Olen aika varma, että sairaanhoitajat tulevat olemaan yksi vihatuimmista ammateista sen jälkeen kun lakko on ohi.
Ilmapiiri työpaikoilla ei taatusti parane työnantajaan nähden, potilaat katsovat kieroon. Ja tuskin alalle tämänkään jälkeen tunkua on, kun tämä ihmishengillä leikkivä lakko on vielä kauan mielissä. Minä muutin mieleni alavalinnasta osin sen takia, että en halua tulla leimatuksi ihan noin ahneeksi ainakaan tuollaisin keinoin. Työilmapiiri on minulle huippupalkkaa tärkeämpi, ja haluan edes jonkinlaista arvostusta työlle, jota teen. Raha ei ole ainut mittari.
Kommentit (42)
Mutta, jos haluat pilkkua viilata niin siitä vaan :)
Vierailija:
Vierailija:
niin mistä se otetaan pois? Valtion budjetissa tuskin on " ylimääräistä" rahaa.Ja jos Tehyläisten palkkavaatimukset toteutetaan sellaisenaan niin seuraavalla kierroksella muut kunnan/valtion palkkalistoilla olevat saattavat olla vaatimassa itselleen samaa, tasa-arvoisen kohtelun nimissä. 24% korotus kaikkiin kuntien palkkakuluihin vaikuttaa varmasti jo aika paljon kunnan veroprosenttiin. Ja se taas osaltaan laskee muiden matalapalkkaisten ihmisten ansioita.
Onko koskaan historiassa yksikään ala saanut noin suurta kertakorotusta(24%) palkkaukseen? Meidän alalla se oli viimeksi 2 prosentin luokkaa. Ja monta vuotta meni ettei saatu minkäänlaisia palkankorotuksia.
Siitä on ihan faktista tutkimustietoa, että pitkäaikaissairaiden ja vanhusten omaiset yleensä ovat ihan hiljaa hoidon epäkohdista, koska omainen on joka tapauksessa ison osan ajasta siellä yksin hoitajien armoilla nälkäisenä, liikkumattomana ja märissä vaipoissaan.
Itse mietin tätäkin, kun olin vaihteeksi astmalapsen kanssa sairaalassa ja ympärillä pyöri Tahdo asia -rintanappisia. En viitsinyt tosiaan viritellä minkäänlaista keskustelua.