~~*~~*ELOHAAVEET loppuviikko 46*~~*~~
Huomenta Naiset!
Onkos muilla ovisajat käsillä? Itsellä varmaan viikonlopun aikana (nyt en tikuttele). Näkyy varmaan tilanne ultrassa lauantaina, toivottavasti.
Kiitos Koralli vastauksesta tiputteluun, ikää mulla on 30v joten sekin varmaan vaikuttaa jotenkin asiaan?
Tutti kp13/28-32
Kommentit (33)
Voi Tutti sinua! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saadaan hoidettua pois.
Koralli ja muut pidempään yrittäneet: Ootteko ovuloineet joka kierrossa? Mulla on nyt sellainen tilanne että lämmöt eivät ole edelleenkään nousseet ja on jo kp19. Ovisplussa tuli kp14 ja kp15 gyne sanoi että olen pian ovuloimassa. Olen tullut siihen tulokseen että mä en varmaankaan sitten ovuloinut tässä kierrossa. Tuntuu niin toivottomalta koko homma taas vaihteeksi. Tässä kierrossa oli limojakin runsaasti päiväkausia ja gynekin niitä kehui.
-Annique, kp19/26-29, yk9-
Aikamoisia uutisia sait. Sulateltavaa riittää. Mutta varmasti osittain helpotus, että vika löytyi ja se voidaan korjata. Lämpimiä ajatuksia sulle.
Annique: Ollaan ihan samoissa mietteissä. Tuntuu myös etten ovuloinut.
Koralli: Olen aina ajatellut, että kun useimmiten pongaan limat ja kivut on kovat, silloin ainakin ovuloin. Nyt ei ollut kumpaakaan ja ajattelin, että en ovuloinut. Vaikka niinkuin sanoit, voihan sitä ilman näkyviä oireita ovuloida. Tikut loppui kesken ja tyhmä minä en ostanut lisää. Olishan se hyvä seurata sitä luteaalivaihetta, kun niitä Terojakin nyt syön. Voi mua idioottia =(. Tämä kierto meni ihan harakoille. Simpatkin lähti tosiaan vaan kerran matkaan eikä varmasti oikeaan aikaan. Ens kiertoa odotellessa...
AnniHelen@
Olipa tosi ikävä uutinen!!!! Arvaa, että olet alamaissa. Toivottavasti saat ny pian hoidettua nuo kystat ja myoman pois. Siis oikeastiko ne pitää leikata? Mä en tiedä noista mitään, myönnän, mutta kuulosti vähän pelottavalta joku munasarjan kiertyminen. Toivottavasti pääset siis pian hoitoon ja sit taas vauvanyritykseen uudella innolla, kun kaikki toimii kunnolla. Jospa sit raskaudutkin nopeaa, kun kohdussa ja munasarjoissa ei ole enää mitään ylimääräistä häiritsemässä, positiivista ajattelua nyt vain pitää harrastaa, ettei pää hajoa. Arvaan että harmittaa kun vauvajuttukin siirtyy, mutta kuukausi kaks sinne ja tänne ei loppujen lopuksi ole paljoa. Haleja sulle kovasti, Tutti!
Annique: älä vielä luovuta täysin tämän kierron suhteen. Jos ovista ei ole velä tullut niin voipi olla että se munasolu ei nyt jostain syystä (stressi?) irronnutkaan. Mut voihan se vielä irrota. Touhatkaa nyt ainaki pari kertaa viikossa ja seuraa limoja, jos alkavat tulla uudestaan, niin tikuttele vielä ovista. Oon netistä niitä lämpökäyriä tutkinu ja kyllä siellä on myöhemmässäki vaiheessa sit tullu uudestaan lh-huippu ja ovis on lopulta tapahtunu.
Ootko sitä paitsi Annique varma ettei lämmöt ole nousseet? Ees yhtään? Mulla on lämmöt aina noussu, mut jossain kierroissa todella vähitellen, että varsinainen ovishetki on ollu aika vaikea määrittää. Toisinaan lämmöt on noussu mut aika vähän, en tiedä sit onko se ollu merkki vähä heikosta ovulaatiosta tmv. Mut periaatteessa on kyl joka kierrossa lämpöjen perusteella ovis tapahtunut. Onko sulla käyrä ff:ssä?, onko sulla linkkiä sinne? vai oletko paperille piiirtänyt käyrää?
Emmuli: kiitos kiitoksista :) Punainen roskisviiva, vau. Mun roskishaamut on ollu aina aika harmaita. Kesällä oli tosin yks viiva, joka ehkä oli vähän punertava, sitä oonki miettiny että oliko se merkki kiinnittymisyrityksestä. Mut oikeasti, roskishaamuihin ei oikein voi perustaa mitään, mutta toisaalta jos se oli punainen...hmm..toivotaan parasta! Meinaatko tosiaan jaksaa oottaa uutta testausta vielä viikon!!! Hui mikä teräshermo olet, minä testaisin varmaan jo heti seuraavana päivänä uudestaan, mut mä oonki mä, hätähousujen hätähousu.
iiiik: tsemppiä ovistouhutteluihin. Mulla on vasta yksi lapsi, mutta hänkin joskus tekee ovistouhut erittäin hankalaksi, jos sattuu just olemaan niitä iltoja, ettei nukahda millän tai herää kukonlaulun aikaan aamulla tmv. Se on lapsiperhees aina vähä sumplimista nuo jutut. Ja meillä mies siis niin iltauninen, ett kovin myöhään ei touhuja voi jättää tai mies nukahtaa kesken kaiken ;)
Omaa napaa: oviksesta 4 päivää. Jotnekin mulla on taas nyt toiveet korkealla. Tänä aamuna oli aamulämpökin niin hienosti koholla. Huomenna en varmaan mittaa, aion nukkua myöhään, ku on niin univelkaa. Mulla kun lämmöt yleensä hinautuu ylös niin hitaasti, niin nyt ovat nousseet aika mukavasti heti alusta asti. Jospa olis hyvä merkki, saahan sitä aina toivoa. Ei tätä muuten jaksaiskaan kuukaudesta toiseen.. :I Keskiviikkona aion ite testata ekan kerran, mulla odottaa herkkä 10 testi. Silloin on dpo 8 ja silloin oon usein testannu ekan kerran. Saa sit vielä jännätä kuitenkin vaikka ei näkyiskään mitään.
Mukavaa viikonlopun jatkoa!
Koralli73 kp 18/25-30 dpo 4 yk17
Sunnuntai tai arki, päivä alkaa 6.30....
Voi Tutti, olipa kurjia uutisia! Toivottavasti pääset pian hoitamaan nuo myoomat ja kystat pois päiväjärjestyksestä. Mulla todettiin vuosi sitten ultrassa kysta munasarjassa, mutta ei siitä mitään sanonut ettei saisi raskautua tai ees että pitäisi leikata tai jotain. Pitäisi kai käydä gynellä taas, vaikka ei ne puhunut mitään ett kystasta haittaa olisi.
Täällä oli testaamisesta puhetta. Niillä aconin 10:lläkö testailette aikaisin? Saako mitää herkkistestiä apteekista nykyisin? En viittisi lähteä netistä tilaamaan, kun sitten kun mies ne eteisen matolta löytää niin se luulee ett oo hulluks tullut =) Oon nimittäin luvannut että otan rauhallisesti enkä vauhkoa testeistä yms. Ajattelin että testaan vasta kun menkat myöhässä ja jos pystyisin niin vast kun ne on n. viikon myöhässä, mut tuskin kestän odottaa.
Itselle ei kummempia. Tissejä vihloo välillä ja flunssaa pukkaa. Tosin eipä raskausoireet vielä tuntuisikaan, paitsi ne kuvitellut.
Mukavaa päivää kaikille
murunmamma
kp17/27-29 yk1
Tutille! Onneksi asia on hoidettavissa.
Kauhulla katselen monien kirjoituksia, kun yritystä on niin kauan takana. Miten jaksatte kuukaudesta toiseen? Voimia, ja toivottavasti plussaa tulee pian!!!
Eilen poltteli siihen malliin illalla mahaa et tais olla se odoteltu ovis.. To touhuiltiin illalla.. Eilen ei onnistunut.. Tänään olis vielä tarkoitus.. Toivottavasti siellä nyt joku simppa olis elossa..
Olis kyl mukavampaa olla sillä asenteella et tulee jo tulee.. Mut helpommin sanottu ku toteutettu.. Ja kun kierto on pitkä ni tuntuu et jos missaa yhden kierron ni aikaa menee sit hirveesti eteenpäin..
Työkuviot on sillä mallilla et vakipaikka on aika lähellä.. mä vähän luulen et jos tärppäis vauvan suhteen ni vakipaikka jäis saamatta.. Saattaa nimittäin mennä kevääseen, kun siitä asiasta päätetään.. Mut mä oon niin perhekeskeinen ihminen, et työt on toisella sijalla. Kyllä se työelämässäkin sit joskus tärppää.. Perhe on nyt tärkein. Työvuosia olis vielä muutama edessä..
Tällasia mietteitä täällä..Eikös niitä plussiakin pitäis tähän pinoon alkaa kohta tippumaan.. Odotan innolla!
Pakko vielä kertoa.. Tuo mun nimimerkki on luotu silloin, kun vauvakuume iskii kovaa.. Se kertoo niistä tunnelmista.. Vähän on paniikki lieventynyt..
iiiik kp 22/33-?? yk 2-3
Tästä tulis kyllä sitten joku extrapitkä kierto, jos se ovis olis vasta tulossa. Kun tosiaan gyne sanoi kp15 että olen pian ovuloimassa. Tässä kierrossa lämmöt nousi jostain syystä parilla kymmenyksellä jo ennen mahdollista ovista!? Eli ovat kyllä tällä hetkellä normaalilämpöä korkeammalla, mutta potentiaalisen oviksen jälkeen eivät ole nousseet. Täältä löytyy mun ff:n lämpökäyrä: http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741
-Annique, kp 20/26-29, yk9-
Minulla digitaalinen ovistesti näytti samana päivänä plussaa, kun kävin verikokeissa. Niistä selvisi, ettei keltarauhashormoni ole kuitenkaan tarpeeksi korkealla ovulaatioon. Hormoni oli kuitenkin kohonnut sen verran, että antoi testiin plussan, mutta verikokeilla sen varmimman tuloksen saa, että onko hormonia tarpeeksi. Minulla siis diagnoosina ovuloimattomuus, vaikka saan aina ovistesteihin plussan. Ihme, ettei ole tärpännyt.
Rizza, yk 18
Katsopas tuolta:
http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli
Valitse sieltä ylhäältä ensin kierto 8. Siinä kierrossa mulla tapahtu lämmöissä ensin nousu ylemmäs, mutta ennen ovista. Tuo lämmön nousu tapahtui siinä paikkeilla, missä mulla normaalisti pitäs ovis olla, mut ei vaan ollut. Ovulaatiota tapahtu vasta kp 18, normaalia myöhemmin.
Sit valitse kierto numero 18. Katso mikä määrä ovisplussia mulle tuli. En tosiaan tiedä missä kohta se ovis oikeasti tapahtu, mutta katso kuinka myöhään lämmöt lähti nousuun ekasta ovisplussasta. Ja kävin tuossa kierrossa verikokeessa ja sen mukaan ovis oli tapahtunut.
Eli seuraa nyt lämpöjä vielä sitkeästi äläkä luovuta. Ovis on voinut tapahtua sulla esim. kp 16-17 ja hyvin olette touhut ainakin sen suhteen ajoittanut.
Tsemppiä!
Murunmamma: Keväällä ostin niitä acon10 netistä. Niitä saa kyllä apteekistakin nimellä Acon Early Detection, sama testi. Nyt tilasin kotitesti.fi osoitteesta One step pregnancy test-nimisiä, pitäs olla 10-herkkyyksisiä myös.
iiiik: ei tätä aina jaksakaan, kun joka kuukausi pettyy...välillä oli tosi vaikeeta, tuos kesällä varsinki ku tajusin että vuosi tuli täyteen, se oli tosi kova paikka. Sit hakeuduin tutkimuksiin ja toivo alko taas viritä. Tosin tutkimuksissa ei ole löydetty mitään syytä, miksi meillä ei tärppää. Mut pakko se on vaan uskoa, että joku päivä vielä tärppää. Meillähän on yksi lapsi (kohta 4-v), joka tärppäs kertayrityksestä. Päivä päivältä hän tuntuu rakkaammalta, varsinkin kun mielenpohjalla on ajatus, että hän voi jäädä ainokaiseksi. Mutta onneksi minulla on siis hänet. Siinä mielessä toivon taas sydämestäni täällä eniten tärppejä niille, joilla ei vielä lasta ole lainkaan ja ovat ehkä kauankin jo yrittäneet. Äitiyden kokeminen on kuitenkin niin valtaisa ja elämää mullistava kokemus, että haluaisin, että kaikki halukkaat pääsisivät siitä osalliseksi.
Omaa napaa: tuli nukuttua puoli 11 tänä aamuna, joten en sit ruvennu aamulämpöjä mittaamaan :) Päivät tuntuvat nyt matelevan hitaasti. Keskiviikkoonkin on vielä pitkä aika.
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
Koralli73 kp 19/ n.27 dpo 5 yk17
Menkkoja odotellessa tässä mennään eteenpäin. En kyllä usko raskautuneeni tästä kierrosta. Mutta koskaanhan ei voi tietää, mitä tuolla naisen kehossa tapahtuu. Tää on vasta ensimmäinen yrityskierto, joten joulukuussa sitten yritellään ja oikeen kunnolla. Tai tammikuussa tai helmikuussa... =) Niin kun ei koskaan voi tietää milloin se tärppää ja suodaanko meille kolmas lapsi =) Lisäksi olen alkanut pelkäämään että voidaanko me saada kolme tervettä lasta. Mies rauhoittelee ettei tuollaisia kannata ajatella, mutta kun se vaan välillä pelottaa. Mulla on downia sairastava veli ja kun esikoista alettiin odottaa pelkäsin tosi paljon. Äitini ja veljeni kaikki ko. asiaa koskevat paperit lähetettiin mun äidin suostumuksella sikiöntutkimusyksikköön ja sieltä soitti lääkäri mulle ja kertoi että broidin down on vain sattumaa, eikä siis mulla ole enempää eikä vähempää kasvanut riski saada down vauvaa. Se oli helpotus enkä lähtenyt sikiötutkimukseen, vaikka sitä mulle tarjos. Toisen lapsen kanssa en edes kovin paljon asiaa ajatellut. Nyt täytyy vain toivoa parasta ja ottaa vastaan se mitä tulee. Tietääkö muuten kukaan mikä se ikä oli jolloin otetaan automaattisesti tutkimuksiin, jos haluaa? Oliko 37? Oon nyt 35 ja tämäkin alkoi mietityttää...
yrttis kp27/28 yk 1
Eli siirryn tuolta heinähatuista tänne, koska tänäaamuna täti tuli kuin tulikin, vaikka olin jo ehtinyt haaveilla ihan muusta..
Jos pienen esittelyn itsestäni laittaisin...
Ikää mulla on kertynyt 25v. Samoin miehelläni. Esikoinen on syntynyt 02/03 ja sai alkunsa toisella yk:lla. Toista lasta yritetty 10/06 asti, eikä siis vieläkään ole tärpännyt, vaan yritystä jatketaan edelleen. Huomenna varaan itselleni hedelmällisyystutkimuksiin ajan, koska kaiken järjen mukaan ei tässä näin kauan pitäisi mennä, että raskaaksi tulee.. Nyt on siis kp 1/28-30. Että ei muuta kun oviksia odottelemaan!
*julia*
TUTTI, paljon paljon voimia sinulle!! hyvä kuitenkin että syy löytyi ja saat varmasti asianmukaista hoitoa! Tsemppiä!
tässä vähän omaa napaa...jos täti ei tule ke mennessä, teen testin! Tosin en kyllä uskalla kovinkaan paljon toivoa, että olisin raskaana. En halua tippua korkealta. pieni toivonkipinä kuitenkin elää.... =)
kp 25 (26/28)
Voi, olette ihania!!! Kiitos lohdutuksista, kyllä se tästä.
Plussaonnea muille ja käyn kurkkailemassa kyllä kuulumisia *bd*
Tutti
..tais olla niinpäin että kystat munasarjoissa ja myooma (vai onko myoma) kohdussa)