Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että opettajille maksetaan ylityöstä vähemmän palkkaa kuin " normaalista" työstä?

Vierailija
17.11.2007 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puolentoista tunnin työstä (90 minuuttia) saa yhden tunnin palkan (60 minuuttia). Käsittämätöntä!

T: ope itsekin

Vierailija
2/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän myös sen, että yleensä opettajalle ei makseta MITÄÄN ylimääräisestä työstä. Iltaisin ja viikonloppuisin tehtävä työ, esim. vanhempainillat, vanhempainvartit, myyjäiset ym. kaikki ovat työtä, josta ei makseta mitään korvausta. Opettajat tekevät pienellä palkalla valtavasti työtä, eikä koskaan saa mitään iltakorvauksia tai viikonloppukorvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aloilla sitä maksetaan?

Minä olen tuntiopettaja, ja minulle maksetaan siis niiltä tunneilta, joita pidän. Jonakin päivänä voi olla esim. tunteja aamulla klo 8-10 ja sitten neljä hyppytuntia ja sitten taas opetusta klo 14-16. Tuollaisena päivänä saan neljän tunnin palkan, vaikka olen kahdeksan tuntia " passissa" .

Kotiin en voi lähteä kulkuyhteyksien takia, töitäkään en voi aina kunnolla tehdä, koska olen kiertävä tuntiope, eikä minulla ole aina joka koululla omaa tietokonetta. Opettajan työn palkkauksessa olisi kyllä paljon parantamisen varaa!

Vierailija
4/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti opettajalla on iltatöitä, koska hänellä ei ole " tiukkaa" työaikaa läheskään kokopäivätyön verran ja vielä pitkät lomatkin. Laskekaapa opet ihan rehellisesti työtuntienne määrä vuodessa. Siitä näette, että työssänne on myös hyvät puolet.

Ja tuntipalkka on aika hyvä johtuen noista muista töistä. Itse taisin saada tuoreena yo:na 118 markkaa tunnilta jo vuonna 1995.... (tosin eihän sijaisella mitään muita töitä ole)

Vierailija
5/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä työskennellyt useinkin myöhään iltaan koululla (vanhempainillat, vartit, oppilasarvioinnit, omien tuntien suunnittelu jne.) saamatta siitä muuta korvausta kuin hyvän mielen hyvin tehdystä työstä. Toisaalta opettaminen on mielestäni juuri sellainen ala, jossa työtään ei ole koskaan tehnyt " tarpeeksi hyvin" , vaikka siihen käyttäisi miten paljon aikaa tahansa. Varsinkin nuoret opettajat polttavat itsensä helpolla loppuun.

Vierailija
6/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman työn jaksottaminen päivän mittaan on mielestäni etu. -ap

Vierailija
7/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näyttivät olevan hyvin lähellä muitten alojen työntekijöitten vuosittaisen työtuntimäärän kanssa.