Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on hassu taito, osaan " päätellä" miksi ihmiset

Vierailija
14.11.2007 |

käyttäytyvät tietynlaisesti. En tiedä mistä sen tiedän mutta tiedän vain. Siis esim jos joku kaveri sanoo jotain tai tekee jotain hassua niin tiedän jotenkin miksi niin tekee. Huomaan myös heti jos joku valehtelee, valkoiset valheet varsinkin, ja hätävalheet. Outoa. Musta tulis varmaan hyvä psykologi

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama taito ;-)

Vierailija
2/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiltakin saattaa löytyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Miksi sanoin niin?)

Vierailija
4/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta vasta sitten, kun ymmärrät olla myös itsekriittinen omille tulkinnoillesi.

Vierailija
5/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaavat kuudennen aistin ihan luonnostaan ;-).

t. 2 - kalat ;-)

Vierailija
6/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. Olen jousimies.

Vierailija
7/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa aina tahtonsa läpi kun se tietää mitä ihmiset tahtovat kuulla. On melkoisen hyvä kauppamies :)

Vierailija
8/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paljon tarvitse miettiä että miksi joku sanoi hätävalheen. Siinä vaiheessa yleensä myös keksin samantien että mikä tämä asia oli minkä takia piti valehdella. En myöskään koskaan riitele kavereiden kanssa, en ikinä. Jotenkin osaan ennakoida tilanteet ja siksi riitoja ei synny. Olen syntynyt vuonna 84. Lisäksi jotenkin tiedän miksi lapset käyttäytyvät niinkuin käyttäytyvät.

Vierailija
9/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen merkki omaa omia hyviä ominaisuuksiaan :-).

2

Vierailija
10/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin psykologisoida tuttavien käyttäytymistä todella tarkasti. Tiedän tutuistani ja heidän psyykestään enemmän kuin he uskoisivatkaan.

t. Se rapu

Vierailija
11/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin koulutuksessa opitaan ensiksi ehdottomasti just pois tuollaisesta stereotyyppisestä omiin kaavoihin perustuvasta ennakkoajattelusta. Sitten on 6 vuotta opiskelua, jossa nämä arkielämän mutu-teoriat havaitaan tieteellisesti useimmiten vääriksi.

Näyttelijäksi? Tai myyjäksi?

t:psykologi

Vierailija
12/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa tiesin mitä viestissä lukee ennen kuin avasinkaan koko viestiä.

Vierailija
13/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin yli 90 prossaa suomalaisista on mielestään kekivertoa parempia autokuskeja.

Pysykööt molemmat " kastit" luulossaan...

Vierailija
14/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse asiassa tiesin mitä viestissä lukee ennen kuin avasinkaan koko viestiä.

Vierailija
15/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottavinta on, jos joku tekee päätelmiä käytöksestä ja siihen johtaneista syistä, eikä käy asianomaisen kanssa keskustelua siitä, onko omat käsitykset totta vai ei, sillä ne eivät useinkaan ole.

Vierailija
16/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi osaan välttää riidat. Ikinä ei ole tarvinnut riidellä. Yhdeltä kaverilta tulee aina ihme selitykset miksi ei ole ottanut yhteyttä tai avannut ovea. Rivien välistä tiedän ettei juttu ole totta, tiedän todellisen syyn. Tiedän tasan millaisia ihmisiä he ovat ja miten käyttäytyvät tietyissä tilanteissa. Tämä on joskus aika pelottavaakin. Minä olen neitsyt/vaaka, riippuen mistä katsoo.

ap taas

Vierailija
17/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että lapsuudella on asiassa paljonkin tekemistä. Olen kehittänyt aistini ja vaistoni viimeisen päälle pienestä alkaen. Mun elämä ei ollut turvattua joten opin itse kuuntelemaan ja katselemaan ihmisiä omalla tavallani. Joskus tästä " lahjasta" on myös haittaa kun näkee ihmisten huonot puolet jo ennenkuin he niitä edes paljastavat. Toisaalta eipä tule sitten yllätyksenä.

Olen pyrkinyt kääntämään tämän itselleni hyväksi. Psykologia minusta ei tullut kun on myös tuo keskittymishäiriökin...olisi aika noloa sanoa potilaalle että " anteeks mutta viitsitkö toistaa kun en yhtään kuunnellut mitä sanoit..." :=

Vierailija
18/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luulenpa että lapsuudella on asiassa paljonkin tekemistä. Olen kehittänyt aistini ja vaistoni viimeisen päälle pienestä alkaen. Mun elämä ei ollut turvattua joten opin itse kuuntelemaan ja katselemaan ihmisiä omalla tavallani. Joskus tästä " lahjasta" on myös haittaa kun näkee ihmisten huonot puolet jo ennenkuin he niitä edes paljastavat. Toisaalta eipä tule sitten yllätyksenä.

Olen pyrkinyt kääntämään tämän itselleni hyväksi. Psykologia minusta ei tullut kun on myös tuo keskittymishäiriökin...olisi aika noloa sanoa potilaalle että " anteeks mutta viitsitkö toistaa kun en yhtään kuunnellut mitä sanoit..." :=

Vierailija
19/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla todellakaan ole edes parisuhdetta saati kamalasti kokemusta. Aina olen hoksannut miksi heidän miehensä käyttäytyvät jotenkin tietynlaisesti. Outoa

ap

Vierailija
20/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai alkoholistien ym. ovat joutuneet oppimaan reagoimaan herkästi toisten tunne ym. tiloihin oman selviytymisensä takia. Mikä surullista sinänsä.

Tällöin tulisikin harjoitella turvallisten ihmisten kanssa oman itsen kasvun kannalta sitä, miten pitää puolensa, tuoda oman mielipiteensä ja havaita, että konfliktinkin jälkeen voi tunneside jatkua (vrt. lasta ei hylätä riidan takia). Muiden tunnetilojen jatkuva tarkkailu vie tilaa muilta psyykkisiltä prosesseilta ja uuvuttaa/masentaa/altistaa ahdistukselle pitkässä juoksussa. Muiden ajatusten arvailu ja käyttäytyminen oletusten mukaan taas voi toimia osana persoonallisuushäiriötä, jolloin oman itsen ja muiden toiveiden raja hämärtyy. Terapiassa näitä pääsee pohtimaan.