Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISTEN LAUANTAI

17.11.2007 |

huomenta!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana vähän huono yö,en saanu nukuttua hyvin ja nyt on sit taas ihan pöhkö olo.

alkanu näkemään unia synnytyksestä=) taitaa olla vaan tuo synnytys nyt itsellä mielessä ja ajattelin et siirrän sen nyt vähän sivummalle etten ihan pimahda,kyl se sieltä sit syntyy kun on tarpeeksi kasvanut ja ulos haluaa.

täällä lunta on maassa kivasti ja alkaa olla jo hieman joulun tuntua,eilen oli kaunista kun sytytin kynttilöitä olohuoneeseen ja oli niin ihana joulu fiilis=)

nyt aamu toimia tekemään jospa tästä tämäkin päivä käynistyisi sitten...ilmoitelkaahan kuulumisia=)

manja ja poitsu 36+3

Vierailija
2/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Takana surkee yö, nukuinkohan yhtään tuntia putkeen, joka käännöksellä heräsin ja jokapaikkaa särki, toivottavasti tämä ei nyt kestäis loppuun asti, koska tarkotuksena oli levätä ja nukkua vähän varastoon, ennen kuin vauva syntyy..

olin eilen sokerirasituksessa vatsan suuruusen takia (35) ja olen siis nyt viikoilla 34 tasan. Lisäksi terkkari arvioi vauvan painavan tällähetkellä n. 2.8kg!! Että morjens vaan, ei mikään pieni vauva luultavasti tulossa.

Kaiken lisäks jouduin esikoisen kanssa sektioon, kun ei mahtunut tulemaan alakautta, poika painoi 4,3kg.

Nyt siis tosi sekavat tuntemukset siitä, että miten synnytän tämän toisen. Onneksi pääsen siihen viimeiseen ultraan vielä tän kuun lopussa, jossa saadaan tarkempi painoarvio.Ei huvittais oiken taas kahdella tavalla synnyttää, eka yrittää alakautta ja sit viel sectiolla, jos ei normaali synnytys onnistu taaskaan.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Miten lääkärit suhtautuu tällasiin tapauksiin? Lisäks vielä, jos mulla todetaan sokeriongelmia, niin siinäkin on yks merkki, et vauva tulee olemaan aika suuri kokoinen.

Tänään pitäis vähän siivoskella, kahteen viikkoon en oo imuroinu ja sen kyllä huomaa, (kun on lisäks kaksi koiraa.)Mutta taidan odottaa, et isäntä nousee ja juo aamukahvinsa, sit se saa kyllä osallista projektiin mun kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Leepusk@ ja maha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pakkasaamua kaikille joulukuisille!!! Ja tervetuloa Ock mukaan!! Voi hitsi jotkut on sitten jo oman nyytin saaneet, onnittelut vaan heille!! Marraskuun loppu tosin lähenee, että eiköhän meistä useimmat ala vauvoja hakemaan =)!

Mulla oli neuvolalääkäri torstaina, kaikki oli ihan hyvin. Painoa tullut kaikenkaikkiaan 12kg (jota kauhistelin), mutta lääkäri sanoi että ihan hyvä se on ei tarvitse olla huolissaan!! Paikat oli kiinno, kohdunkaulaa täydet 3cm, mutta kohdunsuu pehmentynyt (aivan kuin esikoisellakin samassa tarkastuksessa). Verenpaine oli 103/77 ja sf-mitta 30. Vieläkin massu on paljon pienempi kuin esikoisella jolta sf oli jo 34. Lääkäri totesi kun asiasta kysyin, että jos tämä vauva on alempana kuin ensimmäinen. Ite epäilen ettei lapsivettä ole yhtä paljon kuin esikoiselta, kun tunnen paljon selkeemmin jalan tai käden ym.

Toissailtana lähdin lenkille ja kaveri soitti kun olin puolituntia kävellyt, että lähdenkö lenkille. Tehtiin sit treffit ja käveltiin vielä tunti sen jälkeen. Kotiin kun pääsin, niin mun selkä oli ihan sairaan kipee ja mua vihloi ihan törkeenä alapäähän. Kai ne niitä liitoskipuja oli. Meni sitten yö ihan harakoille.

Eilen käytiin miehen kanssa taasen " joulupukinpajalla" . Viimeiset pakolliset joululahjat tuli ostettua, jippii!! Kunhan tolle ukkokullalle jotain vielä keksisi. Ostin lisäksi rintapumpun, puhdistuspyyhkeitä ja kylpyöljyä. Pitäisi vielä apteekista jotain pientä hommata, mutta muuten kaikki rupee olemaan kunnossa!!

Mitä kaikkea olette pakanneet itsellenne sairaalakassiin? Pitäisi se urakka aloittaa.. =)!

Jees joulua odotellen,

Janica ja Nuppu 35+6

Vierailija
4/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuntui monilla olevan jo lupaavia oireita mahdollisesti alkavaa synnytystä ajatellen..Saas nähdä kuka seuraavaks.

Meillä viikonloppu menee työön touhussa, kaikenlaista hankittavaa kun on häät ens viikonloppuna ja sitten jottei elämä olisi liian helppoa olisi maanantaina on tytön syntäri DIsco meidän alakerrassa;-)

Kävipä tässä mielessä, että vois pestä vihdoinkin joitain vauvan juttuja.. Sitten voisi leipoa myös pakkaseen ja ja..

Täällä on lunta sen verran, että voi tarkkaan tihrustamalla sanoa tuota hahtuvaa lumeksi... Pikkusta pakkasta.

Havahduin aamulla ja yritän psyykata teitä muitakin jotka kärvistelette jo mahojenne kanssa, että ajatelkaas mammat tää loppuraskaus on niin ainutlaatuista aikaa, mikä vaan päivä voi olla juur SE SUURI päivä, jolloin lähdetään ja sitten tämä kuukausien odotus on takana, minulla ainakin raskaus on viimoinen, jolloin tälläistä en enää saa kokea milloinkaan ja loppujen lopuksi ei kärvistelyä ole enää pitkään meistä kellään! (Varsinkin jos vertaa vasta plussanneihin ;-)

Mukavaa viikonloppua jouluisille mammoille masuineen!!!!!!!

Ponnari ja itu 36+1

Vierailija
5/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena täällä luen,kun jossain on maa valkeana,ei täällä vaan. Toivottavasti ei tule taas musta joulu,viime vuonna suli kaikki lumet pois jouluviikolla,oli kyllä aika ankean näköistä..

Marzia minäkin olen miettinyt ja Mariadee on toinen joka on ollut mielessä. Kyllä teistä vaan jollain tavalla tulee niin tuttuja,kun monta kuukautta täällä vaihdellaan kuulumisia lähes päivittäin.

Mä nukuin yön pitkästä aikaa hyvin,pääkipukin on hävinnyt yön aikana,illalla nukkumaan mennessä oli vielä tosi kipeä ja ajattelin,ettei varmaan paljon tarvitse nukkua,mutta onneksi olin väärässä. Nyt onkin aika pirteä olo,mikä on kyllä mulla nykyään harvinaista vaikka nukkuisin yöllä kuinka hyvin.

Lapset vaan ovat tainneet nousta tänään väärällä jalalla,ovat olleet koko aamun toistensa kimpussa,tunti vielä jaksettava tätä taistelua ja sitten neiti saa mennä päiväunille,jos olisi sitten päikkäreiden jälkeen vähän paremmalla tuulella.

Nyt pukemaan lapsille vaatteet päälle,varmaan tarvitsisi vähän siivotakin tänään,ennen kuin täällä on täysi kaaos.

Himpula 37+4

Vierailija
6/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin pelkosi tässä loppumetreillä, oikein paljon jaksuja sinne loppumetreille. Itse olen myös menettänyt vastasyntyneen vauvani ja tiedän sen tuskan jonka olet läpikäynyt. En ole asiantuntija, enkä uskalla neuvoa tilanteessasi, mutta itse ainakin yrittäisin koota ajatuksia sen pohjalta, että jos lääkärit eivät viimeksi löytäneet tapahtuneelle selkeää riskiä ja jos on erittäin epätoden näköistä että kävisi samoin, niin lähtisin varmaankin synnytykseen ilman sectiota, olet kuitenkin osaavissa hyvissä käsissä ja varmasti synnytyksessäsi ennakoidaan kaikki mahdollinen historiasi huomioon ottaen!

Ponnari samat viikot kun äsken!

Vierailija
7/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilen siellä pikkujouluissa ja aamusta nukuin pitkään niin onhan pönttösekasin olo. hauskat bileet oli, kotona olin jo ennen 23, naurettiin niin että vauva kyllä sai kyytiä...

peppiina, oletko ihan varma että peruvat myös synnytystapa-arviot???täälläpäin ainakin niitä pidetään riskijuttuina jotka pitää hoitaa, luulis että on yleisohjeet kaikille?? ja mun kaveri rovaniemellä kun kävi yksityisellä synnytystapa-arviossa niin se päti ja sai sektion ahtaan lantion vuoksi. joten älä murehdi vielä, ja soita maanantaina vielä sinne äitipolille ja kysy että tuletko vai et täytyyhän niiden sanoa se suoraan.

ock, tervetuloa mukaan ja hyvinkin ymmärrettävää että ajatuksesi ovat sekavat. onko lääkäri sanonut että sinun kohtusi kestää vain kaksi sektiota?olen ollut lukevinani täältä palstalta että joillekkin on tehty monta monta sektiota. ja kun kävin rakenneultrassa se gyne sano mulle että jos tämäkin leikataan(esikoinen kiireellisellä sektiolla, alaviilto kylläkin)niin seuraava leikataan automaattisesti, ettei rajannu meidän lapsilukua kahteen sektiolapseen. ja itse asiassa anopilla on 3 lasta ja kaikki sektioilla(vuosina 73-85) ja on tehty aina entisen mallinen viilto tuohon keskelle mahaa...

lähtötunnelmissa tuntuu teistä monikin olevan, jokohan joku on todella mennyt.

minä pidän sintagman ja Doshijaksen kanssa perää. täällä ei oo aikomustakaan tän vauvelin ulostautua ennen laskettua, eikä tarttekkaan menköön ens vuoteen. jännä vaan että supistukset on totaalisesti loppu. liitokivut onkin sitten sitä kamalampia, varsinkin viime yönä ku eilen istuttiin kovemmilla tuoleilla siellä juhlissa(oli mulla tyyny peffan alla)mut oli tosi tuskanen olo ku kotiin tulin, panadolin otin sit yöksi ja se helppas sen verran että sai nukuttua jollainlailla.

meillä on maa valkoisena ja muutama aste pakkasta, oikein mukava ilma. mitään kummempia viikonloppusuunnitelmia meillä ei ole, tehdään sitä mikä tuntuu kivalle.

ja hei mekin päästiin jo 34+ viikoille ettei ainakaan enää ole pelkoa että joutus suppareiden vuoksi vuodelepoon jee jee

tamatu+ihme 34+1

8/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah,heti kun äippis alkoi niin valvoin sitten puoli viiteen netissä surffaillen...

Viime kerralla just meni rytmit ihan sekaisin, kun ei tarvinnut enää herätä aikaisin ja sitten öisin itkua vääntäen kiertelin pientä kaksiotamme,kun mitään ei voinut tehdä,ettei mies herää.

Nyt onneks on sen verran neliöitä ympärillä,ettei tarvi välittää tuon toisen unien häiritsemisestä!

Kai se on ihan hyväkin opetella semmoi sekavampi rytmi kun kohta ei TOIVOTTAVASTI saa enää öitä nukkua:)

Tamatu,lääkäri siis sanoi,että kohtu yleensä kestää 3 sektiota.

Mutta kun mulle on jo yksi tehty ja jos tämäkin leikataan niin sitten mulle jää yksi eli on yhtä kuin kaksi lasta(siis jos kaikki menee hyvin..)

Itse olen kyllä vahvasti kääntymässä alatiesynnytyksen puoleen.

Sehän riski siinä on,että jos taas tapahtuisi kuten viimeksi,eli joutuisin hätäsektioon ja lapsi menehtyisi niin mulla olisi enää yksi mahdollisuus.

Ja sellainenkin vaivaa mieltä,että käydessäni 4D-ultrassa Felicitaksessa,lääkäri oli sektion kannalla ja samoin kättärin lääkäri...Hän kyllä vastasi " yksityishenkilönä" sanoen,että hän on sen verran tunneihminen,ettei varmaan kestäisi muuten.Mut jotenkin kun lääkärit sanoo noin ni alkaa epäillä omaa päätöstä:/.

Toisaalta ne molemmat sanoi hymyssäsuin,että on olemassa " tiettyjä uskon lahkoja" ,jotka ei välitä tuon taivaallista lääkärin suosituksista ja niille on tehty jopa kuuskin sektioo...

Voi kun täälläkin olisi valkea maa! Onhan tota lunta,mutta näin kaupungissa ei nuo nietokset niin kovin kauniilta näytä...

Oon jo varmaan kuukauden päivät poltellut jouluntuoksuisia kynttilöitä ja töissä toivottelin asiakkaille hyviä jouluja kun jäin pois,niin VOISHAN SE JOULU VAIKKA pikkuhiljaa tullakin!

Ja hei,te joilla univaikeuksia!Ite oon nukkunut kesästä asti ikkuna auki,nyt kyllä enää raollaan ja oon nukkunut loistavasti! Viime raskaudessa vaan hikoilin ja oli levottomat jalat ja en saanut henkeä jne. Mut toi on auttanut mua ihan tosi paljon! Toisaalta,jos nyt avaatte ikkunan ni kipeeks tuutte...Mä kun oon jo karaistunut:) Mies yritti jotain flunssaa kehitellä siinä syksyllä kun alkoi ilmat viiletä,mut sekin meni ohi...Mut kokeilkaa vaikka seuraavalla kerralla;).

Ihanaa lauantaita!!!

Ock + pulleropoika 35+0

Vierailija
9/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamatu, niin minäkin kuvittelisin, että pitäisi tälläiset hoitaa. Mutta kun perjantaina soitin (ja torstaina ...) synnärille niin osastonhoitaja selitti vain että heti tiistaina peruvat ajat. Katotaan nyt miten käy. Onneksi on se yksityisen ultra mihin mennä niin ei tarvitse ihan yöunia menettää.

Luulin muuten viime yönä, että lähtö tulee. Klo 1 kävin vessassa ja jatkoin unia kunnes klo 2 heräsin kauheisiin suppareihin. Supistelua jatkui tunnin kunnes se loppui. Olin jo innoissani että pääsenkö synnyttämään tosiaan ennen laskettuaikaa ja varsinkin kun vauva olisi nyt vähän pienemipi kuin parin viikon päästä ja helpommin puskettavissa ulos ;)

Oli vaikeaa saada unen päästä kiinni uudestaan kun olin ihan jännittynyt supisteluista. Aamulla vielä oli maha ihan hellänä.

Vissiin se eilinen shoppailu + tunnin kävely kotiin teki tehtävänsä ;)

Tänään sitten saunaan.

Tosiaan vauvahan se itse päättää milloin sieltä on valmis tulemaan. Esikoinen lähti syntymään sellaisen päivän jälkeen etten ollut muuta tehnyt koko päivänä kuin maannut sohvalla, tuijotellut leffoja maratoonina ja syönyt monta litraa jäätelöä.

Mieskin heräsi tänään todellisuuteen. Olen monta viikkoa sanonut sille, että sulla on yksi homma: pitää huoli että videokamera on lähtökunnossa. Tänään aamulla se sen sitten vihdoin latasi =)

Varmasti nyt viikonloppuna joku vielä jakautuu, aika monella oli selviä oireita. Ihanaa ajatella, että kohta meillä kaikilla on pikkuiset nyytit kainaloissa.

peppipiina + Titi-Tassu 37+5

Vierailija
10/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken vasta luinkin eilisen illan kirjoitukset jotka oli tulleet myöhään. Todella rankka kokemus sinulla takana, mutta eiköhän kaikki varmasti hyvin mene tällä kertaa. Voimia loppuraskauteen.

peppipiina taas

Vierailija
11/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki äsken päivittämääni esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11749069&p=1&tm…

Lisäsin sinne tuon syntyneet-osion, kun kerta sekin puoli on jo korkattu :) Ja lisäsin Ock sinut myös listoille, tervetuloa mukaan! Kaikki muutkin uudet listoille, kiitos, sekä muutoksia voidaan tehdä tietoihin, kun vaan käytte tarkistamassa omat tietonne sieltä.

Olen tätä esittelypinoa aina silloin tällöin päivitellyt, joku sitä kaipasi yksi päivä, mutta tunnetteko sille tarvetta? Aika vähän siihen on mitään muutoksia ainakaan tähän asti ilmoiteltu.

Olisi kiva kuulla myös niistä joulumammoista, jotka ovat olleet hiljaisempina taustalla, että mitä kuuluu??? Aktiivinenhan tämä jouluisten pino muuten kyllä on! Se on kivaa. Marzia ja enkeliä olen itsekin usein miettinyt, mitä teille kuuluu? Ja Priscu kanssa linjoille taas!

Ockilla on taustalla rankka kokemus, en tosiaan osaa sanoa mitään järkevää siihen, että kannattaako sinun valita sektio vai alatiesynnytys. Luota siihen, että kaikki menee tällä erää oikein hienosti, kumman tavan sitten valitsetkaan!

Täällä aamu on alkanut todella hitaasti suht hyvin nukutun yön jälkeen. Aurinko paistaa ja tekisi mieli mennä ulos, mutta jalka ei vaan nouse. Supisteli aamulla vähäsen, joten mietityttää senkin takia, että kannattaako lähteä hirveästi heilumaan pihalle. Jos korttelin kiertäisi :) Lakanat pitäisi vaihtaa, vuodevaatteet tuulettaa ja raivata paikkoja.... Äääähhhh... Kävin hakemassa kirjastosta kasan kirjoja viikolla, jospa hyökkäisi niiden kimppuun :D Laiskamato-olo, tosiaan..

Pienten suppareiden ja vihlomisen lisäksi ei olossa ole erikoisuuksia, ihan hyvä vaan näillä viikoilla. Turvotusta on tullut taas parissa päivässä aika lailla, se ei tunnu hyvältä. Piiperö liikuskelee entiseen malliin, pönkii mahassa aika lailla.

Jokohan siellä on joulukuisia lähdössä synnärille? Uutisia odotellessa..

Gaijis ja piiperö 34+2

Vierailija
12/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos gaiole, lista näyttää oikein hienolta.

peppiinalle ei muutakuin toivossa elän että teilläkin siellä tehdään nämä arviot, aivan kamalaa tuommoinen epätietoisuus, huh huh. mulla on niin pahamieli kaikkien näiden ihmisen vuoksi jotka joutuvat kärsimään täsät tehyn jutusta, että enpä osaa enää edes iloita jos vaikka joku korotus meille tulisikin. mun mielestä on menty himpan liian pitkälle ja pohdin jo koko liitosta eroamista.

orc:lle että kovan paikan edessä olet kyllä ratkasuja tekemään *hali*, todella vaikea tilanne, jotenkin vain tuntuu että teet niinkuin itsestäsi hyvältä tuntuu. (itse olin koko esikon odotuksen ajan tunteessa että tämä päättyy sektioon, niinkuin tekikin ja nyt tätä toista odottaessa on vahva tunne että alatiesynnytys tulee onnistumaan, ja luotan siihen tunteeseen vaikkakin on synnytystapa-arvio vielä tekemättä).

nyt täytyy mennä tekemään ruokaa, loppuperhe meni ulkoilemaan ja palaavat sieltä nälissään :O

Vierailija
13/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu meni kuopuksen kanssa tapellessa, neidillä onkin kunnon uhmaikä!Esikoinen sitten kiukuttelee huomiota ja taitaa silläkin uhman " toinen kierros" olla menossa...Onneksi mahassa on rauhallista, taitaa vauvakin kuulostella isompien mekastusta.

Meillä on lunta maassa ihan hyvästi ja pakkastakin oli aamusta kymmenkunta astetta, saisi todiaan joulukin jo tulla!Kerrankin minäkin olen herännyt jouluun hyvissä ajoin ja koitan saada kaikki lahjat ja leipomiset laitettua itsenäisyyspäivään mennessä, sitten voikin keskittyä rauhassa oleelliseen, eli odottamiseen :)

Jännä juttu, kaikki muut tuntuvat tietävän masuasukin koot hyvinkin tarkkaan, minä en ole etes lääkäriä tavannut koko raskausaikana...Muutettiin kesällä ja edellisessä neuvolassa ei enää oikein palvelua saanut kun muutosta kuulivat, ekan 4kkn aikana kävin neuvolassa 2 kertaa, nekin jollain sijaisensijaisensijaisella.Nykyisessä kotipaikassa neuvola kyllä toimii, täti terkkari on kokenut ja osaa hommansa, mutta koko kunnassa ei ole kuin muutama keikkalääkäri, eihän niistä neuvolaan riitä...Ensi kuun alusta tilanne kuulemma paranee, mutta se on aika laiha lohtu.Onneksi kuitenkin pääsen äitipolille kokoarvioon 37 viikolla, saa edes jotain tolkkua vauvasta.

Pitänee pikkuhiljaa ruveta kaivelemaan vauvan vaatteitakin esille, toppahaalaritkin taitaa olla vielä varaston laatikossa...Muistaisi vain mihin vauvan vaatteet muutossa pantiin.Mitään isompaa ei vauvalle olla hankittu, täytyy ensin katsoa kumpi tulee...

jalla78 ja viikot 34+???

Vierailija
14/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin katsomassa joulukuisten esittely listaa ja meitä joulukuisia on paljon nyt siletä ne ketkä ovat olleet" hiljaisempia" myös mukaan jännäämään synnytyksiä milloin kukakin saa nyytin syliin tai onko jo moni saanut?!

olisi myös kiva tietää Minjuska jos kerkeät/jaksat kirjotella miten teillä lähtenyt kotona menemään?

mul on ahistus kun olla möllötetään ja nää viikonloput on semmoisia että kaipaisin vieraita kyläilemään...meillä kun ei tällä paikkakunnalla tuttuja ole tai lähinnä ei perhetuttuja niin ois kiva et joskus kävis ns.pitkänmatkalaisia meil päin eikä aina me niillä päin...odotin et tänää oltais saatu miehen veljen perhe meille kyläilee mut ei... =(

noh jospa tästä vaik ulos lähtis et piristyis...

muuten onko kenelläkää semmosta jännää nipistelyy tuol alaosassa vähän niin kuin " sukkapuikolla" tökkis,mul ollu semmosta välil nyt ja miettiny voiko olla joku tulehdus vai mikä on?!

manja edelleen

Vierailija
15/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jaksanu kirjotella ku koko viikon ollu kurkku kipeenä, mikää ei huvita, no ei oo parantunu vieläkää, mutta pakko vähä raapustella.

OCK !!!

Tervetuloa joukkoon munkin puolesta!! Meillä jopa sama LA : )

Ja sama kokemuskin, siitä nyt lähinnä haluankin kertoa..Eli meidän esikoispoika menehtyi kohtuun rv41+4 kesäkuussa-05. Synnytystä yritettiin ensin alateitse, mutta eihän vauva sieltä koskaan syntynyt ja lopulta leikattiin...no, tulin pian uudestaan raskaaksi ja tyttö syntyikin elokuussa-06, suunnitellulla sectiolla, jonka päätin ihan viime metreillä juuri sen pelon takia, että mitä jos synnytys epäonnistuukin jotenkin..olin siihen asti lähes varma että alateitse. Eli sectioon päädyin ja hyvä kokemus oli, hereillähän se tehdään ja mies piti kädestä kiinni ja miten ihanalta kuulosti tytön ensiparkaisu : )

No nyt sitten siinä tilanteessa, että leikataan automaattisesti ja samoin surullista ajatella, ettei ehkä saa enää lupaa raskautua...ajatuksissa myös monta lasta, mutta onhan niitä sitten kolme, yksi vaan on enkelinä.. ja toki ikää mulla jo 35, ettei kamalasti aikaakaan enää moneen muksuun..

Mutta pelottaa ihan sairaasti taas tämä loppuraskaus ja haluaisin sen section hetimmiten nopeasti.

Tulipas pitkä juttu, mutta itse kyllä varmaan saat selville, vielä on aikaa, että miten haluat/ pystyt synnyttää, kuuntelet itseäsi vaan, kyllä se oikea päätös siletä tulee. Ja tosiaan tunnen myös monta, joilla neljäkin sectiota takana, yksilöllistä tuokin, että miten kohtu kestää.

Hyviä vointeja kaikille joulumammoille!!!! ja illan jatkoja : )

myy ja masuvauva 35+0

Vierailija
16/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, gaiole, kiitos kaipauksesta, koitan taas aktivoitua... uskomatonta on että joka päivä luen teidän pinoa, tai siis meidän, mutta en sitten saa kirjotettua... tuntuu et oon niin pihalla kaikesta.

" sukkapuikkopistoista" , juu, täällä on!! Tossa yks päivä kyselinkin, ja sintagma ystävällisesti vastasi:) eli ihan tässä viime viikolla alko tulemaan " säkäreitä" alakertaan, inhottavaa... mutta vauva se taitaa porata tosiaan itseänsä sinne kohdunsuuta vasten.

Ock, myy ja kuka muu oli kanssa....ponnarihan se oli, teillä on hirvittävän rankat kokemukset takana... oikein paljon voimaa ja haleja teille.

Mulla on myös lähete synnytystapa-arvioon ja hyvinkäällä meinasivat ottaa mut vastaan, olisko paikkakuntakohtaista?

Täällä siis viikkoja 34+5, enkä mäkään ole lähössä vielä piiiiitkään aikaan synnyttämään, LA siis 24.12, katsotaan kuinka käy, kolme edellistä tyttöä menneet kaikki yli. Meille on tulossa iso vauva, kasvaa jollain +2 sd käyrällä...? kyselivät valmiiksi mun mielipidettä jos jouluaattona käynnistetään... sopii mulle:) Äitiysloma kun alkoi, ei tartte enää haaveillä nukkumisesta, valvon tooosi myöhään, pyöritän kaikkia ajatuksia ja lueskelen... inhottavaa. Tavallaan väsyttää mutta uni ei tule kuitenkaan. Närästys hiukan helpottanut mulla. Viime viikolla oli neuvola, kaikki kunnossa, oma paino pudonnu, rr hyvä ja hb noussu 117:)) kiva juttu! Vauveli kasvaa yläkäyrällä, sykkeet n.132 ja hyvät! Eli kaikki kunnossa.

priscu ja vauvis 34+5

Vierailija
17/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt oli tosiaan anoppilassa yötä ja yllätys yllätys ite heräsin pissalle 6:lta ja sen jälkeen nukuin vain sellasta koiran unta ja höpistiin miehen kanssa sängyssä ym. noin 9 asti..Sitten ostoksille jossa oltiin noin 5h!! Mut tyttöjen lahjat on kondiksessa nyt sitten ja kummipojan. Suurin osa onkin jo valmiina, mut silti puuttuukin vielä. Tokassa kauppakeskuksessa maha oli kovana ihan koko ajan ja liikkuminen jokseenki hidasta! Kaupungilla taas oli ihan jees fiilis ja jakso ihan hyvin..ainoo että sit alko jalat painamaan ihan älyttömästi! Mut hengissä selvittiin ja tuskin lähtöä synnärille tulee vielä hetkeen. Mut shoppailemaan en kyllä taida ennen vauvaa enää lähteä, oli sen verran rankka reissu. Tavallisessa kaupassa kyllä voip käydä ;) Väsymystä kuvastaa ehkä parhaiten se että sauna-addikteina ei jakseta sitä tänään lämmittää ja mennä vaan siirretään suosiolla huomiseen..

Mulla tuota sukkapuikkofiilistä kanssa on ihan riittävästi ja saattaa olla että tuo vaavi nyt olis jopa kiinnittymässä kun on mielestäni inan alempana kuin pari päivää aikasemmin ja sukkapuikkoa on tänään kanssa sadellu ihan kiitettävästi!!

Ock:kille tervetuloa täältäkin!! Tosi rankkoja kokemuksia..=/ Varmasti vaikea päätös!! Toisaalta nyt on varmasti tutkittu että se napanuora on oikeassa paikassa kiinni?? Joten luulis että alatiesynnytykselle ei ole mitään estettä? Pelkoon se ei varmastikkaan kauheasti auta. Musta on jotenki tyhmää että lääkäri antaa asiaan moisen lausahduksen ettei hän varmastikkaan uskaltais synnyttää alateitse, tavallaan antaa vastauksen oman tunteensa pohjalta, ei sen kannalta mikä on mahdollista..en tie selvitinkö nyt oikein mut...

Täällä kanssa miettii välillä mitä kuuluu monelle nimimerkille..esim. Babystä ei oo kuulunu sen jälkeen mitään kun " rakkaus" roihahti ;) Toivottavasti roihuu edelleen...Ja yhdellä oli niitä tosi rankkoja verenvuotoja siinä alussa mutta kaikki kumminkin oli hyvin..en nyt vaan saa nimmaria mieleen, olis kiva kuulla onko edelleen kaikki hyvin!!

Eli kaikki jotka joskus kirjottaneet ja käytte lukemassa niin kirjuteelkaas ees jotain =)

Nyt sohvalle löhöön!! (eilen muuten miehen kanssa vaan köllöteltiin kainaloikkain sohvalla ja katteltiin telkkua ja herkuteltiin ;)

masu 38+1

Vierailija
18/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan ollut niin ahdistunut olo jo muutaman viikon, etten ole jaksanut itse kirjoitella, vaikka olenkin lueskellut toisten kuulumisia..

Miestä ei ole kahteen viikkoon paljon näkynyt. Eilen sit kyselin, että missä mennään ja vastaus oli, ettei ole varma tästä meidän suhteesta.

Lapsesta kyllä huolehtii, mutta ilmeisesti on tämä arki, joka tökkii.. ja minä. Rakastaa kuulema, mutta ahdistaa tämä tilanne, kun kaikki tapahtunut niin äkkiä (ja minä varmasti hormonihirviönä en ole todellakaan ole ollut ihanimmillani).

On tänään illalla tulossa tänne, jospa sais jotain selvyyttä tilanteeseen.

Harkitsin jo vauvan antamista miehelle/adoptioon, jos ero tulee. En jaksa yksinänikään...

Terkkari oli keskiviikkona kovasti sitä mieltä, että poika voi päättää tulla maailmaan milloin tahansa, kokoa varmaan jo 3,5 kg. Itse en ole vielä minnekään synnyttämään lähdössä, itsenäisyyspäivä olis ihan hyvä. Laskeutunut on ja viime yönä poraili vielä alemmaksi itseään. Ahdistaa tuo synnyttämään lähtökin, kun ei tiedä meneekö vedet vai alkaako supistelulla (toivottavasti, niin ehtii järjestellä asiat paremmin).

Esikoisen kummitäti oli kovin huolestuneen oloinen tänään, kun kävi tuomassa pinnasängyn.. Ajatteli varmaan, että olen järkeni menettänyt, kun sanoin, että annan vauvan miehelle.

Mieluiten olisin ajattelematta asiaa. Tänäänkin siivoilin yms, että ei jäisi aikaa turhaan asioiden vatvomiseen.

*Sekavaa tekstiä sekavin ajatuksin*

Marzi 37+4

Vierailija
19/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supparit illalla kiusasivat vielä mutta tälle päivää ei ole ensimmäistäkään kuulunu:-D Olen viettäny kaupungilla 7 t!!! eikä silti missään tunnu. Sain pari joululahjaakin ostettua ja toiset imetysliivit. Mietin vaan, että kun piti naureskella sille kanelille, olisiko eiliset supparit olleet peräisin valtavasta määrästä kanelipullia;-)

Sauna on lämpiämässä. Tänään sitten tulee lietsottua synnytystä niin siivouksella, shoppailulla ja saunalla ja ehkäpä jopa sillä neljännellä s:llä:-D Jos huomisaamuna keittelis riisipuurot ja laittas kanelia päälle, sais lapsi parka syntyä 4 viikkoa etuajassa;-) No jos ei kuitenkaan.

Tervetuloa joukkoon OCK (toivottavasti meni nikki oikein). Hurjan rankat kokemukset sulla. Itse varmaan pyytäisin sektion ihan vaan varmuuden vuoksi. Vaikka eihän sekään mikään mukava juttu ole

Ei mutta saunaan tässä täytyy mennä

P-M 35+ 6 (jee, huomenna taas viikot vaihtuu)

Vierailija
20/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marzi80(olikohan noin) mut toivottavasti sinulla asiat järjestyy-haleja ja voimia.

meil ois kans sauna ilta,kun jaksais...käytii kaupassa ja ostettii neidille duplo legoja ja rakenneltu linnoja tämä ilta=)

sit käytii kävellen pulkassa neitiä vetäen lähikaupas ka ei toi kävely oo enää mitään kivaa...voimat on nyt vähis itellä taas.