MARRASPOPPOO PERJANTAI->
Kommentit (18)
meni vähän kökösti. :(((
Käykää lukemassa edellisestä pinosta, niin ymmärtää paremmin :)
Tää on niin tätä mun tietsikka neroutta :))
Hilda
2xmarrasmamma, lähetin sulle kuvan :)
Onnittelut Veetille!!! Ja myöhästyneet onnittelut 3-vuotiaalle!!! :)
Kiitos perhekuvista :) on kiva kyllä saa kasvoja nim.merkeille.
Olinpa niin hätänen, että jäi otsikosta -05 pois, mutta eiköhän nim,merkistä porukan tunnista :)
Täälläkin sataa vettä. Ulkona oltiin kuitenkin. Perttukin innoissaan hiekkalaatikolla rymysi ja suuhun lapioi hiekkaa.
Huomenna leipomispäivä ja sunnuntaina kekkerit :)
vilijonkka@elisanet.fi on minun osoitteeni, jos joku vielä haluaa kuvia laittaa ja takaisin saa meidän kuvan :)
Lupsakan hauskaa päivää vesikelistä huolimatta :)
Kaupungilla huomenna joulun avaus :)
Hilda
Kotiäidin päivät rullaavat samalaisina,mutta jotain taikaa on perjantaissa,tietysti miehen vapaat alkavat ja saunapäivä,siinä kylliksi mieltänostattavaa!
Kiitos auringonkukka,kauniisti kirjoitettu,hyvä mieli tuli heti aamusta ja jatkuu yhä!
Näin helposti se käy,kaunis sana tai hymy ihan kenelle vaan,milloin vaan!
Manna," vapaailtavinkeiksi" tuli mieleen pitkä sauna lauteilla loikoen,kasvohoidot jne/vaahtokylpy kera hyvän lukemisen/Jalkakylpy leffaa katsellen..irttiksiä!/Omien levyjen kuuntelu,vanhojen valokuvien katselu. Siis tietysti itsensä hemmottelua,eikö juu!
Piiitkästä aikaa itkuinen päivä,en edes jaksa arvuutella oliskos hampaat,vatsa jnejne,tiukkaa tarkkailua toki ja tarpeentullen lämmönmittausta.
Pian ulkoilemaan,raitis ilma tekee tunnetusti ihmeitä itse kullekin!
Mennään samalla katsomaan vuoden luontokuvanäyttelyä,on kuulemma upea!
Sitä ennen saunafriikki laittaa vastan likoamaan ja alkaa odottelemaan iltaa,sekä toivottaa oikein pehmoisen tunnelmallista iltaa Teille!
Marrasmamma: Koitan laittaa sulle vielä tänään kuvia tulemaan. Kun sais tuon yhden duracel-pupun nukkumaan päiväunia ensin...
Sapiina: Kiva että sulle tuli hyvä mieli. Niin tuli mullekin kiitoksistasi. :-)
Hilda: Kiitos kun pidät meidän pinoa niin hienosti pystyssä leppoisilla jutuillasi! Jotenkin tuntuu että itsellä on nyt vähän sellainen vaihe ettei ois niin paljoa asiaa. Vaikka aina sitä tekstiä vaan syntyy kun kirjoittelemaan tulee. Hassu juttu. ;-)
Jesse ei ole halunnut mennä tänään päiväunille. Puoli tuntia nukkui kun käytiin tuolla kaatosateessa vaunuttelemassa mutta siinäpä päivän unisaldo toistaiseksi. Oikein hyvällä tuulella on silti ollut eli siinä mielessä ei väliä vaikkei päikkäreiden nukkuminen niin kiinnostakaan. Maistuupahan yöllä uni paremmin. :-) Tosin on monta kertaa vihjassut haluavansa (muka) mennä nukkumaan. Menee sänkynsä viereen notkumaan väsyneen näköisenä ja kun hänet sinne nostan, käy vaan poimimassa tutin suuhun, rievun käteen ja sitten on pian norkoomassa pois sängystä. Ja aivan pirteän näköisenä vielä. Eli tutin kipeä taitaa vaan olla ja sen takia pitää äitiä huijata että muka väsyttäisi. Pikku-ketku! :-)
En ole muuten muistanutkaan kertoa että lähdetään huomenna miehen kanssa kaksistaan miniristeilylle (14h) ja Jesse menee mun vanhempien luokse yökylään. Jänskää! Toinen kerta kun Jesse on yökylässä ilman äitiä ja isiä. Tekee kyllä tosi hyvää päästä viettämään miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, viimeksi kesällä ollaan taidettu olla kaksin jossain. Anopilla lopahti kiinnostus Jessen hoitamiseen kun poitsu oppi kunnolla liikkumaan, alkoi käymään liian raskaaksi kaiketi. Suoraan ei ole sitä myöntänyt, mutta rivien välistä se on kyllä luettavissa. Vaikka eipä siinä mitään, oma äitinikin on sanonut ettei jaksaisi yksin Jesseä hoitaa mutta ukin kanssa kyllä. Aivan innoissaan odottavat lapsenlastaan kylään. :-)
Nyt Jessen kanssa leikkimään, mutta piipahdan varmaan vielä iltasella kun mies on työpaikan pikkujouluissa.
Minä niin innokkaana ehdotin oman naaman vaihtoa, ja kas kummaa, eipä ole yhtään kuvaa minusta koneella.. heh! Yritän järjestää :) ja lähettää pian!
eli laitan vielä tähän, minulle saa lähettää kuvia: aitiliini2@luukku.com
Meillä ei syödä itse, poika ottaa lusikan ja toisen käden tunkee ruokaan ja sotkee kaiken pöytään.. harjoitellaan vähän myöhemmin. Tutti on meidän kiukku-ukolla käytössä ahkeraan. Aikasemmin oli vaan uni/lohtu tutti, mutta nyt on kauhea kitinä vaihe, niin olkoon tutti äänenvaimennin! En tiedä koska luovutaan, ehkä n.2-vuotiaana. Ajattelin että ens syksynä kun poika menee tarhaan, on kivempi jos olis tutti turvana.
Sain vihdoin järjestettyä yhden hyllyn askartelutarvikkeille. Niitä kun on kertynyt pitkin ja poikin.
Mukavaa perjantaita kaikille :) meillä on huomenna glögi tarjoilu ystäville, täytyy vähän leipoa, tänään jo siivosin.
Auringonkukka, kiitos! :)
Sinä jaksat aina meitä kehuskella :))) Ihana oot!
Ja extrahubaisaa risteilyä!!
Kyllähän näissä viikareissa on perään katsomista. Mukavaa, että vanhempasi kuitenkin jaksavat Jesse-hymypojan ottaa hoitoon :)
Oisko vinkkiä, mitä kaupasta voisin ostaa tarjottavaksi syndeille 2-vee pojalle, joka allerginen munalle, maidolle ja suklaalle. Tämä on aina " ongelma" vieras, vaikka muuten ihana poika onkin :)
Kaikissa, mitä meinaan leipoa on ainakin munaa, enkä viittis alkaa erikoisjuttua tekeen...
Vinhan vallatonta viikonloppua kaikille!!
Sapiinalle leppoisia löylyjä :)
Hilda :))
...ja tilalle tuli puolentoista tunnin ajaksi hirmuinen kiukkupussi ja itkuiikka. Päiväruoan jälkeen Jesse ei edelleenkään alkanut päiväunille vaan sen sijaan huusi, itki, raivosi, valutti krokotiilinkyyneleitä, halusi syliin, pois sylistä, halusi sänkyyn, pois sängystä. Mikään ei ollut hyvä. Kuvittelin että on päässyt yliväsyneeksi ja huutaa ihan silkkaa väsymystään, mutta en tiedä oisko masu vaivannut kun puolentoista tunnin melkein yhtä mittaisen huudon jälkeen yhtäkkiä rauhottui, kakkasi ja sen jälkeen on ollut taas normaali, iloinen itsensä. Vaan ottipa koville. Tuntui kurjalle että vaikka mitä yritti tehdä niin itku vaan jatkui, ihan kuin silloin kun Jesse oli ihan pieni vauva. Melkein tuli parku itseltäkin.
Ei muuta. Tulin vaan raportoimaan. :-) Niin joo ja Hildalle iso kiitos risteilytoivotuksista. :-)
Meillä otettiin 8 askelta. Wautsi wau. Nyt oli tosiaan kävelyn näköistäkin, kun ennen oli, että äkkiä jalat eteenpäin ja pumps.
Auringonkukalle hyvää risteilyä.
Poitsu on iltapäiväunilla ja minä olen silläaikaa pakannut leipomiskassi valmiiksi ja yhdistelly osan aineksista yhteen, niin miehen siskon luona sitten äkkiä hurauttaa taikinan valmiiksi ja uuniin. Täällä kello on nyt 4:30, pitäis lähteä 5:ltä liikenteeseen ja 7:ksi takaisin, kun tulee vieraita tuolta Irlannin toiselta rannikolta. Tarkoituksena olisi viettää kiva ilta viinin kera ja jutella mukavia. Niin miehelläni on ensi keskiviikkona synttärit, niin juhlimme niitä hieman. Saas nähdä miten suunnitelmat menee, kun talossa kaksi muuta lasta 3,5v. ja 4 kk =) No kiva ainakin ajatella juttelevansa ja juovansa viiniä =)
Jee talokin siivottu. Sori kirjoittelen tänne ihan mitä sattuu aikani kuluksi, aivan, kun teitä nyt kiinnostais hirveesti =)
Ai niin, mies kävi ruokatunnilla ja oli tuosta vain saanut palkankorotuksen ja joulubonuksen ilman pyytämättä, ei kyllä Suomessa näin ollut. Ensin sai mennä itse kerjäämään ja sitten ei saanut sitä mitä pyysi, jos ollenkaan.
Juu ja kun juttua nyt riittää, niin vuokraisännältä oli tullut kirje, että meidän ollaan huomioitu käyttävän taloyhtiön roskakoreja ja jos jatkossa näin teemme, niin maksun paikka ois. No hitsi. Ajateltiin, että homma toimii kuin Suomessa. Kaikilla yhteinen roskis, mutta se onkin noille kerrostaloasukkaille, jotka asuu samassa asuntoalue kompleksissa. Meillä pitäis olla itse ostettu roskis. No ois kiva, kun oisivat heti kertoneet. Aivan kuin tässä nyt yritettäis varkain vältellä roskismaksuja ja hipsien yön pimeän turvin käytäis roskikset täyttämässä =) Hih jollain tavalla hupaisaa..... No nyt kyllä säästän teidät lurituksiltani.
Le Cheile
Le_Cheile, juttujasi on kiva lukea :) anna tulla vaan.
Aika vänkää kyllä, että olet niin kaukana :)
Onnittelut askelista!!! Siittä se meno vain yltyy!
Palkankorotus kiva ylläri :) Roskis juttu ihan hauska :)
Ollin äiti, täälläkin tarttis askartelutarvikehyllyn :) levittäyttyneet ympäri kämppää ovat.
Auringonkukka, on kyllä kurja olo, kun ei sylissäkään ole hyvä olla.
Eikä tiedä kuinka voisi pikkasta auttaa. Onneksi meni ohi Jessen vaivat, mitä sitten olivatkaan. Nämä pienet on siittä " hankalia" , kun eivät vielä osaa kertoa, että mihin sattuu yms.
Laitettiin jo vähän joulukoristeita :) Ja vihdoin löysin valot parvekkeelle risuhökkeliin, oon jo kauan niitä ettinyt ja kellarin perällä olivat.
Levollista Yötä :)
Hilda
[color=purple] En ole vielä käynyt katsomassa lähettämiänne kuvia, jonkun kuva tuli jossain vaiheessa mutten saanut auki. Läjetän kaikille keiden osoitteet löytyy niin vastaukset.
Olen tuolla irc-galleriassa http://irc-galleria.net/archive.php?nick=MinDelSon Tuolta voi käydä katsomassa minun naamaa, sekä Jeren joitain kuvia näkyy myös siellä.
Huomenna koko päivän hommailen synttäri juttuja ja sunnuntaina synttärit.
Hyvää viikonloppua kaikille!
10kaks
Ihan poikki olo. Leiponut ja muutenkin huhkinut olen koko päivän.
En oikein tiedä kuinka noiden leipomusten kävi... No toivottavasti kelpaa.
Ostin synttärilahjaksi pertulle posti pate auton ja siinä mukana pehmeät pate ja jessi-kissa. IHan kyllä tykkäs autosta ja erityisesti Jessistä :)
Nyt koisiin.
Unta nassuun ja joka tassuun :)
Väsynyt Hilda
Voi ei, ehdin jo unohtaa nimimerkin, 10 kaks(tai jotain..) Ihana nappisilmä tuo teidän jere :)
Täällä on niin ankeeta keliä koko ajan, sataa vaan ja tasaisen harmaata, blaah.. Huomenna ajattelin leipoa pipareita, ja ostin hyasintin, saadaan kotiin vähän jouluntuoksua :) tosin tuo kaatosade ei kovin joulun tuntua tuo, mutta pidetään sitten vaikka verhot kiinni!
Le Chiele(?), mistä päin olet? olen sen verran tuore tässä poppoossa, että on jäänyt epäselväksi mistä pitkältä kirjoittelet. Se roskisjuttu oli kyllä hauska :)
Pitäisköhän meidän tehdä ihan oma pino noille sähköpostiosotteille? Niistä sais sitten jokainen kätevästi napata kaikki osotteet? vai mitä muut ovat mieltä?
Oletteko jo kovin suunnitelleet joulua? mietin vain että mitenköhän tuo joulukuusi mahtaa pysyä pystyssä pikku vilpertin kanssa ;)
Jep jep, eiköhän tämänkin mamman ole aika mennä jo nukkumaan. Isäntä on pikkujouluissa, katsotaan miten kenossa kotiutuu..
Öitä kaikille :)
Ihanaa, meillä nukuttiin tänään kahdeksaan asti! Yleensä viim. 7 ollaan pystyssä ja päivä tuntuu niin pitkältä.
Hyvä idea tuo oma pino noille osoitteille! Voin vaikka avata sen kohta :) laitan otsikoksi: marraskuisten 05 sähköpostit.
Olen miettinyt joulua, ja päätettiin että joulukuusta ei voi laittaa.. en jaksa koko joulua kieltää että ei saa ja älä meni sinne :) ja kun meillä ei kauheasti vielä uskota noita kieltoja. Muutenkin kaikki koristeet on ylhääällä :) ensi jouluna sitten taas kuusi ja kynttilöitä. Kuitenkin joulun aikana kyläillään aika paljon, niin sitten saa kylässä ihmetellä kuusia.
Tänään mennään mun vanhemmille saunomaan, ollaan käyty nyt kerran viikkoon, kun tuo poika vasta kaks kuukautta sitten suostui tulemaan koko sauna tilaan. Pelkäsi siihen asti hurjasti ja huusi hysteerisesti kun lähestyttiin pukuhuonetta. Nyt nauttii läträämisestä!
Huh, tulipas eilen syötyä, torttuja ja piirakkaa, oli kavereita kylässä.
Nyt alko poika heittelee palloja tietokoneen alle, jotta tulisin kaveriksi leikkimään.
Nyt on juhlat juhlittu ja onnistuivat tosi hyvin. Mitä nyt lopulta tein oli sirkustäytekakku. Tein sitten vielä kolmioleipiä ja kehystin lautasen reunat sipseillä ja kaupasta ostin sitten keksit. Hyvin meni. Harmi, kun en voinut kokeilla niitä suolaisia muffineita, mutta kun tuo uuni ei toimi niin ei toimi.
Aatun-äipälle, kirjoittelen täältä lounais-Irlannista, jonne muutimme irlantilaisen mieheni ja tuon meidä pojun kanssa toukokuun lopulla. Asuimme Espoossa, Laurinlahdessa ennen sitä.
Kuvista kiittelen:
Ollin äitiä, ihanan isot siniset silmät teidän Ollilla ja kaunis liivi päällä tuossa yhdessä kuvassa, poikani näki tämän kuvan ja sanoi " tä" ja hymyili, mitä sitten tarkoittaakin =)
Hildaliina ihana kuva, ihan tuollainen kunnon taidekuva ja teillä näytää olevan suloinen tyttökin siellä kotona =) Itsekkin olisin halunnut perhepotretin, mutta yksi vuotis kuva meidän pojasta otetaan Suomessa, jolloin iskä ei ole vielä maisemissa, no joku toinen kerta.
Auringonkukka ihanat silmät sun Jessellä myöskin, näyttää ihan auringolta koko poika hymyhuulilla =)
Laittelen teille Kaapo Einarin kuvia heti, kun saan uudet ladattua koneelle, yritän tehdä sen ensi viikolla. Mutta kuvat on tulossa =)
Ai niin kakkuasiaa vielä, laitoin väliin banaania ja mustikkahillo-mascarpone sekoituksen ja paljon sai kehuja, täältä, kun en rahkaa löytänyt, niin siksi päädyin mascarponeen ja hyvää tuli.
Le Cheile ja Kaapo Einari
Niin se vuosi vaan tuli täyteen :)
Muutaman lelun, tyynyn, pulkan, kirjan, pussilakanan...sai. Ja syvän muumilautasen :)
Kakkuset maistuivat ja vielä jäikin.
Nyt aivot ihan kiinni, joten huomiseen uuden pinon merkeissä.
Lepposat illan jatkot ja levollista yötä!
Hilda
Tulin kovasti kiittämään teitä vallan ihanista kuvista :) On kertakaikkisen suloista iltapuuhaa tällänen katselmus!
Koitan tosiaan ehtii laittaa kaikil kuvaa takasin, meil on netti ollu (vaihteeks) sökönä monta päivää :( Tilttaa yleensä kohdassa " lähetä" ...
Koulusta alko joululoma perjantaina ja huomenna alkaa työt... Eipä tiiä vanhustentalon asukit vielä mikä heitä huomisesta alkaen odottaa :)
Koitan ehtiä mahd pian!
LAAV JU GAIS ;) -Jonsku-
2xmarrasmamma - 24.11. 12:24 (2/53)
sateista perjantaita
voi kökkö, täällä sataa taas vettä =(Vielä viikko sitten maisema oli kuin suoraan joulukortista (siis ihanan luminen)nyt eiolemitään muuta kuin pieniä nökkösiä katujen varsilla ja mittari näyttää +6.Ihan tuntuu et itsekin masentuu tälläseen=(
No iloisempia asioita.Meillä täytetään tänään 1v.Huomenna juhlitaankoko suvun voimin.Vipinää riittääkin, kun esikoinen täytti tiistaina 3v.Onnea vain muillekkin marrasmussukoille.
Pitäiskömeidän kerätä nämämeidän kuvanvaihto-osotteet johonki samaan pinoon ettei tarttis kauheesti etsiskellä?oisko ideaa?
Mulle murujenne kuvia voi laittaa osotteeseen:anbasinger@gmail.com laitan sitte vastineeksi kuvan meidän Veetistä.
Meillä on kävelty jo kohta 2kk ja pian juostaan.Kiivetä osaa muttei vielä laskeutua =)Itse syömistä ollaan harjoiteltu,muttei vielä kauheen hyvin suju.Osaa kyllä laittaa lusikan ruokaan mut ainoastaan käyttää sitä siellä ja sitten laittaa melkeen tyhjän lusikan suuhun =)
Ollin äiti puhui jotain isommista sisaruksista ja heidän reaktioista.Meidän esikoinen on tosi mustis pikkuveikalle.Kaataa sitäja tekee muutenki kipeetä=(Toivottavasti tää joskus menee ohi.
No eipä muuta tällä kertaa, koitan taas aktivoitua =)
Ilmoita asiaton viesti
Le_Cheile - 24.11. 11:41 (3/53)
Perjantaita
Ihanaa tulihan se perjantai viimeinkin. Täytyy myöntää, että olen hieman stressanut pikku miehen synttäreiden kanssa, kaiken lisäksi meidän uunista on termostaatti rikki ja poltti kaikki pikkuleivät, jotka tein. No tänä iltana menen leipomaan kakun miehen siskon luo ja loput ostan kaupasta, ei voi mitään. Eilen illalla päätin, että parempi, kun on iloinen äiti kuin stressaantunut =)
Meillä on yötutti käytössä ja ajattelin myös vierottaa kesällä pojan. Nyt on tuo sänkyvieroitus tehty ja tissivieroituskin on vaiheessa pari kertaa päivässä.
Käytiin myös yksi vuotis neuvolassa. Mitat 79,5 cm ja 9,07 kg. Ja ylpeänä voin sanoa, että meidän poju otti eka askeleensa ennen yhtä vuotta =) Kolme niitä oli, mutta oli kuitenkin. Nyt jopa tanssii seisaaltaan, mutta ei vielä astle paljoa. Ostin vielä yhden synttärilahjan, näin yhdessä kaupassa Thaimaassa tehdyn pienen puisen jakkaran, jossa on käsin kaiverrettuna koalaemo pentuineen ja pakkohan se oli ostaa. On poika tykännyt =)
Nyt tekemään ostoslistaa, hyvää perjantaita kaikille.
Le Cheile ja Kaapo Einari
Ilmoita asiaton viesti
Manna25 - 24.11. 09:25 (4/53)
Huomenta kaikille!
Ja paljon Onnea kaikille synttäreitään viettäneille ja niille joille tänä viikonloppuna kemut tulossa! Meillä juhlat ovat ensi viikonloppuna.
Perttuko se oli alkanut uhmailemaan... en tiedä onko meillä nyt ihan sitä, mutta mielesäs kävi kyllä eilen.... vaikka onpa tuo kaveri kyllä tosi omapäinen tapaus muutenkin=) Eilen hänellä oli pakkomielteenä mennä koko ajan vääntelemään uunin nappuloita yms. ja kiellot ei yhtään tepsineet. Itse olin olohuoneessa ja näin kuinka poika taas lähti painaltamaan kohti uunia. Kielsin oikein napakasti niin kaveri heittäytyi keittiön lattialle mahalleen itkemään. Nousi sitten ja otti sellaisen keittiön pyyhkeen ja toi sen minulle olkkariin käteeni ja oikein painautui minua vasten imemään peukkua. Ikäänkuin sillä lahjonnalla heltiäisi lupa väännellä uuni 300 asteeseen=) Mokomalla likaisella keittiörätillä=) Mutta kyllä tuli kyyneleet silmiin oli se sen verran liikuttavaa...
Toinen tapaus oli kun poika intoutui taas kiskomaan keittiön verhoja. Olin kieltänyt jo tosi monta kertaa ja häntä vain nauratti. Lopulta menin hänen luokseen, otin hellästi käsistä kiinni, katsoin silmiin ja kielsin napakasti. Niin mitäpä kaveri tekikään? Otti ja alkoi purra minua sormesta=)
Muutenpa meille ei sen ihmeempiä, olen ollut nyt pari päivää aamusta iltaan pojan kans kaksin, kun mies on tullut vasta myöhällä kotiin. SItten illat on menneet vielä puolille öin taloasioita miettiessa kun mies on kotiutunut. Tänään miehellä on sitten vuorostaan pikkujoulut.
Mutta huomenna sitten minullekin luvassa hieman omaa aikaa, toivon mukaan... jos jaksais lähteä pojalle juhlavaatteita ostamaan. En ole vielä päättänyt ostaisiko ihan juhlajuhlavaatteet (joille ei pahemmin muuta käyttöä) vai juhlavat arkivaatteet (tyyliin kauluspaita ja slipoveri joita vois pitää muulloinkin)
Hyvää perjantaita kaikille ja saa heittää kivoja ideoita, mitä keksisin tänään kun olen illan yksin (tai no onhan poika mutta menee nukkumaan jo ennen klo 20)....
Manna