Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kerran! Miten saada 1-v nukahtamaan helposti?

Vierailija
16.11.2007 |

Tyttö osasi vielä 2 kk sitten nukahtaa itsekseen. Nykyään nousee vain seiomaan sängyssä ja itkee perään. Nukahtaa suht nopeaan jos ollaan vieressä ja silitellään. Haluaisin silti että oppisi nukahtamaan itse, välillä menee puoli tuntiakin siinä vieressä ja mulla ei hermot pidä! Tiedän että tämä on vielä helppo tapaus mutta haluaisin silti helpotusta iltoihimme. Miten teen sen? Huudattamaan en ala yhtään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolitoistavuotias poika joka nukkui noin vuoden ikään tosi hyvin ja nukahti itsekseen. muutama kuukausi sitten alkoi nukkumaan levottomasti ja kaipasi aikuista vierelleen nukahtamiseen asti. Ratkaisu ongelmaan tuli aika yllättävällä tavalla,löydettiin mummin vintiltä vanha soittorasia johon poika ihastui,nyt roikkuu sängyn kulmassa ja poika osaa vetää sen itse käyntiin ja nukahtaa soittoon :) myös iltarutiinit kannattaa pitää samana joka ilta,meillä eka puuro,pesu,kirja,pusut ja sit vielä halitaan rakkain pehmolelu ennen sänkyyn menoa. Sänkyyn maitopullo ja samalla luen iltarukouksen. kun maito on juotu niin poika vetää itse soittorasian käyntin. Joskus tarvitsee käydä muutaman kerran rauhoittelemassa,mutta ikinä en jää viereen niin pitkäksi aikaa että nukahtaa. kannattaa vähän kuullostella että millaista itku on,meillä poika oppi tosi nopeasti itkemään " tekoitkua" kun huomasi että joku tulee vierelle. Sitten hymyili tyytyväisenä kun sai äidin tai isin raottamaan huoneen ovea :D Tää on tosi yleistä kuulemma just reilun vuoden iässä,lapsi ikäänkuin " testaa" vanhempia. Pidätte vaan samat jämptit ja hellät otteet kuin aiemminkin niin kyllä se siitä :)

Vierailija
2/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei hermot pitänyt sitä silittelyä.. mies olisi jaksanut, mutta sitten yöt alkoivat kärsiä myös..

Siispä huudatimme kaksi iltaa ja oppi nukahtamaan itsekseen. nykyään nukahtaa oikein tyytyväisenä itsekseen.. ei itke perään.. Ainiin.. kaksi lasta on, kumpaakin on huudatettu ja kumpikin nukahtaa itsekseen.. :)

tuskin traumoja jäänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on soittorasia mutta ei osaa vielä itse vetää sitä. Tyttö on muutoin kamalan tyytyväinen, ei harrasta mitään tekoitkuja eikä turhia kitinöitä, nukutustilanteet oikeastaan ainoita missä itkee lainkaan ja on mielestäni kyllä tosissaan silloin.

Ollaan kokeiltu eri tavoin, välillä yritän päästä poistumaan huoneesta mutta tyttö " ei anna" tehdä sitä, nousee heti ylös ja huutaa ihan tosissaan perään.

ap

Vierailija
4/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsi oppii huudattamalla vääriä asioita.

ap

Vierailija
5/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos lapsesi pelkää pimeää? onko hänellä himmeää yövaloa?unilelua? meilläkin poika jäi ensin itkemään perään,mutta sitten kun menin pois huoneesta ja sanoin ovenraosta ihan normaalilla äänensävyllä että " hyvää yötä,nyt nukutaan" niin hetken kiukkusi itsekseen ja sit alkoi kuulua soittorasian ääntä :) oot vaan jämäkkänä,mutta rauhallinen että lapsi ymmärtää että ei oo mitään pelättävää ja meet vasta sitten jos tuntuu että itkee pelkoaan tms..

Vierailija
6/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan lapsen makaamaan, peittelen ja silittelen hetken. Sitten toivotan hyvät yöt. Sitten kun huuto alkaa niin odotan hetken, en siis ryntää heti mutten myöskään jätä pidemmäksi aikaa huutamaan. Ja taas sama homma. ALkuun kestää pitkään mutta kyllä ne lopulta nukahtavat.

Vierailija
7/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeänpelosta ei ole kyse koska huoneeseen tulee reilusti valoa oviaukon kautta. Joinakin iltoina kokeilen tuota, että poistun paikalta ja palaan kymmeniä kertoja peittelemään. Mulla ei vaan hermot kestä tuota, joudun poistumaan ja mies tulee jatkamaan omalla taktiikallaan (silittelee uneen). Toisina iltoina silittelen... En tiedä pitäisikö tässä nyt olla johdonmukaisempi että valitsisi jommankumman taktiikan ja tekisi aina samalla tavalla.

Vierailija
8/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin itse sanoit,olkaa johdonmukaisempia! lapsi hämmentyy ja alkaa pikkuhiljaa uskoa että voi pompotella teitä ihan oman mielensä mukaan..pari ekaa iltaa on tietysti vaikeita,mutta kun jaksatte pitää yhtä linjaa miehesi kanssa,niin tyttönne ymmärtää että näin se menee,näin sen on oltava. Jos hermo ei kestä,niin mene vaikka kylppäriin,ota iso tyyny mukaan,hautaa pää sinne ja huuda ihan täysiä :D helpottaa hetkellisesti..mutta pitäkää yhtä ja JOKA ILTA sama kuvio.

Vierailija
9/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään se on alkanu nukahtaan sohvalle, ei musta yhtään hyvä.. BB:tä kyttää ja nukahtaa. Kauhulla ootan, että mitä sitten ku bb loppuu. Nukahtaa kyllä aikaisemminkin, jos menen samaan aikaan nukkumaan. Mutta, kun haluaisi edes hetken omaa aikaa ja rauhaa noihin iltoihin. OOn ihan suraan sanottuna kateellinen niille, joiden lapset menee nukkumaan siinä kahdeksan maissa. Mitenköhän tuon lapsen rytmin saisi muutettua. On ollut ihan yhden kuukauden ikäisestä alkaen tommonen, menee nukkumaan aikaisintaan kymmeneltä. No, eipä siinä itelle jää omaa aikaa. Varsinkin, kun tyttö ei suostu nukkumaan päikkäreitä kotona. päiväkodissa kylläkin. Silloin alle 1-vuotiaana nukkui ihania neljän tunnin päikkäreitä vaunuissa, mut ei enää. Nykyään nukahtaa päikkäreille pitkän taistelun jälkeen(yli tunti). Mitään tuttipulloja ym. ei oo ollu käytössä yli vuoteen.

Vierailija
10/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä vaan monena iltana on aatellu että ei jaksa sitä ruljanssia, vaan uskoo että silittelemällä homma kävis nopeammin. Sen takia kai olen silittelyyn nyt sortunut. Täytyy nyt taas yrittää koulia tyttöä ja poistua vaan tylysti paikalta.

Vierailija
11/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis nukahdetaan siksi vielä syliin.

poju 1v 3kk.

Vierailija
12/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sellaista ei voi jättää nukahtamaan kun se tulee vaan pois sieltä sängystä eikä nuku koskaan... Meidän poika osasi nukahtaa itsekseen pinnasänkyyn aika hyvin mutta kun se alkoi kiipeilemään alas pinnasängystä ja vaihdettiin lastensänkyyn, ongelmat varsinaisesti alkoivat. Siitä lähtien on jonkun pitänyt olla vieressä niin kauan että uni tulee ja siinä sitten sattuu kestämään... Tänään toista tuntia, esimerkiksi. Vinkkejä?

Vierailija
13/30 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina saanut nukahtaa syliin tai sohvalle kun aikuiset kattoo telkkaa, sit siirretään omaan sänkyyn eri kerrokseen ja hyvin nukkuu.. vanhempien näkeminen luo turvallisuuden tunnetta ja meille tämä järjestelmä on paras ja vähiten ketään rasittava..

Vierailija
14/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meilläkin meni helposti niin kauan kun tissiä käytettiin nukahtamiseen, toivottavasti teillä ei mene yhtä hankalaksi myöhemmin...

Vierailija
15/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia tietysti, jos lapsi itse haluaa siitä luopua.

t. 17

Vierailija
16/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käyttää silittelyä, en nukuta rinnalle enkä syliin, en varsinkaan tv:n ääreen. Haluan että tyttö nukahtaa itse, kun on sen kerran aiemminkin osannut. Myös päiväunille nukahtaa AINA itse, ulos vaunuihin. Pidän lapsen nukuttamista vähän kuin ajanhukkana, hellittelyä ja silittelyä saa päiväsaikaan niin paljon kuin tahtoo.

Silittely toimii jos lapsi on tarpeeksi väsynyt, nukahtaa muutamassa minuutissa. Mutta välillä saattaa mennä puolikin tuntia ja olen liian kärsimätön ihminen siihen.

Vierailija
17/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisin onnellinen... Yleensä vaan tapaa mennä aika paljon enemmän:(

Vierailija
18/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi onkin aiemmin osannut nukahtaa itse, niin nyt hän on kasvanut jo niin isoksi, että ymmärtää enemmän ympäröivästä maailmasta. Kun hän nyt kaipaa silittelyä ennen nukahtamista, niin ihmetyttää, ettet halua hänelle sitä antaa.

Vierailija
19/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kannattais kasvattaa luonnetta sen verran että pystyt toimimaan lapsen parhaaksi?! Ei se oma pinna oo aina etusijalla.

Vierailija
20/30 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole mitään koneita, vaan eläviä, tuntevia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi