Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Joulukuisten tiistai**

13.11.2007 |

Avasin uuden kun vanha näytti olevan vielä maanantaille! :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälllä sitä jo hyvissä ajoin vähän istuskelemassa. ei uni tullut ja särky kovaa joten ajattelin että mitäpä tuota lakanoiden väliin jää pyöriskelemään kun muutenkin voi tän aamun aloittaa.

tuossa suihkussa kävin pesemässä aamurähmät pois ja kylläpä jotenkin piristi, ihme yleensä mulla ainakin lämmin suihku saa silmät luppasemaan uudelleen kiinni ja unen tulemaan uudelleen. Kait nää on niitä naisen ihmehormooneja että energiaa löytyy vaikka-ja-kuinka.

Mä tässä mietiskelin eilisen illan että onkohan oulun synnärikin menossa tässä pian lakkoon? jos on niin millon??

uutisia olen yrittänyt seurailla mutta tuloksetta.

itse kun synnytän ensi viikolla (huih, jännittää mutta odotan innolla että pääsen näistä tuskistani) kemin LPKS:ssä niin mieleen tuli että onkohan sielä ruuhkaa sitten ensi viikon aikana jos oulusta vaikka siirretään kemiin synnyttäjiä.

Lääkäri ei eilen kyllä mtn maininnut asiasta ja tuskimpa olisi ottanut minua käynnistykseen kun muutenkin sille päivälle oli jo 3muutakin äitiä tulossa käynnistykseen ja suhteellisen pieni sairaala kun on.

Olen painiskellu tämän käynnistyksen kanssa kun lääkäri totesi että se käynnistys ei sitten ole vaaraton ja perusteli muutenkin hyvin " luomukäynnistyksen" etuja, että olenkohan liian itsekäs kun menen käynnistykseen enkä esimerkiksi ota vastaan lääkärin tarjoamaa epiduraalilääkitystä.

Tarkoittaa että menisin sairaalaan makaamaan ja kipujen ollessa kovimmillaan saisin kanyylin selkään jonne laitettais epiduraalia. Tuntuu hurjalta ryhtyä moiseen 37 viikoilla ja maata sielä " viikkotolkulla" kun tietää että pikkuinen selviää varmasti tässäkin maailmassa kun onhan niitä viikkkoja kasassa " jo" 37. Ja muutakin elämää olemassa kuin maata ja maata ja maata...ja kivuissa!

Mutta entäs jos käynnistyksessä tapahtuukin jotain hämminkiä, syytänkö sitten itseäni että miksi en kärsinyt ja kitunut niissä kivuissa kun tältäkin olis voinu välttyä...

Mies mua yritti lohdutttaa mutta ei oikein tärpännyt, toivoisin täältä teiltä mammat eri näkökulmia asiaan.

Ajattelin tänään tilata kantoliinan netistä, jäi vähän viimetippaan kun ajattelin sillon vielä pari kolme viikkoa sitten että ehdin sen hyvinkin tilata, mutta tää olotila kun heikkeni ei jaksanu ajatella mitään ylimääräistä ja liinatkin jäi tilaamatta ja sitten nyt onkin synnnytys edessä.

plaah, te varmasti jo kyllästytte mun jaaritteluihin tästä käynnistyksestä, joten parempi vetäytyä nyt takavasemmalle omaan punkkaan vällyjen väliin, ennekuin muut vielä heräävät.

Käyn täällä aina välillä päivän mittaan piristämässä mieltä ja lukemassa teidän muiden juttuja. :) kun se on asia jonka pystyn tekemään ilman että tunnen itseäni jotenkin..hmm..kömpelöksi norsuksi =)

/catry rv 36+1

Vierailija
2/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catry: luin äskön eilisen kirjoituksen ja ihan kauhistuin sinun kipuja. Eiköhän se ole ihan kaikkien etujen mukaita, että pääset käynnistykseen hyvissä ajoin. Parempi niin, kun esimerkisi maata 5 viikkoa sairaalassa jatkuvassa lääkityksessä. Sinusta ehkä tulee ensimmäinen synnyttänyt joulukuisista:-D jos joku ei nyt ihan kiireellä rupea jakaantumaan. Voimia sinulle vielä muutamaksi päivää.

Omaa napaa: ensimmäistä kertaa oikein kunnolla valvoin viime yönä. Nimittäin vauva möykkäsi oikein kunnolla, lähes pari tuntia hereillä tuli oltua. Ja kaiken lisäksi, että möykkäsi, niin polosen nivelet sanoivat poks ja naks. Yök. Onneksi riitti eilisestä päivästä pohdittavaakin, ettei vaan tarvinnut tuskailla mahan hytkymisen kanssa. Missähän asennossa lapsukainen on?

Ihana, kun on tänään tämmöinen " ohjelmaton" päivä, huomenna taas koululla arvionnit yms. pientä kivaa. Tänään vois mennä kuopuksen kanssa vaikka nauttimaan lumesta. Ja kun keittiön kaaoksen on selvittänyt, vois silittää vauvan vaatteita (huom. pesty aikoja sitten, tämä silitys kun on vallan " lempi harrastus" .) Ja jos oikein ahkeraksi heittäydyn, siivoan yhden lipaston:-D

P-M 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vieläkään lunta täällä meillä päin :-(

Yö mennyt suhteellisen hyvin, juniori heräili muutaman kerran, toisella kerralla mies oli hakenut sen viereen, enkä ollut ees herännyt ja toisella antoi sille pullon maitoa, pullo on vieroitettu jo keväällä... Ihan kiva, että vauvan kanssa valvotaan ja hypitään ja nyt tuo mies vielä " palvelee" tuota puoltoista vuotiasta pitkin yötä ja on väsynyt kun ei saa nukkua, tosin itseään saa syyttää...

Catry: Lähtisin itsekin käynnistykseen jo mieluusti vaikka ens viikolla!

Juniori käynnistettiin ettei kasva liikaa lasketun ajan tietämillä, lääkäri venäläinen joka asian päätti, eikä puhunut riskeistä paljoakaan. Muutenkin jossain päin eurooppaa vauvojen laskettu aika lasketaan eritavalla kun Suomessa ja monissa maissa vauvojen ei anneta mennä yliaikaisiksi, näin äidit synnyttävät pikkuruisia vauvoja, kauhistelivat tuttuni synnyttämää yli nelikiloista siellä.. Luultavasti kaikkien mahdollisten riskien läpikäyminen poistaa ns. vastuuta lääkäreiltä, itsekin sain oikein paperin sydämen rakenteen ultrasta, että vauva tutkituilta ja näkyviltä osilta vaikuttaa terveeltä, mutta ettei kaikkea voi nähdä.. En minä ennen tälläsiä papereita kotiin ole saanut, että onkohan menty varovaisempaan suuntaan.. En ole asiantuntija näissä asioissa, mutta itse menisin turvallisin mielin käynnistykseen, enkä turvautuisi enää kipulääkkeisiin. Tsemppiä tulevaan koitokseen!

Katsoin eilen jonkun linkin kautta avusteettoman synnytyksen, jossa nainen synnytti itse polvillaan vauvaa ulos auttaen, hui! Kaikenlaisia niitä onkin! Mieskin katsoi pätkän siltä varalta että joutuu kätilöimään ;-) Mutta taidan jättää synnytysten katsomisen nyt tähän, tuli taas niin elävästi mieleen minne sitä ollaan kohta menossa....

Ei muuta kun aamuja mammat, arki kutsuu!

Ponnari ja itu 35+4

Vierailija
4/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Syöminen on kyllä niin hauskaa :-D !!

Catrylle tsempityshalit, ei käynnistykseen meno ole varmaan mikään suuri riski vauvalle, varsinkin kun on jo viikot täynnä ja painoakin varmaan yli 3kg jollei ihan pikkanen ole. Älä itsekkyyshommeleita mieti, muista, että jokaiselta äidiltä vaaditaan tervettä itsekkyyttä että pysyy pää kunnossa. Jos ei pää pysy kunnossa niin lapset kärsii! Joten jos tuntuu ettet kestä niin mene ihmeessä siihen käynnistykseen!! Jos olisit rv 32 tms niin olis eri asia, sit ehkä kannattais maata sairaalassa epiduraalissa. Mutta tässä vaiheessa ei enää kannata.

Eilen oli kivulias päivä! Maha oli kipeä ja särki koko päivän ja tunsin ainakin 15 supistusta joista yksi oli tosi tehokkaan oloinen, pitkä ja kipeä. Olin tosin kyllä koko päivän liikkeessä ja tuli käveltyä yhteensä ainakin jotain 4-5km, osa vauhdilla, eli ehkä se on sit liikaa. Tuli myös kannettua painavia ostoksia jne.

Mulla oli eilen siis alavatsa tosi kipeä koko illan, melkein meinasin jo ruveta soittelemaan siihen terveyspalveluun tai jorviin mut en sit viittiny. Tänään on taas ihan normaali olo, saa nähdä tuleeko supistuksia lisää.

Meillä on hento parimillinen lumikerros maassa ja pakkasta. Ulkona näyttää siltä että vois sataa lisää, samaa väittää hesarin sääsivu :-) jes!

Sintagma 33+6

Vierailija
5/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä mäkin suna menisin ennemmin kun kärsisin moisista kivuista!! Ei se lääkityskään pikkaselle hyväks ole pidemmän päälle..eikä sulle! Jaksuja vielä muutamaan päivään!!

Viime yönä saatiin miehen kanssa molemmat nukuttua hyvin, aikast ihanaa!! Mä olinkin eilen oikein harvinaisen väsynyt ja illalla oli oli ihan huono olo! Mahakin meni ihan sekasin ja hetken jo mietin että olisko synnytykseen viittavia oireita kun suppailikin ja selkää poltti..nooh, ohi meni ainakin. Tuo kuopus valvottaa miestä vielä muutamia kertoja yöllä mut eilen keskityttiin että syö todella tuhdin iltapalan ja en tie auttoko mutta nukku ainakin koko yön! Toki nukku pitkästä aikaa päikkäritkin että voi olla että sekin " autto" .

Eilen pakkailin " hoitolaukkua" valmiiks eli kassia jonka mies sitten tuo mukanaan kun tulee meitä sairaalasta hakemaan. Laitoin sinne äippäpakkuaksesta tulleita minivaippoja ja voi että ne ON pieniä..ei muistanutkaan niitä kaikkein pienimpiä ihan noin pieniks!! Pääsis vaan äkkiä käyttämään =P Muutaman kestonki ajattelin ommella mut saa kattoa jaksanko ennen syntymää vai vasta sen jälkeen..no kankaat on valmiina jos inspis iskee ;)

Tekemistä riittäis kun vaan jaksais! Tylsää siivoomista, sisustaminen ja hienosäätö olis paljon kivempaa ;D Mut pakko toi keittiö on tänään raivata kuntoon vaikka päällään seisten!

Tänään oli taas turkkarissa juttua tehystä ja kyllä pisti melkeen hymyilyttään kun oli haastateltu paria hoitsua jotka nyt sitten olivat pikkasen paniikissa että kuis tässä näin kävi!! Eli kääk, irtisanoutumiset todennäkösesti toteutuu ja he jää ilman rahaa!! Eli saavat vaan puolen kuun palkan (mikä on ihan selvää kun kerran puolesa välissä pois lähtevät) ja lomarahat yms. tulee vasta seuraavassa kuussa (mikä on siis ihan työsopimuksessa)...eivät kuulemma oikeasti olleet varautuneet siihen että jotain oikeasti tapahtuu..kun tämänhän voi ratkasta niin helposti rahalla......huoh!!! Eipä kai tässä kukaan kiistelis ollenkaan jos se raha olis antaa tosta vaan, vaan ajattelenko mä taas liian yksinkertasesti ;D

Tulee vaan vähän fiilis että on tainny Tehy pitää sellasia kauniita palopuheita ettei olekkaan kaikki ihan tarkalleen tajunneet mihin ovat ryhtymässä!! Mut se siitä aiheesta taas =)

Mä olen nyt luovuttanu ajatuksesta että pääsisin piakkoin synnyttään, pääkopalle parempi niin. Vaikka eilen illalla olis tehny mieli itkeä vaikka kuinka sitä ettei jaksa enää!! Muuten kyllä mut nuo kyljet kun särkee ihan näin koko ajan. Olen niin lyhyt että tuon ison mahan on tosi vaikee mahtua tähän mun kroppaani ilman että ahistaa!! Kateellisena luen viestin toisensa jälkeen jossa ilmotetaan että mä synnytän sillon ja sillon ja mä siitä kaks päivää myöhemmin jne (yahoon listalla aika montakin tällästä)..Mulla on laskettuaika ekana ja synnytän varmaan vikana =/ ;)

masu 37+4

Vierailija
6/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi valvottu yö takana... poitsulla on edelleen korvatulehdus. Toinen antibioottikuuri on menossa eikä vieläkään helpota. Kuumetta ei sentäs enää ole. Lääkäri käski tulla tänään näytille jos yö menee vielä huutaessa, joten puolilta päivin on tehtävä sekin reissu....

Lisäks supisteli ja supistelee yhä. Kipeiltä tuntuu, mutta ei vielä niin ettenkö voisi puuhastella ja toimia. Lähinnä semmosta tappo-menkkakipua. Menee vissiin synnytys aika liki tuon lakon kanssa. Kättärille olen jokatapauksessa menossa, joten synnytyspaikka on onneksi selvä ellei sitten talo ole täysi ja joudu naikkarille.

Catrylle voimia... ei ne lääkärit turhaan kännistyksiin suostu. Kyllähän se on totta, että suurempi osa käynnistetyistä synnytyksistä päätyy sektioon tai imukuppiin, mutta jos olet kerta aikaisemmin hyvin suoriutunut synnytyksistä niin mikä ettei tälläkin kertaa.

Mymmeli rv 37 tasan!! eli saapi tulla jos on tullakseen :)

Vierailija
7/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulla on joku kuukauden vanha nyytti kainalossa :-D !!

Ja Catry, eivät tosissaan käynnistele mielellään, se ollaan huomattu... Mulla oli edellisessä painoarvio rv 36+6 jo tasan 4kg, ja laskettuna aikana 4,5-4,6kg eikä kukaan maininnut käynnistelystä mittään... Eli jos sinulle on tätä ehdotettu niin kyllä pitää olla hyvä syy, luota siihen :-)

Sintagma taas 33+6

Vierailija
8/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään särkylääkettä antibiootin yhteydessä? Mun tyttö valitti eilen tosi kovaa korvakipua, annoin pronaxenia ja panadolia päällekäin ja kipu unohtui. Suosittelen.

Vierailija
9/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääraporttia aluksi täältäkin, ihanaa kun maassa on lunta :D Toivottavasti jäisi siihen, eikä sulaisi pois!

Catry: Käynnistykseen vaan hyvillä mielin! Sullahan on viikkoja hienosti kasassa ja tosiaan hyvä varmasti jo vauvan syntyä. Ei tartte sit enää lääkkeitä napsia. Sä olet meistä varmasti sitten ensimmäinen jakautuva jouluinen, sulla on aattona jo iso pikkutonttu kainalossa :D Oi että...

Hippuskaisellakin viikkoja jo kamala kasa :D Näin se vaan naiset aika kuluu ja joulukuu on ovella! Vasta äsken oli heinäkuu...

Oma napa on kyllä ihan outona... Samoja tuntemuksia kuin hippuskaisella, kipeitä suppareita, kunnon sellasia menkkajomotuksia selässä ja alavatsalla, yöt menee päin mäntyä nykyään kaikki! Viime yö ihan kamala, kun koko ajan pitää nousta pystyyn, kun ei vaan voi olla paikoillaan sängyssä. Hirveä selkä ja jalkakipu.. Samoin maha toimi eilen jotenkin oudon aktiivisesti, kuhan ei nyt näillä viikoilla tarttis vielä lähteä synnärille... Supparit jatkuivat heti taas aamusta. Piti lähteä käymään kaupoilla, mutta taidan siirtyä sohvalle jalat pystyasentoon, ei uskalla paljoa lähteä liikkeelle. Pitänee ruveta kantamaan mukana neuvolakorttia nyt koko ajan ja siteitä kanssa, niitä ei ole tähän mennessä laukussa ollutkaan. Kyllä kuukauden vielä haluaisin tätä piiperöä masussa kantaa...

Gaiole ja piiperö 33+5

Vierailija
10/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin täällä hehkutettua,että nukun yöt hyvin,nyt on sitten mennyt jokunen yö valvoessa,ei vaan uni tule,tai sitten sattuu joka paikkaan. Viime yönä otin särkylääkettäkin,mutta eihän tuosta panadolista mihinkään ole.

Eilen paheni liitoskivut ihan yllättäen,ovat kyllä mielestäni olleet ihan tarpeeksi kovia tähänkin asti,mutta nyt särkee jatkuvasti levossakin.

Tänään olin neuvolassa,siellä selvisi syy tähän armottomaan väsymykseen,hb senkun laskee vaan rautalääkityksestä huolimatta,mitä rautalääketta te muut syötte?

Paino oli noussut hurjasti,ensimmäisen kerran elämässäni kärsin turvotuksesta,vaikka tämä on jo kolmas raskauteni. Verenpainekin oli noussut. Pissa sentään oli puhdas.

Vauvan asento on sitten taas epäselvä,viime viikolla lääkärissä oli kyllä pää alaspäin,mutta ilmeisestikään ei enää ole..

Nyt on jotenkin tosi masentunet olo,olo on ihan kurja ja eikä tuo tieto,että kaikki arvot yms. on ihan vinksinvonksin paljon piristä mieltä.

Kyllä minäkin huolisin käynnistyksen ihan vaikka nyt heti!!

Tästä tuli nyt sitten tälläinen valitus tällä kertaa...

Himpula rv37 tasan

Vierailija
11/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengittäjää odotellaan, kuopus koittaa tuossa syödä masua täyteen niin lähdetään ulos ottamaan pulkkakyytiä.

Pitäs vaan mamman ostaa jotkut jääpiikit kenkiin, sen verta monesti oon heittäny volttia jo tuossa pihalla=) Onneksi aina silleen nätisti ja selälleen mutta varovaiseksi heittää.

Nukuin hyvin, pitkästä aikaa vaan valvoin elokuvaa kattomassa niin meinaa väsyttää siksi. Mutta jospa tuo ulkoilma herättelisi.

Vauvakin vaihtoi asentoa kun sain ne siemenet varpaisiin eilen mutta en kyllä oo satavarma onko vieläkään pääalaspäin=D Melko venkula.

Perjantainapa selviää.

Catrylle tsemppiä viime metreille!! Äkkiä se tämä odotus aika meni kun pikkuhiljaa alkaa tonttuset syntymään!

05 joulukuisissa eka syntyi jo lokakuussa, että hyvin ollaan päästy lähelle eräpäiviä, tai ei kukaan ainakaan ole tänne tainnut vauvan syntymästä ilmotella.

Varmasti käynnistys on ihan oikea ja hyvä ratkaisu vauvallekin.

Itelläni on käynnistetty kaksi synnytystä ja vaikka yliajalla molemmat niin silti on jänskättänyt ja epäilyttänyt ratkaisun kannattavuus eli tuleeko ongelmia tms. Hyvin on kuitenkin mennyt ja täysin nappiin ajatellen käynnistyksen syytä, eli on olleet isoja kuten epäiltykin on.

Luulen myös, että kun olet aikasemminkin synnyttänyt niin se on aina eteenpäin ajatellen synnyttämättömän synnytyksen käynnistämistä.

Tuosta OYSsin tilanteesta, itellänihän on kolme sairaalaa mistä valita, OUlu, Oulaskangas ja Kokkola, Oulaskangas menee kiinni jos lakko tulee ja synnytykset keskitetään Ouluun ja Kokkolaan eli OYS pitäs olla auki mutta kotiin sieltä samaten kun Kokkolasta laitetaan heti kun mahdollista. Näin lehdestä on saanut irti

Perjantaina neuvolassa jos viisastus vielä lisää asiasta.

Eikös se maanantaina tai tiistaina lakko ala, miten se oli, yövuoro on töissä ja sitten aamutuurilaiset ei enää tuu ketkä irti on ittensä sanoneet.

Aika sotkunen hommahan tuo työtaistelu on, jännä nähdä miten se lopen päättyy..Kovaa peliä kaikinpuolin eikä oikeen perään taho antaa kukaan osapuoli..

Demarit kai ne on että antakaa rahaa antakaa rahaa ja itehän ne on olleet isoin puolue vuosikaudet hallituksessa ennen tätä kautta, oisvat ite aikanaan nostaneet palkkoja kunnolla mutta helpointahan on aina toisten päälle vastuu sysätä.

Kaikessa ylipäänsä elämässä.

Jeps, vaan me lähetään ulkoilemaan, palataan!!

Lahja ja maha 33+4

Vierailija
12/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana Lahja-Unelma..Demarit tietty meinaa ottaa nyt kaiken irti ja saaha pisteitä kotiin seuraavia vaaleja ajatellen vaikka oikeasti olisivatkin ihan mitä tahansa mieltä ;) Onhan se nyt nähty että valittavat joka asiasta vaan valittamisen ilosta ja katkeruudesta kun eivät päässeet kahden isoimman joukkoon!

Mutta se politiikasta ;)

Keittössä alkaa jo pöydän pinta näkyä, jee ja lattiaakin ihan kohtuullisesti..eli saatan jopa saaha tänään valmista!! Pyykkikoneenkin olen saanut laulamaan ja keittiöön valkkian. Mä olen aika laiska puilla lämmittäjä mut kun en vielä oo saanu isäntää suostuteltua että sinnekkin päähän taloa ilmalämpöpumppu hankittais niin pakkohan se on kun niin kalsiaa on! Mut eiköhän tuo vielä suostune ;) Tää on näitä vanhan talon ihanuuksia, lattialämmitys olis aika makee juttu! Vaikka kyllä on itellä tukala olo kun johonkin kerrostaloon ryykää hetkeks, ihan kamalan lämmintä, yäk!!

Jepulis, mut mä en taas kiusaa turhilla jorinoilla..jaksuja kaikille vaivojen kanssa!!

masu edelleen 37+4

Vierailija
13/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja äsken sieltä kotiuduin. Tässä tietoa sieltä: Paino oli pudonnut 1.5 kg joka on hyvä koska painoa oli tullut viimeksi liikaa turvotuksen takia. Sf-mitta oli 33.5 aikas yläkäyrillä mennään..Vauva oli raivotarjonnassa ja sydän äänet kuului todella hyvin ja vauva innostui potkimaan kun sydänääniä kuunneltiin.. Niin ja se verenpaine oli 140/91 että laskenut on viime kertaisesta todella paljon.

Vauva tosiaan liikkuu hyvin ja oma olo alkaa jo pikku hiljaa olla tukala..kävelin tuonne neuvolaan jonne on matkaa 2 kilometkiä ja hyvä että sen jaksoin tehdä..häpyluu paukkui aikas lailla ja todella kipeetä teki. Piti välillä pysähtyä että jaksoi taas jatkaa matkaa! Kyllä minä olen sata valmis synnyttämään mutta eipä vauva taida sieltä vielä tulla. Kun tää on eka vauva meillä niin eikös ne yleensä mene yliajalle..?

Nyt lähden syömään ja sitten lepäämään että taas jaksaa touhuta. Hauskat päivän jatkot kaikille!!

sannis85 ja masuasukki 36+5

Vierailija
14/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne Etelä-Karjalan keskussairaalaan. Mistään kun ei oikein saa tietoa. Ainakin silloin kun asiasta oli lehdissä juttua niin siellä taidettiin mainita, että EKKS:n synnytyspuoli on pulassa kun siellä oli niin paljon irtisanoutuvia. Minneköhän sitä sitten menee, kun kaikki lähikuntien raskaana olevat tulee tänne synnyttämään. Ikävän epäselvä tilanne kyllä miettiä että minne sitä joutuu ja saako sitä hoitoa tosiaan jossain. Kun kävin synnärillä tutustumassa niin kätilö totesi vain, että saa nähdä miten käy sitten, eli ei itsekään tiennyt mitään.

Just ens tiistaina on se synnytystapa-arvio äitipolilla, mutta kai siihen pääsen kun sen tekee lääkäri? Se kun vielä peruttais niin hyvin menisi...

Ikävä tämmönen tilanne kun ei tiedä minne joutuisi menemään ja millaista hoitoa tulee saamaan. EKKS on normaalisti yöllä kaksi kätilöä, miten tälläisessä tilanteessa? Ehkä sitä joutuu yksin puskemaan vauvan maailmaan ja mies toimia avustajana.

Pitänee kysyä huomenna neuvolasta, mutta pelkäämpä ettei siellä osata vastata sen enempiä.

Poitsu on edelleen vesirokossa, mutta onneksi viime yö meni jo paremmin. Hankaloittaa vaan asioita kun kauheen vaikee saada hoitajaa huomisen neuvolan ajaksi sairaalle pojalle. Ei uskalla kuitenkaan jättää välistä kun tuota turvotustakin on noussut niin paljon, että parempi katsoa että kaikki on kohdallaan.

suklaata mutusteleva

peppipiina + Titi-Tassu 37+1

Vierailija
15/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. päivä eteenpäin annetut ajat peruuntuu jos joukkoirtisanoutuminen toteutuu. Eli mulla olis se synnytystapa-arvio 20.päivä. Jää sekin sitten vissiin käymättä.

Eipä muutenkaan kuulostanut luotettavalta, muihin sairaanhoitopiireihin ei pääse varmaankaan, koska joukkoirtisanoutumiset saattavat levitä muuallekin eikä silloin muuallakaan ole resursseja ottaa potilaita. EKKS pyrkii vain päivystysvalmiuteen.

No, synnytys on pakollinen kun se osuu kohdalle, ei sitä oikein voi pitkittää. Joten kai siellä nyt joku ihminen siinä auttaa vaikkei kätilö olisikaan...

Vitsi olen kiukkuinen jos en tuohon synnytystapa-arvioon pääse. Ahdas lantio + iso lapsi ei ole oikein hyvältä kuulostava yhtälö. Mitä jos jotain ikävää tapahtuukin sen takia?

Nyt alkoi pelottamaan. Ei pitäisi tutkia asioita...

peppipiina taas 37+1

Vierailija
16/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekipäs hyvää!! Laitoin lapsille filmin pyörimään, evästä kouraan ja ite maate =) Aika hyvin ne tunnin anto mun torkkua. Välillä kävivät kysymässä että saisko lisää välipalaa mut kelpas kun sanoin että sit ku äiti herää =) Jospa taas jaksais vähän paremmin. En kyllä muista koska viimeeks olisin päikkärit vetässy..kyllä siitä jo useampi kuukaus taitaa olla.

Vierailija
17/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joulukuun odottajia minäkin, laskettu aika on 29.12 Pidemmän aikaa olen lukenut tätä ketjua, vihdoinkin sain ilmoitettua itseni mukaan.Miten sitä onkin niin saamaton...Meidän perheestä: asutaan etelä-lapissa, synnärinä siis LPKS (taisi olla catrylla sama?), kolmas lapsi jo tulossa.Lakko mietityttää täälläkin, kuinkahan synnärillä on ruuhkaa jos OYS ja Rovaniemi menee kiinni...

Käynnistyksestä oli puhetta, minulla on molemmat aikaisemmat käynnistetty, eikä ollenkaan pöllömpi juttu, ei kannata murehtia!Tuskastahan se kyllä on, varsinkin jos käynnistyy nopeasti, mutta harvemminhan synnytys on kivuton.Eikä lääkärit tosiaan kovin hepposin perustein käynnistystä määrää, kyllähän siinä aina äidin ja vauvan parasta ajatellaan.

Muuten olo on jo aika tuskainen, yöt menee vessassa ravatessa ja päivät lasten kanssa touhutessa niin paljon kun maha vaan antaa myöten.Vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, mahakin tuntuu roikkuvan jo polvissa.Onneksi ei supistele, silloin varmaan saisin passituksen vuodelepoon.

Kuopuskin kuuluu heränneen, täytyy lähteä ruoanlaittoon.

jalla78

Vierailija
18/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehitny ku silmäillä pinoa, tuosta synnytystapa-arviosta. käsittääkseni ainakin jos se arvio tehdään aikaisemman sektion tai muuten " ei-niin-normaalin" synnytyksen vuoksi on se sellainen että se tulee tehdä. vain ei-kiireelliset ajat perutaan mikäli irtisanoutumiset toteutuvat. ainakin minä pääsen 7.12 olevaan synnytystapa-arvioon. eilen neuvolassa sanoi että esim pelkopolille ei ole enää annettu tällekkään viikolle aikoja. tuo tuleva pakkolakihan asettaa kaiketi jotain määräyksiä myös synnyttäviä varten, eli pitäisi olla pakotettuja kätilöitä töissä. en tiedä varmuudella, taitaa vaan olla niin että tässä vaiheessa kukaan ei tiedä varmuudella että mitä tulee tapahtumaan ja ketä on töissä. asiat selvinnevät vasta ensi viikolla. kurja juttu kaikkinensa,ois niin toivonu sopuratkasua eikö näin kovaa peliä viattomilla ihmisillä.

Vierailija
19/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sua oikein kovasti hermostuttaa niin soita sinne äitipolille ja kysy kuinka on arviosi laita, turhaan kovin montaa päivää asiaa murehdit kun se selviää soittamalla.

Vierailija
20/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille äideille jotka jaksaa joka päivä raahautua pihalle isompien lasten kanssa tälleen viimisillä viikoilla..säässä kuin säässä. Tänään oli munkin pakko jaksaa kun oli niin kaunis pakkaspäivä ja kyllä taas vetää väsyn päälle. Just ja just sain toppatakin päälle ja pitkät kalsarit mahtu kun leikkas kuminauhan poikki ;)

Onneks pakkasta oli viel sen verran vähän että lasten toppapukujen alle riitti sukkahousut ja paidat, ei tarvinnu montaa kerrastoa noille päälle pukea.

Kaiholla muistelee kuopuksen raskausaikaa jollon olo oli kuin ei raskaana ollenkaan!! Vikana päivänä vielä maalailin salissa pönttöuunia ja remppaa tein siinä missä muukin talkooväki..kyllä nyt tekis aika heikkoa.

Ruuanlaittoon käy tän palstaterrorin tie ;)

masu kas kummaa edelleen 37+4