jälkiehkäisy kokemuksia, jännittää
Otin jälkiehkäisyn 14.pvä ja nyt pari päivää todella kuvottava olo. Melkein oksennus tulee. Vatsa on turvonnut ja pää kipeä. Kuuluuko jälkiehkäisyyn nämä oireet vielä? Menkat Pitäis tulla 22-25 päivä.
miten teillä on käynyt Jälkiehkäisyn jälkeen?
Kommentit (63)
Oho! Ei kait rintojen aristaminen pariviikkoa ennen kuukautisia voi merkitä et olis tullut raskaaksi norlevosta huolimatta? Sekottaako se klassisia raskausoireita? Kyllä olisin varmaan jo huomannut raskauden.. mahaa kyllä turvottaa, mutta mitään muuta oiretta ei ole ja nyt olisi jo vk 15.
Oho! Ei kait rintojen aristaminen pariviikkoa ennen kuukautisia voi merkitä et olis tullut raskaaksi norlevosta huolimatta? Sekottaako se klassisia raskausoireita? Kyllä olisin varmaan jo huomannut raskauden.. mahaa kyllä turvottaa, mutta mitään muuta oiretta ei ole ja nyt olisi jo vk 15.
Miten vajaata porukkaa täällä on, kun kertovat, että heidän kohdallaan jälkiehkäisy toimi? Miten niin toimi? Mistä tiedätte, että olisitte tulleet raskaaksi, jos ette olisi ottaneet? Eli saattoi olla toimimattakin, mutta ei sillä ollut mitään (jälki)ehkäistävääkään.
Kerran ottanut Norlevon, ja sivuvaikutuksina klassisia raskauden oireita: vatsaa kivisti, etoi välillä tosi paljon, rinnat aristi ja oli tosi kipeät (ja en siis ollut/tullut raskaaksi). Mulla heitti hormonitoiminta ihan häränpyllyä kyllä muutenkin jälkiehkäisyn oton seurauksena, kesti yli vuoden, että kuukautiskierto normalisoitui..
Oliko raskausaika normaali" norlevon jälkeen? Mitä oireita oli?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:49"]Oliko raskausaika normaali" norlevon jälkeen? Mitä oireita oli?
[/quote]
Mitään oireita ei tullut :) t. Tilastoihme
Joo voi vittu jälkiehkäisypilleri!
Mulla kävi niin, että se pilleri sekoitti kokonaan jonkun systeemin tuolla alapäässä ja mulla on ollut sen v*un pillerin oton jälkeen koko ajan hiiva. Koko ajan! Ja ennen niin tuoksuton pilde haisee välillä ihan silakalle. Koko ajan ihan saatanan outoa vuotoa myöskin, välillä sellaista liisterimäistä keltaista tiukan ahvenen hajuista ja välillä emättimestä puskee kuin kuin märkää paperitolloa joka myös haisee ihan selluloosalle. Pari pv pilleristä emätin alkoi kutisemaan ja sieltä tuli se kuuluisa kourallinen valkeaa kökköä (vaikka en siis kyseisen ketjun AP olekaan, rip vaan sille ketjulle).
Muutenkin oli ihan kamala olo ja hirveä viiraus muutamia viikkoja.
Että never againsaamari
Kerran olen käyttänyt, 8h seksin jälkeen. Ns. tyhjennysvuoto alkoi muistaakseni seuraavana päivänä, mutta seuraavat kuukautiset olivat pari viikkoa myöhässä...
Kondomi meni rikki 9.7, otin jälkiehkäisypillerin 48h tapahtuneesta. Harrastettiin seksiä tuon 48h aikana ilman ehkäisyä useampaan otteeseen (ei kannata tehdä näin).. viikon aikana pillerin otosta tuli kummallisia tuntemuksia, samantyyppisiä kuin alkuraskaudessa.. Viikon päästä alkoi vuotaa verta, vuosi 3 päivää, tein raskaustestin ja plussaa näytti.. "Oikeiden kuukautisten" olisi pitänyt alkaa tämän kuun 23-25 päivä.. Että en tiedä sitten.. Mutta raskaana ollaan!
Mulla ei mitään raskausoireita ja tein neg testin päivää ennen kuukautisten alkamista. Nyt kun tuosta on 14 vka -on paino noussut kuukaudessa 2 kg vaikka olen vuosia yrittänyt lihottaa tuloksetta. Kuukautiset on kyllä tulleet ja niitä ennen rinnat arat, mitä ei ole aiemmin ollut. Onkohan uuden testin paikka? Nyt olis kait rv 16..
Kerran joutunut sellaisen jälkiehkäisyä käyttämään, oisiko ollut seuraavan vuorokauden aikana vahingosta. Aikamoinen hormonipommi se kyllä oli, sain siitä "kivan" migreenin ja mahaa turvotti (muistaakseni). Itse olin niin kärsimätön, että tein raskaustestin samana päivänä kuin menkkojen oisi pitänyt alkaa ja negaa näytti. Menkat tuli sitten kyllä pari päivää myöhässä stressistä johtuen ;) Kannattaa tehdä raskaustesti jos epäilyttää, sillähän se selviää. Joillain saattaa tulla ne menkat vaikka olisi raskaanakin. Tai näin olen kuullut...
Jos joku enään lukee näitä, vastaus olisi mukava saaha. Otin jälkiehkäsyn n. 4 vk sitten, menkat kesti viikon pillerin ottamisen jälkeen. 2 vk sitten alko kauhea rintojen "kutina" ja arastus, ihan järkyttävät mielialan vaihtelut( samanlaiset oireet kun aikoinaan e-pillereistä), päänsärky, turvotus jne. Viime viikolla aloin epäilee , että olen raskaana, tänään tein testin ja oli negatiivinen. Voiko jälkiehkäsystä tulla nuo oireet VIELÄKIN noin pitkän ajan jälkeen?
Ehkäisy petti ja otin norlevo pillerin noin 24h yhdynnän jälkeen. Pari päivää myöhemmin tuli niin sanottu "tyhjennysvuoto". Rinnat aristivat pari viikkoa ja alavatsassa tuntui oudolta. Kuukautiset tulivat kuitenkin ajoissa, mutta olivat todella niukat. Otin testin menkkojen jälkeen ja näytti negatiivista. Tämän jälkeen je-pillerin oireet vähenivät ja seuraavat (ei niin niukat) kuukautiset ovat nyt käynnissä. Maha on vielä turvonnut, vaikka pillerin otosta on jo 6 viikkoa. En kuitenkaan usko olevani raskaana, mutta vieläkin ahdistaa välillä tämä.
Uskon kyllä että se on aivan mahdollista. Miten meni?
Mulla oli tosi niukat menkat, yleensä vuodan kuiviin 5-6 päivää ja kivut on alussa ihan tappavat. Nyt ei juurikaan ollut kipuja ja vuoto kesti 4 päivää.
Tämä siis ennen pillerin ottamista. Hormonaalista ehkäisyä en pysty käyttämään, kondomia käytämme.
Nyt jäi kumi välistä, kun oikein innostuimme ukon kanssa. Otin je-pillerin n. 12 tuntia tapahtuneesta.
Tästä meni vajaa viikko, sitten alkoi hyvin niukka, rusehtava vuoto ja samaan aikaan vatsan turvotus ja ummetus.
Eilen alkoi vatsa toimimaan, mutta turvottava olo on yhä.
Nyt tuota verensekaista vuotoa on ollut 4 päivää, nyt se tänään muuttui puhtaaksi vereksi vs. menkkavuoto, ja määrä on vähän suurempi. Aiemmin on riittänyt pikkuhousunsuoja, nyt oli laitettava side kun vuoti ohi.
Pahaa oloa on ollut tuo nelisen päivää.
Rinnat on myös kosketusarat.
Oletan että pilleri on tehnyt tehtävänsä tämän vuodon perusteella?
Olen ennenkin joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn, mutta en muista tällaista oireilua. :P
Kuin pian Se huono olo alkaa kun ottaa Ton jälkiehkäsy pillerin? Tai vuoto alkaa?
toivottavasti joku vastaa...
Mulle ei tullut mitään oireita ja kaikki sujui normaalisti ja hyvin. Apteekissa ei pyydetty ikää eikä kelakorttia. Ilmaisen kondoominäytteenki sain mukaan.
Kuitenkin pahoinvointi on ihan normaalia
Jälkiehkäisyn otin 31h yhdynnästä, muutama pv ennen ovulaatiota. Otin 1,5vkoa sitten ellaone tbl ja vieläkin alavatsakipuja ja turvotusta, jotka alkaneet samana päivänä tbl otosta. Voiko pilleri vaikuttaa näin kauan? Menkkoja ei vielä ole kuulunut, 1vkon päästä pitäis alkaa. Odotan kuumeisesti..
Jouduin ottamaan elämäni enismmäisen jälkiehkäisyn 8 pvä sitten. Otin norlevon n. 10 h yhdynnästä. (Menkkani olivat loppuneet juuri samana päivänä) Alkuun en huomannut suuria oireita, väsytti ja päässä hieman humisi, en ole käyttänyt hormoniehkäisyä yli 5 vuoteen joten huomasin että jotain on otettu. 4 pvä sen jälkeen alkoi menkkakivut ja vuoto joka oli suht kirkasta verta verrattuna normi menkkoihina, nyt on viides päivä ja niukat menkat jatkuvat. Vatsan seuru turvonnut ja rinnat todella kipeät, mutta minulla usein on. Vuoto niukentunut ja toivon että pian loppuisi kokonaan. Ja jään odottelemaan seuraavia menkkoja :D en koskaan halua kyllä tätä hormonipommia uudestaan
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:10"]Miten kävi jälkiehkäisyssä? No poikahan sieltä tuli sitten. Että etukäteisehkäisyä suosittelen.
[/quote]
onneksi en ole ainoa "tilastoihme"