Auttakaa epäselvässä työilmoituksessa mikä koulutus tarvitaan
Elikkäs tuossa naapuri kaupungissa on psykiatrian hoitolaitoksessa avoinna osastosihteerin paikka. Mutta mikä koulutus siihen tarvitaan. tehtävä kuvauksessa lukee näin?
"Osastonsihteerin työssä painopiste on asiakaspalvelussa, neuvonnassa ja ohjaamisessa. Tehtäviin kuuluu muun muassa tekstinkäsittely, potilashallinto, materiaalihallinto sekä potilasvastaanoton oheistoiminnot.
Kelpoisuusvaatimuksena on tehtävään soveltuva alan tutkinto."
Siis kun minusta painopiste on siellä konttorin puolella, niin mikäs koulutus olis passeli ? jokin toimistopuoli merkonomi tai vastaava vai jokin hoitopuolen koulutus?
Kommentit (4)
mutta kyseessä on kuitenkin hoitolaitos. En usko, että merkonomi osaa tarvittavalla tavalla tässä tilanteessa palvella asiakkaita, neuvoa ja ohjata? Eli, sanoisin, että joku hoitaja pitää olla. Lähihoitajista tulee mieleen asiakaspalvelu ja tiedonhallinta tai mielenterveys ja päihdetyö...
Toinen kävi vuoden ammatillisen sihteeritutkinnon aikuispuolella ennen osastosihteeriksi työllistymistä ja toinen on merkonomi. Eli ihan kaupalliselta alalta. Aika usein osastosihteerin työ on konekirjoitusta yms., joten joku merkonomi on siihen hommaan oikein passeli.
Mitäs sitten vaikka koulutus menisi yli. Minä kanssa pari vuotta sitten vaihdoin kolmivuorotyöstä päivätyöhön ja kans korkaeakoulututkinnon suorittaneena menin ihan vain tuotantopuolelle. Palkka tippui, mutta päivääkään en ole katunut, jostain luxuksesta on varmaan jouduttu luopumaan, mutta kaikki tärkeä saadaan hankittua. On se vain ihana käydä arkisin töissä ja olla kaikki illat ja viikonloput perheen kanssa
Mulla meinaan löytyy tuo merkonominkin koulutus, mutta olen myös sosionomi amk ja tuosta saa palkkaa varmaan vain tuon merkonomin mukaan.
olen vain niin läpeensä kyllästynyt kolmivuorotyöhön mielenterveys ja päihdepuolella kun työmatkaakin on yli 40 kilometriä. Ei ole kovin herkkua ajella aina yövuorosta tai illasta kotiin, kun molempia vuorojakin on viiden viikon listalla aina 8. Tuo paikka olisi 20 km päässä ja päivätyö, siksi vähän houkuttelisi tällaista useamman lapsen äitiä.