Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvansa adoptioon antanut vastaa kysymyksiinne hetken verran

Vierailija
16.11.2007 |

Tuli mieleen tosta yhdestä ketjusta, että aihe varmaan kiinnostaa tästäkin näkökulmasta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ihanaa, jos vastailet :)

t. lapsensa taaperoina saanut

Vierailija
2/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko tavata lapsesi joskus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(Ihanaa, jos vastailet :)

t. lapsensa taaperoina saanut

Olen kai jotenkin kovettanut tunteeni. Toivon tietenkin, että heillä olisi hyvä perhe ja kaikki hyvin, mutta niin toivon kaikkien lasten kohdalla. En oikein tunne lapsia omikseni - mulle ne on melkein kuin ketkä lapset vaan. Mutta en tietenkään koskaan unohda heitä.

ap

Vierailija
4/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuiko, että sait tarpeeksi neuvontaa ja tukea ennen ja jälkeen synnytyksen? Tiesikö ja ymmärsikö lähipiirisi?

Vierailija
5/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haluaisitko tavata lapsesi joskus?

Olin niin solmussa asioideni kanssa, etten tajunnut raskautta kuin rv 18! En saanut enää lupaa aborttiin, vaikka hain (en voi käsittää vieläkään tätä asiaa). Päätin samantien, etten vauvoja pidä, varsinkin kun tosiaan tuli kaksoset kauhukseni.

Ei mulla ole mitään halua tavata lapsia. Minä tosian toivon, etteivät hekään koskaan halua tavata mua, mutta ymmärrän, jos ottavat yhteyttä ja voin kyllä heidät tavata.

ap

Vierailija
6/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuntuiko, että sait tarpeeksi neuvontaa ja tukea ennen ja jälkeen synnytyksen? Tiesikö ja ymmärsikö lähipiirisi?

Sain kyllä neuvontaa. Ehkä se vähän ärsytti, että mua ei oikein otettu aluksi tosissaan missään. Kun hain sitä aborttiakin vielä ja sitten sanoin, että annan ne aborttiin. Ihmiset vaan sanoi, että no kyllä se mieli muuttuu jne. Raivostuttavaa.

Sitten kun ihmiset tajusi, että olen tosissani, mut otettiin ihan vakavasti ja sain tukea asiaani. Sossussa oltiin tosi kivoja. Sairaalassa kätilöt ei oikein tajunnut. Yritettiin tyrkyttää lapsia näytille, vaikka sanoin, etten halua nähdä niitä. Kyllähän mä sitten ne näinkin muutaman kerran. Tuntui, että kätilöt yritti vielä siinä vaiheessa saada mut kääntämään pääni.

Lähipiiri tiesi. Osa ymmärsi, osa ei... Suurin osa on kyllä " antanut anteeksi" myöhemmin. Kukaan ei ole tullut kovin suoraan haukkumaan.

ap

Vierailija
7/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aiheen vierestä, mutta olen kuullut monen adoptoidun pitävän tosi tärkeänä sitä, että bioäiti on sentään edes nähnyt lapsensa omin silmin. Että on edes se side.

t. adoptioäiti

Vierailija
8/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko saanut lisää lapsia, jotka olet pitänyt?

ap

Vierailija
9/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vähän aiheen vierestä, mutta olen kuullut monen adoptoidun pitävän tosi tärkeänä sitä, että bioäiti on sentään edes nähnyt lapsensa omin silmin. Että on edes se side.

t. adoptioäiti

Olen jutellut muutaman lapsensa adoptoitavaksi antaneen äidin kanssa. Kaikki ei oo nähnyt lapsiaan, mutta osa tietenkin on.

En mä oikein tajua, miksi mun piti ne lapset nähdä, koska olin kuitenkin jo päättänyt asiasta. Tuli tosiaan sellainen olo, että mua painostettiin. Samoin se harkinta-aikakin otti ehkä vähän päähän, kun sossusta soiteltiin ja kyseltiin kuulumisia. No, ehkä se on niiden työtä.

ap

Vierailija
10/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kuitenkin, että lapset halutessaan saavat sinuun yhteyden ja kerrot heille, miksi olet ratkaisuusi päätynyt. Adoptio on hyvä asia useimmiten, mutta biologialla on valtava merkitys adoptioon annetulle lapselle.

Vierailija
11/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ISOLLLA KIRJOITETTUNA

Vierailija
12/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyttäreni tuli 14 v raskaaksi ja synnytti kaksosvauvat. Oli päätetty antaa lapset adoptioon.

Mutta leikkaus tilanteessa jo näytettiin vauvat ja myöhemmin vauvat vain tuotiin näytille tyttärelleni. Etukäteen oli sovittu ettei lapsia tuoda ja vain minä käyn heitä katsomassa.

Siinä oli minunkin mielestäni hieman painostamisen makua, ja niinhän siinä sitten kävi että vauvat ja tyttäreni tulivat kaikki yhdessä kotiin. Toisaalta, tämäkään ei ollut mikään helppo tie/ päätös.

Kyllä nämä ovat niin vaikeita asioita, niitä ei voi ymmärtää kuin toinen joka on itse tämän kaiken kokenut.

Vierailija
13/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuli paha olo ku luki.. Olitko huumeiden käyttäjä? Vai mikö oli elämäntilanne?

Mulla oli kuitenkin vakavia mielenterveysongelmia, joiden takia olin melkein koko raskausajankin sairaalassa.

ap

Vierailija
14/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivon kuitenkin, että lapset halutessaan saavat sinuun yhteyden ja kerrot heille, miksi olet ratkaisuusi päätynyt. Adoptio on hyvä asia useimmiten, mutta biologialla on valtava merkitys adoptioon annetulle lapselle.

Olen tietenkin valmis kohtaamaan heidät, mutta en silti todellakaan aio alkaa heille miksikään tuttavaksi. He ovat minun synnyttämiäni ihmisiä, mutta muuta sidettä mulla ei heihin ole.

ap

Vierailija
15/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JA ISOLLLA KIRJOITETTUNA

ap

Vierailija
16/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis tyttäreni tuli 14 v raskaaksi ja synnytti kaksosvauvat. Oli päätetty antaa lapset adoptioon.

Mutta leikkaus tilanteessa jo näytettiin vauvat ja myöhemmin vauvat vain tuotiin näytille tyttärelleni. Etukäteen oli sovittu ettei lapsia tuoda ja vain minä käyn heitä katsomassa.

Siinä oli minunkin mielestäni hieman painostamisen makua, ja niinhän siinä sitten kävi että vauvat ja tyttäreni tulivat kaikki yhdessä kotiin. Toisaalta, tämäkään ei ollut mikään helppo tie/ päätös.

Kyllä nämä ovat niin vaikeita asioita, niitä ei voi ymmärtää kuin toinen joka on itse tämän kaiken kokenut.

Mielestäni törkeää. Mäkin olin sanonut, etten sitten halua lapsia nähdä. En tajua, miksei voi kunnioittaa toiveita.

Nää on todellakin hankalia asioita. Kuinka kauan teidän jutustanne on? Olet siis lapsien isoäiti? Hoitiko tyttäresi lapset?

ap

Vierailija
17/17 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yritikö vahingoittaa itseäsi?

ap