Unipussista.
Olisiko kellään kokemusta unipussista vauvalla joka muuten inhoaa kaikenlaisia peittoja?
Harkitsen sellaisen ostamista 9kk- tytölleni, joka potkii aina peiton pois ja jopa herää usein siihen että olen peitellyt hänet. Hän ei siis siedä ollenkaan peittoja. Nyt kun ilmat ovat kylmenneet haluaisin kokeilla hänelle unipussia, mutta se on kuitenkin niin kallis etten haluasi turhaan sitä ostaa. Tyttö on myös jo niin " vanha" etten ole varma mahtaisiko hän enää siihen edes tottua jos sellaisen hänelle hankin.
Kommentit (6)
Eipä ole vielä mullakaan kokemusta unipussista, jossain vaiheessa täytyy varmaan sellainen meillekin hankkia, kun vauva on melkoinen potkuttelija... Pari ajatusta heräsi viesteistänne kuitenkin. Ensinnäkin kannattaa varmaan ostaa eka unipussi käytettynä vaikka huuto.netistä tai Vauvan ostopalstalta, niin ei harmita rahanmeno, jos vauva ei sopeudukaan pussiin. Niitä on erikokoisia ja myös eri paksuisia eli jos vauva viihtyy viileässä, kannattaa varmaan ostaa ohut unipussi. Olen kuullut myös, että jotkut pistävät vauvalleen vaan paksummasti vaatteita päälle yöksi, eivätkä laita peittoa ollenkaan. Tämä ei tietysti auta unissaan liikkuvaan vauvan kasautumisongelmaan;) Tämmöisiä ajatuksia tällä kertaa.
Suosittelen lämpimästi unipussia! Esikoiselle hankin kun hän oli 8kk ja on nukkunut siitä asti unipussissa. Huom ikää ja pituutta jo löytyy ja silti vaan unipussi takaa paremmat yöunet...Kohta siis jo 4v! Kakkonen on nukkunut koko elämänsä unipussissa. Kalliita ovat, mutta maksavat itsensä takaisin, olemalla maailman paras tuote. Meillä niitä on jo varmaan 10! Kavereille olen ostellut lahjaksi. Suosittelen ja suosittelen! Pääsee ihan hyvin kääntymään ja liikkumaan ja seisomaankin, mutta nimenomaan pysyy päällä ja lämpö ja pussimaisuus rauhoittaa. Sen kanssa ei voi kävellä!
unipussi ollut käytössä siitä asti, kun vauva oli 3 viikkoa vanha, nyt 3,5 kk ja hyvin nukkuu yöt. Päivällä emme ole käyttäneet unipussia ja jos jonkun peiton laittaa päälle, vauva potkii sen pois. Pitäis ottaa unipussi myös päiväkäyttöön. Uusi unipussi on tulossa vauvalle joulupakettiin. Ekan unipussin ostimme ulkomaanreissultamme vaan kokeeksi, ja tyytyväisiä ollaan. Maksoikin vain 19 euroa. Ehkä netistä sais tilattua halvemmalla kuin Suomesta saa kaupoista?
unipusseissa - jonkin aikaa sitten joku kaksosten äiti kirjoitti täällä tyttäristään, jotka sipsuttavat sievästi pusseissaan aamulla vanhempien luokse ja ikää oli muistaakseni 3 vuotta heillä :)
ailuk:
unipusseissa - jonkin aikaa sitten joku kaksosten äiti kirjoitti täällä tyttäristään, jotka sipsuttavat sievästi pusseissaan aamulla vanhempien luokse ja ikää oli muistaakseni 3 vuotta heillä :)
4v ja 2v lapset kävelevät pusseissaan sujuvasti, tosin 4v ottaa jo itse pussin pois herättyään.
Meillä unipusseja käytetään siksi että vanhassa talossa on vetoisaa ja vilpoista, ja lasten päällä ei tunnu peitot pysyvän millään. Nelivuotias ehkä jo osaisi vetää peiton takaisin päälleen yöllä, mutta haluaa nukkua pussissa. Esikoiselle ensimmäinen unipussi hankittiin kun hän oli lähemmäs vuoden, ensimmäisen talven peittokin pysyi hyvin päällä (syyskuussa syntynyt). Kaksi muuta ovat nukkuneet pussissa alusta asti.
En tiedä nukkuvatko lapset rauhallisemmin pussin kanssa, mutta ainakin pysyvät lämpiminä. Tuo kaksivuotiaskin on edelleen sängyssä välillä ihan nurinpäin, joten pussi on hyvä, koska se pysyy matkassa.
Meillä tyttö vehtaa öisin niin, että 2 kertaa yössä saa käydä laittamassa takaisin keskelle sänkyä, kun on mönkinyt itsensä aivan päätyyn ja on siellä moninkerroin =)
Ajattelin auttaakohan unipussi?
Minkäverran lapsi pääsee sen sisällä mönkimään? Ja kääntyilemään?
Tosiaankin on aika kallis hankinta, ellei itse tee. Ei viitsisi " turhaan" ostaa..