Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulla on " aina" kurkku kipeä?

Vierailija
13.11.2007 |

Ainakin pari kertaa kuukaudessa on sellainen 2-4 päivän kurkkukipukausi. Joskus kurkkukipu muuttuu parin päivän päästä nuhaksi, mutta useimmiten vaan kurkkukipu loppuu, eikä mikään tauti ala. Tätä on ollut ainakin yli 10 vuoden ajan, koska muistan, kun joskus kauan sitten äitini mietti, voisiko usein toistuva kurkkukipu johtua homeesta tms. mutta sen jälkeen olen asunut 6 asunnossa, joten ei voi mistään homeestakaan johtua. Ärsyttävää, kun tänäänkin ois ollut jumppa, mutta en viitsi mennä sinne, jos olenkin tulossa kipeäksi.

Onko kenelläkään mitään hajua, mistä tälläinen usein johtuva kurkkukipu johtuu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielun taakse valuu limaa ja kipeyttää kurkun. Voi josku olla yskääkin. Kokeilepa sarvikuonokannulla huuhteluita, saa apteekista, hyvät ohjeet mukana

Vierailija
2/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy käydä apteekissa katsomassa tota huuhtelukannua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri tuollaisia, kun asuin vielä lapsuudenkodissa, jossa kai sitten on ollut hometta.

Vierailija
4/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoista limppapulloista? Tai ihan sille tarkoitetusta pullosta? Mulla syynä oli se, kun huuhtasin vaan sen pullon kertojen välillä, tosiasiassa se on aikamoinen pöpökasa.

Vierailija
5/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todettu heinä- ja kissa-allergia. Sitten oli vielä muistaakseni pöly- tai vastaava joku " hassu" allergia. Noista testeistä on aikaa 10 vuotta. Helkkari, voiko pöly aiheuttaa tän usein toistuvan kurkkukivun (muita oireita ei ole)?! Meillä ei nimittäin kovin aktiivisesti pyyhitä pölyjä... Toi jumppapullo-oivallus oli myös aika mielenkiintoinen. En ole koskaan pessyt kunnolla juomapulloani. Joka käytön jälkeen huuhtelen sen ja laitan tiskikaappiin. Mutta ei kai se voi kurkkukipua aiheuttaa???

Vierailija
6/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on pölyallergia niin se varmasti pahenee näin talvella kun huoneilma on kuivaa ja se aiheuttaa kurkkukipua... hengitätä yöllä suunkautta niin kurkku karheutuu... jos sulla on nenäkin vähän tukossa...

Vierailija
7/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on todettu heinä- ja kissa-allergia. Sitten oli vielä muistaakseni pöly- tai vastaava joku " hassu" allergia. Noista testeistä on aikaa 10 vuotta. Helkkari, voiko pöly aiheuttaa tän usein toistuvan kurkkukivun (muita oireita ei ole)?! Meillä ei nimittäin kovin aktiivisesti pyyhitä pölyjä... Toi jumppapullo-oivallus oli myös aika mielenkiintoinen. En ole koskaan pessyt kunnolla juomapulloani. Joka käytön jälkeen huuhtelen sen ja laitan tiskikaappiin. Mutta ei kai se voi kurkkukipua aiheuttaa???

Mulla loppu kurkkukivut siihen kun lopetin sen vain viruttelun. Pitää pestä pulloharjalla kunnolla!