En tieda yhtaan naisten ammattia jossa tienais tuon tason koulutuksella enemman, kylla hoitsujen palkkapussi on luksustasoa jo nyt. Tulee varmaan yllatyksena naille uhoajille jotka
aikovat vaihtaa alaa ettei siellä Siwan kassalla samaa saanutkaan...
Kommentit (34)
terv merkonomi tradenomi joka täysillä hoitajien puolella. Korkeakoulutukesta kunnon palkka!
että sinne pääsee kuka vaan? Itseasiassa en päässyt edes jouluapulaiseksi kauppaan lahjoja paketoimaan. Miksikö? Siksi kun vaativat alan koulutusta.
Sä et ole vain sopiva muuten, vedotaan vain koulutuksen puutteeseen. Anteeksi nyt vaan.
Totta, että inssi ei ole naisala, mutta tarkoituksenani olikin verrata koulutusta. Vai onko niin, että naisten KUULUU tyytyä pienempään palkkaan, kuin miesten?! Vai mikä on pointti tässä NAISala keskustelussa?
nimenomaan _ naisten ammattia_.
On se kumma tässä tasa-arvon maassa...
Niinpä.
Kato 14, kyse ei ole yksilöistä, vaan kokonaisesta ammattiryhmästä. Jos sun miehesi tienaa dippana huonosti, niin se on hänen vikansa. Joko ei rahkeet riitä parempaan, tai sitten ei tajua hakea parempaa duunia. Mutta kun hoitajilla ei ole edes mahkuja hakea parempaa paikkaa, kun heidän koko ammattikuntansa on alipalkattuja ja -arvostettuja.
Ammattikorkeakoulututkinnot ovat Suomen lain mukaan korkeakoulututkintoja, jotka antavat kelpoisuuden esimerkiksi sellaisiin julkisiin tehtäviin ja virkoihin, joihin on lailla tai asetuksella säädetty kelpoisuusvaatimukseksi alempi korkeakoulututkinto tai korkeakoulututkinto.
Vierailija:
Niinpä.
Kato 14, kyse ei ole yksilöistä, vaan kokonaisesta ammattiryhmästä. Jos sun miehesi tienaa dippana huonosti, niin se on hänen vikansa. Joko ei rahkeet riitä parempaan, tai sitten ei tajua hakea parempaa duunia. Mutta kun hoitajilla ei ole edes mahkuja hakea parempaa paikkaa, kun heidän koko ammattikuntansa on alipalkattuja ja -arvostettuja.
Vierailija:
En tiedä yhtään naisten ammattia jossa tienais tuon tason koulutuksella enemmän, kyllä hoitsujen palkkapussi on luksustasoa jo nyt (??). Tulee varmaan yllätyksenä näille uhoajille jotka
aikovat vaihtaa alaa ettei siellä Siwan kassalla samaa saanutkaan...
Vierailija:
Ammattikorkeakoulututkinnot ovat Suomen lain mukaan korkeakoulututkintoja, jotka antavat kelpoisuuden esimerkiksi sellaisiin julkisiin tehtäviin ja virkoihin, joihin on lailla tai asetuksella säädetty kelpoisuusvaatimukseksi alempi korkeakoulututkinto tai korkeakoulututkinto.
On siinä nyt vähän toisen vaativuusasteen tutkinnosta kyse, jos ne surullisenkuuluisat lääkelaskut on niin hankalia. DI:n pääsykokeetkin on jo vaikeammat.
Jos hoitajat tienaa abaut 2000 ja DI 4000, niin eiköhän siinä ole aikamoinen gappi, vai?!
Vierailija:
Terv. 17, joka itsekin DI:n vaimo ja myös akateeminen itse
Omani ei sitä ole, vaikka olen siis myös akateeminen. Olen kuitenkin tyytyväinen työhöni, mieheeni ja muutenkin elämääni. Meillä on mm. velaton koti. En ylipäänsä arvota ihmisiä palkkapussin mukaan. t. ei se, jolta kysyit, vaan " alkuperäinen" DI:n vaimo
Vierailija:
Jos hoitajat tienaa abaut 2000 ja DI 4000, niin eiköhän siinä ole aikamoinen gappi, vai?!
inssien palkat alkavat 5000 eurosta. ;-)
Kyllä minä opistoinssinä (myös ammattikorkea, kuten hoitsukoulukin) tienaan lähes 4t bruttona kuussa. Enkä koe koulutukseni olevan yhtään liian vähäpätöinen palkkaani nähden. Teen päivätyötä, minulla on täydet puheli- ja autoedut. En koe, että hoitajat olisivat ihan syyttä suotta palkkasodassa.