~~*~~*ELOHAAVEET loppuviikko 46*~~*~~
Huomenta Naiset!
Onkos muilla ovisajat käsillä? Itsellä varmaan viikonlopun aikana (nyt en tikuttele). Näkyy varmaan tilanne ultrassa lauantaina, toivottavasti.
Kiitos Koralli vastauksesta tiputteluun, ikää mulla on 30v joten sekin varmaan vaikuttaa jotenkin asiaan?
Tutti kp13/28-32
Kommentit (33)
Just eilen höpisin kuinka tuntuu, et ois ehkä tärpänny niin nyt tuntuu niiiiiin negatiiviselta olo.. tuntuu ettei sittenkään ois taaskaan tärpännyt. No ehkä hyvä, että asennoituu vähän näin kumminkin ettei masennu ihan täysin, jos nyt ei tärppääkään..
No toivotaan kuitenkin, että me kaikki saisimme elokuun vaavin!!!!
Mä aattelin jo testailla lauantaina, kun ois viikko oviksesta.. tuskin siinä mitään näkyis, mut en pysty odottaan ja niinkun tääl moni sponssaa noita testien valmistajia, niin mäkin siis liityn joukkoon :)
Eipä muuta kuin omaa napaa taas, mut yritän sit seuraavan kerran kommentoidakin jotain.. Ovisbongaukseen ONNEA +++
Emmuli kp 19/n.30
Tosiaan täällä pääkaupunkiseudulla on tosi talvinen päivä tänään, pakkasta ja aurinko paistaa. Murun kanssa ulkoiltiin puistossa 1,5h, mut sit alkoi äidin varpaita palelemaan niin pakko oli lähteä kotiin.
Oviksesta, luulin, että ovis olisi ollut tiistaina, tosin silloin kp 12/27-29 eli aika aikaisin olisi ovis ollut. Eilen lueskelin perhesuunnittelun sivuja ja siellä puhuttiin, että myös munasolun kasvaminen voisi aiheuttaa kipuja joten tiedä häntä oliko kyse sellaisesta. Nyt sitten oottelen, että vieläkö oviskipuja tulee. Laskurin mukaan ovis olisi vasta huomenna.
Kummallista, että nyt kun oikeasti yritetään vauvaa, olen pysynyt ihan aisoissa enkä edes jatkuvasti mieti asiaa. Vauvakuumeeseen lääkkeeksi riitti pelkkä yrittäminen =) tietysti nyt on yk1 eli voipi olla etten ole enää näin rauhallinen kp5... toivottavasti tietysti ei tarvitse mennä niin pitkälle.
Hauskaa päivää kaikille!
toivottelee
murunmamma
kp14/27-29 yk1
Kyllä aika rientää. Ulkona on ihan mukava pikku pakkanen. Käytiin pojan kanssa kävellen hakemassa auto huollosta ja tultiin kaupan kautta kotiin. Jälleen kerran sai hermostua tuohon pikkumieheen kaupassa. Törmäilee pikkukärryillä hyllyihin, vinkuu lattialla maaten suklaavanukasta, karkailee kärryjen kanssa, laskee rappusten rampilla liukumäkeä kielloista huolimatta....huh, huh. Mutta kyllä sai taas nauraakin :)
Kotona pukiessa pojalla oli kirja kädessä, mutta se katosi siinä jossain vaiheessa johonkin, en edes ihmetellyt asiaa. Poika käveli osan matkasta ja loppumatkan istui rattaissa. Kun auto oli sitten haettu, nostin pojan istuimeen ja ihmettelin, että mitä outoa täällä haalarin lahkeessa on. No siellähän se kirja oli! Repesin ihan täysin siinä korjaamon pihassa. En tajua miten se kirja on sinne lahkeeseen päätynyt ja miten en sitä huomannut aiemmin. Poika kyllä pukemisen jälkeen osoitteli jalkoihinsa ja hoki rekkaa. Minä vain ihmettelin, että mitähän se sillä tarkoittaa?? :D Kirja oli siis sellainen rekkakirja.
ON: Menkat on jo olleet ohi pari päivää sitten. Ajattelin, että jos huomenna vaikka aloittaisi ovistestit.
Joie kp 6/? yk 1
Elikkä lähtö tuli tuolta heinäkuisista kun täti kaarsi eilen paikalle :(
Joten siis häntä pystyyn ja tulin nyt sitten tänne kurkkimaan.
Nyt siis kp2/28-29 eli siis taitais olla 20.8 la JOS vaikka sattuis tällä kierrolla tärppäämään.
Jotenkin sellanen TJOT olo.. taitaa jäädä tikutkin hankkimatta tälle kierrolle. Katsoo sitte lähempänä ovisaikoja uudestaan.
Ihana ilma kuitenkin ollut tänään. Käytiin koiran kanssa pitkällä lenkillä metsässä, mahtavaa kun on kerrankin kuivaa.
Terveisin Teera kp 2/28-29 yk 3
Kun en oikein tiedä, millon se aika vois olla..
kierto 28pv ja menkat alkanut 7.11.
Nyt viikonloppuna??
löysin ihan näiltä sivuilta laskurin:D
Olen ollut hurjassa työkiireessä ja täällä käynnit on ollut minimissä. Ehkä vaihteeksi ihan hyvä. Nyt alkaa olla taas parempi vaihe tässä kuumeilussa. Hetkittäin koettelee kovasti, mutta välillä ajattelen, että kyllä tuo yksikin kullannuppu on ihan riittävästi.
Olen yrittänyt katsella kaikkien kuulumisia. Korallin, Anniquen, Rizzan, Tutin, Pocon ja muidenkin pidempään yrittäneiden kuulumisia katselen erityisellä mielenkiinnolla. Varsinkin noita gynekuulumisia luen tarkkaan. Tässä kun miettii mahdollisia vikojaan ja muita.
Toinen Tero-kuuri alkoi tänään. Yrityskerrat jää yhteen, kiire, väsy ja eri aikataulut vähän haittaa tätä kiertoa. Ensi kierrossa sitten aktiivisemmin =). Tikuttelin kp:t 8-14, kunnes eilen loppui tikut. Ihan hailua viivaa vaan sain. Yleensä on ollut kp 11-14 jo vahvaa viivaa. Jospa en ovuloi tässä kierrossa? Aika laimeita ovisoireita pongasin, limaa ja aavistuksen rintojen pakotusta.
Korallikos se ajatteli taktikoida heiluttamalla peittoja joka päivä ovisaikaan? Kannattaa ihmeessä käyttää hyväksi se aukiolotutkimuksen jälkeinen parempi mahdollisuus! Katselin muuten kalenteria ja huomasin, että esikoinen on saanut alkunsa, kun simpat on laitettu matkaan kp 11, 12 ja 13. Ovispäivä ei ollut tiedossa, mutta ensi kierrossa laitan myös kokeiluun tuon tiheämmän tahdin.
Ihan kaikille tasapuolisesti miljoonakiloa plussaonnea!
AnniHelen@ kp15/22-? yk10 ja ovis kadoksissa...
Lämmöt ei ole vieläkään nousseet ja on jo kp18. Kp14 tikutin ovisplussan ja kp15 olin gynellä joka sanoi että olen ovuloimassa pian. Limoja oli runsaasti kp12-15, mutta kp16 oli jo täysin kuivaa. En ymmärrä miksi lämmöt ei nouse. Enkö sitten runsaista limoista ja ovisplussasta huolimatta ovuloinutkaan... :( Tuntuu et toivo on tämänkin kierron osalta mennyttä ja reilun viikon päästä alkaa jo kymmenes yrityskierto.
-Annique, kp18/26-29, yk9-
Tervetuloa uudet!!!
AnniHelen@: Mukava kuulla sinustakin! Kertoilen sitten, mitä ultra huomenna näytti :) Missäs sun ovis luuraa, höh, toivottavasti löytyy. *halaa*
2poj@näiti: Näyttääkö siis Clearbluen digitaalinen sulla siinä digi-näytössä plussaa, vai katsoitko sitä sisätikkua (se kun näyttää vähän mitä sattuu, et vaan " päälitulokseen" on luottamista). Vai hmm, käsitinköhän väärin.
Annique: Itselläni lämmöt nousee aina viiveellä ja/tai pikkuhiljaa oviksesta. Esim viime kuussa o+ kp 16/28-32 ja lämpö nousi kp 19 (36.5-36.9) ja vielä n.kp25 (37.1). *peukkuja lämmönnousuun*
Omaa:
Meillä on poika 6v. kovassa kuumeessa, vähän valitti päätä ei muuta oiretta...onkohan jotain sellaista liikenteessä :/ Saa nähdä miten me vanhemmat jaksetaan ovisaika nyt viikonloppuna hyödyntää.
Sen ihanaisen " limatulpan" pongasin eilen ja tänään myös selvää o-oiretta. Näkyykö siis ovis ultralla, jos on just h-hetki...huomista lekurikäyntiä mietin?
Tutti, ruokatunnille menossa...
kp14/28-32 yk16
Luin keskiviikon iltalehteä ja siinä oli juttu miten tämä kaamosaika vaikuttaa hormooneihin.
Näin siinä luki: " ..juuri nyt elämme vuodenaikaa, jolloin miehet ovat kiihkeimmillään! Samalla kuitenkin elimistö, sekä miehillä ja naisilla on tehonsa puolesta alimmillaan saamaan lapsia alulle.
-Naisten anovulatooristen syklien määrä on suurimmillaan eivätkä siittiöt ole erityisen reippaita.
Erityisesti miehet pitävät rakastelusta loka-marraskuussa, kun taas naisten halu on ylimmillään huhtikuussa."
Oliskohan tuossa sitten jotain perää???
Tutti: Juu, katson siitä diginäytöstä sen ovisplussan, tai siihen se siis tulee.
ON: En ole vielä bongannut limoja (kiva aihe). Viimeksi alkoivat jo kp 12. No, odotellaan. Jotenkin muutenkin on nyt mieli maassa. Oisko se tämä kaamosaika? Eikä muutenkaan huvita petihommiin.
Hyvää viikonloppua! =)
Oonpas nyt ruvennut palstaileen..
Mutta oli pakko tulla höpiseen eilisillan tuntemuksista. Eli nukkuun mennessä, tunsin todella kovia kipuja tuossa kohdun kohdalla n. puolisenkin tuntia.. eli ihan kuin olisi ollut kuukautiskipuja, siis semmoisia kuin sillon kun ne on, ei sillain kuin olisi tuloillaan. Edelleen alavatsaan koskee.. Joten nyt sitten taas eilisen tunnelmat on vaihtunut positiivisiksi :) Et oiskos voinut olla jotain kiinnittymiseen liittyvää, kun oviksesta ois ollu eilen siis 4-5 päivää??
Ja eilen laitoin kp:t 19. Mutta ne olikin eilen JO 20, joten tänään mennään jo 21:ssä, jee. Sieltä se testausaikakin lähenee.. kunpa sitä sais ne kaksi viivaa.. niinkuin myös me kaikki ja VARSINKIN ne jotka on jo kauemmin yrittäneet!! Plussatuulia kaikille!
Mukavaa viikonloppua!!
Toivotteleepi
Emmuli kp 21/n.30 yk 4
Koralli huhuu: huomasin että ollaan aloitettu " yritys" samoihin aikoihin eli sinä elokuussa06 ja itellä heinäkuu06...mietin vaan, että oon varmaan laskenut yk:t itellä väärin...kun sullakin menossa yk17. Luulin että itellä vasta yk16, kunnes tajusin että laskin vaan kuukaudet, en kiertoja mitä tietty enemmän (pöh ja höh, olen mäkin huono matikkapääni kanssa)
:D
juu, tää oli vaan tämmönen pohdiskelu -ja taas töihin- hips..........
Tutti
Voi miten suloista, Muru tuolla leikkii omassa huoneessaan, höpöttää samalla. On jo noin iso =) Äsken kyllä meinas mennä hermot kun löysin mun aurinkolasit Murun käsittelystä. Oli sitten vääntänyt toisen sangan irti. Ja noi oli viime kesänä hankitut lasit vahvuuksilla eli ei mitkään 10e halpislasit... Harmittaa, mut ehkä ne sais optikolla korjattuu. En tiiä mistä se oli ne edes kaivanut kun ei niitä ole kesän jälkeen käytetty.
Eipä mitään uutta, testausaikoja odottelen. Kipuja ei oo tullut lisää eli kai se ovis sitten oli tiistaina. Mitään limoja en kyllä oo bongannut.
Emmuli: Mulla oli Murua odottaessa kans tosi kovat alavatsakivut yhtenä iltana. Luulin jo että on kohdunulkoinen, vaikka en ollut edes plussanut. Noin viikon myöhemmin tein plussatestin. Eli kiinnittymiskipuja taisivat olla. Oliskohan sullakin=)
Hyviä viikonloppuja toivottelee
murunmamma
kp15/27-29 yk1
kp
Täällä sitä möllötetään yksin kotona. Mies lähti kolmivuotiaan kanssa bussilla mummulaan naapurikuntaan. Mulla kun on töitä poikkeuksellisesti huomenna. Ei muuten tunnu perjantai perjantailta kun tietää että aamulla on varhain herätys töihin. No onneks tulevat mies ja lapsi huomenillalla jo kotiin, olis muuten ihan tylsä viikonloppu yksin.
Meillä lapsi kilju suoraa huutoa ilosta kun pääsi ekan kerran ulos nyt kun eilen satoi lunta. Suoraapäätä heittäyty sit maahan lumienkeleitä tekemään. Sit sain kiskoa häntä rattikelkassa kotikatua ees taas, juoksin ja vedin kelkkaa..huh huh, kun kävi kuntoilusta. :)
Oviksesta nyt kolme päivää. Mulla olis vieläki kaapissa niitä kaverilta saatuja lugeja, mut mut..viime kierrossa tiputtelu alkoi niistä huolimatta, joten en taida niitä nyt sit aloittaa. Ei ne taida mulla auttaa. Oottelen sitä clomireseptiä, josko se auttas sit tiputteluunki ku vahvistais ovulaatiota. Mennään nyt tämä kierto ihan luonnollisesti.
Tutti: Mullahan on lyhyempi kierto kun sulla, ja on ollu pari tosi lyhyttäkin (23-24) kiertoa täs vuoden aikaan, joten se selittänee kans yk-erot. Sitä paitsi lasken yrityksen alkaneen elokuussa 2006 vaikka se eka kierto kyl silloin alko pari päivää heinäkuun puolelta. Siitä lähtien laskettuna tämä olis oikeastaan jo yk18, mutta kun viime tammikuussa mulla oli leikkaus, niin jätin yhden yrityskierron välistä, joten siksi lasken tämän olevan yk17. Mun on helppo laskea, kun ne on mulla tuolla ovusoftissa näkyvillä:
http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli
AnniHelen@: mä ku oon pudottanu painoa viime kesästä, niin oon huomannu että tänä aikana on ovislimat ollu aika olemattomat. Johtunee laihdutuksesta ja nestetasapainosta tmv. Silti olen verikokeiden mukaan ovuloinu. Sitä paitsi yks gynekäynti mulla ajoittui just ennen ovista ja gyne sano tutkiessaan, että täällähän onkin kunnon ovislimat jo päällä. Mä kummastelin sitä, koska olin just ihmetelly että mikä on ku on niin kuivan tuntuista. Ennen mulla aina pikkarit kastu totaalisesti oviksen aikaan (sori tämä ällö tieto), mut nyt siis ei, mut kaipa sitä sisäisesti sitä limaa on kuitenkin tarpeeksi.
Annique: joskus ne lämmöt voi nousta aika hitaasti. Oota vielä pari päivää. Oottehan silti varmistellu touhuilla, jos ovis onki viivästynyt ja vasta tulollaan.
Emmuli81: ihan hyvältä kuulostaa tuo kipuilu. Toivottavasti liittyis kiinnittymiseen,ajallisesti kuulostaa ainakin sopivalta. Voi toki olla jotain keltarauhasen kasvukipujakin.
2poj@näiti: tuo oli mulle uus tieto, että clearbluen digitaalinen olis noin epäluotettava. Onpa harmillista. Mä oon niillä prisman testeiläl saanu aika hyvin aina oviksen bongattua.
Sitä mä liputan tietty aina sitä mun Personamonitoria, kallis ostos, mut siis niitä tikkujahan pystyy käyttään ilman monitoriakin. Niissä on kaks viivaa kans, lh ja sit estrogeeniviivat. Niissä tulee ovis aina selvästi bongattua, kun sitä lh-viivaa ei tarvi verrata mihinkään normiviivaan vaan sitä verrataan siihen estrogeeniviivaan. Oviksen aikaa se estrogeeniviiva haalistuu lähes näkymättömäks ja lh-viiva vahvistuu, ei voi olla huomaamatta. Katsokaas vaikka tuolta:
http://koralli.page.tl/Cycle10.htm
Mut kalliita ovat kotosuomessa personan tikut. 8 kpl paketti yli 20 euroa. :/ Ulkomailta tilaan ite ku saan puolet halvemmalla.
Mukavaa viikonloppua teille!
Koralli73 kp 16/25-30 dpo 3 yk17
Täällä olikin paljon uusia nimiä ja vino pino viestejä. Enpä muista enää mitä pitikään kommentoida ja kenelle.
Ainakin Emmuli (tulikohan nimi oikein?) on jo piinailuvaiheessa. Täällä ollaan peukut pystyssä! Kerro miten kävi, kun olet testannut.
Ja 2poj@näiti, aika mielenkiintoinen se artikkeli kaamoksen vaikutuksesta lisääntymiseen. Se kuulostaa valitettavan todennäköiseltä.. :( Toivon kyllä ainakin omalta osaltani, että se ei pitäisi paikkaansa, koska haluaisin kyllä nimen omaan raskautua nyt, mieluiten HETI. :) Ehkäpä tuota kaamosvaikutusta voisi ainakin yrittää ehkäistä vitamiineja popsimalla, mene ja tiedä.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja otollisia peitonheilutteluja,
Minttu_10, kp10/30-31
Kiva, että meitä on täällä näin paljon.. En oikein muista, mitä kukakin kirjoitti, joten kommentointi vähän vaikeeta, mutta kaikille toivon plussaonnea tasapuolisesti!
Mulla on ollu ovis varmaan näinä päivinä tai sitten vasta túlossa. Edelleen vähän jomottelee välillä oik.puolella.. Yrityksen puutteesta ei voi ainakaan syyttää. Ollaan oltu miehen kanssa kahdestaan ja kivaa on ollu.. Olis kyllä niin ihanaa, kun tärppäis. Nyt viikonloppuna pitäis saada vielä peittoja heiluteltua.. Se on kyllä vähän hankalaa, kun mies yövuoroissa.. Lapset siis jo kotona..
Ihan käytännön syykin olisi siihen, että elokuu olisi aika sopiva aika.. Esikoinen lähtee syksyllä kouluun ja olisi niiiiiin ihanaa, kun saisi olla kotosalla silloin.
Tällä kertaa yritän kyllä malttaa mieleni enkä testaile turhaan! Vasta kp 35, jos sinne asti päästään! Molempien lasten kohdalla testit on näyttäny plussat vasta 36 ja 40. Kierto kun tuntuu olevan aika pitkä..
iiiik kp 21/33-? yk 2-3
Ensiks Korallille kiitokset esittelypinon ylläpidosta! Etten unohda mainita..
Sitten omaan napaan.. taas. Oon siis testaillut ja tietäähän sen, että AIVAN liian aikaista!! No sain sit elämäni ensimmäistä kertaa testistä roskishaamun, siis kun testi oli kuivunut, niin oli ilmestynyt punainen (?) haamuviiva. Ainakin oman näkemyksen mukaan :)
Ja testasin sit mielenkiinnosta toistamiseen, näyttääkö samaa ja tuli taas roskishaamu.. No tiedän, voi näyttää epäpuhtauksia ym. vääriä tuloksia. Joten seuraavan kerran testaan perjantaina, koska pyydetty hippaan ja sit ei voi lähteä, jos ne kaksi viivaa selkeemmin ilmestyis :)
MUTTA kun en IKINÄ ennen oo saanut MITÄÄN viivaa testeihin, en ees roskishaamuja..... niin mietityttää, et jos kuitenkin..
Ja olikos Koralli joka sano et mun toissa iltaset kivut vois johtua keltarauhasjutuista.. Juup ja kun nyt alavatsa kipeä välillä, kuin menkat alkais, niin tulee väistämättä mieleen, et taitaa täti olla sittenkin tulossa.. Oireettomuus taitais olla parempi, jos oikeesti olis raskaana..!?! No perjantaihin yritän (!?) jaksaa odottaa uusintatestailua. (Pystyin varmaan..)
Viikonlopun jatkot!
Emmuli kp 22/n.30 tai oviksen mukaan vois olla ehkä 28.. vaikeeta :)
..Pläääh... Tänää kp 13/28 ja tulee edelleen valk.valkovuotoa (pitkä kierto?). Missä ne limat on? Tuleeko vasta sitten kun on ovis?? Voi jee... En ole edes viiitsinyt puuhailla kun ei ole limoja (kirvelee). Mutta jomottaa kyllä vähän alavatsan sivuille. Taitaa olla hormoonit sekaisin?????? Fertesteillä en oo saanut kun puolet haaleampia viivoja. Mulla on vielä yksi Clearbluen digitaalisen tikku, jospa käytän sen huomenna tai maanantaina. Voi tätä odottamista. Jos huomenna on minkäänlaisia limoja, niin sitten kipin kapin petiin. :) Taitaa jäädä yhdeksi kerran vaan pupuilut tällä kertaa. Mies on niin hemmetin huonolla tuulella.
Niin, ja olen kuullut tuosta Clearbluen ovistestistä, että vaikka jok unainen oli saanut siitä ovisplussa, niin ei ollut kuitenkaan ovuloinut siinä kierrossa. Clearbluen testi herkkä??
Minttu_10: Meidän muksut on saaneet alkunsa loka- ja joulukuussa. Joten toivoa on. :)) Tosin käytin ovistikkuja ekan kanssa. Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. :)
Täällä tuli takapakkia koko projektille :/
Gynellä selvis ultrassa, että vasemmas munasarjassa 2kpl 10cm myoomia ja kohdussa kysta. Eli ei ihme jos outoa vuotoa ja ajoittaista kipua+että ei tärppää. Pitäisi kuulemma hoitaa pois viim. kk päästä, mutta nyt ei tiedä miten käy jos tuo lakko tulee. Paska homma. Kuulemma munasarjas voi tapahtuu joku että kiertyy ja menee kuolioon...toivotaan et ei sentään mtn sellasta. Lasta ei saa nyt yrittää ja ehkäsystä pitää huolehtia.
Jos jollain kokemusta näistä, kuulisin mielelläni lisää!!!!?
Tutti allapäin. koopeet mäkeen....
Palstatauko todennäköinen.
Huomenta vaan!
Tutti: Täällä on myös ovisajat käsillä tänä viikonloppuna. Minä testaan oviksen vielä tässä kierrossa, mutta sitten en enää jaksa.
Minullakin taitaa olla hormooneissa jotain häikkää, kun Fertestillä en saa selvästi paksumpaa viivaa, mutta Clear Bluen digitaalisella se sitten tulee. Luin täältä tuosta Clear Bluen digitaalisesta, että näyttää ovisplussaa vaikka kropassa ei ole tarpeeksi lutenisoivaa (?) hormoonia. Joten en sitten tiedä tapahtuuko ovis vai ei. No, täytyy vaan yrittää. Menen sitten gynelle jos ei ala mitään tapahtumaan.
Täällä Pääkaupunkinseudullakin oli ihan kivasti pakkasta aamulla, n. - 5 astetta.