Aitoon Kirkastusjuhlat, minkä uskonnon tilaisuus
Puolituttu perhe lähti sinne ja en tohtinut kysyä vakaumustaan.
Kommentit (32)
VPK:n kesäjuhla! Varokaa vain, ettei teitä käännytetä vapaapalokuntalaisiksi rokin tahdissa.
Tämmösen tarinan olen kuullut! Aitoon VPK: oon vuosijuhla joka vietetään heinäkuun toisena viikonloppuna! Vuosia taaksepäin vuosijuhla sattu samalle viikonlopulle kuin Kirkollinen Kirkastussunnuntai! Josta nimi tarttu mukaan! Itselläni alkaa la 38 perättäinen Kirkastuminen :-) Aitoolainen vuosi alkaa Kirkastuksesta ja päättyy siihen! Kun kolme ja puolipäivää, heiluu, rokkaa, tanssii on henkisesti ja ruummiillisesti kuollut! Silloin sanotaan: Olen Kirkatunut! Ja taas jaksaa odottaa vuoden seuraavia Kirkkareita! :-D
Pommi oon! kirjoitti:
Tämmösen tarinan olen kuullut! Aitoon VPK: oon vuosijuhla joka vietetään heinäkuun toisena viikonloppuna! Vuosia taaksepäin vuosijuhla sattu samalle viikonlopulle kuin Kirkollinen Kirkastussunnuntai! Josta nimi tarttu mukaan! Itselläni alkaa la 38 perättäinen Kirkastuminen :-) Aitoolainen vuosi alkaa Kirkastuksesta ja päättyy siihen! Kun kolme ja puolipäivää, heiluu, rokkaa, tanssii on henkisesti ja ruummiillisesti kuollut! Silloin sanotaan: Olen Kirkatunut! Ja taas jaksaa odottaa vuoden seuraavia Kirkkareita! :-D
Juurikin näin! Ja Kirkkarithan alkavat taas ensi lauantaina, joten sinne siis!
Vierailija kirjoitti:
Viinahuikan ne on. Nuoresta asti olen ajatellut kirkastu eli kirkadviins juhlat. Jos siinä nyt juhlimista on. Vieläkö ne pyörii? Se on kummallisin juttu. Montakymmentä vuotta sitten olen niistä kuullut. Kai ne on olleet katkolla? Siis juhlat ja niihin osallistuvat..
Ei oo ollut katkolla :)
Varma tieto: esikoislestadiolaisuusjuhla!
Tänään j Karjalainen, arttu wiskari ja apulanta!!!!
Siis eikö ne olekaan jotkut uskovien pippalot? Jestas, minäkin aina luullut niin :D
Meidän uskontokunnan seurajuhlat ne on!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aina lpomOuullut joksikin uskontojuhlaksi.
Näköjään Heinävedellä on myöhemmin toinen samanniminen tapahtuma.
Kirkastusjuhlilla juodaan kirkasta
Miksi nimi on Kirkastusjuhlat?