koliikki vai allergia
Miten ihmeessä nuo erottaa toisistaan? Vai voisko olla jo ihan protestia. Meillä siis on 11viikkoa vanha pieni tyttö. Aivan mahtava nukkuja, nukkuu aamupäivällä-iltapäivällä noin 4-5 tunnin unia joskus jopa 6 tuntia, vielä illalla saattaa nukkua pari kolme tuntia (nukkuu ulkona, sisällä ei nukuisi noin hyvin).
Yöt menee yleensä syömättä joskus satunnaisesti saattaa herätä yhden ehkä kaksi kertaa.
En viittis valittaa kun menee näin hyvin mutta olen miettinyt kun neiti alottaa illalla melkein kellon tarkasti noin klo 21.00 huutamisen, menee ihan raivohuutamiseksi välillä. Menen yleensä klo 21.00 nukuttamaan esikoistamme ja vauva jää siis miehelle joka on ollut vähemmän vauvan kanssa, olisko kenties protestia vai koliikkia, allergiaa olen miettinyt välillä mutta kun tuo huuto kestää yleensä 15-30min joten ei edes mielestäni pitkään ja yöt nukkuu tosi hyvin. Tänään on ollut hyvin yllättävä kun huuto on jatkunut pidempään ja on pariin otteesseen nukahtanut ja olen vienyt omaan sänkyyn mutta siellä on vielä huuto alkanut, yleensä kun on nukahtanut ei herää enää illalla.
Vatsaa tuntuu kyllä kipristävän ja " venkoilee" .
Yleensä on rauhottunut aina kun olen tullut sitten nukkutamasta ja ottanut vauvan syliin, joskus vielä raivoaa sylissäni.
Mitäs veikkaisitte, onkohan ihan vaan koliikkia vai pitäiskö ruveta miettimään allergiaa? Muuten on iloinen ja seurallinen neiti, joskus jo alku illasta alkaa kitinä ja melkein joka ilta se huuto raivari.
T.Silja