Minä olen hoitaja ja olen irtisanoutumassa, olen itsestäni erittäin ylpeä
Meidän osastolta irtisanoutuu muitakin. Enää ei anneta periksi!
Kommentit (49)
Vierailija:
Jos Tehy saisi nyt ihmishengilla kiristelylla ja itsepaisella ymmartamattomyydella tahtonsa lapi niin tasta voisi tulla kaytanto muillekin kommunistirotteloitsijoille.
Tämä on halpamaista kiristystä. Jos tämä menee läpi niin mikä ammattiryhmä seuraavaksi? Ihan varma on, että ihan mistä ammattiryhmästä tahansa tulisi joukkoirtisanoutumisia niin seuraukset olisivat vaikeat. Hoitsuilla on se " etu" että kyseessä on välitön hengenvaara. Sama koskisi lääkäreitä, palomiehiä, poliiseja jne. Mitäs jos päiväkotien hlökunta ottaisi loparit? Mihin vanhemmat veisivät lapsensa? Tai kuljetusala loppuisi? Mistäs leipä kauppaan?
täällä on!!! Ei kai kukaan ole pakotettu tekemään yhtään mitään työtä jos palkkaa ei saa omasta mielestä riittävästi. Ei tämä meidän työ ole mikään harrastus, kyllä tästä elanto täytyy saada!!!
-kätilö-
yhtäkkiä pari viikkoa sitten huomasitte, ettei palkallanne tule toimeen?
Hän ei jättänyt vanhuksia hoitamatta vaan hoiti työnsä tyylikkäästi, mutta osoitti epäkohdat NIIN selvästi, että päättäjillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin korjata asia.
Ottakaa mallia hänestä ja käyttäytykää kuin aikuiset ihmiset!
Vierailija:
täällä on!!! Ei kai kukaan ole pakotettu tekemään yhtään mitään työtä jos palkkaa ei saa omasta mielestä riittävästi. Ei tämä meidän työ ole mikään harrastus, kyllä tästä elanto täytyy saada!!!
-kätilö-
Ihmeellinen on kätilön maailma... yhtäkkiä palkka onkin huono. Vaihda alaa hyvä ihminen, ei sinne saleihin kaivata tuolla asenteella olevia. Ei ne happaman näköiset naamat yleensäkään mihinkään katoa edes rahalla, korotus ei tuo onnea. Ovat hetken aikaa ylpeinä onnensa kukkuloilla ja tajuavat sitten että kaikki on samaa vanhaa... Tästä saatte palkaksenne ihmisten kunnioituksen menetyksen ja suuremman veroprosentin. Lisäksi osastoilla tulee olemaan kiireisempää kun työnantaja vetää lompakon nyörit tiukalle, sijaisten saaminen vaikeutuu eikä kaikkia paikkoja täytetä. Harva muuten tekee työtään harrastuksena, eiköhän se ole tiedetty jo aiemminkin (ja ilman huutomerkkejä).
Missä on ne parannusehdotukset? Pelkkää haukkumista, mutta ei yhtään ideoita!
Miksi ylemmät toimihenkilöt eivät ole ottaneet ammatistaan selvää ennenkuin opiskelivat alalle? Tai alkon myyjät?
On odotettukin että milloin nousette barrikadeille. Saatte täyden tukeni lakollenne.
terv. akavalainen.
kyllä, moni vaihtaa alaa jo nyt ihan kuten kannustatte. Kerrotteko vielä, mistä saadaan tilalle näitä syvän kutsumuksen tuntevia ihmisiä?
Niinpä. Hoidon pitäisi olla ilmaista, verojen säilyä ennallaan ja kunnon palkkaa ei tarvitse maksaa työstä, jota ei itse olisi valmis tekeään päivääkään. Siitä tässä on kyse.
Jos ette ole huomanneet niin elinkustannukset ovat nousseet huimasti!!!
Et voi olla tosissasi, että se palkka jota sain valmistuttuani saa pysyä samana vuodesta toiseen, ettei palkkoihin kuulu tulla korotuksia. Tämä työ on maailman ihanin työ, mutta vastuu on todella suuri, ette varmasti voi tätä kieltää! Ja muuten yhdellekkään äidille en koskaan ole näyttänyt hapanta naamaa! Ärsyttää todella kun luulette tietävänne tämän työn luonteen jos kerran tai kaksi olette käyneet synnyttämässä. Joka päivä odottavan äidin selviytyminen ja pienen elämän henki on täysin työpanoksestani kiinni, sille ei voi mitään jos arvostus häviää, nyt vaan on mitta täynnä kuten kaikilla kollegoillani joiden kanssa olen puhunut. -se kätilö-
Suomessa kun on tähän asti ollut todella matala inflaatio. Ja todella hyvä korotus olisi ollut nytkin tarjolla.
Tai en ainakaan ole huomannut. Kateellisia olette kun tajuatte, että rahaa on tultava tai julkinen terveydenhuolto kaatuu! Valitettava totuus josta on turha riidellä
jolla ei ole mitään menetettävää. Siksi kaikenlaista syrjäytymistä pitäisi ehkäistä. Nyt on käynyt niin, että kokonaisella ammattiryhmällä ei ole mitään menetettävää. Työolosuhteet ovat vuosikaudet olleet niin huonot, että ammatillisesti ei ole mitään menetettävää. Asioille olisi pitänyt tehdä jotain vuosikausia sitten.
Ainut asia, joka voidaan menettää on tuo " kutsumusammatti" -leima. Ja se saisi minun puolestani painuakin sinne minne aurinko ei paista. Se ei ole nykypäivää, vaan kuuluu aikakauteen, jolloin naisilla ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin palvella muuta maailmaa.
sillä ne ovat olleet suunnilleen samansuuruisia inflaation kanssa, eli prosentin luokkaa vuosittain.
keskimäärin samat palkat. Joten todellakin, emme ole vain havainneet meidän korotuksia, koska ne ovat olleeet niiiin kovin pieniä, että niihin olisi tarvinnut mikroskoobin.
" Jos kerran hoitajat ovat niin tärkeitä työssään niin miksi se ei näy esim; palkassa, työoloissa ym.
Kukaan ei ole huolissaan siitä,että hoitaja jatkaa iltavuorosta yövuoron putkeen kun ei löydy ammattitaitoista sijaista."
Niinpä.
Ja ei silloin kukaan ollut huolissaan, kun sairaslomiin ei lasten teho saanut sijaisia vaan aina piti soittaa vapaapäiväläiset töihin. Sitä se on ollut vuosia, mutta eipä ole ketään kiinnostanut.
Vierailija:
Jos ette ole huomanneet niin elinkustannukset ovat nousseet huimasti!!!
Et voi olla tosissasi, että se palkka jota sain valmistuttuani saa pysyä samana vuodesta toiseen, ettei palkkoihin kuulu tulla korotuksia. Tämä työ on maailman ihanin työ, mutta vastuu on todella suuri, ette varmasti voi tätä kieltää! Ja muuten yhdellekkään äidille en koskaan ole näyttänyt hapanta naamaa! Ärsyttää todella kun luulette tietävänne tämän työn luonteen jos kerran tai kaksi olette käyneet synnyttämässä. Joka päivä odottavan äidin selviytyminen ja pienen elämän henki on täysin työpanoksestani kiinni, sille ei voi mitään jos arvostus häviää, nyt vaan on mitta täynnä kuten kaikilla kollegoillani joiden kanssa olen puhunut. -se kätilö-
Palkkoihin kuuluu korotukset, mutta ei niitä ihmishengillä kiristämällä saisi hakea. Järkevä ihminen ei sitä keinoa käytä, vaikkakin voisi tuntua houkuttelevalta... Seurauksia saatte kantaa lopun elämäänne jos yksikin ihmishenki edes välillisesti touhujenne vuoksi menetetään. Ja ette ole ainoita tärkeitä tekijöitä (kuten monet ovat tätä temppuilua puolustaneet) vaan joka ikinen ammatti on tärkeä, teillä vaikutukset ovat vain heti näkyvissä ja todella raa' alla tavalla. Itsekin kerrot että joka päivä odottavan äidin selviytyminen jne. on täysin työpanoksestasi kiinni eli nyt irtisanot itsesi tietäen, ettei tilallesi ihan heti ehkä uutta työntekijää saada. Ja minun kokemukseni hapannaamoista perustuu muuhunkin kuin synnyttämässä käymiseen (minulle on sattunut mukavat kätilöt). Olen nähnyt alaa molemmilta puolilta.
Todella, koska niin moni on valmis hyppäämään tuntemattomaan, on kuppi ääriään myöten täynnä. Esim. se on kamala ja tavallinen tilanne kun oma vuoro loppuu ja perhe odottaa kotona eikä ole ammttitaitoista tulijaa seuraavaan vuoroon.
Kun olisi hieman aiemmin tehty eikä vaan puhuttu ja puhuttu, vuodesta toiseen.
Pari viikkoa sitten kurkin salaa insinöörisukulaiseni palkkalaskelmaa, eikä palkka tosiaankaan ollut iso. Osa saa isompaa palkkaa, mutta se johtuu siitä, että he ovat työnantajalleen niin tärkeitä. Vähimmäispalkat ovat samaa luokkaa kuin hoitajilla.
T: Insinöörin puoliso, lukemattomien insinöörien palkkatiedot tietävä.
Vierailija:
Pari viikkoa sitten kurkin salaa insinöörisukulaiseni palkkalaskelmaa, eikä palkka tosiaankaan ollut iso. Osa saa isompaa palkkaa, mutta se johtuu siitä, että he ovat työnantajalleen niin tärkeitä. Vähimmäispalkat ovat samaa luokkaa kuin hoitajilla.
Minä halveksin sinua. Samoin työkaverini, puolisoni, naapurini, äitini, isäni, setäni...
Väärä keino, kiristäminen, ei saa minun oikeudentajuani puolellesi. Toivottavasti saat oikein pienen pienen korotuksen.