Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokko lapsilla ja minä raskaana 7. viikolla

Vierailija
04.11.2008 |

Äitini sanoi että minulla on ollut lapsena joten tartuntaa ei pitäisi tulla.

Siitä huolimatta ahdistaa..

Onko kenelläkään ollut mitään rokkotauteja perheessä raskauden aikana?

Miten niistä selvittiin, sairastuiko äiti?

Miten raskaus sujui ja miten uusi vauva selvisi jos tuli tartunta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vihurirokko.

Vesirokko on vaarallinen periaatteessa vain raskauden lopussa eli mikäli synnyttää vesirokossa. joutuu eristykseen jne.. Mutta äitiyspolille soitto ja verikokeella selviää onko riskiä sairastua tuohon rokkoon. Itellä otettiin se, kun äidin mukaan en ollut koskaan ko tautia sarastanut, mutta kas kummaa vastaaineet olikin minulla joten en saanut rokkoa eikä tarvinnut sitten rokossa synnyttää.

Vierailija
2/5 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko on vaarallinen periaatteessa vain raskauden lopussa

Et sitten pidä vaarallisena äidin raskauden alkukolmanneksella sairastaman vesirokon seurauksena tulleita sikiön aivojen ja selkäytimen vaurioitumista, josta seurauksena on yleensä vaikea älyllinen kehitysvammaisuus. Näkö ja silmät voivat vaurioitua. Selkäytimen vaurio voi aiheuttaa virtsarakon ja peräaukon sulkijalihasten häiriöitä. Usein tulee iholle näkyviä jälkiä, syviä siksakkiarpeutumia samoin kuin raajojen epämuotoisuutta tai alikehittyneisyyttä ja nivelten jäykistymisiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko on vaarallinen periaatteessa vain raskauden lopussa

Et sitten pidä vaarallisena äidin raskauden alkukolmanneksella sairastaman vesirokon seurauksena tulleita sikiön aivojen ja selkäytimen vaurioitumista, josta seurauksena on yleensä vaikea älyllinen kehitysvammaisuus. Näkö ja silmät voivat vaurioitua. Selkäytimen vaurio voi aiheuttaa virtsarakon ja peräaukon sulkijalihasten häiriöitä. Usein tulee iholle näkyviä jälkiä, syviä siksakkiarpeutumia samoin kuin raajojen epämuotoisuutta tai alikehittyneisyyttä ja nivelten jäykistymisiä..

Vierailija
4/5 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla vasta-aineet veressä.

Vierailija
5/5 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli et itse ole sitä sairastanut. Jos taas olet varmuudella sen sairastanut ei pitäisi olla huolta.

Tuon vasta-aineenhan voi tutkia tosiaan.

(Meidän esikoiselta katsottiin vastaa-aineet kun tarhassa oli epidemia, eikä tytöllä sitä ollut (tietääksemme) ollut. Kuopus silloin sairaalahoidossa, ja kun vesirokko tarttuu jo ennen oireita, halusimme selvittää mikä riski on ja kauanko isosisko oli "karanteenissa"..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi