(.)TAMMIMASUJEN TI-PE(.)
Kommentit (33)
Must tuntuu ettei mul oo ikinä mitää asiaa ku tuun, mut jotai pitää kuitenki laittaa, ettei vallan putoo mukavasta porukasta :)
Salsatar: sä kuulostat ton kirjotuksen perusteella jotenki tosi vahvalta ihmiseltä. Uskonki, et ku oot kaiken pohtinu noinki hyvin, ni mikäli masennusta alkaa ilmetä, sä osaat hakee itse apua ajoissa. Ei kyl kuullosta kivalta tilanteelta ja noi uni-jutut taitaa kans olla jotai alitajunnan hommia, et jos kuitenki kaikki voiski olla niin... Jaksuja paljon! *hugs*
Charlie: meilläki esikko piti kiinni mun kepeistä edellis kesänä ku mun polvi leikattii. Itestä tuntuu kyl tosi kurjalle ku ei voi mitenkää kontrolloida toista kädestä pitämällä, mut kyl ne siinä pysyy ku muistaa kehuu kuin hienosti menee :) Koita säki jaksaa kipuinesi!
(.) on tänää ollu todella hiljanen :( Olin aamupäivän kiertelemäs kauppoi ja kirpparei ja koko ajan alko tuntuu tukalammalta. Sitte ku läksin ajelee kotiin päin, ni huomasin, etten oo kyl pahemmin tuntenu liikkumista tänää. Siinä ajellessa alko taas enempi supistelee ja nyt oon kyl ollu aika heikoilla koko iltapäivän :( Liikkeitä ei vieläkää oo kauheesti mut hiukan kuitenki. Pitäskö jo huolestuu?? Mul on ennenki ollu tämmösii hiljasii päivii muutama ni en sitte tiiä... jotenki vaa ahdistaa kuitenki. Meen huome aamul käymää neuvolas jollei illan aikana tapahdu muutoksia.
Isäntää odotellaan hommista kotiin. Esikko jäi hoidon jälkee ulos odottaan, mut puolentoista tunnin päästä kyllästy ja tuli nyt sisää kattoo PuuhaPetee. Toivottavast se jo pian tulee ku mä haluisin rojahtaa toho sohval ja pysyy siin koko illan ennen saunaa. Mä alan koht kans masentuu tähä paksuuntumisee ja sattumisee ja ku mitää ei voi tehä tai minnekää mennä ku heti alkaa supistelee tai iskias vaivaan... seinät kaatuu päälle! :( Liikaa sairaslomaa jo...
Ehkä mä meen makkariin piiloon paketoimaan noita joululahjoja ku tänää ostin... Jaksuja kaikille loppuviikkoon!
Marlene ja hiljainen massu 27+6
Mites noi halit tolleen pulleella tuli :) emmä ookkaa enne osannu lihavoida mitää. No nyt on kyl paksu olo, et kai ne halitki on jotenki tuhdimpii :D
Marlene taas...
Kiitoksia vaan tsemppauksista Marlenelle ja Emmulille! <3 Tänään tuntuu taas päivä mukavammalta, oliskohan jotain vaikutusta viikonlopun alkamisella?? :) Varsinkin, kun vaihteeksi ei ole vapaat töitä täynnä.
Mulle tuli eilen Kelan päätökset ja vaihteeksi tosiaan oli kaikki kunnossa ilmeisesti. Tuntuu, että aiemmin on saanut niin monet kerrat taistella niiden kanssa. Avustuskin oli tullut jo tilille. Pitäisi hankkia se turvakaukalon isofix-jalusta, kun entinen on esikoisen isomman istuimen alla käytössä. Sopivasti saisi tuolla avustusrahalla melkein hankittua sen. Ennenkuin se raha kuluu kaikkeen muuhun...
Jaksuja myös teille "vaivaisille" (ainakin Lootuskukkasella, Emmulilla ja Charliella), itse koputan tässä juuri puuta, ettei itselle tulisi liitoskipuja tai muutakaan (esikosestakaan ei ollut)! Itsellä ei tosiaan juuri kipuja ole ollut, mutta asentoa saa vaihtaa vähän väliä ja heräilen monet kerrat yöllä. Jospas se Marelenenkin asukki ottaisi jumpat, että äidin huolet katoaisi!
- Salsatar rv 29+3
Minä täällä taas...onko kukaan huomannut että vauva olisi alhaalla?? Siis mulla välillä tuntuu että vauva tosi alhaalla ja kävelen kun ankka. Muksu kylläkin pyörii ihan hulluna tuolla etten kyllä ota enään selvää miten siellä on. Kait se seuraavassa neuvolassa sitten selviää.
Minä nappasin kuopukselta pullon pois toissa iltana ja on nukkunut ihan normaalisti, paitsi että herää joka yö klo 5-5.30 leikkimään, ei itke eikä kitise on vaan ja leikkii :( Välillä kyllä niin hermoja raastavaa hommaa että huhu...
Ens viikolla näillä näkymillä saadaan se kerrossänky jonka saa kahdeksi erilliseksi sängyksi...Siinä sitten varmaan rumbaa kun kuopus leikkii sit varmaan yöleikit olkkarissa tai jotain...
Lunta täällä odotellaan kovin mut ei vaan oo viellä tullut :(
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille
T:Lootuskukkanen ja Aada rv 29+4
Mä täällä taas, mut pakko jotain kirjottaa, et saa näkyyn ton seuraavan sivun ekan viestin.. Onko muilla niin, ettei saa toista sivua auki, jos siellä on vaan yksi viesti eli se 26:s?
No joo ei mitään asiaa oo.. Lähetään pojan kaa tässä, kun keretään maalaismarkkinoille kaupunkiin bussiajelulle :)
MUKAVAA VIIKONLOPUN VIETTOA KAIKILLE!
Emmuli rv 29
Emmuli; Ai siitäkö se johtuu, että joskus kaikki viestit ei näy. Hyvä huomio ;-)
Lootuskukkanen; mulla on tämä vauveli jo siis laskeutunut tosi alas ja kyllä -se painaa! Ja tämä istuminen viikon jälkeen töissä, tuskaa.... Liitoskivut nyt yltyneet, häpyluuhun oikein vihloo.
Joku on jo äitiyslomalla, ihmeellistä!! mihin tää aika oikein menee, mullakin alkaa jo 28 viikkoa olla kasassa, enään noin 10 viikkoa edessä.
Eipä tässä kummempia, jotain ohjelmaa pitäis lasten kanssa keksiä illaksi kun mieskin on poissa.
Hyviä viikonloppuja ja hyviä vointeja
T.Jaffa
*Emmuli* : Olen minäkin huomannut tuon inhottavan jutun, että 26. viesti ei näy 1. sivulla, mutta eipä ole 2. sivua ollenkaan! Ratkaisen sen siten, että klikkaan sitä "näytä 50 viestiä kerralla", niin siten näkyy. =)
Opiskelu loppui mun osalta ja menin töihin. Vasta viikko takana ja ollut aika taistelua. Häpyluu on tosi kipeä jatkuvasti ja jalat eivät meinaa jaksaa työpäivää ja sitten viä päälle koiran lenkitystä ja kotitöitä. Olen iltaisin ja vapaapäivisin kankea ja kipeä, ettei meinaa tulla mistään mitään. Ehkä se tästä, vielä 5viikkoa olis töitä...huh huh.
Ensi viikolla on sitten taas neuvolakin, tuntuu että vauva on ollut nyt paljon rauhallisempi, en tiä johtuuko siitä että itse koko ajan menossa. Mahakin tuntuu nyt kasvaneen oikein urakalla, ehkä siinä mukana se painokin. Näkee sitten neuvolassa. Nyt on tullut painoa jo 10kg joten toivottavasti ei mahdottomasti enää tulisi. 64 oli lähtöpaino, saapi nähdä kuinka paljon sitä kertyy tammikuuhun saakka.
Hyviä viikonlopppuja kaikille!
Ne vanhat vauva sivut ei mielestäni koskaa tökkiny ja tuntuu, ettei nää uudistetut versiot muuta teekkää :( Ja tosiaan, mullakaa ei näy 26 ennen ku ilmaantuu myös 27... ellei laita tota 50 viestiä juttuu.
Mut asiaan eli ON: piipahdin äske siä neuvolas ku vaiks liikkei tuntuu joskus ja vähä ni mun mielest ei ollenkaa tavanomasesti. Mut sykkeet oli kaveril hyvät ja hän ei ollenkaa tykänny siitä kuuntelusta vaan alko heti potkimaan :D Ehkä mun vaa tarvii ottaa entist rauhallisemmi vaik ei pal enempää voi olla. Terkka koitti samal mun paineet, neki hyvät vaik vähä korkeemmat ku maanantaina. Puntarilleki nousin ja arvatkaas vaa... 1kg oli tullu maanantaista lisää :O Vähä meni nassut molemmil vääntöö ja sainki samantien ajan ens keskiviikoks, pidetää ny peukkui et ei se myrkytys ois tulossa ku siltä se nyt alko näyttään :( Meinaa toi kilo paris päiväs ei kuullosta hyväl, varsinkaa ku en oo ees syöny paljoo ku heti tulee täytee. Voih! Supistelui jos tulee vkl kipeinä taas ni tarvii men TYKSii näytil ku ei meil tääl oo viikoloppusi mitää tohtorei ja hoitajii paikal.
Nii mullaki on tullu se Kelan päätös jo viime viikol ja sitä rahaa käytetään turvakaukaloon ja telakkaan. Taitaa melkee jokasel olla sama tarkotus sil summal :) Kaikkee muuta meil sit jo onki, vaunut, sänky, rolloki löytyy, vaattei ulos ja sisää, pyyhkei ja vaippoi ja sen sellast pulloo ja tuttii... Hoitopöytää ei oo, mut sellane pehmuste on tohon khh pöydän päälle. Pitäs löytää joku kaunis kori niille tilpehööreille siihe vieree, hmm... askarteluun ehkä joudun.
Ens viikolla rauhassa oleminen unohtuu hetkittäin, sillä pitää tehä jos jotaki leipomusta ku meil on 3V juhlat :D
Hyvää viikonloppua! Meil odottelee puukuorma pihalla, et josko sisää pääsis. Toivottavast joku tulee auttaa isäntää ku mua se ei sinne päästä, enkä nyt uskaltas mennäkkää.
Marlene ja erittäin rauhallinen massu rv 28 (JO!!)
Alan huolestumaan ku ei kenestäkää kuulu... vaik meiän taitaa lähes aina olla nää vkl pinot hiljasii.
Piipero liikkuu jo paljon paremmin ku edellises viestis, tai sitte mä oon vaa tarkempi sen suhtee.
Mites iskäpäivää on teillä ny juhlittu?? Meil on isi herätetty kortin ja lahjan kera. Aamupalaksi sai nakkeja, munakokkelia ja karjalanpiirakoita. Esikon kanssa ovat käyneet luistilla mut mönkijä on pysyny tallis ku vallan sataa, höh! Hyvää ruokaa tein päivällä ja jahka esikko oli menny anoppilaan pappan kanssa painimaan, ni me sit vähä tuuletettii noit peittei ja lakanii ;) Nyt on sauna lämpeemäs ja ettei vallan ykspuoliseks tää hemmottelu mee, ni mulle kannettii tää tietsikka tähä sohval ku sattuu jalat taas nii hävyttömästi.
ON: ilosesti vilkkaampi ja muuten sama siis. Supistellu muutaman kerran mut huomattavast vähempi. Suonikohju joka on aikaa sitte ilmestyny toisee jalkaa ni sattuu iha tautisesti. Mä en tienny, et sellane voi noi paljo särkee :( Nooh, hetken huili ni taas jaksaa. Keskiviikkona siis taas neuvolaan kontrolliin, pitäkä peukkui ettei ny tulis mitää toksemiaa taas :(
Pyhäillan jatkoja ja hellikää toisianne :)
Marlene ja paksu massu rv 28+3 (kai...)
Ajattelin ehdottaa, että tehtäisiin mekin sellaiset viikkopinot, eli ma-su, koska nää viikonloput ainakin on toosi hiljasia. Kummempia en nyt jaksa kirjoitella, jospa sohvalle pääsis vihdoin pitkäkseen tv:n ääreen. =)
moi! Teillä/meillä näyttäis olees tälläne oma lista :)
Meidän pikkuinen pitäisi syntyy 4.1.09 ja on eka muksu.
Olen nyt viikolla 32+4
Ja täytyy sanoo, et mitä lähemmäs synnytys tulee sitä enemmän on vaivojakin..
Alku raskaudessa en tuntenut mitään vaivaa..
Ryhti on aika toispuoleinen, kun pikkuiseni on vallan asettunu tonne vasemmalle puolelle ja painaa siellä johokin hermoon.. Vasen jalka siitä iha kipee.. Syön B-vitamiinia hermosärkyyn.. Oon ruvennu saamaan aurallista migreeniä se vie mut tajunkankaalle kolmeksi päiväksi, kun mitään muuta ei voi syödä ku panadollia. Ja en oo koskaan aikasemmin pahemmin migreeniä potenu.. Painoa on tullu mun mielestä iha hirveesti, kun lähtö paino oli 67kg Nyt painan jo 82.6kg ja tää viiminen punnitus neuvolassa niin 2vk:n aikana olis tullu vajaa 3kg lisää. Iha hirveetä!
Onko teillä muilla mitään vastaavia kokemuksia?
*Salsattarelle* jaksuja edelleen, toivottavasti kuitenkin jaksat kurjasta tilanteesta ja ajatuksista huolimatta! Tuli kurja olo sinun puolestasi, kun tuntojasi luin..
*Annilla* oli hyvät ultrakuulumiset. Hieno homma, et kasvu oli normaalia!
Sekä *Kimmillä* oli ultrakuulumisia ja mun käsittääkseni noi pienet reiät on aikas yleisiäkin tai siis kaverin lapsella oli tuollainen reikä sydämessä, huomattiin syntymän jälkeen ja oli sanottu, että on aika yleisiä ja umpeutuu suurin osa itsekseen.. Että kiva kuulla, että ei sen vakavampaa ole ja kyllä se sit siitä umpeutuu teilläkin, joohan :)
*Charlielle* keppien kaa jaksuja, mut onneks on pikkuapulainen auttamassa :)
Ja toivon todellakin ettei mun vaiva menisi noin pahaksi, eihän sille mitään sit voi, mut... Tänään pojan kaa ulos lähtiessä housuja jalkaan laittaessa, niin tuntui taas tosi ilkeältä häpyluussa ja yöllä kääntyminen tuskaa.. mut kyllä tän vielä kestää, onneks..
Oltiin pojan kaa aamupäivästä pakkasilmassa ulkoilemassa, ihana auringon paistekin oli, mukava ilma! Nyt on huilattu, perunat ja porkkanat kiehumassa muusia varten, suihkuun vie ennen kuin meis tulee, niin sitten ruoan kimppuun takas.. joten nyt MOI!
Emmuli rv 29 :)