sitä millään voi jokaisesta yskäisystä mennä lääkäriin.
Nyt tytöllä on lääkkeet ja korvat paranevat varmasti !
Me leivottiin Ainon kanssa eilen pipareita, jos ainolta kysytään niin meillä syödään tästä lähin pelkkää piparkakkutaikinaa, sen verran kovin tyttö viuhtoi käsillään ja sanoi namnamnam kun jäysti pientä taikinan palaa.
Näytti ne paistetutkin maistuvan.....
Aika hiljaista näyttää pinossa olevan.
lämpöisiä halauksia kaikille
aa ja ae
että kiva kuulla Oliverin kasvavan kovasti, ei sun tartte murhehtia siitä syökö se tarpeeksi, vaikka ainahan sitä äidillä joku murhe on lapsestaan, jos ei muuta niin se kun on tossu hukassa !
aa
piti vaan tulla sanomaan, että en Aurora tietty pahastu, että kerroit meidän korvakuulumiset! Oli kyllä tosiaan ihan huima yhteensattuma, että satuttiin just tulemaan teille kylään ja että Oliver oli oireillut ihan Nakin tavoin korviaan (=ei juuri mitenkään)!! Taitavat kyllä olla aika samanlaisia persoonallisuuksia ainakin näin vauva-aikana muutenkin :) Hyvä, että sit " vastalahjaksi" diagnosoinnista saitte ideoita rytmitykseen! Hih, eläköön vertaisapu! Mykiksen tavoin (kiva muuten kuulla Mykiksestäkin!) kehun vielä teidän taloa - todella hyvällä maulla sisustettu ja SIISTI!!
Serellä kuulostaa olleen ihan huippuhauskat polttarit! Wau!
Iida-Linnealle halaus ja tyttöselle pikaista paranemista! Täällä tosiaan toinen, joka ei sit mitenkään olisi tajunnut, että lapsella on korvat ihan tulehtuneet. Nakilla oli muutama vko sitten flunssa, mutta nyt ollut jo pitkän aikaa ihan terve. Tai siis LUULIN, että olis terve... Ja monien muiden tavoin uskon tuohon, että iso koko korreloi myöhäiseen liikkeelle lähtöön - mutta hyvä että tutkitaan kuitenkin.
Nyt etsimään kaapista jotain ruokaa....Nakki nukkua posottaa ulkona neljättä tuntia!
Makkara & Nakki 9kk
Pikana taas, luin pinon mut paljoa ei jäänyt mieleen..
I-L, pikaista paranemista tytölle!
Tikru, milloin alatte siirtymään normaalin maitoon? Mä aattelin tehdä sen todella hitaasti kun maha tuntui reagoivan hapanmaitotuotteisiin, niin alan nyt lisäämään jonkun 20ml kerrallaan..
Mies tuli taas töistä ja meni toisella työmaalle, tekemään rivitaloa missä voisi olla meidän uusi koti.. Olen taas uudellaan alkanut haaveilemaan siitä kun mies sai työpaikan vaihdossa kivan palkankorotuksen.. Pitää lähiaikoina kattoo mitä mieltä pankki on..
Mutt sitten varsinainen asia miksi aloin kirjoittamaan; Eve kävelee lyhyitä matkoja! Ennätys on 12 askelta lauantailta ja todella useasti kävelee muutaman askeleen. :D Se on varmasti tuon alakerran poikakaverin ansiota kun se kävelee, on kattonu siltä mallia. :)
Neiti kiukkuaa, joten pitää lopettaa!
Bejpi ja Eveliina 10,5kk
tänne isojen pinoon kun meilläkin vähitellen lähenee tänne siirtyminen. mihin ihmeeseen tää aika oikein menee?? Ja toisekseen pikkuisten pino on NIIN hiljainen että välillä tuntuu että siellä kirjoittelee itselleen..
Mammiksella on hyvän kuuloinen tilanne töihin paluun kannalta. Itse olen joutunut tässä ko.asiaa miettimään myös vähitellen kun ollaan taloa ostamassa. Mutta töihin en millään haluaisi palata. ja en edes ole varma haluanko palata enää vanhaan työhöni. Jotenkin iltapainotteinen hierojan työ ei kiinnosta pienen kanssa ja vielä kun isäntä tekee vuorotyötä. No onneksi minulla on vielä aikaa miettiä..
noh, jos menisi syömään aamiasita ja sitten koittaisi tehdä jotain järkevää.
Emka ja Kari 5kk ja 12pv, 6kk lähenee uhkaavasti...
Mies lähti nyt sit työmatkalle lontooseen ja on siellä 4 päivää=( Toisaalta mukava olla ihan omassa olossa hetki ja nautiskella rauhasta, mutt tuo Oliverin hoito yksin tuntuu vähän oudolta näin äkkiseltään... Ehkäpä tämä tästä!
Maalari tuolla edelleen maalailee alakerrassa, vitsit mä odotan jännityksellä miltä mun ruskeat olohuoneen seinät näyttää!!
Emka, tervetuloa vaan tälle puolelle pikkuhiljaa, ei nää ikärajat nyt niin ehdottomia ole;)
Oliver on nyt kolme päivää itkenyt TOSI paljon=( Siis lapsi joka ei itke yleensä lainkaan, pikkasen kitisee jos nälkä tai väsy yllättää. Olen ihan pulassa, ja varasinkin korvalääkärille ajan kun hyvä ettei veivaa oikeaa korvaansa irti kun sitä hieroo vähän väliä. Mennään kahdelta lekuriin. Tosin ikenessä tuntuu kaksi möykkyä, eli voisiko poskihampaat tehdä sen että itkettää jos ei ole KOKO ajan jotain extrajännää tekemistä? Eli ellei heiluteta, lauleskella, pelleillä hela tiden??? Korvat varmuudeksi haluan tarkistaa, kun ongelmia ollut. Sit vasta alan pohtimaan hampuja. Mutta yöt nukkuu kuin " pieni possu" hyvin, eli vaan päivät tätä itkuisuutta, korvien haromista ja käden suuhun työntämistä. Voisko olla ettei hampaat öisin muka kiukuta?? Auttakaahan!
Nyt haukkaamaan jotain kun O nukkuu, palailen lekurin jälkeen.
Aurora & Oliver 9kk+
Veikkaisin ennemmin (valitettavasti) korvia itkujen syyksi, jos O. noin voimakkaasti niitä harookin. Hyvä kun pääsette ne pian tarkistuttamaan.
Aleksilla on jo parin kk:n ajan tuntunut ikenissä molemmin puolin patti, mutta ei niistä ole ainakaan vielä hammasta puhjennut. Yllättäen poskihampaat puhkesivatkin (1 mol. puolelle) sinne paljon taaemmas kuin missä nuo patit on. Yhtään ei liittynyt itkuisuutta niiden puhkeamiseen, tai en ainakaan osannut yhdistää. Suuhun tungetaan jatkuvasti jotain, liekö tapa vai onko lisää hampeja tulossa.
Toivottavasti itkun syy selviää! Ja jaksuja työmatkaleskeyteen :)
Viipero & Aleksi 1v 2vkoa
Missä kaikki luuraa? :)