Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaanhoitaja=juristi

Vierailija
18.11.2007 |

Miten tämä nyt menee? Kun täällä väitetään, että sairaanhoitajatkin käy korkeakoulun (ammattikorkea) ja jos kerran ammattikorkea ei ole sama kuin alempi korkeakoulututkinto niin sittenhän sen pitää vastata ylempää korkeakoulututkintoa? Eli sitten se koulutus olisi tasoltaan sama kuin esim. lakimiehillä ym.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto=ylempi korkeakoulututkinto

Ammattikorkeakoulu=alempi korkeakoulututkinto

Ammattiopisto=entiset " amikset"

Mikä mättää tämän ymmärtämisessä?!

Vierailija
2/8 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli tutkimusasteista ja näin ne Suomessa menee. Minä olen ihmetellyt useammassakin ketjussa tätä hoitsujen koulutuksen mollaamista, sillä mulla itselläni on samantasoinen koulutus ja saan lähes 4000e/kk palkkaa. Kyllä ne hoitsut ihan oikean koulun käyvät, ei mitään kirjekurssia!

Vierailija
4/8 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi ja tutkintonimike muuttunut, ei muuta. Ammattikorkean tutkintoa ei voi verrata alempaan korkeakoulututkintoon (yliopistopohjaiseen) ovat täysin eri planeetalta.

Moni on ennenkin titteilen yrittänyt päteä. Mutta se päteminen ei muuta faktoja.

Vierailija
5/8 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei todellakaan ole hoitsu, vaan toisesta ääripäästä eli mielestään akateemisesti korkeakoulutettu. Siksi vaan ihmettelin tätä hoitsuista käytävää keskustelua. Eli jos ovat sitä mietä, että amk=korkeakoulu, mutta ei kuitenkaan alempi korkeakoulututkinto niin sittenhän sen pitää olla ylempi. Eli sitten olisivat mielestään rinnastettavissa lakimiehiin, lääkäreihin, ekonomeihin yms.

Kiinnostaisi vaan tietää, miten joku hoitsu selittää tämän? Siis että mitä akateemista tutkintoa heidän mielestään heidän tutkintonsa vastaavat? Omasta mielestäni on naurettavaa väittää, että tutkinto on korkeakoulututkinto. Itse olen amk:ssa opettanut (tosin tradenomeille) ja kyllä on ainakin matikan tunnit aika pelleilyä korkeakoulumatematiikkaan verrattuna, hyvä jos prosenttilaskun edes osaisivat (useimmille tämä on jo ihan liikaa).

Sori, jos sarkasmini ei oikein välittynyt ekasta viestistä...

Vierailija
6/8 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk on entinen opisto. nykyään se on nimeltään korkeakoulu mutta ei tietenkään vastaa yliopistoa, jota sitten joskus nimitetään vaikka tiedekorkeakouluksi, jotta nämä eivät sekoitu keskenään.

amk:ssa opetetaan miten jotakin tehdään. yliopistossa itsenäisesti pohditaan, miksi jotakin tehdään.

Vierailija
7/8 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hoitajat aina vedettän tähän keskusteluun. Ammattikorkeakoulussa ne opiskelee inssitkin.

Vierailija
8/8 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt, että ammattikokeakoulututkino ei ole alempi korkeakoulututkinto?!

Ja ihan sama, miten vaikeeta matikkaa (voi kiesus sentään!:) on missäkin koulussa opetettu, näin se nyt vaan menee.

Ja vielä pikku anekdootti: akateemiseksi pääsee perselihaksilla (jaksaa istua ja lukea), mutta sosiaalinen älykkyys vaatii paljon enemmän...

Tiedän, että tämä on kitkerien akateemisten vaikea sulattaa, mutta totuus on kuitenkin se, että koulutus EI ole autuaaksi tekevä, eikä niin kuulu ollakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme