lahja-asiaa.. pikkusen meinaa v*tuttaa
sukulainen myy taas heidän lapsilleen ostamamme lahjat huutiksessa. Tiedän sattumalta tämän tunnukset. Täysin käyttämättömiä vaatteita, leluja yms eikä ole ensimmäinen kerta. Suututtaa, kun ostaa kalliilla heidän lapsilleen lahjoja ja sitten ne myydään heti pois, kun eivät ole kelvanneet. Monta kertaa olen kysynyt, mitä heillä tarvittaisiin, niin osaisi sitten laittaa tarpeellista, mutta hän ei koskaan vastaa mitään. Tämä rouva onkin niin hieno tapaus, että oksat pois... Muuten unohtaisin koko homman, mutta olemme lasten kummeja ja minusta on aina kivaa laittaa jotain lahjaksi.
Kommentit (12)
Ei siis tartte kimppuun käydä, mutta kun kysyt toiveita, voit mainita kysyväsi siksi, ettei hänen sitten tarvitse olla heti myymässä romppeita pois.
käys huutamassa ne teidän ostamat lahjat pois. oispa kiva nähdä miten rouvan naama kääntyy kun huomaa, että kenelle ne tavarat pitää lähettää:)
Ja tästä eteenpäin et osta heille mitään lahjoja, viet vaikka vaan jotain " olematonta" , ja sanot että " tässä vain tällänen pieni muisto, tätä ei sit tarvitse heti huutonetissä myydä" .
Aika typerää käytöstä kyllä ko. rouvalta, mut meitä on moneen junaan.
Teillä nyt on yksinkertaisesti erilainen maku ja hänellä on ilmeisesti erittäin tarkka maku.
Älä osta enää vaatteita. Yritä muotoilla se jotenkin ystävällisesti, että olet aistivinasi, että teidän maut ei mene yksiin, niin minkähänlaisella lelulla lapsi leikkisi, jos antaisit lahjaksi.
Mulla ei ole tarkka maku ja melkein kaiken lahjavaatteen olen laittanut käyttöön, mutta joskus on saatu sellaisia, millä ei yksinkertaisesti ole käyttöä. Olen laittanut myyntiin enkä mitään huonoa omaatuntoa siitä ole potenut.
Pahempi kai se olisi, jos antaisi lahjan takaisin. Siitä kai antaja vasta loukkaantuisikin.
Jos annat lahjan niin se kama ei siitä hetkestä lähtien ole enää sinun. Sulla ei ole siihen enää mitään päätäntävaltaa.
Samahan se meille tietysti on mitä niillä tekee, mutta silti tuntuu aika kurjalta..
esim. yhteinen käynti kummilapsen kanssa uimahallissa, Seaworldissa, metsäretki.
Äidille lahjakortti kauneushoitoon, siivousapua tms., mikäli annat hänelle lahjoja.
Vierailija:
esim. yhteinen käynti kummilapsen kanssa uimahallissa, Seaworldissa, metsäretki.
Näistä ainakin meidän lapset tykkää kaikkein eniten. On mahtavaa päästä ilman veljeä kummisedän tai muun tärkeän aikuisen kanssa teatteriin, konserttiin, leffaan, toiseen kaupunkiin viikonlopuksi jne. Mistään lelusta ei ole koskaan riittänyt iloa yhtä pitkäksi aikaa.
mä myyn tarpeettomat/mauttomat/muuten sopimattomat lahjat huutiksessa pois. en tee sitä mitenkään mielenosoituksellisesti, vaan kaikessa hiljaisuudessa hankkiudun eroon meille tarpeettomasta tavarasta. minusta se on parempaa käytöstä, kuin haukkua lahja antajalleen päin näköä. jos joku tuttu haluaa kytätä huutiksessa minun myymiäni tavaroita ja vetää herneen nenäänsä niin oma on ongelmansa, ei minun.
ai ai.. ettei vaan kolahtanut niin kuin pitikin =)
sellaisiahan mauttomiahan me sukulaiset ollaan, kun ei olla niin hienoja kuin Sinä ja Sinun perheesi..
mauttomat/muuten sopimattomat lahjat huutiksessa pois. en tee sitä mitenkään mielenosoituksellisesti, vaan kaikessa hiljaisuudessa hankkiudun eroon meille tarpeettomasta tavarasta. minusta se on parempaa käytöstä, kuin haukkua lahja antajalleen päin näköä. jos joku tuttu haluaa kytätä huutiksessa minun myymiäni tavaroita ja vetää herneen nenäänsä niin oma on ongelmansa, ei minun.
Itse huusin aikanaan tahallisesti veljen perheen kamaa, kun ei kierrätys suoraan onnistu, niin kierrätetään sitten huutiksen kautta ;)
no mauttomia lahjoja saadaan yleensä vain anopilta. ;) en jaksa niitä sen kummemmin nyt yksilöidä, mutta villi veikkaukseni on, että kovin moni muukaan täällä ei hyllyynsä laittaisi niitä koriste-esineitä tai seinillensä ryijyjä yms. mitä anoppi meille lahjoittelee.
epäsopivia lahjoja taas on esim. lapsille täysin väärän kokoiset vaatteet ja ikäkauteen sopimattomat lelut. tarpeettomiin taas luen leivänpaahtimen, pussilakanat ja sähkövatkaimen, koska noi kaikki romppeet tästä huushollista löytyy jo. tämmöisiä voisin hyvinkin myydä huutiksessa ja saamillani rahoilla ostaa jotain tarvitsemaamme tilalle. voihan sen sitten ajatella, että se itse ostettu on " lahja" anopilta tai muulta. :)
mutta miksi käyt " vakoilemassa" mitä ko. nimimerkillä on myynnissä??? Säästäisit itseäsi pahalta mieleltä jos unohtaisit koko jutun.