Isojen ENSKOJEN viileä (toivottavasti vain ulkona) loppuviikko
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=11706283&p=3&tmode…
alkuviikon porinat
Kommentit (32)
[color=#8B008B]Tosi pikaisesti vain huiskutan kaikille että hengissä ollaan mutta kipeinä edelleen, joten palailen palstalle paremmalla voinnilla ja ajalla.. Oona-parkakin on ihan räkäinen. :( Yh!
Mammis + Oona 7kk [/color] [color=red]♥ [/color]
Flunssaa näyttää olevan liikeellä. Meilläkin alkoi räkätauti toissapäivänä, minä, mies ja O ollaan kaikki kipeinä:( Mies kyllä töissä, mutta flunssa on kova silläkin. Oliverilla vaikeaa juominen kun nenä tukossa eikä saa hengitettyä kun tuttipullo suussa:( Eiköhän se tästä... Uskaltaakohan muuten mennä huomenna kerhoon, vai onko parempi jättää väliin ettei muut vauvat tätä saa??
Makkara, ois kiva kuulla raksakuulumisia! Ajelisitteko kylään joku weekend tai viikolla joku ilta?
Nickigalluppiin, toi on mun toinen nimeni ja siitä sen otin tänne. Ei siis kauheasti mielikuvitusta käytetty;)
Täytyyköhän influenssarokotetta otettaessa olla TÄYSIN terve, ei pientä nuhaakaan? Kun me saatais se varmaan ma neuvolassa.. Ja just nyt ollaan kipeitä.
Eipä ihmeitä, täällä noustaan kyykystä seisomaan ylös koko ajan eli ilman tukea seisominen keskellä lattiaa on nyt in!=) Ja joka paikkaan kiipeily, tavaroiden alas vetäminen pöydiltä yms. Tunnistaa kyllä oman nimensä ja sanan " EI" . Kun sanon ei, irrottaa kädet kielletystä tavarasta ja katsoo mua hymyillen. Sit kun menee vähän aikaa, yrittää taas uudelleen... sinnikäs kaveri *huoh*.
Nyt siivoamaan kun O nukkuu,
Aurora & Oliver 9kk
Voi, onpa täällä räkätautia liikkeellä yhdellä jos toisella :( Me ollaan onneksi vältytty. Jos Sampo vähääkään tullut minuun, niin ei paljoa sairastelekaan. Vielä ei ole ollut mitään tauteja poitsulla, mutta eipä tuo olekaan vasta kuin 9kk.
Mitään uutta ei meidän rauhaan kuulukaan. Sampo hyppii tukea vasten :D Vielä se ei täysin uskalla päästää irti tuesta, vaikka varmaan osaisi seistä hyvin ilman tukea. Ja onhan se noussutkin useamman kerran ilman tukea, mutta jotenkin se arkailee siinä, reppana ♥
Juttelin eilen erään mammakaverin kanssa vauvan kakasta (:D) ja aloin miettiä, että onkohan ihan normaalia, että meidän Sampon kakat on ihan löysiä vauvakakkoja vieläkin :O Sampo kyllä syö niin vähän kiinteitä ruokia ja juo niin paljon maitoa, että eipä siellä suolessa varmaan ole mitään, mikä tekisi jätöksistäkin kiinteämpiä, mutta silti mietityttää. Tällä mammakaverilla on pian 7kk ikäinen lapsi ja heillä vissiin ihan " normaalia" kakkaa. Vaikuttaakohan se, että Sampo saa äidinmaitoa (kaverin vauva juo korviketta)? Eikö ainakin pikkuvauvoilla kakka saata muuttua kovemmaksi, jos juovat korviketta?
On meilläkin ongelmat :D Mutta kun mua edelleen mietityttää se vilja-allergian mahdollisuus Sampolla :/ Neuvolassa en viimeksi saanut suunvuoroa että olisin voinut kysyä asiasta (eikä edellinen neuvolantäti noteerannut mitenkään kun yritin kysellä allergian mahdollisuudesta). Joten kysyn siis täältä, että sais vähän vertailukohdetta :)
Nojoo, eipä tässä nyt muuta. Koska mun jutut on pelkkää kakkaa (:D) niin ehkä parempi lopettaa :)
Han ja Sampo 9kk
Moikkis moi...
en taas mäkään muista koska olisin kirjoitellut viimeksi...
On tullut vähän tämmöinen palstaväsymys jotenkin... vaikka välillä kyllä tuleekin luettua teidän juttuja.
Niin ja olen aika usein tapaillut noita mammista ja kesistä lapsukaisineen ja jutellut heidän kanssaan näitä vauvajuttuja, joten ei ole tuntunut tämä palsta niin tarpeelliselta tavallaan. Mutta kuitenkin olen kiitollisuudessa enskapalstaan kun olen löytänyt teitä kivoja kontakteja tätä kautta. Joten siksipä onkin ihan asiallista aina välillä tännekkin kirjoitella. Ootte vaan niin ihania kaikki. :)
Aika paljon tuntuu olevan eriasteita flunssa-aaltoa liikkeellä, inhottavaa. Ja tsemppiä kaikille sen kanssa taisteleville :)
meilläkin pientä tukkoisuutta havaittavissa mut ei onneksi kuumetta tai muuta. Vähän vaan jännittää kun Ellillä tuntuu menevän nuha aina korviin ilman kuumettakin. Toivottavasti nyt ei!
Ellillä onkin ollut 8kk neuvolan jälkeen melekin kokoajan antibioottikuuri korviin ja nyt kun maanantaina oltiin 10kk neuvolassa niin E oli laihtuntu edellisestä punnituksesta 100g, raukka. Ja nyt hän on sit jossain painotarkkailussa ja tuli ylimääräinen neuvolakäynti painoa tarkastamaan. Sinänsä hassua kyllä, koska ei E ole yhtään alipainoinen, mutta ymmärtäähän sen että neuvolassa huolestui kun paino laski. Itse en ole kovin huolissani koska meno on neidillä niin kovaa ja antibiotit laittavat mahan sen verran löysälle joten vaikuttanevat varmaan nekin.
Mutta tarkistetaan kuukauden päästä tilanne. Ekat hampaatkin on Ellille vasta tulleet kuukauden sisällä.
Joulusta ei vielä ihan tarkkaan tiedetä muuta kun että koitetaan nähdä perheitä. Mun mies on isäkuukaudella 10.12.-10.01.08 joten aikaa on sukuloida ihan rauhassa, kun mäkin siis olen kotona (kesälomalla, hih) silloin.
Ollaan toivottu että Elli ei saisi kovin paljoa joululahjoja kun ei niistä kuitenkaan niin ymmärrä. Itse laitetaan ellin tilille vähän rahaa aina juhlapäivinä nyt ekoina vuosina niin voi sit isompana käyttää niitä johonkin ellille tärkeän asiaan tai harrastukseen. varmaan jotain pientä kivaa tulee kummeilta kuitenkin. Mummolta ja vaarilta ollaan itseasiassa toivottu korvakuumemittaria joululahjaksi, tylsää ja ällöttävän käytännöllistä ;). Leluja ja vaatteitahan meille on ellin serkuilta periytynyt jo aika mukavasti.
niin ja nikkigallup: mun nimimerkki tulee etu- ja sukunimien aluista.
Kiva kuulla Tikrustakin, terkkuja ihaiselle Ronjalle!
Pikaista paranemista mammiksen ja aurotran perheille!
Han_in kakka-asiaan en osaa mitään fiksua sanoa, muuta kun että voihan se olla ihan normaalia Sampolla kuitenkin, kyllä se imetys verrattuna korvikkeeseen varmaankin tuohon asiaan vaikuttaa. Mutta allergiaepäilyihin en osaa kommentoida. Mutta tarkkaile tilannetta ja ja jos susta tuntuu että on tarpeellista niin eikös jotain altistuskokeiluja tai allergietestejä vois tehdä varmuuden vuoksi? Toisaalta jos S kasvaa normaalisti niin sit kyllä sitä ruokaa luulisi imeytyvänkin ihan hyvin.
Ellillä on kans välillä ollut tosiaan löysempää mut johtunee lääkkeistä, muuten kyllä kiinteämpää kun syö jo hyvin kiinteitä ruokia.
jaahans...
mitäpäs muille kuuluu tänään?
:)
-iiris ja elli 10kk-
[color=crimson]Jos taas pitkästä aikaa vähän kirjottelis tännekin. Mulla on ilmeisesti kanssa sitä kaamos masista meneillään. Mikään ei oikeen huvita ja kaikki asiat ärsyttää. No ehkä se johtuu vähän siitäkin että että nää Milon ruokakokeilut on aika rankkoja. Mikään ei tunnu oikein sopivan ja nyt on vasta 6 ruoka ainetta mitkä varmasti sopii. Siiten vielä yhtäkkiä mustikka lakkasi sopimasta, mikä sekotti aika paljon sen hetkisiä muita kokeiluja. Niin ja tietenkin että jos joku ei sovi, niin sitten huudetaan yökaudet. Me saatiin onneks Atarax- resepti että voidaan silloin antaa kun oireet menee liian pahaksi. No ehkä tää joku päivä alkaa helpottamaan.
Joulu G. Me vietetään tämä joulu mun vanhemmilla Porissa. Viime joulu oltiin miehen vanhemmilla. Kotiin paistetaan ainoastaan vaan kinkku (mies on kinkkuhullu) ja muuten kokkailen vaan sitten äitini kanssa. Sienisalaatti on mun suosikki ja kaikki kalajutut. Aina paistetaan sekä kinkku että hirvipaisti, nam.
Milo ei yllätys, yllätys saa mitään joulupöytä maistiaisia. No, ehkä hirven paistia saa hiukan.
NikkiG. Mun toinen nimi on Hermine, ja sen jälkeen kun noita Pottereita alkoi ilmestymään, äiti alko sanomaan mua Hermioneksi aina joskus.
Milon napa. Milo oppi sanomaan r- kirjaimen edellis päivänä. Koko ajan jostain kuuluu ärrrrrrrää tai drrrrrrrr. Muutama viikko sitten Milo yhtäkkiä heilutti ja sanoi hei, hei. Hassu pikku ukkeli:)
Taaperokärryn kanssa mennään jo kovaa vauhtia ja yrittää kanssa kovasti seistä ilman tukea.
Naureskelin kun Han ja Sere oli kirjoitellut Mimosa Kelmistä ja Kehvelismiehestä kun täältä löytyy yksi Velmuveikkonen. Velmu on kova poika kiusaamaan koiraa ja jos velmua kieltää niin velmu vaan nauraa päälle. Samaten meillä on aina kanssa yhtäkkiä ihan hiljasta jos Velmuveikko on vauhdissa. Ja aina kun velmun yllättää keppostamasta niin sillä on tosi ovela ilme :)
Pikaista paranemista toivottelen kaikille nuhanekuille.
Äh, nyt Milo heräsi. Eli täytyy mennä laittamaan sille sapuskaa.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Hermione ja Milo 9kk+
Ajattelin nyt vastailla vielä gallupeihin.
JouluG: tänä vuonna ollaan mun vanhempien luona aattona syömässä yms.. Joulupäivä varmaan kotona keskenämme ja välipäivinä lähdetään ajelemaan toiseen mummulaan. Sampo saa varmaan maistaa kaikkea joulupöydästä, paitsi tietysti graavilohta ja vastaavia " kiellettyjä" ruokia. Lahjoja on ostettu harkiten. Eli ei mitään älyttömiä kasoja, pitäähän jotain jättä synttäreillekin jne.
NikkiG: mun nikki tulee kappaleesta nimeltä Han som reiste. Joillakin toisilla foorumeilla olin joskus edellä mainitulla nikillä, mutta kun tänne rekisteröidyin, niin se lyheni vain tuohon Han:iin.
Mukava kuulla IIRIKSESTÄ! :)
Jaaha, Sampo taitaakin jo heräillä. Mentävä on.
Han
Jos jotain yrittäis kirjoittaa ennen kuin tuo nettihäirikkö tulee viereen. :)
Tikru: Ei Eve onneks ole kuin sen kerran kiivennyt sohvalle. Eilen se keksi perhekerhossa matalat rappuset mitkä menee parvekkeelle. Ja siinä oli vielä säleverhot sisäpuolelle houkuttimena. :) Askelia kovasti yrittää hakea, nyt on useamman kerran ottanut yhden tai puolitoista. ;)
Moni on kipeänä, paranemisia kaikille!
Me käytiin Even kaa ottaa tiistaina influenssa piikki (uskalsin kysyä itsellenikin kun päästiin omalle terkalle, saan sen ilmaiseksi kun on astma..) ja kaverin pojalle tuli jo muutaman tunnin päästä kova kuume. Mulla alkoi eilen koskemaan kurkkuun ja nyt on ääni ihan maassa. Eve on onneks ihan terve sekopäinen itsensä. :)
JouluG: Me mennään Pieksämäelle, miehen vanhemmat on koko joulun ja uudenvuoden Intiassa joten siellä on omakotitalo melkein tyhjänä, miehen iso-ja pikkuveli on siellä. Mun veli ja vaimonsa (+koirat) menee mun porukoiden luokse, joten varmaan vietetään joulu kaikki yhdessä. Sit samalla reissulla vietetään Even 1v juhlat. :) Ja vanhin veli perheineen asuu kans siellä, samoin mun mummo, ja miehen veli 100km päässä.
Ehdottomat jouluruoat on: kinkku, poronkäristys, puurot+lakkasoppa ja joulutortut. Eve saa kaikkea, ehkä vähän muokattuna, käristyksessä on hirveästi rasvaa ja suolaa..
NikkG: Mun nikki tulee niinkin fiksusta asiasta kuin meidän entisen BMW:n rekkarista, BJP-..., mun on pakko aina vääntää rekkarista joku sana, ja tuossa meni niin pitkään keksiä mitään fiksua. Ja beibiähän sitä odotettiin. :)
Nettihäirikkö tuli mäiskimään nokkamukilla näyttöä, parempi lopettaa!
Bejpi ja Eveliina 10,5kk
Aika moni on kipeenä, paranemisia.
Mä sain AInon vihdoin ulos nukkumaan, oli aikamoinen taistelu päikkäreiden kanssa kun ehti nukkumaan autossa 20 minsaa kun tultiin kylästä.
jouluG: me ollaan täällä meillä kotona joulu, anoppi ja miehen sisko ja sen avoppi tulenevat syömään ja avamaan ainon kanssa paketteja.
NickG mulla toi Aino tuli tietty siitä että olin päättänyt antaa mahdolliselle tyttövauvalle Aino nimen, Aurora oli taas mielessä toiseksi nimeksi mutta mies ei tykänny.
Tikru, muistaisitkohan sä joku päivä laittaa sen kirppisjutun ?? kainosti täällä pyytää hän....
nyt ei tuu mitään mieleen, ihan tyhjää täys on pää !
aa ja ae
Iltaa! Aurora ainakin oli pohtinut O:n rokottamista kun flunssassa. Samaa olen miettinyt itsekin, koska ma neuvola ja tyttönen tosi tukkoinen. Kävin ktl:n sivuilla ja tässä suora lainaus sieltä:
" Voiko rokotetta antaa, jos lapsella on rokotushetkellä nuhaa tai yskää?
Rokottamista ei suositella jos lapsella on kuumeinen infektiotauti. Kuumeeton nuha tai yskä ei ole rokotuseste."
Eli tuon perusteella uskoisin, että nuhanenät voivat rokotteen saada.
Huoh, voi kun tyttönen tulisi terveeksi. Ei häntä itseään näytä tauti haittaavaan, mutta tarkkakuuloinen äiti ei osaa nukkua kun pienen hengitys pihisee, rohisee ja puhisee...
Rauhaisaa yötä kaikille, t. iida-linnea ja tyttönen
ps. KANDI, jonotettiin kassoille 1 h 15 min tänään.......
I-L, meillä meni aikalailla saman verran. Jonoon ehkä 12.20, ja kassalta läpi 13.34... Ostitko sen partakoneen?
Noelille ei uusia kuulumisia. Kävelee minkä ehtii, eikä pienistä muksahduksista välitä. Sanojen opettelu on aloillaan, koska kaikki esineet pitää nimetä (äitin siis), ja sitten käydään läpi samaa kierrosta kerta toisensa jälkeen :" se on lamppu, se on kello, se on kitara, se on ikkuna, se on mikro, se on kukka, se on lamppu, se on kello" ... :)
Nyt nukkumaan, täällä yksi ylensyönyt ja kaamosmasentunut haukottelee vaan.
Kandi & Noel, ihan pian 11kk
En eilen enää ehtinyt koneelle, ja nytkin pitäisi olla pakkaamassa viikonloppua varten. :)
Unohdin eilen kirjoittaa et Evellä on poikaystävä. :D Alakerrassa asuva poika on 5kk vanhempi, ja ne leikkii kiltisti keskenään siellä. Ainut ongelma on tutit ja maitopullot. Eve meinaa viedä aina sen pojan pullon ja siinä on normi maitoa (eikä nyt muutenkaan saa jouda toisen pullosta) ja toistensa tutteja ovat ehtineet laittaa suuhun kun ei oo huomattu ajoissa. Eilen N yritti viedä Even tutin suusta. :)
Ja kun lähdetään sieltä tai jos nähdään vaan rapussa N alkaa huutaa ihan hirveästi. Ei saatais lähtee pois sieltä ollenkaan. :D
Nyt on kyl kiva et Eve sai melkein ikäistään seuraa, samoin minä ja mies.
Nettihäirikkö tuli taas auttamaan..
Eilen Eve otti ainakin kolme kertaa
Eli eilen Eve otti ainakin kolme kertaa pari askelta. :) Ja vähän väliä koittaa et uskaltaako/pysyykö pystyssä. On se niin söpöä. :)
Pakko lopettaa, neiti säätää niin kauheasti..
Bejpi j
En ymmärrä mistä tuo painaa..!
Nyt lopetan oikeasti.. :)
Bejpi ja koneterroristi Eveliina 10,5kk
Täällä herätty ja aamupala syöty=) Nyt vähän touhutaan ja sit unille.
Kaima, meillä on ongelma toi autoon nukahtaminen. Eli jos O nukahtaa autoon vaikka vain kymmeneksi minuutiksi, on se taas pirteä kuin peipponen sen jälkeen ja koko päivän rytmi pilalla=( Olenkin mennyt istumaan takapenkille ja pitämään hereillä, jos ollaan miehen anssa liikenteessä. Muuten kyllä nukahtaa jos ollaan kaksin liikenteessä. Vaikka uni sellaista koiranunta eli kun auto pysähtyy aukeaa silmät, niin silti piristää kummasti eikä päikkärit kiinnosta.
Kandi, siellä treenataan puhumista. Täällä on nyt pari viikkoa tavuja sanottu; tätätätä, äittättätä, tötötötö,kakakaka yms. DSaa nähdä koska se oikea eka sana tulee. Sanoohan tuo äiti (äittä) monta kertaa päivässä jos niin ajattelisi, mutta eipä vielä ihan tarkoituksella tule;)
Makkara, Paljonko teillä menee maitoa ml/vrk entä kiinteitä? Ajattelin jos Nakki nukkuu 8-7.30, onko ihan säännöllinen tuo 11,5h putki? Kun meillä nukutaan 9-11h ja sit aamumaito, on " mukamas" jo kova nälkä:( Eilenkin meni nukkumaan 20, heräsi maidolle 5:50 ja jatkoi 08 asti unia. Eli onkohan mahista saada se pari lisätuntia kun meidän yöunet 12-13h??? Meillä tosin syödään vaan 3-4 ateriaa päivässä + maidot..
Mutta nyt O:n kanssa touhuamaan. Mykis onkin Poitsun kanssa tulossa kylään, joten palailen myöhemmin:)
A & O 9kk
Heippis täältä Brasilian lämmöstä! Ajattelin sen verran tässä moikata, että hengissä ollaan ja ihanaa on ollut! Lämpöä on ollut joka päivä +30>, mutta hyvin on Emis silti jaksanut kun ollaan pidetty varjossa ja märkiä pyyhkeitä päällä. =) Lento 12h meni pirun hyvin vaikka sitä vähän jännitettiin.
Miehellä on kannettava mukana kun latailee kamerasta kuvat aina talteen eli laitanki nyt tähän vähän lomakuvia jos joku haluu käydä vilaseen! Siellä näkyy munki naama jossain..Mähän oon aina vältellyt kuvia ku oon aina idiootin näköinen niissä, mutta nyt oon alkanu epäillä, että mä näytän muutenki aika karseelta eikä vaan kuvissa =D Eieieiei! =D
Nyt pitää mennä! Isot vilkutukset teille kaikille!
t. poppis ja Emiliina hikisinä!
P.S. ne kuvat: http://kuvablogi.com/blog/1453/8/
me käytiin Ainon kanssa influenssa rokotteessa vaikka Aino oli nuhassa, terkkari sanoi ettei haittaa kun ei ole kuumetta eli ihan kuten I-L sanoi.
Käytiin tarkastamassa Keravan City Market tänään, eilen ei viitty mennä sinne väen paljouteen.
Kiva kauppa mutta kyllä mä edelleen asioin Prismassa kun se on halvempi !
Me tässä mietitään mun töihin paluuta, musta tuntuu ettei Aino oo vielä ihan valmis tarhaan maaliskuussa, mutta pitäis ratkaista tuo raha politiikka.
Lainan lyhennykset on aika kovat ja ne vie ison osan palkasta, mun 300 ¿ ei hirveesti juhlita, siihen vielä kaikki laskut päälle niin tiukkaa tekee.
Tulis nyt vaan raskaaksi niin ei tarttis miettii, sitten olis ihan selvää että jäisin kotiin.
jahas Ainokainen heräilee,
mukavaa viikonloppua !
aa
onks teistä kukaan facebookissa...mä haluun lisää kavereita !
seuraappa naamakirjaasi;) kun kautta löydät myös kandin:)
Tikru, mäkin bongasin sut ja kandin naamakirjasta, lisäsin teidät jos ihmettelette... :)
AA, eli mut kans löytää ainakin pian tikrun kautta... :)
Hauskaa!
Ihania kuvia emiksestä ja muista reissusta! Nauttikaa lämmöstä ja lomasta, ihanaa!
Elli sai kans tänään influenssa rokotteen vähän nuhaisena, mut ei ainakaan oistaiseksi vaikuta mitenkään erikoiselta.
Jaahans, pitää siivoilla kun siippa painostaa, että meille vois tulla joitain kavereita tänään tai muuten viikonloppuna kun ollaan ihan mökkihöperöitä nykyään... ei jaksais.. varsinkin kun tuo neiti-näppärä sotkee sitä mukaa. Oikein sillain kuvaannollisesti että jos mä laitan jotain tavaroita laatikkoon tai kaappiin tms niin E alkaa samantien tarmokkaasti kaivamaan tavaroita ulos paikoistaan ja levitellä niitä ympäriinsä. Todella kiitollista puuhaa. :) tiedätte varmaan... :)
jees, kivaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti, ja jos mut bongaa sieltä facebookista niin saa lisätä, itse en aina meinaa muistaa teidän oikeita nimiä... :)
-iiris ja ellis 10kk-
[color=#8B008B]paneutua.. Siis pikaisesti piti tulla vain sanomaan että käytiin neuvolassa mittaamassa neitiä kun tosiaan sitä pituutta oli tuossa parin kkn aikana tullut aika vähänlaisesti. No, nyt sitä oli tullut kunnolla lisää, eli tämän päivän mitat paino 9250g, pituus 66,5cm (jey, 2cm lisää) ja pää 45cm. Jee, nyt mammakin on iloinen kun ei tarvi ihmetellä että miksi ei lapsi kasva pituutta. :)
Pähkäilin tuossa aamusella uintiin lähtöä huomiselle mutta päätin aika pian että parempi jäädä kotiin lepäämään eikä mennä uimaan. Ettei tartuteta muita ja ettei pääse ainakaan vilu yllättämään. Jospa neiti sitten saunoisi vähän varovasti iltasella ja höyryhengittelis. Märkä pyyhe taas " kuivumaan" sängyn viereen illalla kun unille mennään. Käytinpä neitiä lääkärissäkin ja saatiin Ventolinea yskään, korvat oli puhtaat (ainakin toistaiseksi :) ). Jospa tämä tästä.
Paranemisia muillekin flunssaisille ja huiskutukset kaikille, tulen huomenissa surffailemaan Oonan päikkyjen aikaan. Illalla menen piipahtamaan firman pikkujouluissa, teatterissa & syömässä, sitten kipin kapin kotiin..
Mammis + Oona 7kk [/color]
Juu, onpa tosiaan kirjoittelu vähentynyt. Sekin varmaan vaikuttaa kun Amy, Osse, Burde, Q ja niin moni muukin aktiivisempi on siirtynyt tonne taaperoihin. Ja joo, eipä sitä oo itekkään enä tullut päivittäin kirjoiteltua, ei vaan ehdi kun neiti täystuho on hereillä:)
Pajuska: jossain oli ohjeena saatu neuvolasta että ellei lapsi muuten vaikuta kipeältä niin kolme päivää voisi kotona kuumeilla, koska silloin tod näk kyseessä on vauvarokko johon ei sieltä lääkäriltä sen kummempia lääkkeitä saa kuin mitä kotoa varmaan jo löytyy (supot tms) Mutta tietysti jos yleisvointi huononee niin sit lääkäriin. Ronja ainakin meni ihan normaalisti sen ajan kun rokossa oli vaikka lämpö kolme päivää yli 38,5 astetta.
kengistä täällä on juteltu. me alettiin käyttää kenkiä siinä vaiheessa kun alettiin käydä puistolla, ehkä noin 6kk paikkeilla. siihen asti suvereenisti sukkasilleen tai töppösillä, mutta sitten ei ollut enää kiva sukkasilteen olla hiekkiksellä yms.
bejpi: vai on eve alkanut sohvalle kiipeemään. ronja ei onneks vielä, mutta meidän sänkyyn kyllä kiipeää. kun meidän sängyssä on sellainen pieni porras niin sen kautta pääsee. samoin rattaisiin osaa kiivetä sen jalkaritilän kautta, nyt on onneks se suoja ritilän päällä niin voi taas pitää rattaita eteisessä.
siru: mua ei haitannut yhtään vaikkei viime jouluna ollut lunta, vaikka lumisten joulujen ystävä olenkin. kun la oli vajaan viikon päästä joulusta niin oli ihan kiva kun pystyi käymään hautuumaalla yms ilman että piti varoa liukastelua:)
kandin joulugalluppi: meillä menee varmaan joulu ihan tutun kaavan mukaan. eli aattona ollaan ensin mun vanhemmilla ja sit sieltä siirrytään illansuussa anoppilaan, siirtyminen kestää ehkä 15minuuttia. mä en koe hankalana että monessa paikassa ollaan, kun ihan tavallisenakin viikonloppuna saatetaan tollalailla mennä. viime vuonna oltiin se väliviikkoo mummuloissa, nyt saa nähdä milloin halutaan takas kotiin, miehen isän luona käydään keski-suomessa varmaan kanssa tossa väliviikolla. ronja saa joulupöydässä varmaan: perunalaatikkoo, porkkanalaatikkoo, kalkkunaa, kinkkua?, jos on paistettua kalaa, perunaa, sitä riisipuuroa tietty kanssa luumukiisselillä, piparia (vähän on jo maisteltu, varsinkin taikinaa kun yritettiin ottaa joulukorttikuvaa) eiköhän noilla alkuun pääse. lahjoista en vielä tiedä, ehkä ainakin pulkka ois kiva? täytyy vähän miettiä kun sit ronjallahan on synttärit siinä viikko joulusta ja nimpparit reilu kuukausi synttäreistä:)
no poppiksella ei ainakaan turhan viileä oo nyt:) ja voi vitsi noita emiksen hiuksia!
jostain syystä tosta tuli mieleeni että tilasin toissapäivänä ronjalle ajan 1v kuvaukseen, mehän ei otettu 6kk kuvaa. joulukuun puolessa välissä mennään:)
seren nikki-gallup: ei mitään tietoo:) tai siis en varmaan halunnut silloin muinoin mitään omaa lempinimeeni vääntää, tai sit ne oli jo käytössä. jostain sitten vanha nalle puh-fani tälläisen keksi.
nyt ei kyllä muuta irtoa, mutta olihan sitä alkua tässäkin:)
tikru ja ronja tänään 10,5kk