Apua!Lastani yritetään savustaa pois tarhasta!
Eli tilanne on tämä:meillä 2kk ikäinen vauva ja 5v poika.
Poitsu on 3krt/vko klo 9-14 lähitarhassa hoidossa koska lähistöllä ei ole avoimia päiväkoteja,kerhoja,puistoja,samanikäisiä leikkikavereita tai muutakaan vastaavaa. Hän on iloinen,sosiaalinen poika joka nauttii hoidossa ollessaan muiden lasten kanssa leikkimisestä ja tarhan toiminnoista.
Nyt hoitajat ovat alkaneet vihjailemaan (sekä suoraan että epäsuorasti) että poikani on virikelapsi, joka vie paikan oikeasti sitä tarvitsevalta. Totta, näinhän se onkin, mutta lapsellani on yhtälainen oikeus päivähoitoon kun kaikilla muillakin! Hoitajat ovat tosi tympeitä kun tuon lapsen, ja ehdottelivat juuri viime viikolla että jos poika on 2pvää viikossa vapaalla niin eikö voisi olla koko viikon sitten samaan syssyyn..Poika siis itse NAUTTII tarhasta olosta ja lähtee sinne erittäin mielellään.
Auttakaa,mitä teen? Tämä on inhottavaa ja ahdistavaa!
Kommentit (33)
Niin siis lapsesi pääsee näin ollen samojen tarhakavereiden kanssa sitten eskariin ja kouluun.
Mitä järkeä ottaa lapsi nyt kotiin n. vuodeksi ja sitten taas laittaa eskariin. Pahimmassa tapauksessa joutuisi eskariin vielä eri päiväkotiin kuin missä on nyt.
Tuon ikäiselle on jo ihan kiva että saa pari kertaa viikossa olla ikäistensä kanssa.
Lapsen kannalta on olennaisinta päästä samaan eskariin tulevien luokkakaverien kanssa. Ei sillä ole mitään väliä, onko eskarissa entisiä hoitokavereita.
Minusta tuo olisi loistava sauma tarjota lapselle vähän lomaa ennen koulua. Kyllä siellä laitoksessa ehtii istua ihan tarpeeksi.
Kannattaisi varmaan antaa. Tai kysy joskus niiltä suoraan asiasta. Ehkei ne odota sitä. Jos ei muuta niin onhan niilläkin esimiestä.
Tuo vaan kun tapahtuu varmaan joka paikassa.
kun täällä jotkut napisee ettei lapsi päässyt lähitarhaan ja nyt päiväkodissa joka sijaitsee 8 km:n päässä.. heh.. oma lapsi aloitti hoidon niin hoitopaikkaan on 25 km yhteen suuntaan. Sitten vielä kun työskentelen kotoa käsin etätyönä niin hoitomatka-ajoa tulee 100 km/päivä. Ja olen tyytyväinen tilanteeseen sillä niin mahtavaan hoitopaikkaan pääsi.
Ja jos joku ajattelee ettei kaikilla ole autoa niin piti meillekin hommata toinen auto juuri sen takia että lapsi aloitti hoidon.
Ai niin ja omasta 2-vuotiaasta tulee mitä luultavimmin myöskin virikelapsi kesällä kun kakkonen syntyy. Esikoinen on silloin 2,5-vuotias ja kyllähän sitä paskaa varmaan tulee niskaan ainakin tällä palstalla mutta antaa tulla vaan! :o)
On se vaan niin, että sulla on oikeus siinä missä muillakin. Kaikkeahan ne yrittää, kun hoitopaikat on kiven alla ja ymmärrän niiden suuttumusta, jotka eivät saa hoitopaikkaa vaikka töihin on mentävä (on omakohtainen kokemus), mutta tässä yhteiskunnassa ollaan ajamassa viimeisetkin hyvät asiat alas, joten pidä pääsi. Nyt ne ketkä painostuksesta luovuttaa hoitopaikan pois, hyväksyy resurssien puutteen ja sitähän ei pidä hyväksyä. Ja kuten tuossa joku mainitsikin, ihminen on sosiaalinen ja tarvitsee jo tuossa iässä ryhmää ja kavereita, jos kunta ei pysty kerhoja tai avointa päiväkotia tarjoaamaan vaihtoehdoksi jää tavan päiväkoti. (en väheksy kotihoitoa jne, mutta aina se ei ole viisainta jos piirit pienet jne.)
sille joka kehoitti pitämään poikaa lomalla ennen koulun alkua:
lapsi on siis hoidossa 3kertaa viikossa 5h kerrallaan eli yht.15h/vko.
Hoitokuukausia vielä 6,5kk jäljellä (loma alkaa toukokuun lopusta) en näe että tuo nyt suoranaisesti rasittaisi lasta liikaa..Päinvastoin, lapsi nauttii olostaan!
t.ap
Vaikka kuinka lapsesi tykkää olla sanot, että lapsi käy vain siellä leikkimässä niin hoitajat kuitenkin joutuvat hoitamaan häntä.
Hoitajien asia ei ole hoitaa lapsia joiden äiti tai isä on toisen kanssa kuitenkin kotona!
Lapsesi vie paikan sitä oikeasti tarvitsevalta.
Ihän älytöntä.
Eskari on eriasia ja silloinkin vain eskari ajan.
Yritä edes sinä ajatella muitakin kuin vain itseäsi.
Itse olen lapsesi tehnyt ja hoida silloin myös ne tai mene töihin!!
Vierailija:
Itse olen lapsesi tehnyt ja hoida silloin myös ne tai mene töihin!!
Miksi ihmeessä pitää viedä? Miksi et voisi olla molempien kanssa kotona sen aikaa kun itse olet kotona?
Se aika on loppujen lopukis lyhyt aika kun lapset ovat pieniä ja saavat olla kotona.
Mulle ei olisi ikinä tullut mieleenkään viedä toista lastani hoitoon silloin kun kotona olin.
Anna molempien lapsien olla kotona nyt kun on mahdollisuus!
En tosiaan ole ahdistunut lapsistani enkä heidän hoidosta, mutta kiitos sinullekin mielipiteistä.
On mielenkiintoista huomata, että monet äidit meistä eivät sallisi alle eskari-ikäisille sosiaalisia kontakteja, jos ne kontaktit on haettava juuri tarhasta kuten meidän tapauksessamme. Olette siis samoilla linjoilla kun tarhan tädit, ja tämähän se ongelma onkin:me vanhemmat ajattelemme LAPSEN parasta ja te muut yhteiskunnan parasta..Voi kun olisikin yhtä iso sydän kun teillä.
t.ap
Jos vähän jaksat panostaa, teillä voi olla ihana vuosi yhdessä ennen kuin lapsesi lähtee eskariin.
minun nauttimisestani vaan lapsesta. Tuntuu, että kukaan ei ymmärrä että lapsi, joka maaliskuussa täyttää kuusi kaipaa jo kavereitaan,peuhuseuraa,sosiaalisia kontakteja.
Minä nautin lapsesta, tottakai.
Voi itku tätä tuulimyllyjä vastaan taistelemista, tekisi mieli vaan luovuttaa ja lopettaa pojan kaikki sosiaaliset suhteet ikätovereihinsa.
t.ap
Onneksi omatuntosi kolkuttaa jo!