jälkiehkäisy kokemuksia, jännittää
Otin jälkiehkäisyn 14.pvä ja nyt pari päivää todella kuvottava olo. Melkein oksennus tulee. Vatsa on turvonnut ja pää kipeä. Kuuluuko jälkiehkäisyyn nämä oireet vielä? Menkat Pitäis tulla 22-25 päivä.
miten teillä on käynyt Jälkiehkäisyn jälkeen?
Kommentit (63)
Hirveä hormonipaukkuhan j-ehkäisy on ja kyllä sain itsekin tuta sen. Kerran olen ottanut: huonoa oloa esiintyi aika piakkoin pillerin otosta, mutta oksennus ei kuitenkaan tullut. Seuraavina viikkoina rinnat tosi turvonneet ja arat, alavatsa turposi ja juili, välillä oli ellottava olo. Kyllä aika kovilla psyykkisesti olin, kun menkat vielä myöhästyivät 2,5 viikkoa ja jälkiehkäisy aiheutti tuollaisia oireita. No, onneksi tehosi ja toivottavasti ei tarvitse enää ikinä turvautua tuohon. Lisäksi vielä kuukautiskierto aivan sekaisin yli puoli vuotta.
Jälkiehkäisyn aiheuttamat oireet ovat täysin yksilöllisiä. Kyllä ne voivat kestää pitkäänkin, koska pilleri on melkoinen hormonipommi. Eniten kuitenkin veikkaisin nyt psykosomaattisia oireita, eli sitä, että jännitys aiheuttaa huonoa oloa ym. Sellainen on erittäin yleistä ja normaalia.
Jälkiehkäisy on heti yhdynnän jälkeen otettuna melko varma, mutta voi silti pettää. Itsekin olen kerran tullut raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta.
Raskaustestillä saat luotettavan tuloksen viimeistään sinä päivänä kun menkkojen pitäisi tulla, mutta voit saada plussan jo monta päivää ennenkin sitä. Negatiiviseen tulokseen ei voi kuitenkaan vielä luottaa, jos teet testin nyt.
Olen käyttäny kaks kertaa. Ekalla kerralla jäi yhdet menkat väliin, ja seuraavat oli tosi niukat ja hyvin omituiset mutta siitä eteenpäin normaalisti. Mitään pahoin vointia tms ei tullut. Tokalla kerralla ei myöskään pahoinvointia. Kahdet menkat jäi ensin väliin enkä ihmetellyt mitään kun viimeksikin kävi niin, kolmannet kun ei alkaneet ajallaan, tein raskaustestin ja se näytti positiivista :) Pahoinvointeja ei ollut koko loppuraskaudessakaan, eikä oikeen muitakaan raskausoireita. Maha kasvoi niin hitaasti etten olisi varmaan vielä neljännelläkään kuullahoksannut sitä. Ihanaa kuitenkin että sain lapsen :)
..tosiaan! Mulla kun näyttää tuo 2 kg tulleen juuri tuohon mahan seudulle.. Ehkä teen testin kun asia kuitenkin mietityttää :)
Otin 24 h yhdynnästä, joka oli oletettavasti ovisaikaan oireista ja valkovuodosta päätellen (menkat ei oo vielä alkaneet, synnytyksestä jokunen kuukausi ja imetän). Alavatsakivut vuorokausi pillerin jälkeen ja kuvottavaa oloa pari päivää nyt ainakin. Hieman samanlaista kun molempien lasten kohdalla onnistuneen hedelmöittymisen aikoihin ja jälkeen. Tiesin heidän kohdallaan heti, että olen raskaana. Molemmat tärppäsivät eka kierrosta. Siksi nyt kauhistuttaa, että olen taas raskaana. Meillä on lapsiluku täynnä.
Mulla kävi niin, että jälkiehkäisyn jälkeen kahden kierron ajan halukkuus lisääntyi aivan älyttömästi. Se oli ihan hullua, kun yleensä niitä haluja ei niin ole. Samaan aikaan söin ruusujuuri nimistä valmistetta, saattoivat yhdessä tehdä tämän. Mutta oli kyllä todella mielenkiintoista... Sen jälkeen tai sitä ennen pelkkä ruusujuuri ei ole vaikuttanut samoin, vaikka sillä halukkuutta lisäävä vaikutus onkin. Haluaisin haluta taas, niin kuin tuolloin, mutta en tiedä, mitä siinäkään tapahtui elimistössä. Mutta jotain aivan selvästi, syy ei ollut mikään ulkoinen tilanne (uusi mies tai seksin kaipuu tai mitään sellaista)
Aikaisemmin mulla ei oo ollu mitn oireita ku jälkiehkäsyn ottanu. Nyt vatsaa kivistää, vuodan jotain nesteitä/valkovuotoa ja oksettaa. Toivottavasti pelaa kuitenki :S
Ite oon ottanu jälkiehkäisyn noin 4krt koko elämässäni. 3 ensimmäistä kertaa esti raskauden, nyt viimeisellä kerralla ei tehonnut eli raskaana olen. Huomasin että pilleri ei toiminut kun mitään sivuoireita ei ilmennyt.. kun aikaisemmilla kerroilla esiintyi esim pahoinvointia pillerin ottamisen jälkeen. Luulen että pilleri ei tehonnut koska ehkäisy petti juuri ovulaation aikaan, jolloin riski tula raskaaksi on suuri.
Mulla alkoi suht runsaat menkat viikko jälkiehkäisyn ottamisesta ja kestänyt nyt viikon, eikä loppua näy. Aika kovia alavatsakipuja vähän väliä ja rintojen arkuutta. Onko muilla ollut näin pitkää "tyhjennys"?vuotoa???
Raskautta en oikeastaan epäile... Yhdyntä tapahtui 2 päivää menkkojen loppumisesta. Pillerin otin n. 48t siitä. Ensi viikolla varmasti lääkärilleni soitan, mutta haluaisin kuulla, jos jollain ollut samaa (yli viikon kestävää "tyhjennys"?vuotoa).
Minun jälkiehkäisypillerini on nykyään 4 vuotias aivan ihana poika. Että se siitä sen pillerin toimivuudesta. Vaikka otin sen 8 h sisään. Että näinkin voi käydä!
Olenkohan raskaana?. Eli otin norlevonin 2 viikkoa sitten ja ovulaatioaika ei ollut kun siitä muutaman päivän päästä. Viime viikonloppuna tuli tuhruvuotoa pari päivää..oireita rinnat kipeänä ja kuvotus olo melkein kokoajan. Nyt taas vuotoa mikä ei ole yhtään normaalia kun normaalit menkat oikeasti vasta reilun viikon päästä.
*ai niin otin siis pillerin 12 tunnin sisällä yhdynnästä.
Odotat viikon ja teet testin. Kuten jo pakkauksen ohjekin neuvoo
Oltiin miehen kans mökillä huhtikuun toisella viikolla, me harrastettiin seksiä ja kumi hajos. Pääsin apteekkiin 2 päivän kuluessa ja otin je-pillerin (Maanantaina). Viikkoon ei tullu mitään oireita, kunnes menkat alko (sunnuntaina) ja seuraavana päivänä rintakehää ahdisti, ripulia ja alavatsakipua. menkat kesti 4päivää ja oli niukahkot (mikä harvinaista,yleensä kestää 6-7 päivää ja on runsaat) . Sitte kesti melkeen 2 viikkoa oireitta,kunnes maha meni sekaisin muutamaksi päiväksi ( en muista syöneeni normaalista poikkeavaa) sitten rinnat tuli kipeiksi ja "täytty" , sitä kesti viikon Jona aikana menkatkin alko (taas niukat, kesti viikon,maha sekasi koko viikon.) ja tästä taas 2 viikkoa : alavatsakivut, rinnat tosi kipeät ja arat! Eli menkat tulee kyllä, mutta 2viikon välein ja rinnat tosi kipeät ja täynnä ,vähä koko ajan tässä 2kk aikana. Mistä johtuu? Tuskinpa raskaana oon ku menkat kuitenki tulee.. rasittavaa. Ennen menkat oli kk-2kk välein, eli epäsäännölliset ja runsaat.
Onko tosiaan niin, että Norlevon jälkeen vielä yli 5 kk kuluttua voi rinnat aristaa ja turvota pari viikkoa ennen kuukautisia?! Mulla ei ole koskaan elämässä ollut vastaavaa oiretta. Onko teillä muilla ollut oireita vielä melkein puolen vuoden kuluttua? Muuten on kyllä kuukautiset olleet säännölliset.
Onko tosiaan niin, että Norlevon jälkeen vielä yli 5 kk kuluttua voi rinnat aristaa ja turvota pari viikkoa ennen kuukautisia?! Mulla ei ole koskaan elämässä ollut vastaavaa oiretta. Onko teillä muilla ollut oireita vielä melkein puolen vuoden kuluttua? Muuten on kyllä kuukautiset olleet säännölliset.
Miten kävi jälkiehkäisyssä? No poikahan sieltä tuli sitten. Että etukäteisehkäisyä suosittelen.
Minä tulin je:stä huolimatta raskaaksi..
Kerran olen käyttänyt, otin tabletin n.6h siitä kun kondomi hajosi. Tulos (5v) nukkuu sikeästi viereisessä huoneessa tällä hetkellä.