Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako hoitajaa alle 3-vuotiaiden ryhmässä, jos lapsia 12?

Vierailija
15.11.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3v pitää olla yksi hoitaja neljää lasta kohden.

Vierailija
2/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle yksivuotiailla tarvii olla enemmin hoitajia???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän nuo kolme siellä yhtä aikaa ole muuta kuin muutaman tunnin keskellä päivää. Yleensä siis kaksi yhtäaikaa ja jos toinen poissa niin sitten yksinään kun sijaisia ei saada. Eipä ole sillekään alalle tunkua hyvistä palkoista johtuen.

Vierailija
4/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi hoitaja neljää alle kolmevuotiasta kohden.

Laki ei tunne erityissäädöksiä alle yksivuotiaille.

Vierailija
5/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähes 8 h päivässä (20 minuuttia vajaa) ovat kyllä hoitajat monta tuntia päivässä yhtä aikaa paikalla; normipäiväkodissa, joka on aukikuudesta- puoli seitsemästä viiteen. Lastentarhanopettajan työaika on toki lyhyempi, mutta pienten puolella on yleensä enemmän hoitajia.

Vierailija
6/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden paikkaa, vain erityislapset vievät.

Vierailija
7/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa. 4 alle 3 -vuotiasta saa olla 1:llä kasvatusvastuullisella. Laitosapulaiset eivät ole kasvatusvastuullisia.

Vierailija
8/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tätejä 4, ainakin 2 paikalla aina...

Ulkoilu ja ruokailuaikoina kaikki 4

Vierailija
9/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms. auttaa usein laitosapulainen. Joissain päiväkodeissa on myös harjoittelijoita.

Vierailija
10/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lastentarhan opettaja ja 2 lastenhoitajaa

Vierailija
11/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole laitosapulaista. ainoastaan keittäjä, joka myös siivoaa, ei kyllä ehdi auttelemaan.

Meillä lyhennys otetaan aina aamuvuorosta, kun tehdään samaa vuoroa vain päivä kerrallaan. Eli kun päivä alkaa 6.30 niin pois pääsee13.15 tai 13.30 tai 12.30 riippuen siitä montako aamuvuoroa viikolla on.

ja jos talo on auki 18.00, niin iltavuoro tulee töihin 10.00. Eli välillä ollaan yhtä aikaa vain muutama tunti. ja silloinkin lapset nukkuu. Eli aamuvuoro suunnittelee, eikä ole lapsiryhmässä. meillä nimittäin minä opettajakin olen velvoitettu olemaan suunnitteluajan talossa, vaikkakaan en lapsiryhmässä

Vierailija
12/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnilleen samanlaisessa talossa töissä, pienten ja isojen ryhmä löytyy. Millaista työaikaa teet? Itse teen työpaikalla n. 35-37h ja kotona suunnitteluajasta loput. Todellisuudessa en ehdi työpaikalla suunnitella yhtään, vaan olen koko ajan lapsiryhmässä. Olen miettinyt, että onko tämä samanlaista joka paikassa. Nyt olisit sopiva vastaamaan!

Vierailija
13/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan käyttää suunnitteluun, josta esimiehen ohjeen mukaan käytetään osa työpaikka tapahtuvaan suunnitteluun, vanhempainiltoihin, vanhempainkeskusteluihin yms.

Eli ei ole " sääntöä" siitä miten tuo aika käytetään. Lastentarhanopettaja tekee yleistyöaikaa 38 tuntia ja 15 minuuttia, sitten on kaupunki/päiväkotikohtaista miten tuosta työajasta käytetään tuo 8%.

t. Lastenhoitaja

Vierailija
14/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen töissä 7-8 tuntia, koko ajan lapsiryhmässä. Ei siis suunnitteluaikaa päivällä, suunnittelen kotona vaikka työtunteja työpaikalla on jo tuo 38,25. Halusin tietää, että onko tämä kuinka yleistä, ettei suunnitteluaikaa ihan oikeasti ole työpaikalla, vaikka tekisi 38,25h/vko töitä työpaikalla?

Vierailija
15/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mahdollista ilman, että lakia rikotaan...?

Vierailija
16/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

Vierailija
17/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavalle:

Voi olla että ryhmässä osa lapsista on täyttänyt kolme, jolloin kunta katsoo että lapsi voi olla enemmän. Osa kunnista käyttää tuota aika härskisti, heti kun riittävän moni täyttää kolme vuotta, tulee ryhmään uusi lapsi.

Vierailija
18/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suunnitteluaikaa silloin ole. Mutta mitäs sitä tehdään jos sitä ei suunnitella, siis toimintaa. En ole kysymässä täällä lakia ja asetuksia vaan käytäntöä.

Vierailija
19/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsi on hoidossa vain 10 päivää kuukausi voidoon ja otetaan hoitoon toinenkin lapsi, joka on hoidossa 10 päivää kuukausi. Näitä voi ryhmässä olla monta ja tuskinpa niiden vapaapäivät sattuvat niin, että aina olisi tasaisesti 12 lasta paikalla.