Voi surkeuksien surkeus! 11 reikää hampaissa.
Entisen hammaslripelkoisen painajainen toteutui: reikiä 11, amalgaamipaikat pitää vaihtaa. Miten tämä on mahdollista? Olen käynyt tarkastuksissa joka vuosi, viimeksi tammikuussa tänä vuonna (silloin paikattiin yksi pieni reikä). Useimmiten ei ole ollut reikiä. Takana on tietysti rankka vauvavuosi imetysdieetteineen. On tullut lääkittyä itseä karkein, mutta kyllä minä hampaat hyvin pesen.
Nyt mietin miten kestää pää (kipuherkät ikenet) ja miten kestää lompakko? Jäin juuri kotihoidontuelle. Kunnalliselle puolelle joutuu odottamaan aikaa puoli vuotta :-(
Kommentit (5)
Älytöntä että aikuista ihmistä pelottaa hammaslääkärille meno. Tiedän että hampaat pitää hoitaa mutta hirvittää!
Eiköhän sinun hampaat kuulu perheen menoiksi, ei kai niitä tarvitse kotihoidontuesta maksaa. Jos kestät niin säästä ainakin maksaminen ensi vuoden puolelle, taitaa vihdoinkin nuo kelan taksat päivittyä. Edelliset kun on jostain 20 vuoden takaa, niin ei kovin paljon saa takaisin.
(mm. kosteusvaurioiden korjaus). Kiva kuulla että Kelan taksat päivittyy, hoito kun jokatap. venyy ensi vuoden puolelle, sen verran iso urakka se on. Ihmetyttää vain miten hampaiden kunto voi romahtaa noin kun muutosta elintavoissa ei suuremmin ole? Voiko pitkään jatkunut maidoton imetysdieetti vaikuttaa, huolimatta kalkkilisästä? Ja juu, tosi viehättävä ajatus että joka hampaassa on monta paikkaa. Yök.
suree ap
mitä tarkoitat, että kelan taksat päivittyy?
Minun lapseni oli yksityisellä, ja kela-kortti unohtui kotiin. Tarkoiatko, että kannattaa olla viemättä lähetettä vielä kelaan, vai maksetaanko tämän vuoden laskuista tämän vuoden korvaus?
Se muuttaa hampaiden ja ikenten " sietokykyä" . Ootko muistanut huolehtia raskaus ja imetysaikana kalsiumin saannista?