Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, auttakaa. Asiaa peräpukamista.

Vierailija
15.11.2007 |

Olen pahoillani, että seuraa ällöttävä kuvailu - älä lue eteenpäin jos peräpukama-asiat kuvottavat!

Minulle tuli raskausaikana peräpukamia, ja synnytysten jälkeen näkyvissä on ollut yksi sellainen heltta. Välillä on tullut vähäisiä määriä verta kakkaamisen jälkeen, joten olen ajatellut että saattaisi olla jotain sisäisiä peräpukamia.

Nyt kuitenkin olen kärsinyt ummetuksesta ja äsken jouduin oikein pinnistelemään että sain kakattua. Ja sen jälkeen tunsin, että alapäähän oli tullut jotain lisää ja katsoin peilillä. Järkyttävää! Nyt siellä on sen yhden heltan sijasta kaksi sellaista vaaleanpunaista " palloa" , viinirypäleen kokoisia kumpikin.

Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Onko kyse uusista peräpukamista vai onko se jotenkin peräsuolta mikä siellä pullottaa. Ymmärrän, että te ette voi tietää mutta onko kellään käynyt tällä lailla?

Please auttakaa, jos pystytte! Olisin onnellinen kaikista kokemuksista ja " arvauksista" . Olen kaiken kukkuraksi juuri nyt ulkomailla, enkä kovin mielelläni lähtisi tästä mihinkään päivystykseen selittämään englanniksi näitä vaivoja. Kunhan palaan Suomeen, hakeudun kyllä lääkäriin!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminenkin teki kipeetä.

Apteekista ostin peräpukamarasvaa ota sivellään pukamiin jonka jälkeen ne työnnetään takaisin.

Noin viikko meni ja homma oli siinä.

En tarvinnut käydä lääkärissä ja tästä jo hieman yli vuosi eikä mitään ole sen jälkeen ollut.

Muista myös syödä kuitupitoista ruokaa jotta ei pääse ummettamaan.

Kurja vaiva mutta hoidettavissa =)

Vierailija
2/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kanssa ulkomailla ja siellä kun ei saanut ruisleipää, niin eipä siellä sit oikein suolikaan toiminut. :( Mulla ei ole lapsia, joten sitä en tiedä, edesauttaako synnytykset jotenkin peräpukamia.

Ei niille erityisesti mitään tarvitse tehdä, mutta mun oloa ainakin helpotti, kun hieman työnsin sitä (mullakin ison rypäleen kokoinen mollukka) takaisin sisään (koskeminenkin sattui siihen aivan julmetusti).

Sitten seuraavana päivänä menin sanakirjan kanssa lääkäriin ja osoitin sieltä " peräpukamavoide" . Sain putelin samantien ja ei kun kotiin. Ahh, miten se jo tosi nopealla vaikutusajalla helpotti sitä jomotusta ja pakottamista peräaukolla!

Peräpukamat on englanniksi h(a)emorrhoids (kansainväinen, lääketieteellinen termi), joten jos vaikka meet vaan ton sanan kanssa apteekkiin, niin ymmärtävät varmasti yskän. Suosittelen tosi paljon, se voide oikeasti auttaa! Vähitellen (noin viikossa) pallo katosi, eikä sitä sen koommin ole näkynyt. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne pallukat ovat jo hiukan pienentyneet, eivätkä enää niin pelottavan näköiset. Taidan tosiaan mennä sen sanakirjan kanssa apteekkiin ja myöhemmin sitten lääkäriin.

Pelästyin tosi paljon, ajattelin että se on peräsuoli mikä siellä pullottaa ja on irtoamaisillaan. Mutta peräpukamathan ne taitavat olla.

Onneksi on tämä palsta! Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
4/6 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut hiljattain leikkauksessa-hirtettiin muutama -yksi leikattiin ja sulkijalihas sisempi halkaistiin. aamuisin on kahvin jälkeen pakko katsoa että vessä on käytettävissä,muuten on paskat housuissa. kamala tunne kun ei pysty pidättämään niinkuin normaalisti,se vaan tulee....

Vierailija
5/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli juuri viikko sitten itselleni pallo tuohon ulkopuolelle. Sen pystyi työntämään takaisin, mutta se pullahti uudestaan ulos ja oli sitä paitsi kipeä kun sen väkisin tunki.

Kävin lekurissa saman tien ja hän totesi että on ns. pukamatromboosi eli sinne pukaman sisään oli hyytynyt verta. Lekuri puudutti kohdan (ja voin luvata ettei oikeesti sattunut juurikaan vaikka ihan hysteerisenä pelkäsinkin sitä) ja puristeli hyytyneen veren pois.

Haava vuoti pari päivää, pikku hiljaa pallero kutistui. Yhtenä päivänä päätin sitten työntää loputkin takaisin sisään ja siellä se on pysynyt. Olen nyt käyttänyt peräpukamapuikkoja ja voidetta jotta uutta tromboosia ei tulisi heti perään.

Kokeilepas tätä: Mene sängylle kontalleen. Laita ylävartalo ja pää ihan alas, niin että tunnet painon lantiosta siirtyvän painamaan vatsaasi ylösalaisin. Kun olet ollut siinä vähän aikaa, ovat pallerot varmasti pienentyneet ja ehkä vetäytyneet itsestään takaisin sisään, jos kyseessä EI ole tromboosi. (Jos on, mene ihmeessä lekurille). Tässä asennossa rasvatulla sormella saa pukaman myös työnnettyä helposti takaisin peräsuoleen. Ja rutkasti peräpukamavoidetta perään!

Vierailija
6/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sanakirjani kanssa siis apteekkiin, en lääkäriin. Peräpukamavoiteeseen ei tarvitse reseptiä. Kannatti, helpotti heti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi